Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Rotációs kapa főtengely "málik", mit tegyek?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Rotációs kapa főtengely "málik", mit tegyek?

    Click image for larger version

Name:	PICT5088.JPG
Views:	1
Size:	119.2 KB
ID:	156827Click image for larger version

Name:	PICT5089.JPG
Views:	1
Size:	134.3 KB
ID:	156828Click image for larger version

Name:	PICT5090.JPG
Views:	1
Size:	131.4 KB
ID:	156829Click image for larger version

Name:	PICT5091.JPG
Views:	1
Size:	140.9 KB
ID:	156830Click image for larger version

Name:	PICT5092.JPG
Views:	1
Size:	142.2 KB
ID:	156831Click image for larger version

Name:	PICT5093.JPG
Views:	1
Size:	147.1 KB
ID:	156832Sziasztok!
    Az lenne a kérdésem ,hogy ilyen esetben mi a teendő !?
    Rotációs kapáról van szó .Szétszedés után kiderült ,hogy fűnyíró motor lett belerakva ,aminek a főtengelye hosszabb volt ,emiatt le lett vágva a vége ,mert beleért volna a meghajtásba a röpsúlynál .A levágás nem is lett volna gond ,de ahol a röpsúly van a főtengelyen ott levált a felső rétege a tengelynek ,mint egy hájas tészta .Újat nem szeretnék bele venni ,mert elég drága . Valakinek van valami ötlete ,hogy hogyan lehetne ezt felújítani ? Vagy fel lehet egyáltalán ,vagy MÉH telep ?
    Az jó megoldás -e hogy a rossz részt leesztergálni és persejt rakni ,hegeszteni ? Vagy kilágyul nagyon ?

    Köszönöm a segítségeteket !!

    A képek nagyon rosszak ,de nem tudok jobbakat csinálni !

    #2
    Észrevehetted volna hamarabb,ennek hangja volt,és nem viselkedett jól a kuplung sem.Az a probléma,hogy a tengely szürkeöntvény,ismereteim szerint a hegesztéstől rideggé válik a perselyezés vékonyítja a tengelyt.Egy türelmes esztergályos leméretezi belefur a sonkába,illesztőperemet és menetet,majd készit egy csonkot acélból.Tudásvágyból egyszer elkészitettem egyet.Viszont ahogy mondani szokás"lehetne annyit fizetni",hogy mégegyszer nekifogjak,de szerintem annyira nem akar senki rávenni (sajnos).Amugy kell egy újszerű kuplung is mert azt is megette,gondolom.
    Anyag,rezsi+fűtés,munkabér,rendes emberek vagyunk bevalljuk,adó.ÉS MIÉRT OLCSÓBB egy uj kisgép??? MIÉRT HAGYJUK?
    Megoldás egy karbi vagy egyéb hibával félretett motorból átépiteni.
    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2014 febr. 01, 17:58.
    OdinHEM és Tamás78 kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Úgy nagyjából látszik.
      Én ha az enyém lenne, elsősorban megpróbálnék keríteni egy másikat, ha minden kötél szakad akkor felhegeszteném, majd újra munkálnám.
      Tengely végén izomból lejött menetet már hegesztettem fel, le esztergáltam és újrameneteltem. Évek óta hibátlan.
      A MÉH telep sem rossz ötlet, ha abban az értelemben mondtad hogy onnan kellene szerezni másik főtengelyt.
      Tamás78 kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Hú ha öntvény akkor az teljesen más megvilágításba teszi a dolgot. A hegesztés így nem egyszerű.
        mátéapu kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Köszönöm!
          Igen ! Gondoltam arra is ,hogy egy bontottat szerzek .Tipusszám kell hozzá ??
          Egyébként ezt a fajta tengelyt már nem lehet kapni (esetleg raktár mélyén ) ,csak az újfajtát ,aminek más a berántószerkezete ,ezért azt is cserélni kellene .
          Mateapu igazad van ,mert ez már nagyon régóta rossz és így volt használva ,berántáskor egyből fogott és kapált ,csak nem az enyém volt és nem jártam utána a problémának .
          A kuplungnak semmi baja .
          A MÉH-telepet azért vetettem fel ,hogy oda vigyem ,mert nem lehet kezdeni vele semmit .
          Utoljára szerkesztve a következő által: Tamás78; 2014 febr. 01, 19:36.

          Komment


            #6
            A MÉH-telepet azért vetettem fel ,hogy oda vigyem ,mert nem lehet kezdeni vele semmit .
            Gondoltam.... én meg azért írtam mert egy kis szerencsével kincseket lehet találni. Lehet pont egy használható főtengelyt.
            mátéapu és OdinHEM kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Fontos ,hogy ott legyen a bemarás ahol van ? Úgy értem pozicionál-e , vagy csak erőt visz át ? Mert ha nem akkor csinálni az egészséges részbe egy másikat , a többi részt meg fel lehet tölteni ragasztóval , rézzel . Aztán esetleg ha van rá mód megköszörülni szép kerekre , és ami rámegy (nem ismerem mi az ) szorosan , esetleg melegen rátenni ( persze csak ha ennek az alkatrésznek nem drága kisebbre venni a közepét .

              esetleg ötletnkek ......??
              Tamás78 és mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                persze csak ha ennek az alkatrésznek nem drága kisebbre venni a közepét .
                Sajnos arra van kitalálva,hogy olcsó legyen előállítani a főtengely csapágyban(házban futó része)azonos illesztésű mint a meghajtócsonkja,elképesztően olcsó lehet az előállítása sorozatban annak idején a kétütemű motort a kevés alkatrész miatt részesítették előnyben,ezt megdöntötték a blokk maga a csapágyház hengertömb szelepfészek szelepvezető 2 darabból,emiatt nehezen lehet átméretezni átalakítani az átmérők nem képesek a teljesítményt átadni ha a hibás részt elvékonyítjuk,persely-vastagságokra,hüvelyezésekre alig van lehetőség,bár a megélhetés miatt sokan foglalkoznak vele,nem értem,hogyan gazdaságos(rezsi és adó nélkül esetleg nagy mennyiségben)
                A kezdeteknél próbálkoztam a motorjaival sajnos a tömítések és a gyári alkatrészek hivatalosan megrendelve magasabbak a gép értékénél,így kis tételekkel deficittel zártam.....Ha valaki szorgalomból magának,használt alkatrészekkel javít,így lehetséges jól kijönni a dologból.
                Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2014 febr. 01, 20:42.
                richárd kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #9
                  joker ! Nem rossz ötlet ,erre nem gondoltam .
                  A bemarás mindegy hol van .A tengely végére megy a röpsúly .Eddig azért tudott működni még így is ,mert a levált rész (ami egyben maradt ) beékelődött a tengely és a röpsúly közé . A tengely végén lévő rögzítő csavar kiesett .
                  A ragasztó azért szerintem gyenge lenne nem ? Azért elég nagy erőhatás van itt .A réz viszont jó ,ha nem válik le a tengelyről .
                  Miért kellene kisebbre venni a röpsúly közepét ?

                  Komment


                    #10
                    Miért kellene kisebbre venni a röpsúly közepét ?
                    Egy elvékonyított tengelyhez kellene,nézőpont kérdése mihez illesztjük a leforgácsolt rész pótlását.Azért mert kopott,és az ékpálya kiverődött,nem képes illeszkedni még egy új tengelyre sem!
                    Azért a nyerő,a gyári méretre készített,sonkába beültetett acéltengely
                    Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2014 febr. 01, 20:50.
                    joker kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #11
                      Azért a nyerő,a gyári méretre készített,sonkába beültetett acéltengely
                      Na ,ha már így felvetetted másodjára is ezt a lehetőséget (ami szerintem a legjobb lenne ) megkérdezném ,hogy hány darab "igazságos " kellene a megvalósításához ???? Anyag ,munkadíj stb. Küldheted privátban is .

                      Komment


                        #12
                        Szerintem egy új tengelyvég berakása nem egy bonyolult /drága/ művelet. Csak példaként a 350-es /23 Le/ Jawa csapjai egyszerű átfedéses kötéssel vannak a sonkákba rögzítve. De megoldás lehet a tengely vég /megfelelő helyen/ kis szögű /melegen és vagy ragasztva/ kúppal való toldása is.
                        Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2014 febr. 01, 22:01.
                        Tamás78 kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          kúppal való toldása is.
                          És erre a toldásra jönne rá az ékpálya és a röpsúly ?

                          Komment


                            #14
                            Joker ötlete nagyon tetszik nekem. Megjegyzem, hogy van a Loctite-nak öntvényjavító pasztája, amivel al lehet tüntetni ezt a csúnya leválást. Még az is lehet, hogy a fémragasztójukkal fel lehet ragasztani a levált darabot.

                            (Tudom, hogy sűrűn hivatkozok a Loctitera, de nem vagyok ügynök, csak rendszeresen kapok tőlük reklámanyagot és tájékoztatást.)

                            Komment


                              #15
                              Na ,ha már így felvetetted másodjára is ezt a lehetőséget (ami szerintem a legjobb lenne) megkérdezném ,hogy hány darab „igazságos” kellene a megvalósításához ??? Anyag ,munkadíj stb. Küldheted privátban is .
                              Sajnálom két dolog miatt sem,mérgemben eladtam néhány éve a gyári gépemet.Meguntam,hogy mindig"tényleg megtudod csinálni ezt is"?,és mikor kész volt"hát nekem nem ér ennyit!"add olcsóbban,25-30%-tól sosem kértem többet!Az ilyet elejándékoztam!Tul sok volt,rám-tartottak meguntam,már nem akarok semmit megmutatni....Ha az életem kevés volt!Azért engedjétek meg,had okoskodjak még egy kicsit.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X