Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bowdenjavítás házilag

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #76
    Sziasztok!

    Libabőrös volt a hátam, amikor végigolévastam a hozzászólásokat! Boldogan megvettem a börzéken az utángyártott szürke bowdeneket, beolajoztam őket lógatva és rakom össze a motort (bár egyenlőre a blokk felújításával foglalkozom még csak...). Ha nem olvasom el, amit itt írtatok, akkor a legnagyobb leki nyugalommal beleteszem ezeket a szarokat, és nem is az ár zavar ebben a történetben, hanem a biztonság!!!

    A kuplung szakadás is kellemetlen, de egy első fék halálos is lehet...

    Nem írtatok a Pannónia hátsófék bowdenről, nekem abból is utángyártott van, gondolom az is, hasonló minőségű...hogyan lehet ezt pótolni?!

    Annek idején (80-as évek vége) volt P20-asom, nem az eredetisége érdekelt, hanem menni vele, ugyanakkor jól emlékszem egy esetre, ahol egy kereszteződésen, ahol elsőbbséget kellettt volna adnom, túlcsúsztam vele elsőfék bowden szakadás miatt...abban szerintem gyári bowden volt...szerencsére nem jött keresztben semmi...

    Én akkor MZ bowdent tettem bele, mert egyszerűen nem is lehetett mást kapni, és a kart fúrtam fel kicsit az MZ bowden diójának méretére.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2013 nov. 14, 10:27.

    Komment


      #77
      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      a babetta hátsó fékbowdent
      Nagymotorba ezt már nem tenném teljes lelki nyugalommal.
      Igaz hogy állítható, de az oldalról csavarozható dió szerintem nem bír ki túl nagy erőket. Hiszen a csavar szorítja, préseli szét a szálakat, ami ezáltal könnyebben szakad. Kismotorba még rendben van, de azért egy Pannónia, az tekintélyesebb tömeg, amit időnként féken kell tartani

      Komment


        #78
        Jó minőségű bowdennel és mint Wsievers is ajánlotta m5-ös csavarral nem szabad ,hogy megcsússzon a dió. Az m3 csal a közepén egy pár szálat tart csak.
        dongos78 kedvelte ezt.

        Komment


          #79
          dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Nagymotorba ezt már nem tenném teljes lelki nyugalommal.
          Igaz hogy állítható, de az oldalról csavarozható dió szerintem nem bír ki túl nagy erőket. Hiszen a csavar szorítja, préseli szét a szálakat, ami ezáltal könnyebben szakad. Kismotorba még rendben van, de azért egy Pannónia, az tekintélyesebb tömeg, amit időnként féken kell tartani
          Forrasztottam rá a szemeket!
          A bovden vastagsága megegyezik a Pannónia bovdenjével, de jobb az anyaga. Az utángyártott bovdeneken lévő szerelvények pedig többé kevésbé jók, de diót esztergáltam hozzá rézből, a szálakat szépen széthajtottam és így forrasztottam össze. Igazából nem egy nagy művelet, forrasztóvíz, némi ón egy kis fém edényben és valamilyen megfelelő hőforrás(gázos forrasztólámpát használok, de benzinlámpa, gáztűzhely és hasonlók is megteszik)
          Csináltam csavaros diót is, mivel a kuplung bovden utángyártott. De ez ott pihen a szerszámosban(és remélem ott is marad)
          ptm004, dongos78 és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #80
            Sziasztok!

            Nemsokára jön a tavasz, és újra nekiállnék a T1-esemnek, hogy mire lehet motorozni, megszerezzem a műszaki vizsgát.
            Az egyik legnagyobb gondom most éppen a bovden-készlet. Van-e már bármi érdemi előrelépés ebben a témában, úgy értem tudtok-e olyan kereskedőt, veteránost, akinél megbízható bovden vehető?

            Köszönettel: lemezjáték

            Komment


              #81
              A50 es köracélból készítem a bowden végére a szemet a szem hossztengelyére merőlegesen kell kifúrni akkora Ø-re amekkora a bowdenbelső átmérője. Nem szabad egy tizeddel nagyobb furatot készíteni. A bovdenbelsőt szépen bele kell nyomni a furatba majd a szemet hosszában meg kell zömíteni. Forrasztást nem alkalmazok, így az acélszálak hajlékonysága is megmarad. A zömítés miatt megnövekedett átmérőt a szerelhetőségi méretre alakítom, a tulnyúló szálakat leköszörülöm. Két kézzel a fékkarra rámarkolva tesztelendő az eredmény. Megfelelt.

              Komment


                #82
                Ez egy régi téma és sokat boncolgattuk már de ettől függetlenül mindíg aktuális téma.Talán az én tapasztalatom az, hogy vannak technológiai hibák melyek felett sok esetben át siklunk! Ezek csokorba szedve:túl hosszan vannak zsírtalanítva a bowden végek és ezáltal hosszan fut a cin a dión túl és merev lesz a vége mely töréshez vezet.A másik a cin minősége!!, nem jó a gyantás forrasztó ón. A bádogosok által használtat kell alkalmazni mert annak jobb lesz a szilárdsága!Ha diót használunk az M 5-ös csavaros a megfelelőbb persze egy gyors útszéli javításnál és vékony bowdennél nem lehet nagy csavaros mert ott a dió mérete is kisebb.A zsugor kötéssel kapcsolatban nincs tapasztalatom de pl. az első fék állító csavarja is préselve van és általában nem ott szakad ki tartós.Utó irat: A dióban nem elég mélyen van a süllyesztés még ez is hiba lehet.Nem dumálok többet mert látom ásítoztok már!!

                Komment


                  #83
                  nem jó a gyantás forrasztó ón.
                  Dehogynem. Nekem sohasem volt problémám ezzel. Csak normális páka kell hozzá, ami tud megfelelő hőt termelni.
                  "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                  "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                  Komment


                    #84
                    Dehogynem. Nekem sohasem volt problémám ezzel. Csak normális páka kell hozzá, ami tud megfelelő hőt termelni.
                    A forrasztás minősége,nem az anyaga a lényeg!!!!Gondoljunk bele,lézerrel szálanként be lehet hegeszteni egy mikroszkóp alatt.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2014 febr. 16, 07:01.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #85
                      Megfeledkeztek egy egyszerű fogalomról-szakító szilárdság! Ez vonatkozik minden kötési módra!Csavar az 5.8-és a 8.8 is mégsem mindegy. Ha ez így lenne igaz miért van oly sok féle hegesztő elektróda stb.

                      Komment


                        #86
                        Nagyon örülök a hozzászólásoknak, jöszönöm!!!

                        Az eddigi hozzászólások, meg a korábbi írások alapján nekem az jön le összességében, hogy az utángyártott bovdeneknek legfeljebb a szerelvényeit érdemes felhasználni, hiszen hiába erősítem meg otthon megfelelő forrasztással a végeket, mind a bovden belső, mind pedig a külső silány anyagból van, nyúlik, akár szakadhat is...és minden lánc annyit ér, amennyit a leggyengébb láncszeme alapon...

                        Láttam az Interneten bovden készítő cégeknél folyóméretben különböző méretű bovdeneket, valószínűleg veszek ilyet, leforrasztom a végeket az utángyártottakról, és a leírások szerint megforrasztom őket.

                        (Kicsit időutazásos érzésem van, az 50-es 60-as évek Autó-Motor újságjait lapozva szembesült az ember minduntalan azzal a problémával,hogy az állami gyártók és kereskedelem képtelen volt megfelelő mennyiségű és minőségű pótalkatrészt biztosítani, ezért otthon buheráltak az emberek...)

                        Komment


                          #87
                          leforrasztom a végeket az utángyártottakról, és a leírások szerint megforrasztom őket.
                          Ez esetben viszont lehet olcsóbban jössz ki ha veszed/csináltatod hozzá a szerelvényeket.
                          Vagy lehet jobb ha gyári bovden végeit használod. Azokból úgyis van dögivel agyonrozsdált használhatatlan, de a végeik jók lehetnek.

                          Komment


                            #88
                            Kedves Lemetjáték! Gondolod ki gyártja a mostani bowdeneket nem onnan veszik az anyagot méterben?Inkább valami régi bowd. belsőt használj pl. mint írták ablak emelő vagy mezőgazd. gépeknél használtakra gondolok kevésbé nyúlnak mint a mostaniak.A többi teljesen jó amit a végekről írtál.

                            Komment


                              #89
                              Megfeledkeztek egy egyszerű fogalomról-szakító szilárdság! Ez vonatkozik minden kötési módra!Csavar az 5.8-és a 8.8 is mégsem mindegy. Ha ez így lenne igaz miért van oly sok féle hegesztő elektróda stb.
                              Igazad van én is a keményebb csatorna cinre szavazom,de ha nem futja be,akkor egy jol befuttatott lágyabb is többet ér.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                #90
                                A bowden forrasztásának sikere a megfelelő anygok mellett a jól kivitelezett technológián múlik.Nekem a mestereim a bowden forrasztást a következőképpen tanították: vegyél elő egy kevés sósavat,keress egy rossz zseblámpa elemet,szedd szét az elemet, nyerd ki belőle a cinket,a (szénrudat tedd el mert jó lessz akku sarok javítására)sósavba tegyél cink darabokat,minél többet raksz bele annál gyengébben mar,továbbá fogj egy pálinkás pohár méretű fém tégelyt amibe ón/ólom rudat vagy egyéb forrasztócint kell tenni és azt még gáztüzhelyen is egybe lehet olvasztani.A fentebb taglalt sósav és cink keveréke azaz ún."lettvasszer" amivel acél alkatrészek lágyforrastásához tudtuk a felületeket előkészíteni megfelelően.Szóval a bowden végére ráhelyezük bowdenvéget,a szálak lazításával elérjük hogy ne essen le a bvég,majd belemártjuk a "forrasztóvízbe" utána pedig a kistégelyben felolvasztött ón/ólom vagy egyéb forrasztóanyagba mártjuk függőlegesen és annyira mártjuk be hogy a hüvely és a bowden között szépen megjelenjen az ón,ezután hagyjuk kihülni és kész.A tégelyt félretesszük,bármikor újra lehet használni,akár kábelkötegeknél is az előónozást így kiválóan meg lehet oldani.A forrasztóvíz helyett ma már kész termékek találhatóak praktikusan.Ezt csak azért írtam le merthogy így tanultam a mestereimtől,nem olyan nagy ördöngősség ez csak be kell tartani a technológiát!

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X