Így most már esélyünk sem lesz, hogy megértsük, miről is volt szó... :-)
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Szegecselés szakszerűen. Hogyan kell?
Collapse
X
-
Bocs de nem lett félre vezetve senki. Mi konkrétan azt vettük ki az írásodból én legalább is hogy ne beszéljek másokról kíváncsi vagy a szegecselés szakszerű kivitelézésére. Erre válaszolva írogattunk kis szakmainak tűnő Segítséget ismétlem segítséget! Nem volt semmi bántó úgy érzem.
- 2 likes
Komment
-
Értem.
Viszont maradjunk lehetőségeink szerint a szakmai fórumnál, hogy a majdani olvasók elé valós, helyes infók kerüljenek.
Egyenlőre nem "érkezett" gyakorlati szegecselésről műszaki szempontból szabályos kép vagy videó anyag.
Ha minden igaz, az alábbi animáción a szabályos szegecselés folyamata látható:
http://www.csukas.sulinet.hu/regihon...zegecseles.swf (kattintsunk a kis háromszögre, 'play' gomb, azzal indul)
Amennyiben az animáción látottakkal mindenki egyetért, akkor gyorsan le is kell szögeznünk:
A szabályos szegecselés műszaki szempontból kifogástalan és szép, de nem feltétlen gyári.Utoljára szerkesztve a következő által: Diesel125; 2015 febr. 03, 18:57.
- 1 like
Komment
-
Csak kimaradt a „zenkolás” !
(Forrás: Kiss Péter "internet" - Palotai Zoltán:Szegecskötések kialakítása,szerelése,szerszámai)
ez alapján felmerül a kérdés, hogy 1mm-es lemezen mekkora, egyáltalán alkalmazzunk-e süllyesztést (zenkolást)?
A szegecsfurat eleve gyengíti a szerkezetet és feszültséggyűjtő hely. Süllyesztéssel tovább vékonyul a lemez, mely rezonanciánál (veterán motornál gyakori) még könnyebben repedhet.
Gondolom én, de biztos rosszul...
Komment
-
Itt nem süllyesztett fejű szegecsről van szó , hanem a szegecseléskor szükséges süllyesztés mértékéről . Egyébként egyetértek ! ( ezt sinter -nek szántam ... )
Tisztelt Diesl125 ! Ahogy oda van írva pl : 0,5x45° (bár kicsit nagynak találom én is )....
Egyébként mivel korábban volt róla szó, és láttam hogy az illusztráción is kimaradt ez a mozzanat, (aminek szükségessége nem véletlen) egy kihagyhatatlan szarkasztikus megjegyzésnek szántam , hogy egy kis mosolyt csaljak a természetesen szintén jóindulatú olvasók arcára !(remélem a tiédre is !... )
Visszatérve a válaszodra , ha emlékeim nem csalnak a furatok éppen hogy nem feszültség-gyüjtő helynek számítanak ! Máskülökben a versenymotorok is apró darabokra hullanának szét a könnyítések mentén ... , vagy a szegecskötéssel rögzített repülő alkalmatosságok alkatrészei is szerte-szét repednének ...(már bocsáss meg de ezzel nem értek veled egyet !) A sülyesztéssel tovább vékonyított anyag szegecselésekor a szegecs anyaga kitölti a sülyesztéssel létrehozott "anyaghiányt" , így az nem rezeghet el , sőtt ! Gondolj az ötven , vagy több éves szegecselt sárvédőpálcákra még mindíg tartanak (ha szakszerűen van a művelet elvégezve) !
Bár nem gondoltam hogy a téma ennyire érzékenyen érint , de legalább megmozgattad vele párunk agysejtjeit , esetleg felelevenítetted vele emlékeit ! Köszönjük !
Ha van még pár ötleted amivel ennyire megmozgatod a fórumot, a témakörbe is beleillik ne habozz !Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 febr. 04, 21:08.
- 4 likes
Komment
-
Ahogy oda van írva pl : 0,5x45°
egy kihagyhatatlan szarkasztikus megjegyzésnek szántam , hogy egy kis mosolyt csaljak a természetesen szintén jóindulatú olvasók arcára ! (remélem a tiédre is !... )
máskülökben a versenymotorok is apró darabokra hullanának szét a könnyítések mentén ... , vagy a szegecskötéssel rögzített repülő alkalmatosságok alkatrészei is szerte-szét repednének ... (már bocsáss meg de ezzel nem értek veled egyet !)
Ha van még pár ötleted amivel ennyire megmozgatod a fórumot, a témakörbe is beleillik ne habozz !
A szegecselés fontos kérdés. Ma már tudjuk, hogy a Titanic is azért süllyedt el, mert nem volt megfelelő a szegecselés.
- - - Updated - - -
A korábban belinkelt animációt szeretném eme folyamatábrával pontosítani, melyen szerepel a Zahi szerint elengedhetetlen "zenkolás" (süllyesztés):
Utoljára szerkesztve a következő által: Diesel125; 2015 febr. 04, 23:07.
- 4 likes
Komment
-
90° -al 0,5 mm mélyen süllyeszteni , kb ugyan az mint 0,5 x 45° ( ez lehet hogy inkább letörés ...)
Az éles sarkak , sarkas beszúrások a feszültség gyüjtő helyek , melyeket íves kimunkálással -beszúrásokkal - lehet semlegesíteni. Mondom ezt arra alapozva hogy az egyébként jó minőségű anyagból készült (BNCMo2)és megfelelően hőkezelt főtengely alsó csap a lépcső íves kialakításának hiánya miatt eltörött ... igaz az is hogy fokozott igénybevétel mellett , viszont a helyesen kialakított még most is üzemel !
Az is hozzátartozik az igazsághoz hogy a szegecskötéssel létrehozott alkatrész egyesítések egyre inkább ki mennek a "divatból" csak ott használják őket ahol nagyon muszáj , vagy gazdaságos esetleg másképp nem megoldható .
Éppen ezért írtam hogy jó néha az ilyen elfelejtett technológiákat feleleveníteni , talán az olvasók , akik nem szóltak hozzá , és ilyen problémájuk van hozzájuthattak néhány fontos infóhoz , hogy helyesen hogyan is alakíthatják ki az egészet .
Hátha otthon a Titanic-ot gyártják újra a hátsókertben !!! (Egyébként észleltem a tetszésedet )
Komment
-
A hátsó kertben biztonságosabb mert ott max. léckerítés van és nincs jéghegy mely a vesztét okozta a Titaniknak. Egy sárvédő pálca pedig sokkal iparososabb szegecselve mint hegesztve lehet az akár ponthegesztés is. Fergusson ne légy türelmetlen mert még Te is szegecselhetsz és mikor a 4. szegecset görbíted el lapozni fogsz ha máshol nem a memóriádba.
- 5 likes
Komment
Komment