Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Robogó gyújtás Ts-re

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Vegyünk 2 egyszerű példát, ami szerintem szemléletes és, mint gyakorló szerelők Ti is ismertek, csak valahogy nem jutott eszetekbe
    Ad1, Glof I 1.6D motor, (de több ilyen motor is van a VW családon belül, csak a régi vas kedvéért itt ezen az oldalon) hogy van a vezérmű kerék a tengelyre rögzítve? Emlékeztek 4-es laposvas hátul és a kerék retesz nélkül forog elöl, majd ha a csavart felhúzod akkor rögzül a kerék a tengelyen.
    Ad2, maradjunk a VW 5 és 6 hengeres dizel motorjánál (Audi 100 pl). Az adagoló pozitciojat hogy állítod statikusan? Ja igen, az adagoló nem boritható és a kereken sincs állítási lehetőség a kup és fogasszíj között. Ugye emlékeztek, a vez tengely végén le kell lazítani a kiskereket ami lapon van (nem is kúpon) rögzítve. Egyszerüen a surlódás tartja a megfelelő nyomatékkal meghúzott csavar.
    Itt sincs retesz, és az adagolónak/ vez tengelynek szerintem nagyobb az ellenállása mint a kis mágnesnek.
    Én csak azt mondom, hogy bonyolultabb helyeken sincs retesz, ez nem feltétele semminek. A pontos beállítás indikátor orával megvalósítható, ez retesz esetén is kell, mert a korrekt alapelőgyújtás nélküle nem állítható, ha van ha nincs retesz.
    Nem szándékom senkit sem kioktatni, okoskodni stb. Én csak azt szeretném, hogy szabadabban gondolkodjatok és ne az esetleges alap dolgokhoz ragaszkodjatok foggal körömmel.
    Ezek itt már megint tények ! Igaz dolgok .

    Pusztán azt az egyszerü folyamatot legyen szíves kedves kolléga elmagyarázni a "téglaműszerész " nek , hogy hogyan állítson gyujtást ,ha nincs ék , retesz , csap, pöcök vagy más pozicionáló lehetőség .

    Azért azt a kinlódást , végig nézni egy sörrel (vagy lenne abból több sör is ) a kézben --amig esetleg pl.az elképzelt 0.2 mm + - -t kisakkozza ----persze ha már megtalálta a korrekt FH. pontot ami még egy sima megszakítónál -vizuális módszerrel megoldható .
    sepy, supermax és 2 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      nem tudom 3 vagy 2.8mm lesz jobb a motornak.
      250-esen 2,7-re állítottam be, és szép világosbarna színű lett a gyertya. A 3 már inkább a felső küszöb.




      ...bár az alábbi oldal szerint 3,00 (-0,5)...

      Betriebsanleitung f

      Komment


        #18
        joker, a folyamat az 5# pontban volt leírva.
        abban egyetértek, hogy némi szerelési rutint megkövetel a művelet, de aki Gyujtas átalakításba kezd gondolom nem elveszett ember.
        supermax kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Zsolt, szégyennek tartanám, ha ezért kirúgnának valakit vizsgán. Az a vizsgabiztos hozzá nemértését bizonyítaná.
          Nekem sajnos csak ilyen hozzá nem értő mestereim voltak, akik bizony bevágták az egyest a "maradék alkatrészek" után. Nem beszélve egy tájolóelemről. És hálás szívvel gondolok ezért rájuk. A mai szakképzésnek - már ahol megmaradt - épp ez a hanyagság a legnagyobb rákfenéje. Sajnos láttam saját szememmel olyan "szerelőt" aki 40-es furatba való zégert 45-ös csapra erőltetett rá. De felrakta.


          Én sem akarom tovább ragozni. Aki akarja, hagyja ki az íves reteszt, ami itt biztosító és tájoló elem egyszerre. De, hogy hiányozni fog neki hamarosan arra mérget veszek.
          sinter, Che és dongos78 kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            A tapasztalataim Zsolti nézőpontját igazolják. Hiába bikáztam meg akárhogy a lendkerék anyáját a főtengelyen, ha alátétből reszelt retesz volt benne, az bizony nem tartott ki 1-200km-nél tovább. Elnyírta és elforgott. Ha alapos kipörgetés is volt benne, akkor még addig sem tartott. Pedig nem régi, és nem innen-onnan összedobált motor volt...
            Ha csak pozicionálásra szolgál, szerintem nem lenne követelmény, hogy iszonyat kemény acélból legyen.
            És ha ki van alakítva a helye, akkor bizony ott a helye, nem véletlenül tették a tengelybe azt a kis vályút.
            sepy, gilersx és CZsolti kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              És abba gondoljunk már bele ha egyszer majd le kell venni a lendkereket akármi miatt, és visszarakásnál nincs retesz, akkor majd kezdődik minden elölről? Keresgéljük meg a jó pozíciót?
              Elvileg megy nélküle is, de én ebből a szempontból mindenféleképpen tennék reteszt bele reteszt.Én már csak ilyen régivágású vagyok.
              dongos78, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Még mielőtt parázs vita alakulna ki és mivel valahol gépészek vagyunk és oly szépen leírtátok mi a retesz feladata akkor miért folyik a hirig?.A könnyebb és későbbiekre gondolva gyorsabb szerelhetőség miatt szükséges az a fránya retesz mely csak tájolásban segít,nyomatékot a kúpos kötés viszi át.De ezt már kibeszéltük egy párszor. Csak gondoljatok bele menet közben le kell venni a lendkereket mert egy túrán ki kell cserélni a főtengely simmeringet mindíg lesz nálatok indikátor óra? Kísérleti stádiumbak lehet retesz nélkül is azon nem vitatkozik úgyhiszem senki. A végeredmény engem is érdekel és drukkolok a sikerhez mert egy ilyen gyújtás gondolatom szerint jobban reagál a magasabb fordulatra.

                Komment


                  #23
                  Szó sincs haragról! Ez csak sima ötletelés. És ebben ez a jó.

                  Komment


                    #24
                    ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    aki Gyujtas átalakításba kezd gondolom nem elveszett ember.
                    Köszönöm a bizalmat! Erről csak annyit hogy a "hülyék közt már lehetek okos de az okosok közt még hülye vagyok"

                    Lásd a gépésznek "retesz" nekem "ék" Pedig a retesz "pozicionálásra" van az ék meg "rögzítésre". Az ék rögzítette volna annak idején az összecsukható Camping biciklimen a pedál haltókarját a tengelyen de mindig elnyírodott és vége volt a boldog gyerekkornak... Talán ezért is hagyott bennem mély nyomot az "ék"


                    joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Azért azt a kinlódást , végig nézni egy sörrel (vagy lenne abból több sör is) a kézben
                    Ezzel csak az a baj hogy egy sörhöz egy kéz két sörhöz két kéz kell. Igy nem marad a szereléshez. Ráadásul több sör után több motort látok de legalább kettőt, és hiába lesz négy kezem mindegyikben két sör lesz........


                    A lényeg hogy a "pozicionálás" idejére nem is de ha megvan a legközelebbi érték a kívánt előgyújtáshoz bent lesz a retesz!

                    Köszönöm mindenkinek a segítséget és véleményezést sok segítséget kaptam. Először nem voltam annyira biztos a dolgomban hogy érdemes e egyáltalán "kínlódni" ezzel de mivel lebeszélni senki sem akart így biztos hogy meg lesz.
                    Hétvégére jön meg a gyújtás aztán pár hét mire felkerül. De mindenféleképp jelzek mi lett belőle!

                    Komment


                      #25
                      dkari, ez tetszik maradj velünk, a jószándék bennünk van es ahogy olvasom érted is amit írunk.
                      jo szerelést a hétvégén!

                      Komment


                        #26
                        dkari, egyáltalán a JOG gyújtáson a kúp egyforma a TS főtengellyel? Ezt sikerült megnézned, mert a többi csak szófosás mostmár. :-)

                        Komment


                          #27
                          Lebeszélni nem akar senki mert az alap elgondolás jó. Itt elhangzottak ötletek, melyekből azért össze lehet mazsolázni egyet-s mást.
                          Én mellette vagyok a dolognak, még annak ellenére is hogy az eredetiség mellett foglalok állást inkább. Hiszen ez a gép megbízhatóságát, üzembiztonságát hivatott javítani. Példaként pedig egy ismerősömet hoznám fel aki a Danuviájára sikeresen felszerelt egy Suzuki Eko gyújtást. Azóta teljesen megszűntek a gyújtásproblémái, és ami nem elhanyagolható, hogy kívülről nem látszik semmi.




                          A Danuvia kúpja nem egyezett meg a Eko kúpjával, de az esztergagép segített rajta. Ja és a két lendkerék súlya közel azonos volt.

                          Komment


                            #28
                            ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            dkari, egyáltalán a JOG gyújtáson a kúp egyforma a TS főtengellyel? Ezt sikerült megnézned, mert a többi csak szófosás mostmár. :-)
                            biz-a
                            .........

                            Komment


                              #29
                              ptm004 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              egyáltalán a JOG gyújtáson a kúp egyforma a TS főtengellyel?
                              "ez kizárt dolog kérem mert én azt nem tudom" (Polgármester Jenő ha valaki még emlékszik)

                              De van esztergályos ismerős aki remélhetőleg ezt a problémát orvosolja.

                              Komment


                                #30
                                hogyan?kivesz? az nem egy fényes dolog .

                                Miért em csinálsz , mondjuk 5db főteng csapot , aztán azzal szerelve megcsinálni 5 főteng. -4 elad .........

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X