Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson AWO

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Simson AWO

    Az utóbbi időben nagyon elgondolkodtam egy awo sport vételén, mindenképp egybe lévőt szeretnék megvenni 50-max 100 km es túrákhoz.
    Mennyire megbízhatóak és mennyire lehet ezeket javítani (pl.: gondolok itt az alkatrész beszerzésre)
    Mennyire lehet eredeti állapotba hozni, hogy azért megbízhatóan motorozható is legyen (pl.: azt hallottam a gyári karbi nem a legjobb).
    Előre is köszi a válaszokat.

    #2
    Nekem van egy, annak a gyújtásával van gond. Át szokták szerelni MZ gyújtásra amihez már gyújtótrafó is kell, és ez szembeszökő. Az elektromos kapcsolókat, gyújtás, bilux, is le szokták csrélni az MZ-ére. ami szintén azonnal látszik.

    Komment


      #3
      Kicsit furcsa a megbízhatóságra vonatkozó kérdésed. Annak idején ez volt a legmegbízhatóbb szocialista motor. Azért is van belőle ennyire kevés ( papírozható ) forgalomba, mert csak az elit engedhette meg magának a vásárlását. A Magyarországon található rendszámos Simsonok java része Minisztériumi motor volt.

      Javítása nem bonyolultabb mint bármelyik motoré. Az alkatrészek beszerzése manapság egyszerűsödött. Rengeteg motort hoznak be Romániából, de ezeket csak alkatrésznek érdemes megvenni, mert egytől egyig le vannak harcolva.

      Az MZ alkatrészeket sem a jobb minőség miatt teszik fel, hanem spórolási szempontokból. A csereszavatos MZ alkatrészeket harmada-negyede árban lehet beszerezni.
      A gyújtásával igazán nincs baj, csak a mágnes erejének gyengülése okozhat problémát. Az akkumulátoros átalakítás megoldás lehet.
      A karbinak a kopása okozhat egyenletlen járást. Engem is rávettek hogy cseréljem ki Jikov-ra, de semmivel nem lett jobb.
      Összességében jó motor, de ha az olcsóság is szempont akkor sajnos nem ez a te motorod.
      sepy és kollarg kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        A megbízhatóság tényleg érdekes kérdés. Elég viszonylagos dolog is (pl. ezek a gépek azért gyakoribb törődést kívánnak), de ha az ember saját magának teszi rendbe túrázásra, akkor egyrészt közben megtanulja mit hogyan lehet kiküszöbölni, másrészt csak magát szidhatja ha valami nem lett jól megcsinálva.

        Az 50-100 km pedig nem nagy távolság. Sőt, kifogástalanul működő motorral nagyon-nagyon kevésnek tud tűnni még egy vasárnap délutánra is.
        sepy és mir-mur kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          Ha nem gond érdeklődni szeretnék mire érdemes figyelnem egy vásárlás során.

          Komment


            #6
            Leginkább akkor gyanakodj, ha azt írják a motorról hogy "apróbb hiányokkal ". A Simsonnál ez 80-100 ezer plusz kiadásnál kezdődik.
            Komolyra fordítva a szót. Általában a nehezen beszerezhető kurrens cuccok szoktak "leesni" a neppereknél a motorról.
            Ilyenek lehetnek :
            - Első, hátsó lámpa
            - kilométeróra
            - Gyújtáskapcsoló
            - Kormány kezelőszervek
            - Gyújtásmágnes
            - Benzincsap

            Ha a motor nem indítható bátran vedd le az első deklit, és nézd meg benne van e a gyújtás. Lehet hogy csak a kábel kandikál ki a blokkból.
            A kormánykezelőket gyakran cserélik MZ-re. A simson karok végin nincs gömb. ( Megjegyzem hogy a veterán aprón jelenleg is van két 100 % -nak kikiáltott motor, egy Sport és egy Turan, amin MZ-kezelők vannak.)

            Ezek a látható jelek. Sajnos a motor belsejébe nem látni bele, de ott is lehetnek nagy bakik. A hátsó hajtás fogai gyakran töröttek hiányosak.

            Ha konkrét vásárlás előtt állsz, szívesen segítek neked is. Privátban kereshetsz.
            sepy, dino125ad és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Hali, nem tudom eldönteni hogy ez eredeti, vagy legalábbis így néz ki az eredeti?
              Click image for larger version

Name:	awocsap.JPG
Views:	1
Size:	13.2 KB
ID:	131636
              You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

              Komment


                #8
                Hali, nem tudom eldönteni hogy ez eredeti, vagy legalábbis így néz ki az eredeti?
                Ez egy MZ/Simson csap, hasonló a 425-é is de más a szűrő és a tekerőkar formája is...


                Érdekes, hogy sokan keverik az AWO-t a Simson 425-tel! Az AWO a korábbi bakteleszkópos-lengőnyerges típus, a későbbi 425-ös pedig puffos különüléses-lengővillás modell!!
                Click image for larger version

Name:	awo-02.jpg
Views:	1
Size:	70.2 KB
ID:	131637

                Click image for larger version

Name:	AWOS1.jpg
Views:	1
Size:	33.5 KB
ID:	131639


                Ez a Simson Sport:

                Click image for larger version

Name:	AWO_425S_Bj57_von_MR_aus_F.jpg
Views:	1
Size:	38.4 KB
ID:	131638
                Utoljára szerkesztve a következő által: bazsimoci; 2012 aug. 04, 05:31.
                sepy, korompaiistvan és 2 további látogató kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Érdekes, hogy sokan keverik az AWO-t a Simson 425-tel!
                  Sajnos nekik van igazuk ! Te tudod rosszul . Íme:http://www.bayer-frank.de/awo/start.htm
                  AWO-425 T illetve AWO-425 S modellek
                  Utoljára szerkesztve a következő által: mir-mur; 2012 aug. 04, 08:24.

                  Komment


                    #10
                    Egy kép a benzincsapról.Click image for larger version

Name:	20120804539.jpg
Views:	1
Size:	189.6 KB
ID:	131640Click image for larger version

Name:	20120804540.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	131641Click image for larger version

Name:	20120804541.jpg
Views:	1
Size:	194.7 KB
ID:	131642

                    Komment


                      #11
                      A Simson kontra Awo "vitához" egy kis adalék:
                      Simson AWO 425 Sztori

                      Komment


                        #12
                        Sajnálom, de kitartok az állításom mellett-bár a német források is néha következetlenek...

                        "Am 1. Mai 1952 wurde das Werk als VEB Fahrzeug und Gerätewerk Simson Suhl ein volkseigener Betrieb der DDR und in das IFA-Kombinat eingegliedert. Produziert wurden neben der AWO 425 (von da an als Simson 425 bezeichnet) auch Mopeds, Mokicks und Roller.

                        1961 wurde die Produktion der Simson 425 - des in der DDR produzierten 4-Takt-Motorrades und im Volksmund respektvoll "Dampfhammer" genannt - zugunsten der kleineren 50-cm³-Mokicks eingestellt. Somit war Simson fortan nur noch für die Mokicks bis 70 cm³ zuständig, während die großen Motorräder von MZ hergestellt wurden. Diese Aufteilung der Marktsegmente blieb bis zum Ende der DDR bestehen

                        Komment


                          #13
                          Nem akarlak én meggyőzni, ha a két ( cikk + Német oldal ) nem győzött meg.

                          Komment


                            #14
                            supermax eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            A Simson kontra Awo "vitához" egy kis adalék:
                            Simson AWO 425 Sztori
                            Hát igen, erre gondoltam! Ezzel a cikkel teljesen egyetértek! Azt nem tudtam, hogy volt egy időszak amikor az új modell is a régi névvel futott- számomra úgy egyértelmű, hogy az új modell a Simson 425

                            Komment


                              #15
                              bazsimoci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              számomra úgy egyértelmű, hogy az új modell a Simson 425
                              Ha ez nem egyértelmű, akkor semmi !Click image for larger version

Name:	20120804546.jpg
Views:	1
Size:	190.4 KB
ID:	131643Sajna csak így tudtam a konkrét oldalt feltenni

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X