Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Vasöntvény motorblokk hegesztése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Vasöntvény motorblokk hegesztése

    A barátom éppen az Opel Olimpiája felújításával bajlódik. Sajnos ennél a típusnál betegség volt az öntvény megrepedése. Várom a véleményeteket hogy ki tudná, vagy milyen módon lehetne ezt a problémát megoldani.

    #2
    Kedves Mir-Mur!

    Hódmezővásárhelyen van egy főprofilként hengerfejek javításával foglalkozó cég.-kik szürke öntvény hegesztést is vállalnak.A cég neve:Albert műhely,ha akarod holnap írok pontos címet és telefonszámot,-meg kell keresnem,de lehet a neten is fent vannak.Az árak elég fogósak,ezért lehet szerencsésebb lenne egy ép blokkot keresni.

    Üdvözlettel:Che

    Közben ránéztem a neten,-valóban megtaláltam Őket.

    info@albertmuhely.hu Telefon:06 30 415-3661


    Címük:6900 Hódmezővásárhely Kutasi út 40
    Utoljára szerkesztve a következő által: Che; 2011 okt. 21, 22:43. Oka: hiánypótlás
    OdinHEM, mir-mur és emu kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A barátom éppen az Opel Olimpiája felújításával bajlódik. Sajnos ennél a típusnál betegség volt az öntvény megrepedése. Várom a véleményeteket hogy ki tudná, vagy milyen módon lehetne ezt a problémát megoldani.
      Szevasztok!

      Ha nekem lenne hasonló problémám, én a blokkot hegesztetném, utána hüvelyeztetném!

      Weldtech Hegesztéstechnológiai Kft.

      Szakál Autóalkatrész Webáruház
      mir-mur és emu kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        A barátom éppen az Opel Olimpiája felújításával bajlódik. Sajnos ennél a típusnál betegség volt az öntvény megrepedése. Várom a véleményeteket hogy ki tudná, vagy milyen módon lehetne ezt a problémát megoldani.
        Hol repedt el a blokk? Megfagyasztották, megsütötték, mi történt vele? Ha csak a fagyálló folyna kifelé, akkor ajánlanám a heg.technikai boltokban dekára(!) kapható hidegen hegesztő öntvényelektródát. Majdnem ezer forint egy szál, krómhoz hasonló anyag, van trükkje, majd leírom ha érdekel valakit. Amit sokan mellőznek: az öntöttvasat kellő ügyességgel és előmelegítéssel, gáz-oxigénnel lehet rézzel forrasztani. Mindkét módszert használom, segítek pontosabb tanácsban vagy tevőlegesen ha ismerjük a részleteket.
        Má' megint egy réges-régi ügy. Időcsapdába kerültem, hozzászólásból is a régit szeretem vazzee....
        Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 márc. 31, 22:42. Oka: sima hülyeség
        OdinHEM, soveny és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          van trükkje, majd leírom
          Kérem a megoldást!Szeretném ha leirnád alkalmazni fogom.
          "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

          Komment


            #6
            A repedés két végét megfúrod ha lehet. Fémtiszta legyen mellete is, jól begyökölni. Fogsz egy másik öntvénydarabot(rossz kipufogócsonk), fémtiszta részén próbavarrással beállítod a hegeszőgépet, hogy ne a darabon kelljen. Úgy tapasztaltam, hogy sokkal merőlegesebben kell tartani az elektródát. 10-20mm-enként megállsz, minél gyorsabban leütöd a salakot és kalapáccsal ütögetve nyújtasz a varraton, majd folytatod a hegesztést. Az első szétfagyott hajóblokknál "rutinból" végigvarrtam kb.150mm-ert, néztem büszkén hogy milyen fasza, hűlés közben takk, pont úgy szétrepedt a varratom fölött ugyanolyan hosszan. Ezért fontos hogy rövid varratokat csinálj és nyújtsd. Ja, a próbadarabon kezdem mindíg a hegesztést, hogy a pálca bemelegedjen, mert "ragadós" fajta, nem olyan mint az ER23. Váltóárammal mintha könnyebben menne, tehát sima hetrával is lehet küldeni. 3.25-ös a pálca ami bevált. A varrat két végét Y alakban fejezem be ha van hely. Nyilván kisebb daraboknál célszerű az előmelegítés attól függetlenül hogy hidegenhegesztő a pálca neve. Kipufogócsonknál, turbó talpnál nem nyújtogatok, inkább csak a blokk hajlamos a visszarepedésre a nagy tömeg hőelvonása miatt.
            Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 ápr. 01, 01:46.
            OdinHEM, Che és 2 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Szuper mindig arra törekedtem,hogy hamar végigérjek(egybe legyen hegesztve)köszönöm!!
              És most a krómot légyszi.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #8
                Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Megfagyasztották, megsütötték,
                Egyik sem. Mint írtam, ez betegség. Nem tudom megmondani a pontos helyét, de valahol a blokk felső harmadában voltak a repedések. Majd megkérdezem, vagy lefényképezem.
                Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Váltóárammal mintha könnyebben menne, tehát sima hetrával is lehet küldeni.
                Köszönöm a részletes beszámolót. Egyedül annyit tennék hozzá, hogy szerintem a Hetra egyenárammal megy. ( Tévedés joga fenntartva )

                Komment


                  #9
                  A hétköznapi hetrák,váltóáramuak.
                  "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                  Komment


                    #10
                    mir-mur eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Köszönöm a részletes beszámolót. Egyedül annyit tennék hozzá, hogy szerintem a Hetra egyenárammal megy. ( Tévedés joga fenntartva )
                    Hetrából csak a csúcsmodell, a 200SVE egyenáramú. Ilyen volt nekem is, azzal kezdtem. Aztán amikor nem volt három fázis, de hegeszteni kellett, sima egyfázisú váltóáramúval talán még könnyebben ment.
                    A blokk akkor statikailag gyenge, nem bírja a sok hideg-meleg változást, létezik a probléma, valamikori molotov motorok is elrepedtek az elosztó alatt, nem kellett fagyasztani. Arra gondoltam, nem mindegy hogy hol kell heg.
                    Meg még annyi, ha már így belemerültünk, hogy az öntvény a varrat közvetlen közelében kicsit porózus lesz, ami úgy jelentkezik hogy nedvesedni fog(csöpögni nem), főleg ha fagyálló van benne. Ezt idővel abbahagyja, gondolom vízkő, korrózió stb. miatt. Ha mégse, akkor pirospaprikát neki! A világ legjobb hűtőtömítője, másnak nem árt, nem köt meg csak ha levegőt kap, ki is moshatod utána, ha már nem szivárog. Mehetnek rá angolna szeletek, az befér a hűtőbe, és kész a halászlé......



                    mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Szuper mindig arra törekedtem,hogy hamar végigérjek(egybe legyen hegesztve)köszönöm!!
                    És most a krómot légyszi.
                    Nincs króm külön, nem vagyok N.A.S.A.-hegesztő, csak írtam hogy ez a pálca krómszerű anyag. Sokkal fényesebb a varrat és nem rozsdásodik. HK-szerelő voltam Lentiben, a BMP-k páncélján a varrat volt hasonló, ha lejött a festék.
                    Utoljára szerkesztve a következő által: Hajtókar; 2013 ápr. 01, 13:43.

                    Komment


                      #11
                      Egyszer kaptam króm elektródát 100-kól 60-A-re le kellett venni az áramot,és életemben olyan finom varratot nem készitetem mint azzal.
                      Sajnos mintát nem hagytam,forrás ismeretlen,állitólag laborcsöveket hegesztettek vele.
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        Mi a gyárba a mangán béléstesteket ( Sörétszóróhoz ) UTP pálcával varrtuk. Zseniális volt szinte mindenhez.

                        Komment


                          #13
                          Hajtókar eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Úgy tapasztaltam, hogy sokkal merőlegesebben kell tartani az elektródát. 10-20mm-enként megállsz, minél gyorsabban leütöd a salakot és kalapáccsal ütögetve nyújtasz a varraton, majd folytatod a hegesztést.
                          Egyszer láttam szakit repedt zongoraöntvényt hegeszteni. Pont így csinálta.
                          Everything is better when you decide you don't care.

                          Komment


                            #14
                            Szerintetek az Ural 750 es szürkeöntvény hengerének a szelepvezetőjét is vissza lehetne így hegeszteni? Eltörtem egyet sajna. A berohadt szelepet akartam kiszedni belőle, utána ment volna hüvelyezésre...ez lett volna a próbahenger. Ha nem javítható, a hüvelyezésre felesleges költenem így.
                            "When you're miserable...you need someone...even more miserable than yourself."
                            "Dneprs don't leak oil, they mark their territory!"

                            Komment


                              #15
                              UK eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Egyszer láttam szakit repedt zongoraöntvényt hegeszteni. Pont így csinálta.
                              Én voltam. Csemballó és kandalló művész vagyok.




                              wsievers, felülszelepelt Ural-om volt, azt se raktam össze, eladtam mikor bevonultam. A henger anyagából van kialakítva és nem külön alkatrész?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X