Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Veterán járművek krómozása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #61
    joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Köszönjük, a képekkel ilusztrált folyamat leírást, az enyém is kb ilyen állapotban van. Sajnos képet nem tudtam feltenni, mert a telefonomnak nincs makrófunkciója.
    Ha esetleg a csiszolásnál és a drótkorongozásnál használt eszközökről is tudnál bővebben szólni, (esetleg képpel) az sokat segítene.
    Járom a barkácsboltokat, de fogalmam sincs milyen típusú drótkorong lenne a megfelelő. A szemcsés csiszolásnál sem tudom, hogy kézzel, vászonnal végzed a műveleteket, vagy esetleg valamilyen géppel.
    Na most biztosan hülyét csinálok magamból, de ha nem kérdezem meg soha nem fogom megtudni...
    Szia!
    Ha géppel akarsz " barkács " körülmények között dolgozni, akkor a sarokcsiszolóra szerelhető SODROTT drótú FAZÉKKORONGOT ajánlanám. Azzal eredményt tudsz elérni. A fúrógépbe fogható csapos drótkorong szettek semmire nem jók. Ha sodrás nélküli ( egyenes drótszálú ) korongot fogsz a flexedbe, akkor meg úgy fogsz kinézni utána mint a sünike. Repkednek belőle a drótdarabok. A legbiztonságosabb, és leghatékonyabb, amit ajánlottam. Kapható 3 féle méretben is.
    , apacsavo és joshbono kedvelte ezt.

    Komment


      #62
      Táborfalván és Kecskeméten dolgozunk, a kecskeméti krómozónak is szoktunk csiszolni, ha nagyon el vannak úszva a munkával.
      Kecskeméten munkaidőben, Táborfalván munkaidő után és hétvégén is veszünk át alkatrészeket.
      Jelenleg 2-3 hetes határidőre vállalunk, lökhárítóknál 4 hét. Ha csak csiszolni kell, krómozni elviszitek az alkatrészeket a megszokott helyetekre, akkor természetesen rövidebb a határidő.
      Homokszórást is vállalunk, saját homokszórónk van.
      Honlapunkat meg tudjátok nézni a nevemre kattintva.
      Rezeztetni inkább csak a spiátereket szoktuk, Pesten tudjuk megoldani.
      Utoljára szerkesztve a következő által: maximus; 2011 máj. 23, 11:26.
      mir-mur, és Che kedvelte ezt.

      Komment


        #63
        joshbono eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Köszönjük, a képekkel ilusztrált folyamat leírást, az enyém is kb ilyen állapotban van. Sajnos képet nem tudtam feltenni, mert a telefonomnak nincs makrófunkciója.
        Ha esetleg a csiszolásnál és a drótkorongozásnál használt eszközökről is tudnál bővebben szólni, (esetleg képpel) az sokat segítene.
        Járom a barkácsboltokat, de fogalmam sincs milyen típusú drótkorong lenne a megfelelő. A szemcsés csiszolásnál sem tudom, hogy kézzel, vászonnal végzed a műveleteket, vagy esetleg valamilyen géppel.
        Na most biztosan hülyét csinálok magamból, de ha nem kérdezem meg soha nem fogom megtudni...
        Üdv.
        Először egy pár kép a drótkorongokról, valamint egy 80-as szemcsével felragasztott rongykorongról.

        Click image for larger version

Name:	Telo4030.jpg
Views:	1
Size:	85.1 KB
ID:	128983 Click image for larger version

Name:	Telo4031.jpg
Views:	1
Size:	94.5 KB
ID:	128984 Click image for larger version

Name:	Telo4032.jpg
Views:	1
Size:	101.3 KB
ID:	128985

        A középső kb 30cm átmérőjű
        Itt meg egy rongykorong 80-as szemcsével kicsit már lekopva

        Click image for larger version

Name:	Telo4035.jpg
Views:	1
Size:	92.5 KB
ID:	128986

        És itt az eredmény, ugyan az a teleszkópszár immár le tüzikorongozva 80-assal.

        Click image for larger version

Name:	Telo4033.jpg
Views:	1
Size:	76.6 KB
ID:	128987 Click image for larger version

Name:	Telo4034.jpg
Views:	1
Size:	68.4 KB
ID:	128988

        A következő lesz a 150-es szemcsés csiszolás..........
        barna, Che és 5 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #64
          barna, mir-mur és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #65
            ApaE eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Lassan elindíthatnád a fémcsiszoló blogot - sokan olvasnák szívesen !
            Tervezem már, videókkal fotókkal..stb. De a saját weboldalamon szeretném bővebben megcsinálni a polírozás menüpont alá.
            A későbbiekben ezt a mellékállást céggé akarom fejleszteni és jól fog jönni az előkelő helyezés a googlee-ben. Most negyedik vagyok a krómozás szóra rákeresve ami nem rossz ha cég leszek. Meg persze ha van egy kis időm akkor a saját oldalam csinálgatom.
            Persze lehet hogy ha végigérek a teleszkópszár csiszolással, össze lehetne egy hozzászólásba szerkeszteni.
            Meg a kérdésekre is szívesen válaszolok.
            Üdv. M. Zoltán

            Esetleg lehetne egy olyan témát indítani hogy pl. munkafolyamatok. Ebbe más szakemberek is leírhatnák az egyes folyamatokat pl főtengely felújítás, fényezés, hengerfúrás, kárpitozás.....stb
            Utoljára szerkesztve a következő által: M.Zoltán; 2011 máj. 23, 21:36.
            chemotox, és joshbono kedvelte ezt.

            Komment


              #66
              M.Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              ... Most negyedik vagyok a krómozás szóra rákeresve ami nem rossz ha cég leszek. Meg persze ha van egy kis időm akkor a saját oldalam csinálgatom...
              Most nézem, hogy ma feldobta a Google 2. helyre ezt a témát krómozás szóra keresve. (lehet, hogy csak próbálgatja.) De ez ugyanúgy számodra jelent reklámot.
              M.Zoltán és soveny kedvelte ezt.
              Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

              Komment


                #67
                TZ eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                De ez ugyanúgy számodra jelent reklámot.
                Számomra is. Milyen érdekes, hogy a nagyobb cégek nem nagyon foglalkoznak a kereső optimalizálással. Bár én se, csak jó helyeken lett belinkelve az oldal. Pedig lehet hogy egy csomó munkáról így lemaradnak. Hiszen nagyobb gyártó cégek is kereshetnek krómozót.

                Amúgy kész lett ma az első teleszkóp csak ma már nincs erőm feltölteni a gépre.

                Komment


                  #68
                  Üdv.
                  Végre feltöltöttem a képeket a gépre.
                  Itt a 150. szemcsés csiszolás eredménye:

                  Click image for larger version

Name:	Telo4038.jpg
Views:	1
Size:	80.4 KB
ID:	128999

                  Majd a 240-es faggyús csiszolás

                  Click image for larger version

Name:	Telo4040.jpg
Views:	1
Size:	70.3 KB
ID:	129000

                  Majd a fibriszkefélt végeredmény.

                  Click image for larger version

Name:	Telo4041.jpg
Views:	1
Size:	72.9 KB
ID:	129001 Click image for larger version

Name:	Telo4043.jpg
Views:	1
Size:	62.2 KB
ID:	129002

                  Elvileg már le is van krómozva, ha nálam lesz felteszem.
                  barna, soveny és ici169 kedvelte ezt.

                  Komment


                    #69
                    A nem szétszedhető lámpafoglalat horganyzásával kapcsolatban már olvashattunk ApaE sikereiről. Mi a véleményetek a hasonlóan megbonthatlan alkatrészek krómozásáról, milyen végeredményre számíthat a megrendelő? Példaként az Izs 49-es motorok kézi sebességváltó karját tudom felhozni, ahol a krómozott, 4mm-es lemezből hajlított váltókar végére egy bakelit gombot szereltek.

                    Click image for larger version

Name:	0010.jpg
Views:	1
Size:	47.5 KB
ID:	129009 Click image for larger version

Name:	0020.jpg
Views:	1
Size:	38.8 KB
ID:	129008

                    Megoldható-e a tökéletes csiszolás és krómozás az illesztés környékén is a váltógomb sérülése nélkül, és ha mégis gond van, vállal-e anyagi felelősséget az iparos az elrontott alkatrészért?

                    Komment


                      #70
                      És még egy: a Komar mopedem kuplung- és fékkarját lemezből préselték ki, a fonákja "üreges".

                      Click image for larger version

Name:	170039250.jpg
Views:	1
Size:	136.9 KB
ID:	129010

                      Néhány éve krómozáskor mesteremberem csak a karok könnyen elérhető külső oldalát csiszolta meg, a belső felükkel nem is foglalkozott. Ennek annyi lett az eredménye, hogy a karok amúgy is fekete pöttyös belső oldalán elkezdtek szaporodni a rozsdafoltok. Nem fog persze átrohadni a 2-es vagy 3-as lemez, de nem valami mutatós.

                      Mi a tapasztalatotok, bevett szokás az iparosoknál, hogy krómozáskor a külcsínre helyezik a hangsúlyt, és csak a felületkezelés valódi céljáról, a korrózióvédelemről felejtkeznek el? (Tudom, a korrózióval szembeni ellenállás jórészt az alárezezéssel van összefüggésben, de miért gondolják, hogy mindenki csak a szobájának újít fel?)

                      Komment


                        #71
                        soveny eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        [ATTACH]1641[/ATTACH]

                        Néhány éve krómozáskor mesteremberem csak a karok könnyen elérhető külső oldalát csiszolta meg, a belső felükkel nem is foglalkozott. Ennek annyi lett az eredménye, hogy a karok amúgy is fekete pöttyös belső oldalán elkezdtek szaporodni a rozsdafoltok. Nem fog persze átrohadni a 2-es vagy 3-as lemez, de nem valami mutatós.

                        Mi a tapasztalatotok, bevett szokás az iparosoknál, hogy krómozáskor a külcsínre helyezik a hangsúlyt, és csak a felületkezelés valódi céljáról, a korrózióvédelemről felejtkeznek el? (Tudom, a korrózióval szembeni ellenállás jórészt az alárezezéssel van összefüggésben, de miért gondolják, hogy mindenki csak a szobájának újít fel?)
                        Üdv.
                        Az Izs kart meg lehet csinálni, csak olyan mester kell hozzá. Esetleg ha te kicsiszolod kézzel legalább 400-as csiszolópapírig akkor nem kell belenyúlni ott durvával a mesternek, mivel az szokta a galibát okozni. A felelősség pedig olyan, hogy ki tudja milyen állapotban van egy közel hatvanéves bakelit.

                        A kuplungkart pedig el kell vinni előtte homokfújatni, mert drótkoronggal nem lehet beérni mindenhova.
                        A krómozásnál pedig az ilyen helyekre nem megy annyi nikkel+króm, mivel oda nem tud beszórni (hanem csak az élére rakódik és ha nagyon sok megy oda könnyen lepattanhat), és mindig a látványos felületeket fordítják az anóda felé.

                        Komment


                          #72
                          M.Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Az Izs kart meg lehet csinálni, csak olyan mester kell hozzá. Esetleg ha te kicsiszolod kézzel legalább 400-as csiszolópapírig akkor nem kell belenyúlni ott durvával a mesternek, mivel az szokta a galibát okozni. A felelősség pedig olyan, hogy ki tudja milyen állapotban van egy közel hatvanéves bakelit.
                          Köszi! Azonban a korrózióvédelem miatt a krómot is fel kell futtatni egészen az illesztésig. Ilyenkor a teljes alkatrészt bemerítik a kádba, és a vegyszer csak a fémet fogja meg, vagy a bakelit gomb aljáig merítik? És maga a vegyi kezelés nem tesz kárt a bakelitben, vagy más nem fémes anyagban?

                          M.Zoltán eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          A kuplungkart pedig el kell vinni előtte homokfújatni, mert drótkoronggal nem lehet beérni mindenhova.
                          A krómozásnál pedig az ilyen helyekre nem megy annyi nikkel+króm, mivel oda nem tud beszórni (hanem csak az élére rakódik és ha nagyon sok megy oda könnyen lepattanhat), és mindig a látványos felületeket fordítják az anóda felé.
                          Ez világos, köszönöm! Igazából az zavar, hogy krómozás után a nem látszó helyek csúnyábbak lettek, mint mikor odavittem. Nem tudom, a régi réteget szokás-e lemarni az alkatrészekről, és emiatt de minden esetre szar, hogy a korábban matt, de nem rozsdásodó alkatrészek jó néhány ezres átadása után először a színén fényes és a fonákján barna, ma meg (5 év és bő 600km távlatából) elsősorban barna alkatrészekké váltak. Ezt csak részsikernek tudom elkönyvelni. :-)

                          Komment


                            #73
                            A teljes munkadarabot belemártják, ezért csak olyat szabad rajtahagyni, amit nem bánt a sósav,a lug, és a kénsav. A bakelitet elvileg nem bántja, de ha van vagy 50 éves akkor minden lehetséges.
                            A nikkel +króm csak azt fogja be ami vezeti az áramot. A lugos lé a közeg. A pozitív pólus a lébe lógatott nikkel lemez ami a kád szélén van. A negatív pólus pedig a nikkelezendő alkatrész ami a kád közepén rézrúdra van rézkampóval felakasztva, és a lébe lóg.
                            Az pozitív ionok leoldják a nikkelt és áramlanak a negatív pólus felé ami az alkatrész, és rárakódnak (elektrolízis). Kb ennyi a lényeg.

                            A rozsdásodó alkatrész pedig krómozó függő is lehet. Jellemző hogy már szinte tükör felületet kérnek a csiszolótól, ezért csak éppen "megijesztik" az alkatrészt nikkellel. Nekem a 7 év alatt még nem hoztak vissza rozsdásodó alkatrészt.
                            Viszont neked is tenned kell érte, én a kawasakimra egy használt kipufogó rendszert vettem aminek rozsdás volt a felülete. De csak annyira hogy vizes homokkal le tudtam dörzsölni és tükör lett. Azóta prontó bútorápolóval kenem az egész motort (minden porcikáját) és nem rozsdásodik vissza.

                            Komment


                              #74
                              Gyerekek szarból nem lehet várat épiteni,nekem is csináltak az Edelényiek cuccot ,ami jó minőségű volt az szép lett ami már korrodált azon látni lehet apró szemcséket.Tehát lényeg az alapanyag.

                              Komment


                                #75
                                csacsa73 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Gyerekek szarból nem lehet várat épiteni,nekem is csináltak az Edelényiek cuccot ,ami jó minőségű volt az szép lett ami már korrodált azon látni lehet apró szemcséket.Tehát lényeg az alapanyag.
                                Ha odavitted akkor tisztába lehettél azzal is, hogy ott nem csiszolnak alá. Márpedig olvashattad a téma sorai közt, hogy az egésznek ez az alapja. Én is vittem már Edelénybe alkatrészt, de azt magamnak csiszoltam fel. Szép lett. Szép fényes ! De a tartósságáról a rezezés hiánya miatt nem vagyok meggyőződve.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X