Közlemény

Collapse
No announcement yet.

10x1.00-es bal menetes menetmetszőt keresek Budapest környékén

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    10x1.00-es bal menetes menetmetszőt keresek Budapest környékén

    Felújítok egy Danuviát. A főtengely végén levő menet el van nyalva. Sűrű menetről van szó, 10-es, ráadásul bal menetes. Ha valaki tudna nekem egy ilyet adni, örülnék. Köszönöm.

    #2
    Szia balin01!

    Nekem nincsen sajnos ilyen menetmetszőm, csak kíváncsiságból írok, hogyan lehet egy sérült menetet felújítani a főtengely végén? (nekem is van egy ilyen főtengelyem) Gondolom nem csak simán átmetszed a menetet?

    Üdv. DCS

    Komment


      #3
      balin01 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Felújítok egy Danuviát. A főtengely végén levő menet el van nyalva. Sűrű menetről van szó, 10-es, ráadásul bal menetes. Ha valaki tudna nekem egy ilyet adni, örülnék. Köszönöm.
      Kedves balin01,

      nem ismerem a Danuviát, így a főtengelyen lévő menetet sem, és 10x1-es metszőt sem tudok adni. Viszont a véleményem az, hogy a főtengelyt esztergapadba fogva, csúccsal támasztva, jó menetkéssel jobban ki lehet javítani a hibás menetet mint metszővel.
      Én a következőt csinálnám:
      Az esztergán kiválasztanám az 1mm-es emelkedést,
      A késtartóba befognék egy jó menetkést, pontosan merőlegesre állítanám a gép főorsójára,
      Az előtolás irányváltóját átkapcsolnám úgy, hogy ha tokmány feléd forog akkor a kés, a szegnyereg felé mozduljon,
      Beállítanám a kést a menet kifutáshoz (menet vége) - ott talán egészséges - úgy hogy a menetbe szépen illeszkedjen,
      Rázárnám a lakatot, és elindítanám a legkisebb fordulaton a gépet.
      Így jó eséllyel, nem lesz két bekezdésű meneted....

      Természetesen ez az én véleményem, de másokét is tiszteletben tartom!
      Utoljára szerkesztve a következő által: dino125ad; 2012 márc. 16, 15:15.
      sricsi70, DCS és 4 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Hello DCS! Én csak sima házi menetmetszésre gondoltam, de lásd dino125ad válaszát, ami nyilván jobb megoldás.




        Köszi a tippet dino125ad. Ez így profibb megoldás.
        dino125ad kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          balin01 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Köszi a tippet dino125ad. Ez így profibb megoldás.
          Szívesen bármikor!

          Komment


            #6
            Szervusz . Az esztergagépes megoldás a legkorrektebb. Üdvözlettel.
            Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2012 márc. 16, 18:00.

            Komment


              #7
              Szervusztok!

              Valóban az esztergapadon történő menetjavítás az igazi,főleg egy főtengely esetén.A menetjavításon túl a legnagyobb gond a megsérült csúcsfurat szokott lenni,mely rendszerint velejárója a sérült (össze van verve,demolálva a nem megfelelő lehúzótól) főtengely végződésnek.Már többször felhívtam a figyelmeteket,hogy szerelés közben a tengelyek végén lévő csúcsfuratokra nagyon vigyázni kell,mert pl.főtengely esetén a csúcsfurat a centirozás bázisa.A csúcsfuratnak,mindig a tengely csapágyhelyeivel kell egytengelyűnek lenni.

              Sérült menetű és csúcsfuratu főtengely esetén én a következőt csinálnám.Két csúcs között,mérőórával ellenőrizném a csapágyhelyek együttfutását a csúcsfészkekkel.Amennyiben eltérés van,egy tűhegyes három élű salberral,a csúcsfészket ki kell igazítani.A kiigazítás úgy történik,hogy meg kell jegyezni a mérőóra szerinti legnagyobb kitérést és ezen az oldalon,a salberrel,melynek éle kb.30 fokos szöget zárjon be a főtengely elméleti forgástengelyével,apránként helyére hántoljuk a csúcsfészket.A mérést és hántolást többször meg kell ismételni,-addig amíg a fent említett helyek nem futnak együtt.A másik eljárás lehet az,hogy a főtengely ellenkező oldalát megfogjuk egy jól szaladó központfogóban,a csapágyhelyen.A csapágyhelyre előtte,vékony aluminium lemezből,hajlítsunk egy védőgyűrűt,hogy a tokmánypofa ne hagyjon nyomot a csapágyhelyen,a megfogás gyengéd de határozott legyen(mint egy hitvesi csók).A megfogás után felszerelünk egy állóbábot,melynek csúszói a csapágyhelyen fussanak.A csúszókat,ne felejtsük el olajozni,vagy megzsírozni és ne szorítsuk agyon,csak határozottan tartsák központban a főtengely sérült végét.A fentiek után a késtartóba be fogunk egy rapidból köszörült,mini furatkést,melynek elkészítéséhez azért kell egy kis gyakorlat(nem kell megijedni,nem ördögi tudomány),inkább egy kis rálátás kell,meg érzék.A fentiek után a kéziszánt elfordítjuk 30 fokra és a csúcsfuratot apró fogásokkal felszabályozzuk.

              A menet javítását Dino nagyon jól leírta,ahhoz csupán annyit tudnék hozzáfűzni (nem okoskodásként),hogy vigyázni kell az esztergapadnál kopásokból adódó holtjátékokra,ajánlatos igen lassú fordulatszámon többször ellenőrizni a menetkéssel a régi menetbe történő beállást,úgy hogy a kés még csak véletlenül se forgácsoljon!A régi menetbe történő álláskor nagyon sokat jelent,ha a keresztszánra teszünk egy fehér papírt,mert így sokkal kontrasztosabban lehet látni a kés illeszkedését a menetbe.

              Balesetvédelemként nagyon fontos,hogy a hajtókart ne felejtsük el a sonkához,lehetőleg alsóholtponti állásban rögzíteni,valamilyen lekötéssel,hogy a hajtókar a gép forgatása közben ne kóvályoghasson szabadon!

              Remélem sikerült képszerűen leírnom gondolataimat és érthető az egész.

              Üdvözlettel:Che
              barna, sricsi70 és 6 további látogató kedvelte ezt.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X