Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Simson star főtengely ès blokk felújítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Simson star főtengely ès blokk felújítás

    Sziasztok
    Tanácsokat ötleteket várnèk .
    Hozzám került egy 1974 -es simson star .
    A blokkját szeretnèm felújítani mert a főtengely simeringet cserèlni kell ki volt kemènyedve már ès egy kevès üzemelès után meg is adta magát .
    A típusnak sajátossága hogy csak blokkszèthúzással cserèlhető a főtengely simering.
    Az egyik kèrdès mi lehet az oka hogy hosszirányban mozdul a főtengely ezt már èszrevettem alapból arra gondolnèk hogy vagy maga a tengely mozdul a csapágyban ,vagy annyira kopott a csapágy ?
    Másik kèrdès milyen márkájú csapágyat tennètek a főtengelyre ,illetve a váltóhoz és a lánckerèkhez ?

    #2
    Macsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Az egyik kèrdès mi lehet az oka hogy hosszirányban mozdul a főtengely ezt már èszrevettem alapból arra gondolnèk hogy vagy maga a tengely mozdul a csapágyban ,vagy annyira kopott a csapágy ?
    Szia !!

    Ha láttad a simeringet az azt jelenti lebontottál valamit ha a gyujtás alaplapot akkor van egy fedél amiben van a simering.Mikor ezt leszereled kell alatta tömitésnek lenni és szükség szerint hézagoló alátét a csapágy külső gyürüjénél.Mikor itt jársz letudod ellenőrizni mi kotyog,csapágy,tengely,ház,ha nem vészes én a főtengely-csapágyközé csapágy vagy pillanatragasztót cseppentenék ,cserélném a simeringet és boldogan berregnék a kék ég végtelen útjain...
    Titus kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Èrtelek
      A gyújtás oldalon tudod hogy kèt simering van egy a tárcsában ami kívülröl cserèlhető ez lenne az egyszerűbb de itt sajnos a belső adta meg magát keverèkkel hígult hajróműolaj van a forgattyúsházban .
      Ezt a blokkot mindenkèppen szèt kell szedni mert az csak úgy cserèlhető .
      De ha már szèt kell robbantani nem raknám úgy össze hogy csak a főtengely csapágyakat meg a simeringeket cserélem ki .
      Bár majd meglátom milyenek a kuplung alattit biztosan .

      Komment


        #4
        Macsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        De ha már szèt kell robbantani
        Rendben akkor tényleg érdemes cserélni a csapágyakat,viszont ne izgulj annyira az új csapágy furata egy kicsit jobb lesz,alapból nem szoros a simson illesztése(nincsenek is annyira szét feszgetve mint más motorok).
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          Mit raknál márkában bele a főtengelyre C 3 ban ?
          A vàltóba zvl -re gondoltam vagy szerinted gyenge ?

          Komment


            #6
            Nálam három márka ismeretes,Koyo,SKF,és a gagyik,nem azt jelenti,hogy nincs jó,hanem az én ismeretem ennyire korlátozódik!!!!Van Einhel hegesztőm és akkusom sok bossnak odabasz ,ezt arra értem a minőség és a márka külömböznek(sajnos).
            pasetta és Titus kedvelte ezt.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              ZVL - ZKL jó minőség (Cseh és Szlovák gyárak , tudtommal beszállítói , vagy tulajdonrészei az INA - nak ) , ha nincs a motor faragva a főtengelyhez is jó C3 -ban (Eurotrade 2000 KFT Berente ...) . Egyébként a KOYO az egyik legjobb .... sajnos az SKF többnyire már nem svéd (jórészt távol keleti) , az FAG leginkább már nem német (magyar) . A motorban nem vagyok biztos hogy hajtómű olaj van , szerintem inkább motorolaj . (az 51-nél 10w/40 az előírás) nívócsavar az üresjelző környékén a lánckerék oldalon .
              A főtengely tengely irányú (axiális) mozgását a Pl : rossz hézagolás miatti csapágy illesztés meglazulása (a F. tengely mozog mindkét csapágyban , vagy a mindkét csapágy mozdul a motor öntvény csapágyfészkében ... a ferde fogazású primer fogaskerék áttételnél keletkező teng.irányú erők miatt ) , vagy a f.tg teljes csapágyazásának szétkopása okozhatja . Ez a mozgás a hajtókar csapágyak és dugattyú idő előtti kopásához is vezethet . főtengely csapok, csapágyfészkek vizsgálata szükséges , ha kell sajnos csapágyrögzítőt kell használni , vagy főtengelyt - b.öntvényt kell cserélni illetve perselyezni helyzetfúrni. Összeszerelésnél használd ki a hőtágulás áldásos tulajdonságait .
              Igen a simmerring miatt teljes blokkházat szét kell húzni, a főtengely csapágyazás egyébként a sebességváltóból kapja a kenését , ezért is van a gyujtás alatt egy külső kis olajzáró simmerring is . A simmering márkáját tekintve sokan a Barna színű SKF-Viton -ra esküsznek (van ilyen színű kommersz is !) , de a kék színű német kétajkú fluor-kaucsuk is jó választás . (KTT-t semmiképp se ...) Természetesen ilyenkor már illik az összes csapágyat és tömítő gyűrűt , síktömítést cserélni , tengelyeket ha szükséges újrahézagolni . lehet hogy a sebváltó beállítását is módosítani kell a fenti két lekontrázott 6-os hernyócsavaron .
              Szereléskor vedd ki a négy henger tőcsavart , ne zavarjon . A henger pozícióját a megfelelő vezérlési értékek elérése céljából a hengertalp tömítés vastagságának változtatásával állíthatod br (szükség szerint...) , mivel a henger fúrását követően a szöget bezáró csatornák vezérlő éleinek pozíciója eltolódhat . (ilyen kis motornál nem biztos hogy jelentős) . dugattyú derékszögelését célszerű ellenőrizni az összeépítés alkalmával.
              A hengerfej "próbafelszerelése" után ellenőrizd a préstér magasságát forrasztóónnal , ami a te esetedben 0,8-1 mm körüli érték kell legyen . (mérések közötti eltérés lehetőleg 0,1 mm-nél nem nagyobb, és a dugattyú középvonala felé picit növekedjen , semmiképp sem szűküljön mert detonálni fog) ezt a hengerfejből való elesztergálással tudod belőni . hengerfej tömítés gyárilag nincs .
              A tömítések ne nyúljanak be sehol a csatornákba .
              Jó szerelést , kellemes időtöltést !
              sepy, pasetta és 6 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ZVL - ZKL jó minőség (Cseh és Szlovák gyárak , tudtommal beszállítói , vagy tulajdonrészei az INA - nak )
                Ezt nem tudom vitatni, (pedig a kötözködés lételemem), az viszont biztos, hogy az INA csak speciális csapágyakat gyárt, y csapágy duplasoros csapágy kúp és tűgörgős stb. és teljes mértékben magántulajdonú, egy német grófé. Voltam ott gyárlátogatáson '90-es években.

                Komment


                  #9
                  Bent a "cégnél" , a csapágyperselyek tűgörgős koszorúk nagy része Szlovák (INA) , golyós csapágyak olasz (!) SKF , ritkán KOYO (korábban a DAEWOO nem vált be ...) , kúpgörgősök pedig magyar FAG vagy francia illetve USA TIMKEN ....

                  Komment


                    #10
                    Fájdalommal tudatom, hogy a pillanatnyilag nálunk lévő INA csapágyak 100%-ban Made in Slovakia, bár most nincs szezonja.

                    Komment


                      #11
                      hát igen ... mi az hogy nincs szezonja ??? mit akarsz belőle ? Pálinkát ???

                      Komment


                        #12
                        Nem pont a tèmàhoz tartozik a kèrdès de nèzzètek el a lustaságom hogy nem akarok tèmát nyitni ès keresgèlni .
                        A szóban forgó star hengere olyan dzsuvás kívűl hogy lövèsem sincs mivel lehetne megtisztítani .
                        A helyzetet bonyolítja hogy le van húzva ergo a brigéciol víz páros nem biztos hogy egèszséges jelen állapotban .
                        A blokk kívülről már tiszta ekkor mèg rajta volt a henger azt gyakorlatilag lemostam gázolajjal majd szárazra töröltem .
                        Próbáltam úgy a hengerbordák között is de az nem jött be .

                        Útmutatás a takarításra ?

                        Komment


                          #13
                          Macsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          brigéciol víz páros nem biztos hogy egèszséges jelen állapotban .
                          Miért is?Nyugodtan moshatod,a maradékot úgyis benzinben érdemes letakarítani,mostanában zárható festékes vödörben mosogatok ,hónapokig tudom használni ha nem koszolódik túl,de szépen leülepedik a dzsuva és tovább hanálható,a tisztázást mindig friss anyaggal csinálom azzal pótolom a nagyedényt...
                          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                          Komment


                            #14
                            Én is így csinálom , esetleg ha nagyon makacs a szennyeződés bepróbálkozok nitro-hígítóval , esetleg jófajta ezer éves kromofággal , vagy hideg zsíroldóval . Aztán öblítés és száradás után tiszta "brigó" és nagynyomású mosás . Az illesztett felületeket hogy ne rozsdáljanak be , be kell kenni pici olajjal ....

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X