Közlemény

Collapse
No announcement yet.

VW Bogár hátsó felfüggesztés kialakítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    VW Bogár hátsó felfüggesztés kialakítása

    Ki tudja, hogy hogy kell megnézni, vagy mit jelent, hogy a Bogárban a hátsó felfüggesztés dupla-e? Mit kell megnézni? Ez a lengéscsillapítók miatt lenne fontos.. Hajrá fiúk, segítsetek!

    #2
    Ha láthatnám, szívesen megnézném
    hajni0912 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      hajni0912 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      ...hogy a Bogárban a hátsó felfüggesztés dupla-e? Mit kell megnézni? ...
      Kedves Hajni!

      Ezen a képen látható a különbség:

      Click image for larger version

Name:	swingirs.jpg
Views:	1
Size:	11.9 KB
ID:	131273

      Tehát, a kép bal fele a korábbi hosszanti vezetőlengőkaros, a kép jobb oldala a módosított ferde lengőkaros megoldást mutatja. Ez csak aláfekve látható!

      Click image for larger version

Name:	KaeferHinterachse02G.jpg
Views:	1
Size:	190.2 KB
ID:	131274
      korompaiistvan, hajni0912 és 5 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        dino125ad eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ez csak aláfekve látható!
        És érdemes is alánézni, mert ha eredetileg az egyszerűbb verzióval szerelték volna, akkor is megeshet hogy az évek során valaki beépítette a modernabb verziót.. Sőt, extrém esetben (pl. koccanás vagy futómű sérülés után) megeshet fordítva is gondolom, ha éppen egy másik Bogárból bontották az alkatrészeket a javításhoz.
        korompaiistvan, hajni0912 és -t5- kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          egyszerűbb verzióval szerelték volna, akkor is megeshet hogy az évek során valaki beépítette a modernabb verziót.
          Ha mindkettő kompatibilis, akkor mindegy melyiket teszi bele a Hajni? Az eredetiség miatt jó lenne tudni, hogy milyen "kell"bele. Itt nincs még alvázszám szerinti alkatrész nyilvántartás?
          korompaiistvan, hajni0912 és kollarg kedvelte ezt.
          A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

          Komment


            #6
            -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Ha mindkettő kompatibilis, akkor mindegy melyiket teszi bele a Hajni?
            Igazából Bogárból még csak festés előtti szétbontásban segédkeztem, nem tudom hogy kompatibilisek-e. De egy olyan egyszerű szerkezetnél mint ezek könnyen átépíthető minden ha már lekerült a karosszéria.

            Olvastam valahol, hogy mettől-meddig milyen volt a hátsó felfüggesztés, de azért nem keresem vissza, mert csak az amerikai piac modelljeiről szólt, azaz a vén Európára nem tűnik mérvadónak.. De délután lesz időm utánanézni, talán találok valamit.
            There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

            Komment


              #7
              -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ha mindkettő kompatibilis, akkor mindegy melyiket teszi bele a Hajni?
              Hajni úgy írta, hogy a boltban kérdezték Tőle, hogy milyen a felfüggesztése (a Boginak), úgyhogy nem olyan biztos, szerintem, ez a kompatibilitás...

              -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Itt nincs még alvázszám szerinti alkatrész nyilvántartás?
              szerintem az átépítési lehetőség miatt nem lehetne biztosra menni egy alvázszámszerinti nyilvántartással.

              Komment


                #8
                Intrepid eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Hajni úgy írta, hogy a boltban kérdezték Tőle, hogy milyen a felfüggesztése (a Boginak), úgyhogy nem olyan biztos, szerintem, ez a kompatibilitás...
                Amennyire rálátok a dologra a dino125ad által beszúrt képen lévő 2 variánshoz eltérő lengéscsillapító kell, azaz nem kompatibilisek egymással. Viszont a Bogárka alá be lehet rakni mindkét fajta futóművet, legfeljebb kis átalakítással. Így alánézéssel megállapítható minden kétséget kizáróan. (Esetleg ha rendes az eladó és a Bogárral menne Hajni lengéscsillapítót venni, akkor megkérhetné az eladót is hogy nézzen alá)

                Az alvázszám vagy évjárat+kivitel szerinti vásárlás már a restaurálás nevű folyamat és a sima javítás határmezsgyéje ennyi idős, sok tulajt túlélt autóknál szerintem. Ha minden eredeti (vagy azzal megegyező), akkor természetesen működik, de egy gyerekkori barátom szakkifejezésével élve "láttam én már meggyfán pókot".. (mondta ezt, miután kikászálódótt egy kormányszervósra átépített régi Golfból)


                Nem bírtam megállni: továbbkerestem.

                "There are two types of rear suspension to be found under a Beetle. The more common 'swing axle' type, featuring rigid axles that pivot from the gearbox. These were used from the very earliest cars up to the current day. The second type, shown on this page is the more advanced 'IRS' (Independant Rear Suspension) type, most often to be found on 1302, 1303 and semi automatic cars. These feature axles with CV (constant velocity) joints both next to the gear box and also at the hub end of the axle. If you are unsure about which type of suspension you have, check to see if your own car has rubber boots on the axles at the gearbox end only, or at the hub end too."

                Azaz emberi nyelven: a Bogarak alatt kétféle felfüggesztés van, a merev illetve a független. A merev a gyakoribb, a független (IRS) verziót a 1302, 1303 és félautomata gépek alá építették (főleg). Az ángélusok azt írják, hogy a legkönnyebb módja a megállapításnak, hogy a féltengelyen egy vagy két gumiharang van (lásd a #3 hozzászólás).
                Ennyit sikerült kideríteni.
                Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2012 jún. 14, 11:16.
                There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                Komment


                  #9
                  hajni0912 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Ki tudja, hogy hogy kell megnézni, vagy mit jelent, hogy a Bogárban a hátsó felfüggesztés dupla-e? Mit kell megnézni? Ez a lengéscsillapítók miatt lenne fontos.. Hajrá fiúk, segítsetek!
                  Akkor erre a kérdésre,....

                  kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  a legkönnyebb módja a megállapításnak, hogy a féltengelyen egy vagy két gumiharang van (lásd a #3 hozzászólás).
                  Ennyit sikerült kideríteni.
                  ...ez a válasz?
                  A boldogság emléke már nem boldogság, de a fájdalom emléke még fájdalom./Byron/

                  Komment


                    #10
                    köszönöm, ez nagy segítség!




                    igen, az a baj, úgy látom, hogy az én bogaramat nagyon összerakták már... most én akarom teljesen helyreállítani, mert mindent beleépítettek, amit találtak




                    igen, én is néztem, hogy mettől meddig volt a dupla felfüggesztés, de nálam ez nem mérvadó, hiszen, amikor a taposót cseréltük, akkor valami salgópolc darabot is talált beleépítve a karosszériás Így ezt meg kell néznünk, hogy ebben konkrétan milyen felfüggesztés van.




                    köszi-köszi, ez is nagy segítségIgen, én is láttam már "meggyfán pókot" Szegény Bogimat összegányolták teljesen



                    -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Akkor erre a kérdésre,... ...ez a válasz?
                    igen, úgy tűnik ez a legegyszerűbb válasz. Holnap meg is nézzük, és majd elmesélem, mire jutottunk

                    Komment


                      #11
                      -t5- eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Akkor erre a kérdésre,....


                      ...ez a válasz?
                      Kedves Hölgy, tisztelt Urak!

                      Kollarg jól látja!
                      Tehát az utolsó 72; 73-ban gyártott Bogarakon volt ferde-lengőkar. Ezek a 1302; 1303 típusba voltak szerelve és ha minden igaz 1,6 motor volt bennük.
                      Az átépítés megoldható, de teljesen más a váltó, a féltengely, a lengéscsillapító!

                      A ferde-lengőkarosnak a kívül és belül féltengelycsuklója van, és pont olyan mint a Golf-nak!
                      Míg a korábbi féltengely (egyenes lengőkaros) csőházban fut.
                      Tehát ha aláfekszel jól láthatod, hogy melyikkel van dolgod.

                      Ismétlem: nem azonosak a lengéscsillapítók!
                      Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 jún. 14, 19:05.

                      Komment


                        #12
                        igen, köszi, tudom, hogy nem azonosak a lengéscsillapítók, pontosan ezért kérdezem. Köszi a segítséget!

                        Komment


                          #13
                          Szóval a megoldás..alá kell feküdni

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X