Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Festék eltávolítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Festék eltávolítása

    Sziasztok!

    A festék festékről való eltávolításáról kérdeznélek benneteket.

    Sikerült hozzájutnom egy gyárilag fekete-króm "színkombinációjú" motorhoz, amin vastagon van a piros festék, DE alóla helyenként kilátszik a gyári (jó állapotú) króm és a fekete festés. Nagyon nagy dolog lenne, ha sikerülne megmenteni a króm mellett a gyári színt is.
    A krómról elkezdtem nitrós ronggyal finoman letörölgetni a ráecsetelt vastag réteget - egyrészt alig köszönnek egymásnak, másrészt a festéknél talán alkalmazható lenne valami finomabb módszer.

    Esetleg ha van tippetek, saját (nem titkos) módszeretek és megosztanátok azt szívesen venném. Egyetlen cél, hogy a gyári festés megmaradjon és a végén egy kis polírozással ha nem is gyárivá, de elfogadhatóvá legyen tehető. Csíkozás nincs, így azzal szerencsére nem kell számolnom.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    #2
    Sajna ,én kivitelezhetetlennek gondolom. Még a krómról talán. ( de biztos megvolt annak az oka hogy lefestették. )
    Lemezjáték és kollarg kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Talán meg lehetne próbálni motorbenzinnel is, a gyári feltételezhetően ellenálll neki, a piros rákentet lehet hogy többször átkenve esetleg kisebb nem látható helyen lévő alkatrészt - gondolom ha ecsetelték akkor jutott mindenhova - beáztatva kiderülne mit tud vele kezdeni, és főként mit hagy meg az eredetiből, de ez csak tipp.
      soveny és kollarg kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Talán meg lehetne próbálni motorbenzinnel is
        Megpróbálom az első sárfogón, majd teszek fel képet a történtekről.

        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        biztos megvolt annak az oka hogy lefestették
        Igen, valószínűleg mert nem tetszett úgy a 4 gazdája közül valamelyiknek. A burkolatot meg azért, hogy ne látsszon a "RENDŐRSÉG" felirat.

        Közben megebédeltem, addig nitrohigítóval alaposan átáztatott rongyot hagytam a tank oldalán - utána a ronggyal együtt lejött egy tenyérnyi festék, a gyári krómban fél méterről szépen látom magamat.
        korompaiistvan, soveny és supermax kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          A tankokra amúgy is ellenállóbb festéket tettek úgy tudom, a benzinfröcskölés miatt. Egyszer egy simson tankját próbáltam meg régi üveges kromofággal kínálgatni de kiröhögött, holott máshol úgy szedte lefelé mint a mesében.
          kollarg kedvelte ezt.
          You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

          Komment


            #6
            kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            A burkolatot meg azért, hogy ne látsszon a „RENDŐRSÉG” felirat.
            Nem feltétlenül erre gondoltam.
            kollarg kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Sajna ,én kivitelezhetetlennek gondolom. Még a krómról talán. ( de biztos megvolt annak az oka hogy lefestették. )
              Nem olyan biztos az, az enyémről csak úgy jött le a festék hogy befűtöttünk neki forrasztólámpával utána meg drótkorongot neki... Ha egy ilyen kis "libakergetőn" ilyen volt a festés akkor egy rendes motor se lehet sokkal rosszabb .

              Komment


                #8
                Én egy Jawa motorról szedtem le a ráecsetelt "trinát ecsetfényezést" az új fajta igen sovány minőségű kromofággal. Az ecsetelt festékből egy nyálkát képezett amit letöröltem benzines ronggyal, az alatta lévő eredeti fényezést nem bántotta...egy próbát esetleg megérhet egy kisebb, vagy eldugott területen

                Komment


                  #9
                  Eddig a benzint (95-öst), lakkbenzint és nitrohigítót sikerült megpróbálnom. Az előbbi kettőnek oda se köszönt a piros szutyok ami borítja a fémet, így arról kép sem készült.

                  Reggel kb. így nézett ki a tank - igaz ez régebbi felvétel, két hete fotóztam a képet amiről kivágtam a részletet.

                  Click image for larger version

Name:	K4 009.JPG
Views:	1
Size:	66.3 KB
ID:	132864

                  Szép piros, néhol kilátszó krómmal. Amivel elég jól haladok a nitro segítségével. A lényeg hogy nem törölgetni kell, hanem hagyni ázni. Én egy darab papírtörlőt itattam át vastagon n.higítóval, rátettem a felületre, ragasztószalaggal (papír alapú, amilyet a festők használnak) rögzítettem. Itt egy kép, igaz csak egy kis darab és még rögzítés nélkül.

                  Click image for larger version

Name:	K4 001 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	33.6 KB
ID:	132865

                  Amíg ebédeltem merészen ráraktam egy nagyobb darabot, végül ilyen lett:

                  Click image for larger version

Name:	K4 005 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	45.8 KB
ID:	132866

                  Persze karcos és egy polírozás ráférne, de lehet előnyösebb szögből is fotózni:

                  Click image for larger version

Name:	K4 003 (Medium).jpg
Views:	1
Size:	36.4 KB
ID:	132867

                  Amint lesz időm kipróbálgatom a többi kombinációt és nekiesek a motor többi részének is, mert piros az egész...
                  Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 szept. 27, 22:59.
                  Che, petiv és 4 további látogató kedvelte ezt.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #10
                    kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Az előbbi kettőnek oda se köszönt a piros szutyok ami borítja a fémet, így arról kép sem készült.
                    De milyen jó, hogy nem kell újrakrómoztatni az egészet? Néha az emberi hülyeségnek is vannak előnyei, jelen esetben megvédte a gyári krómot.

                    Komment


                      #11
                      Sziasztok!

                      Ahogy nézem már nem mai hozzászólások vannak a témában, de érdekelne hogy a nitro-s áztatásos megoldással sikerült megtisztítani a motort?
                      Ha esetleg azóta van valami oldószer amivel "lemosható" az utólagos festékréteg, és megmenthető az alatta lévő eredeti, akkor örömmel fogadom!
                      Egyéb tapasztalatot is várok e témában!

                      Előre is köszönöm a segítséget,
                      Peti

                      Komment


                        #12
                        petiv eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ahogy nézem már nem mai hozzászólások vannak a témában
                        Szia! Hát nem éppen ma volt, azóta a motor sincs már meg... ...viszont a nitrohigítós áztatáson kívül én mással nem operáltam a fotókon látható tankon. Ami még szépen viszi a festéket, az a fékfolyadék, de az hoz mindent, fémig (DOT3 vagy DOT4 típusok, a DOT5 állítólag már nem).
                        Kérdés mi van a tankon, mármint mi az ami rá lett kenve, illetve mi az, ami alatta van és nem károsodhat. Ha másik festékréteg, akkor a fékfolyadék kiesik.
                        Sőt, akkor talán a nitrohigító is, mert az is kikezdi az alsóbb festékréteget.
                        Esetleg ha kétkomponensűre lenne fújva valami vacak minőségű flakonos rettenet, akkor benzinnel (sima kúti motorbenzinnel) vagy valami enyhébb higítóval rá lehetne próbálni.
                        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                        Komment


                          #13
                          Van néhány Pancsi alkatrészem, amit feketére "bemázoltak". Itt lényeges az idézőjel, mert összességében nem is kókány festésről van szó, minden elemet valószínűleg külön-külön festettek le, majd összerakták a motort..
                          Gondolom nem tetszett az eredeti szín, vagy újításnak vélték, mivel a TL és TLT-nél újabb Pannóniák leginkább ugye feketék voltak egy jó darabig.
                          Néhány helyen viszont, a használatból adódó sérülések által előjött az alatta lévő eredeti szín az alkatrészeimen.
                          Ha valahogy le lehetne szedni ezt a felső réteget, láthatóvá válna az eredeti patina (ha patina)?!

                          Komment


                            #14
                            Ezért is meggondolandó egy régi gép festése. Én szerintem is értékesebb az eredeti kissé kopott vagy hiányos / patinás / külső mely ha hozzá nyúlunk nem vissza fordítható Kárt okozunk. Én személy szerint várom Attila hozzászólását. Festő barátom tudott úgy csiszolni oly óvatosan, hogy az alatta lévőt megmentette. Igaz az egy gépháztetőn lévő gyönyörű kép volt és eredetileg lakk réteg védte!! Itt semi nem védi az eredetit a felvitt pedig igen repedezett.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X