Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Főtengely lendkerék oldali reteszhorony felújítása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Főtengely lendkerék oldali reteszhorony felújítása

    Üdvözletem emberek!

    Nagy kérdésem a következő lenne: Tönkrement a Danuviámon az ékpálya, az ék, és a lendkerék is. A lendkereket tudom pótolni, de a másik kettőt nem. Ti az elnyalt, tönkrement éket hogyan szoktátok pótolni, illetve mennyire költséges az ékpálya felújítása. Esetleg nem egyszerűbb egy új főtengelyt beszerezni, beszerelni és, ha esetleg tud valaki eladó főtengelyt Kaposvár közelében az legyen szíves írja meg. Előre is köszönöm mindenkinek, aki ír.

    #2
    Szia!
    Megfelelő átmérőjű rúd acélból vágj egy olyan széles szeletet mint az éked és szépen reszeld le a tetejét laposra. Lesz olyan jó minta régi éked ami benne volt.

    üdv.

    Komment


      #3
      Ez sem rossz--én csigafúró végéből szoktam ---de kapható a csapágyboltokban , filléres dolog.

      Komment


        #4
        Köszönöm a válaszokat.

        Komment


          #5
          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Ez sem rossz--én csigafúró végéből szoktam ---de kapható a csapágyboltokban , filléres dolog.
          Ez sem rossz, de ha nem az ék, ami szerintem íves retesz, a leggyengébb láncszem, akkor abból aduász lesz és mindent visz, lendkereket és főtengelyt is.
          ezért szerintem legyen az egy egyszerő acélból mert ha már az tartja a lendekreket akkor régen rossz,
          anyagminőség helyett a kúpra húzzátok rá randesen a lendkereket
          , OdinHEM és 3 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Bocsánat hogy az elterjedt népies nevén szólítottam azt a fránya vasdarabot ---de akkor lépjünk még egy picit tovább.
            Ha elnyírta és megforgott akkor tönkrement a kúp "önzárása " is .Hiába húzod agyon nem jó.
            Ha igazán jót akarsz akkor egy kis szelepcsiszoló porral tessék össze illeszteni a két alkatrészt.
            Ez egy nagyon egyszerü kis munka --deeee nagyon el is lehet b...szni !
            A mi fontos a müveletet teljes mütéti kitakarásban kell végezni -utánna pedig tisztára mosás !
            Kakas és emu kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Szelepcsiszoló por helyett a hagyományos iskolai kréta is megfelelő lehet. Be kell dörzsölni vele a főtengelyt, majd a lendkereket jó néhányszor átforgatni rajta - persze ék nélkül. A Komar mopedem esetében ez egyszer s mindenkorra megoldotta a lendkerék lefordulást, pedig korábban sokszor 100m után jelentkezett a baj. Akár az is megoldás lehet, ha kicsit bekrétázva szereled készre a lendkereket, de ez csak felületi kezelés. Ja és lehúzót kell használni.
              Kakas, OdinHEM és joker kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                ...nem inkább --felületes,tüneti ---kezelés ?
                soveny kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Igen, azt hiszem épp ezt a két szót sikerült összevonnom, hogy a végére ne legyen adkevát megfogalmazás.

                  Komment


                    #10
                    Ugye --ez a magyar nyelv...!!!!!

                    Komment


                      #11
                      Ha leforgott az önzáró kúpról a cucc,akkor mehet a kukába....

                      Komment


                        #12
                        gyincze eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Ha leforgott az önzáró kúpról a cucc,akkor mehet a kukába....
                        Azért én nem rohannék ennyire előre! Ha mindent kidobnánk nem lennének veterán motorok!

                        Tehát, amit én tennék:
                        - megmérném a főtengely főcsap kúpméretét és lerajzolnám, különösen figyelve az ívesretesz-fészek pozíciójára
                        - a főtengelyt szétpréselném (a sonkán belül van egy csúcsfurat) és a hibás kúpfelületet esztergapadon megmunkáltatnám "tisztára"
                        - ezt követően a kúpos felületet felhegesztetném, úgy, hogy az ívesretesz-fészek is feltöltésre kerüljön
                        - ismét esztergálás, esetleg egy fémszórás
                        - készre köszörülés, reteszfészek marás

                        Komment

                        Ugrás az oldal tetejére
                        Working...
                        X