Találós képek Pannóniásoknak....Mi fontos ezen a fotón : összeszerelésnél?????
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Pannonia T1 - 1963
Collapse
X
-
zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSeeger-gyűrűvég pozíciója ..."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 4 likes
Komment
-
Halal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
Csak nem hagyott nyugodni a dolog Ki is dolgoztam, hogy hogyan tudnám megcsinálni, de ezt már az emeleti panellakásomban, kézben fogva nem tudom megcsinálni
Van egy kis maróm (ilyen kis gravírozó szerű), csak csinálnom kell neki valami asztalt, meg valami vezetősínt. Mert a gravírozót és a plexit is kézben fogva, figyelve, hogy a vonal is egyenes legyen, a mélység is jó legyen...ez nekem a lehetetlen kategória volt (megpróbáltam, és mivel megkaptam a "véleményemtől", hogy "na de nem gondolod tán, hogy műhelyt csinálsz a lakásból", így bekényszerültem fürőkádba. "Ott porozz, ott le lehet zuhanyoztatni". Hát mókásan néztem ki a kádban guggolva, egy darab plexivel és egy gravírozóval a kezemben Még jó, hogy lányos zavaromban nem öntöttem magamra egy marék tusfürdőt, merthát ha kádban vagyok, akkor zuhanyozni is kell...vagy nem?
Na majd hazamegyek szüleimhez, és ott fabrikálok valami minimaró állványt, és körbemarom...vagy legalábbis megpróbálom
Továbbra is azt gondolom, hogy nem ér ennyit, de ha már ez volt az eredeti tervem is, meg ha már előjött mint felvetés is, akkor miért ne.
Egyszerűen olyan pici a felfekvő felület (és ráadásul, egy hajlított felület, ami még véletlenül sem egyenes sehol), így a 3mm vastag plexiből sem tudtam lemarni 1mm-t. Egyenletesen egyáltalán nem, de meg girbegurbán sem. Egy darab szép, sima plexin eglész jó lett, így felbátorodtam, és elkedtem az egyik szélén a meghajlítottnak is. Felesleges. Sajnos, lehet ügyetlen vagyok, de ez nem ment...úgyhogy, marad így, ahogy van. Jó az úgy isUtoljára szerkesztve a következő által: Halal; 2018 márc. 30, 16:53.
- 1 like
Komment
-
OdinHEM eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMiért nem marod körbe míg sík és utána hajlítanád meg. Nem működhet?
- 1 like
Komment
-
Végre sikerült eljutnom a krómozóhoz (http://cromkontakt.hu/kapcsolat-galvanizalas-budapest/), leadtam egy pár "maradék" alkatrészt. (csőlámpa, kisfittyfüttyök, kürt "fedlap", ilyesmi), kíváncsi leszek az eredményre.
A szaki ("a főnök") nagyon morci (), de nincs ezzel baj...csak szép munkát végezzenek, az irodista hölgy viszonyt roppant kedves (nem mellesleg nagyon szép lány)
Azt nem láttam, hogy hol készítik elő a munkadarabokat, de azt táttam, hogy alárezeznek, és volt ott egy pár ilyen olyan alkatrész, ami szépnek tűnt...nyilván meg nem fogdostam őket
Viszont egyből lenne egy kérdésem is hozzátok, amibe nagyon csúnyán beleszaladtam:
Elvittem a légszűrőt is, amit abban a pillanatban, hogy meglátott a szaki, azonnal közölte, hogy ki se csomagoljam, nem krómozzák. (szét kellene szedni, de a peremezést is, meg amúgy is tele van olajjal, meghát na...szóval szép sem lenne, de nem is vállalják)
Nekem anno edelényben lekrómoztak egyet (amúgy szép is lett volna, csak persze nem az enyémre való, meghát nem is volt egy sikerstory más okok miatt, szóval azt nem tudom használni), most viszont nem is vállalta ez a krómozó. De telefonon megkérdeztem egy másik krómozót, Ő sem vállalta.
Utángyártott csak nem zárható kivitelben van, így egy picit tanácstalan vagyok.
Tudja valaki, hogy ezt tényleg senki nem krómozza? Nem szerettem volna ezüst festékkel lefesteni...annyira nem illene a motorhoz
Ötlet?
Komment
-
Halal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVégre sikerült eljutnom a krómozóhoz (http://cromkontakt.hu/kapcsolat-galvanizalas-budapest/), leadtam egy pár "maradék" alkatrészt. (csőlámpa, kisfittyfüttyök, kürt "fedlap", ilyesmi), kíváncsi leszek az eredményre.
A szaki ("a főnök") nagyon morci (), de nincs ezzel baj...csak szép munkát végezzenek, az irodista hölgy viszonyt roppant kedves (nem mellesleg nagyon szép lány)
Azt nem láttam, hogy hol készítik elő a munkadarabokat, de azt táttam, hogy alárezeznek, és volt ott egy pár ilyen olyan alkatrész, ami szépnek tűnt...nyilván meg nem fogdostam őket
Viszont egyből lenne egy kérdésem is hozzátok, amibe nagyon csúnyán beleszaladtam:
Elvittem a légszűrőt is, amit abban a pillanatban, hogy meglátott a szaki, azonnal közölte, hogy ki se csomagoljam, nem krómozzák. (szét kellene szedni, de a peremezést is, meg amúgy is tele van olajjal, meghát na...szóval szép sem lenne, de nem is vállalják)
Nekem anno edelényben lekrómoztak egyet (amúgy szép is lett volna, csak persze nem az enyémre való, meghát nem is volt egy sikerstory más okok miatt, szóval azt nem tudom használni), most viszont nem is vállalta ez a krómozó. De telefonon megkérdeztem egy másik krómozót, Ő sem vállalta.
Utángyártott csak nem zárható kivitelben van, így egy picit tanácstalan vagyok.
Tudja valaki, hogy ezt tényleg senki nem krómozza? Nem szerettem volna ezüst festékkel lefesteni...annyira nem illene a motorhoz
Ötlet?
Nekem itt Edelénybe megcsinálták. És megcsinálják még most is. Annyi hogy mondták nekem annó hogy elszíneződhet a kiázó cucc miatt szóval arra ők nem vállalnak garanciát.
Középen és a nyílások körül kicsit sárgás is lett, de nem feltűnő. Jól néz ki!
Szóval esetleg velük érdemes. Szerencsére a légszűrő se nem ritka se nem drága. Szóval vegyél egy másikat, a jobb állapotút küldd el krómozni, a másikat meg fesd le és rakd a gépre. (emiatt ne álljon a projekt)
(itt Edelénybe ilyen 3-4 hónapos határidőre vállalják. És sokszor még azt se tudják tartani...)
- 1 like
Komment
-
Sziasztok! Valakinek nnincs a környezetében egy hozzáértő, akinek lenne kedve Budapesten vállalni, hogy pénzmagért cserében összerakja velem a kis pancsámat, egy pár hónapon belül? Úgy gondolom, hogy pár hónapon belül minden alkatrész lassan meglesz hozzá (nyilván lesz, ami akkor derül ki, mikor elkezdjük összerakni, hogy hiányzik, azokat majd akkor kell beszerezni)
Az alkatrészek nagy része még a szüleim házánál vannak Salgótarjánban (ja, amúgy azon a környéken is jelentkezhet vállalkozó kedvű ember...csak oda ritkábban jutok le), de ha meg tudjuk beszélni, akkor szépen feltermelném utánfutóval ide Budapestre.
Sajnos, mivel bérházban élek itt a nagyfaluban, így itt kicsit nehéz lenne összeszerelgetni...és sem bátor, sem vakmerő gyerek nem vagyok, hogy neki mernék vágni. (talán, ha lenne helyem, ahol egy laptoppal a kezemben ...na de nincs, és nem is vagyok egy igazán nagy motorszerelő, hogy értsek hozzá, inkább csak lelkes bütykölő, aki mellé kell valaki, aki érti is mit csinál )
Szóval, ha valakit szívesen, és megbízhatóan, bátran mertek ajánlani, szívesen fogadom
u.i.: Tudom: "Ne viccelj már Halal, rakd össze magadnak"
u.i.2: csak tényleg megbízható, és lelkiismeretes ember érdekel, mint már párszor hangoztattam, itt nekem az alkatrészek és magának a motornak is nagyon nagy része érzelmi kötődésekkel teli, így a "Pisti összerakja neked pikk pakk", majd a fele alkatrész a bolhapiacon köt ki típusú emberek nem érdekelnek
u.i.3: Még a kerék sincs befűzve, és majd fűzés után még fel is kell szabályoztatnom
u.i.4: Nyilván azért is jó lenne egy hozzáértő, hogy ne csak összerakjam, hanem ha valami esetleg mégsem jó, habár én úgy gondoltam, hogy jó, akkor azt tudjuk javítani...feleslegesen nem tegyük össze, ha már nem jó
u.i.5: Összerakás után még vár rá majd egy átiratás, egy forgalmi, egy vizsga, és az összes hercehurca, ami egy zöld forgalmis, végleg kivont forgalmis pancsára vár, melyet kb.15 éve vettünk
u.i.6: csak azért van ez a sor, mert úgy belejöttem az u.i.-okba
Köszi!
- 3 likes
Komment
-
Sziasztok!
Két kérdésem lenne ismét:
1.: Ti a 63-as T1-re milyen méretű első gumit tennétek? Állítólag szerelték 3.00-val és 3.25-tel is. Én leírásban csak a 3:00-át találtam meg, de a google valóban feldob találatot a 3:25-re is.
2.: A kormánycsapágy eredetileg golyós csapágy, de állítólag a mai korban már vannak helyette csodás modern csapágyak. Na de milyen? Tudja valaki, hogy mit kell "helyette" tenni? Köszönöm!
Üdv.: Halal
Komment
-
Halal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÉn leírásban csak a 3:00-át találtam meg, de a google valóban feldob találatot a 3:25-re is."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Halal eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA kormánycsapágy eredetileg golyós csapágy, de állítólag a mai korban már vannak helyette csodás modern csapágyak. Na de milyen? Tudja valaki, hogy mit kell "helyette" tenni? Köszönöm!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 1 like
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseörök élet címszóval....
Facebookon írta valaki hogy így járt. Dobhatta ki a drága csapágyat.
Minden esetre nekem amióta az van benne nem állítottam rajta. Egyszer összeraktam pár éve. Azóta rá se néztem
- 2 likes
Komment
-
mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA 70-es T-5-ösömre 3,25-ös gumikat raktam a sárvédőcsavarokat le kellett köszörülnöm mert beleért.ajánlom a 3"-ost előre mindenképp-vagy amin csak középen van minta (azért csapott be a méret,mert előtte is ez a méret volt csíkos mintával),de igy terjedelmesebb)egyébként elképesztően stabil a kanyarokban,vizes úton és poroson is jól tart.
Komment
Komment