Ki tudja, hogy hogy kell megnézni, vagy mit jelent, hogy a Bogárban a hátsó felfüggesztés dupla-e? Mit kell megnézni? Ez a lengéscsillapítók miatt lenne fontos.. Hajrá fiúk, segítsetek!
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
VW Bogár hátsó felfüggesztés kialakítása
Collapse
X
-
hajni0912 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése...hogy a Bogárban a hátsó felfüggesztés dupla-e? Mit kell megnézni? ...
Ezen a képen látható a különbség:
Tehát, a kép bal fele a korábbi hosszanti vezetőlengőkaros, a kép jobb oldala a módosított ferde lengőkaros megoldást mutatja. Ez csak aláfekve látható!
korompaiistvan, hajni0912 és 5 további látogató kedvelte ezt.
- 7 likes
Komment
-
dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz csak aláfekve látható!There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 3 likes
Komment
-
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseegyszerűbb verzióval szerelték volna, akkor is megeshet hogy az évek során valaki beépítette a modernabb verziót.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 3 likes
Komment
-
-t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa mindkettő kompatibilis, akkor mindegy melyiket teszi bele a Hajni?
Olvastam valahol, hogy mettől-meddig milyen volt a hátsó felfüggesztés, de azért nem keresem vissza, mert csak az amerikai piac modelljeiről szólt, azaz a vén Európára nem tűnik mérvadónak.. De délután lesz időm utánanézni, talán találok valamit.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 2 likes
Komment
-
-t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHa mindkettő kompatibilis, akkor mindegy melyiket teszi bele a Hajni?
-t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseItt nincs még alvázszám szerinti alkatrész nyilvántartás?
- 2 likes
Komment
-
Intrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHajni úgy írta, hogy a boltban kérdezték Tőle, hogy milyen a felfüggesztése (a Boginak), úgyhogy nem olyan biztos, szerintem, ez a kompatibilitás...
Az alvázszám vagy évjárat+kivitel szerinti vásárlás már a restaurálás nevű folyamat és a sima javítás határmezsgyéje ennyi idős, sok tulajt túlélt autóknál szerintem. Ha minden eredeti (vagy azzal megegyező), akkor természetesen működik, de egy gyerekkori barátom szakkifejezésével élve "láttam én már meggyfán pókot".. (mondta ezt, miután kikászálódótt egy kormányszervósra átépített régi Golfból)
Nem bírtam megállni: továbbkerestem.
"There are two types of rear suspension to be found under a Beetle. The more common 'swing axle' type, featuring rigid axles that pivot from the gearbox. These were used from the very earliest cars up to the current day. The second type, shown on this page is the more advanced 'IRS' (Independant Rear Suspension) type, most often to be found on 1302, 1303 and semi automatic cars. These feature axles with CV (constant velocity) joints both next to the gear box and also at the hub end of the axle. If you are unsure about which type of suspension you have, check to see if your own car has rubber boots on the axles at the gearbox end only, or at the hub end too."
Azaz emberi nyelven: a Bogarak alatt kétféle felfüggesztés van, a merev illetve a független. A merev a gyakoribb, a független (IRS) verziót a 1302, 1303 és félautomata gépek alá építették (főleg). Az ángélusok azt írják, hogy a legkönnyebb módja a megállapításnak, hogy a féltengelyen egy vagy két gumiharang van (lásd a #3 hozzászólás).
Ennyit sikerült kideríteni.Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jún. 14, 11:16.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 3 likes
Komment
-
hajni0912 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKi tudja, hogy hogy kell megnézni, vagy mit jelent, hogy a Bogárban a hátsó felfüggesztés dupla-e? Mit kell megnézni? Ez a lengéscsillapítók miatt lenne fontos.. Hajrá fiúk, segítsetek!
kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésea legkönnyebb módja a megállapításnak, hogy a féltengelyen egy vagy két gumiharang van (lásd a #3 hozzászólás).
Ennyit sikerült kideríteni.A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/
- 1 like
Komment
-
köszönöm, ez nagy segítség!
igen, az a baj, úgy látom, hogy az én bogaramat nagyon összerakták már... most én akarom teljesen helyreállítani, mert mindent beleépítettek, amit találtak
igen, én is néztem, hogy mettől meddig volt a dupla felfüggesztés, de nálam ez nem mérvadó, hiszen, amikor a taposót cseréltük, akkor valami salgópolc darabot is talált beleépítve a karosszériás Így ezt meg kell néznünk, hogy ebben konkrétan milyen felfüggesztés van.
köszi-köszi, ez is nagy segítségIgen, én is láttam már "meggyfán pókot" Szegény Bogimat összegányolták teljesen
-t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkkor erre a kérdésre,... ...ez a válasz?
Komment
-
-t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseAkkor erre a kérdésre,....
...ez a válasz?
Kollarg jól látja!
Tehát az utolsó 72; 73-ban gyártott Bogarakon volt ferde-lengőkar. Ezek a 1302; 1303 típusba voltak szerelve és ha minden igaz 1,6 motor volt bennük.
Az átépítés megoldható, de teljesen más a váltó, a féltengely, a lengéscsillapító!
A ferde-lengőkarosnak a kívül és belül féltengelycsuklója van, és pont olyan mint a Golf-nak!
Míg a korábbi féltengely (egyenes lengőkaros) csőházban fut.
Tehát ha aláfekszel jól láthatod, hogy melyikkel van dolgod.
Ismétlem: nem azonosak a lengéscsillapítók!Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 jún. 14, 19:05.
- 1 like
Komment
Komment