Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Főtengely felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Főtengely felújítás

    Üdvözletem mindenkinek!Vásároltam egy pár roncs blokkot Sr2-es Simsonhoz amikben van olyan főtengely ami részben jó, a görgőzés még jó de a csapágyak a tengelyre elég könnyen feltolhatók,nem lötyög de nem is túl passzos.Mit javasoltok ilyenkor?Hallottam már fémszórásról,vagy kemény krómozásról,vagy csak egyszerűen ragasszam?
    Tisztelettel
    Sheriff
    mátéapu kedvelte ezt.

    #2
    Jófajta csapágyragasztó bőven elég lesz!

    Komment


      #3
      SHERIFF eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      csapágyak a tengelyre elég könnyen feltolhatók,nem lötyög de nem is túl passzos
      Sajnos nálam nem ez a helyzet, ugyanis a csapágyak a tengelyre még húzósan mennek fel, de amikor már a helyükön vannak akkor már lötyögnek. It már szerintem a csapágy ragasztót el kell feledni, viszont valahogyan rendbe kellene hozni a csapágy felületet. Millyen költséghatékony módon lehetne rendbe tenni a csapágyillesztéseket?
      Melyik cégre lehetne ezt rá bízni?
      Click image for larger version

Name:	DSCF1410.jpg
Views:	1
Size:	184.0 KB
ID:	132712 Click image for larger version

Name:	DSCF1413.jpg
Views:	1
Size:	184.5 KB
ID:	132713
      Utoljára szerkesztve a következő által: sricsi70; 2012 szept. 17, 16:54.

      Komment


        #4
        Szerintem a csapágyragasztó erre még bőven használható lenne, csak aztán a következő szétszerelés lenne nagyon bajos.
        Nekem ilyenféle komplett felújításra Petró Andrást ajánlották Csepelen. Berakja a KX hajtókart is, megcsinálja az aláköszörűlést, keménykrómoztatja a csapokat és méretre köszörüli őket. Hát a munkadíj nem a 10 ezres árkategória, ha egyszer majd nagyobb költségvetéssel csinálok motort, akkor rászánom. Van egy tisztességgel megőszült és elkopott főtengelyem, de legalább még érintetlen minden része, csak ment és ment, de nem állt be.
        sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          A könnyen "feltolható" azt hogy érted?Az akkori megmunkálás pontossága ...Véleményem,hogy hagyni kell némi hőtágulási hézagot.

          Komment


            #6
            Meg kellene mérni a tengelyátmérőt. Ilyen kicsi Ø17 mm tengelynél 0,00 - 0,01 mm túlfedés elegendő. Ha a tengelyed az illeszkedő felületnél megkopott 0,01-0,02 mm-el a névleges méret alá, nyugodtan használhatod a Loctite 648 csapágyragasztót. Méréshez mikrométer használatát javaslom. A digitális tolómérő nem alkalmas ehhez a méréshez.
            dongos78 és sepy kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Itt az átfedés azért szükséges, hogy a csapágy belső gyűrű megfelelően illeszkedjen / ne forogjon meg/. Hőtágulás éri a csapágyat és a tengely csonkot is épp úgy!

              Komment


                #8
                ékszerész eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                A könnyen "feltolható" azt hogy érted?Az akkori megmunkálás pontossága ...Véleményem,hogy hagyni kell némi hőtágulási hézagot.
                Nincs hőtágulási hézag! A tengely és a csapágy gyűrűje is acél, együtt tágul.
                A tengelyt a csapágyhoz pozitív átfedéssel kell illeszteni, mégpedig a speciális csapágy illesztési táblázatnak megfelelően. (Nem a jól ismert ISO illesztés szerint.) Legolcsóbb és jó megoldás a fémszórás és köszörülés.

                NyDan Tech / Nyitrai Attila / Bp. 1222 Nagytétényi út 48.
                Mb: 06309614814
                dongos78, dino125ad és demeter kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Vettem csomagban pár alkatrészt veterán motorokhoz (mi máshoz), volt benne ez a kettő főtengely.
                  A bal oldali csapjai vékonyabbak azt 175-ös Czetkának mondanám, bár az enyémben nem teljesen így néz ki a főtengely sonkája. Talán annál eggyel régebbi, 450-es típusé.
                  A másik 250-es Jawa lehet. Ez még jobban átvészelte a párás környezetet.
                  Akarok vinni hengert fúratni és főtengelyt felújíttatni még augusztusban. És ha már megyek ezeket lepucolnám és vinném magammal, ha ki lehet hozni még belőlük valamit. Mert ha jók legfeljebb eladom, de ne nálam rozsdásodjanak el teljesen. Mik a tapasztalatok? Amit megkapott a rozsda az már kuka, vagy egy bizonyos mértékig még elmegy, esztergában megpörgetve tisztítható? A belső szimmering gyűrűk cserélhetők, annál a főtengelynél csak a dinamó alatti szimmering felfekvő felülete a lényeg ha jól sejtem.

                  Komment


                    #10
                    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Amit megkapott a rozsda az már kuka, vagy egy bizonyos mértékig még elmegy, esztergában megpörgetve tisztítható? A belső szimmering gyűrűk cserélhetők, annál a főtengelynél csak a dinamó alatti szimmering felfekvő felülete a lényeg ha jól sejtem.
                    Minden javítható már a mai megoldásokkal is,csak az alkatrész állapota és a javítás költsége legtöbbször a ritkaságától függ.A legjobb megoldás olajban ..olajozottan tárolni addig:míg az értéke meghaladja a bekerülési költséget...a mai világban nem tartom célszerűnek a felújítást és tárolni,hanem csak tárolni..lehet egy éven belül titán..vagy gyémántgörgős csapágyak lesznek a menők,komolynak látom a fejlődést..!
                    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2019 aug. 15, 21:55.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Minden javítható már a mai megoldásokkal is,csak az alkatrész állapota és a javítás költsége legtöbbször a ritkaságától függ.
                      Végső esetben le lehetne venni pár tizedet a csapokból majd keménykrómoztatni, vagy csináltatni új csapokat. Én viszont az eredeti alkatrészekkel kísérelném meg a felújtást, csak remélem nem hajt el a fenébe a mester ezekkel a főtengelyekkel ha beállítok. A rozsdásabbikon átmegyek finom kefével, talán utána ha érdemes akkor polírpapírral(vagy szivaccsal) is, a másikon csak az utóbbiakkal aztán gázolajos áztatás igény szerint majd törölgetés és meglátom milyen lesz. De ha valaki csinált ilyet nyugodtan írjon

                      Komment


                        #12
                        Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        A rozsdásabbikon átmegyek finom kefével,
                        Széthúzod:megnézed a csapok és a görgők állapotát?

                        Azt azért tudod ugye ,ha kívül rozsdás ,akkor nagy eséllyel belül is....a kopások mértékét naggyából meglehet mérni a csapok állagmérésével..akár csiszoló vászon-csikkal kézzel csiszolás után,mikrométerrel megmérhető a főtengelycsap átmérője,ha nem mínuszos az átmérő:van esély a jó hajtókar állapotra,ha alatta van 0,00-nak akkor már kopottnak számít
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #13
                          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          De ha valaki csinált ilyet nyugodtan írjon
                          Szereltem kistraktorba,kicsiszolással,kiáztatás után nem lötyögő főtengelyt,rövid járatás után eléggé jelentős morajlással működött a motor 20-as keverékkel is...egy szezon után egy jó állapotú bontottra cseréltem .A kiszerelt darab darabosan forgott körbe...ezt a nem látható rozsdafoltoknak tulajdonítom,ezután nem foglalkoztam vele...
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Széthúzod:megnézed a csapok és a görgők állapotát?
                            Ezt bíznám egy tapsztalt szakira. Alsó hajtókar csapból új készült a P10 főtengelyhez, itt sem okoz majd gondot. Az előbbi írásomban írtam az eredeti alkatrészeket, alsó hajtórúdcsap és görgőkre ez nem vonatkozik, azokból mehet új, meg 90 százalékban kell is. A fő kérdés a csapágyak ész szimmeringek helye. A hajtórúd még lehet problémás, de ha létezik túlméretes görgő, vagy ha már úgy is új alsó hajtórúd csapot kap akkor azt ahhoz lehet igazítani ami jó bele.
                            mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A kiszerelt darab darabosan forgott körbe...ezt a nem látható rozsdafoltoknak tulajdonítom
                            Ez nagyon valószínű, de előtte nem így volt?
                            Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2019 aug. 17, 20:41.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X