Felújítok egy Danuviát. A főtengely végén levő menet el van nyalva. Sűrű menetről van szó, 10-es, ráadásul bal menetes. Ha valaki tudna nekem egy ilyet adni, örülnék. Köszönöm.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
10x1.00-es bal menetes menetmetszőt keresek Budapest környékén
Collapse
X
-
balin01 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseFelújítok egy Danuviát. A főtengely végén levő menet el van nyalva. Sűrű menetről van szó, 10-es, ráadásul bal menetes. Ha valaki tudna nekem egy ilyet adni, örülnék. Köszönöm.
nem ismerem a Danuviát, így a főtengelyen lévő menetet sem, és 10x1-es metszőt sem tudok adni. Viszont a véleményem az, hogy a főtengelyt esztergapadba fogva, csúccsal támasztva, jó menetkéssel jobban ki lehet javítani a hibás menetet mint metszővel.
Én a következőt csinálnám:
Az esztergán kiválasztanám az 1mm-es emelkedést,
A késtartóba befognék egy jó menetkést, pontosan merőlegesre állítanám a gép főorsójára,
Az előtolás irányváltóját átkapcsolnám úgy, hogy ha tokmány feléd forog akkor a kés, a szegnyereg felé mozduljon,
Beállítanám a kést a menet kifutáshoz (menet vége) - ott talán egészséges - úgy hogy a menetbe szépen illeszkedjen,
Rázárnám a lakatot, és elindítanám a legkisebb fordulaton a gépet.
Így jó eséllyel, nem lesz két bekezdésű meneted....
Természetesen ez az én véleményem, de másokét is tiszteletben tartom!Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 márc. 16, 15:15.
- 6 likes
Komment
-
balin01 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKöszi a tippet dino125ad. Ez így profibb megoldás.
Komment
-
Szervusztok!
Valóban az esztergapadon történő menetjavítás az igazi,főleg egy főtengely esetén.A menetjavításon túl a legnagyobb gond a megsérült csúcsfurat szokott lenni,mely rendszerint velejárója a sérült (össze van verve,demolálva a nem megfelelő lehúzótól) főtengely végződésnek.Már többször felhívtam a figyelmeteket,hogy szerelés közben a tengelyek végén lévő csúcsfuratokra nagyon vigyázni kell,mert pl.főtengely esetén a csúcsfurat a centirozás bázisa.A csúcsfuratnak,mindig a tengely csapágyhelyeivel kell egytengelyűnek lenni.
Sérült menetű és csúcsfuratu főtengely esetén én a következőt csinálnám.Két csúcs között,mérőórával ellenőrizném a csapágyhelyek együttfutását a csúcsfészkekkel.Amennyiben eltérés van,egy tűhegyes három élű salberral,a csúcsfészket ki kell igazítani.A kiigazítás úgy történik,hogy meg kell jegyezni a mérőóra szerinti legnagyobb kitérést és ezen az oldalon,a salberrel,melynek éle kb.30 fokos szöget zárjon be a főtengely elméleti forgástengelyével,apránként helyére hántoljuk a csúcsfészket.A mérést és hántolást többször meg kell ismételni,-addig amíg a fent említett helyek nem futnak együtt.A másik eljárás lehet az,hogy a főtengely ellenkező oldalát megfogjuk egy jól szaladó központfogóban,a csapágyhelyen.A csapágyhelyre előtte,vékony aluminium lemezből,hajlítsunk egy védőgyűrűt,hogy a tokmánypofa ne hagyjon nyomot a csapágyhelyen,a megfogás gyengéd de határozott legyen(mint egy hitvesi csók).A megfogás után felszerelünk egy állóbábot,melynek csúszói a csapágyhelyen fussanak.A csúszókat,ne felejtsük el olajozni,vagy megzsírozni és ne szorítsuk agyon,csak határozottan tartsák központban a főtengely sérült végét.A fentiek után a késtartóba be fogunk egy rapidból köszörült,mini furatkést,melynek elkészítéséhez azért kell egy kis gyakorlat(nem kell megijedni,nem ördögi tudomány),inkább egy kis rálátás kell,meg érzék.A fentiek után a kéziszánt elfordítjuk 30 fokra és a csúcsfuratot apró fogásokkal felszabályozzuk.
A menet javítását Dino nagyon jól leírta,ahhoz csupán annyit tudnék hozzáfűzni (nem okoskodásként),hogy vigyázni kell az esztergapadnál kopásokból adódó holtjátékokra,ajánlatos igen lassú fordulatszámon többször ellenőrizni a menetkéssel a régi menetbe történő beállást,úgy hogy a kés még csak véletlenül se forgácsoljon!A régi menetbe történő álláskor nagyon sokat jelent,ha a keresztszánra teszünk egy fehér papírt,mert így sokkal kontrasztosabban lehet látni a kés illeszkedését a menetbe.
Balesetvédelemként nagyon fontos,hogy a hajtókart ne felejtsük el a sonkához,lehetőleg alsóholtponti állásban rögzíteni,valamilyen lekötéssel,hogy a hajtókar a gép forgatása közben ne kóvályoghasson szabadon!
Remélem sikerült képszerűen leírnom gondolataimat és érthető az egész.
Üdvözlettel:Che
- 8 likes
Komment
Komment