A barátom éppen az Opel Olimpiája felújításával bajlódik. Sajnos ennél a típusnál betegség volt az öntvény megrepedése. Várom a véleményeteket hogy ki tudná, vagy milyen módon lehetne ezt a problémát megoldani.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Vasöntvény motorblokk hegesztése
Collapse
X
-
Kedves Mir-Mur!
Hódmezővásárhelyen van egy főprofilként hengerfejek javításával foglalkozó cég.-kik szürke öntvény hegesztést is vállalnak.A cég neve:Albert műhely,ha akarod holnap írok pontos címet és telefonszámot,-meg kell keresnem,de lehet a neten is fent vannak.Az árak elég fogósak,ezért lehet szerencsésebb lenne egy ép blokkot keresni.
Üdvözlettel:Che
Közben ránéztem a neten,-valóban megtaláltam Őket.
info@albertmuhely.hu Telefon:06 30 415-3661
Címük:6900 Hódmezővásárhely Kutasi út 40
- 3 likes
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA barátom éppen az Opel Olimpiája felújításával bajlódik. Sajnos ennél a típusnál betegség volt az öntvény megrepedése. Várom a véleményeteket hogy ki tudná, vagy milyen módon lehetne ezt a problémát megoldani.
Ha nekem lenne hasonló problémám, én a blokkot hegesztetném, utána hüvelyeztetném!
Weldtech Hegesztéstechnológiai Kft.
Szakál Autóalkatrész Webáruház
- 2 likes
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA barátom éppen az Opel Olimpiája felújításával bajlódik. Sajnos ennél a típusnál betegség volt az öntvény megrepedése. Várom a véleményeteket hogy ki tudná, vagy milyen módon lehetne ezt a problémát megoldani.
Má' megint egy réges-régi ügy. Időcsapdába kerültem, hozzászólásból is a régit szeretem vazzee....
- 5 likes
Komment
-
Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésevan trükkje, majd leírom"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
Komment
-
A repedés két végét megfúrod ha lehet. Fémtiszta legyen mellete is, jól begyökölni. Fogsz egy másik öntvénydarabot(rossz kipufogócsonk), fémtiszta részén próbavarrással beállítod a hegeszőgépet, hogy ne a darabon kelljen. Úgy tapasztaltam, hogy sokkal merőlegesebben kell tartani az elektródát. 10-20mm-enként megállsz, minél gyorsabban leütöd a salakot és kalapáccsal ütögetve nyújtasz a varraton, majd folytatod a hegesztést. Az első szétfagyott hajóblokknál "rutinból" végigvarrtam kb.150mm-ert, néztem büszkén hogy milyen fasza, hűlés közben takk, pont úgy szétrepedt a varratom fölött ugyanolyan hosszan. Ezért fontos hogy rövid varratokat csinálj és nyújtsd. Ja, a próbadarabon kezdem mindíg a hegesztést, hogy a pálca bemelegedjen, mert "ragadós" fajta, nem olyan mint az ER23. Váltóárammal mintha könnyebben menne, tehát sima hetrával is lehet küldeni. 3.25-ös a pálca ami bevált. A varrat két végét Y alakban fejezem be ha van hely. Nyilván kisebb daraboknál célszerű az előmelegítés attól függetlenül hogy hidegenhegesztő a pálca neve. Kipufogócsonknál, turbó talpnál nem nyújtogatok, inkább csak a blokk hajlamos a visszarepedésre a nagy tömeg hőelvonása miatt.Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 ápr. 01, 01:46.
- 4 likes
Komment
-
Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMegfagyasztották, megsütötték,
Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVáltóárammal mintha könnyebben menne, tehát sima hetrával is lehet küldeni.
Komment
-
mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKöszönöm a részletes beszámolót. Egyedül annyit tennék hozzá, hogy szerintem a Hetra egyenárammal megy. ( Tévedés joga fenntartva )
A blokk akkor statikailag gyenge, nem bírja a sok hideg-meleg változást, létezik a probléma, valamikori molotov motorok is elrepedtek az elosztó alatt, nem kellett fagyasztani. Arra gondoltam, nem mindegy hogy hol kell heg.
Meg még annyi, ha már így belemerültünk, hogy az öntvény a varrat közvetlen közelében kicsit porózus lesz, ami úgy jelentkezik hogy nedvesedni fog(csöpögni nem), főleg ha fagyálló van benne. Ezt idővel abbahagyja, gondolom vízkő, korrózió stb. miatt. Ha mégse, akkor pirospaprikát neki! A világ legjobb hűtőtömítője, másnak nem árt, nem köt meg csak ha levegőt kap, ki is moshatod utána, ha már nem szivárog. Mehetnek rá angolna szeletek, az befér a hűtőbe, és kész a halászlé......
mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzuper mindig arra törekedtem,hogy hamar végigérjek(egybe legyen hegesztve)köszönöm!!
És most a krómot légyszi.Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 ápr. 01, 13:43.
- 2 likes
Komment
-
Egyszer kaptam króm elektródát 100-kól 60-A-re le kellett venni az áramot,és életemben olyan finom varratot nem készitetem mint azzal.
Sajnos mintát nem hagytam,forrás ismeretlen,állitólag laborcsöveket hegesztettek vele."Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÚgy tapasztaltam, hogy sokkal merőlegesebben kell tartani az elektródát. 10-20mm-enként megállsz, minél gyorsabban leütöd a salakot és kalapáccsal ütögetve nyújtasz a varraton, majd folytatod a hegesztést.Everything is better when you decide you don't care.
- 3 likes
Komment
-
Szerintetek az Ural 750 es szürkeöntvény hengerének a szelepvezetőjét is vissza lehetne így hegeszteni? Eltörtem egyet sajna. A berohadt szelepet akartam kiszedni belőle, utána ment volna hüvelyezésre...ez lett volna a próbahenger. Ha nem javítható, a hüvelyezésre felesleges költenem így."When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
"Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"
Komment
-
UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEgyszer láttam szakit repedt zongoraöntvényt hegeszteni. Pont így csinálta.
wsievers, felülszelepelt Ural-om volt, azt se raktam össze, eladtam mikor bevonultam. A henger anyagából van kialakítva és nem külön alkatrész?
- 2 likes
Komment
Komment