Szervusztok . Ismerősöm valakinek a hagyatékból hozzájutott a képeken szereplő Danuvia érdekes blokkjához. Valamilyen ismeretlen "fejlesztés" , vagy ötlet részeit láthatjuk . A felső szembefordított dugattyú a "rúddal" össze van kötve a hengerben lévő másikkal . Több White henger is volt a blokk mellett. Fogalmam sincs milyen elgondolás alapja lehetett ez a megoldás. Sajnos semmilyen más alkatrész , dokumentum , vagy kindulási alap nincs , ami az ötlet mibenlétére utalna . Valakinek van ötlete , vagy információja ebben a témában ? Üdvözlettel.
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Danuvia hagyaték.
Collapse
X
-
Stirling motor kiforditott változata. Szembe forditott dugattyúk egy fordulat két robbanás.Eredetileg egybe hengeres.
Panaszkodunk,hogy nem fejleszt senki ithol.
Ime egy új példa.
Ki kellene vesézni.
Megérdemelne egy uj oldalt!!!"Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.
- 2 likes
Komment
-
Ez egy ellendugattyús motor, a működési elve a mellékelt animáción látható http://atomictoasters.com/wp-content..._animation.gif
Az animáción egy háromtengelyes ún. delta változat látható, a főtengelyeket fogaskerékáttétel kapcsolja össze. A deltamotort dízelmozdonyok, hajók erőforrásaként használják.
A Stirling motor az egy külsőégésű motor, bővebben itt Stirling-motor - Wikipédia
Üdv. Öcsi
Utoljára szerkesztve a következő által: öregöcsi; 2013 jan. 29, 18:28.
- 4 likes
Komment
-
Ajha... érdekes megoldás.
öregöcsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEz egy ellendugattyús motor
Viszont így egy kétüteműből kihozták hogy minden löketnél legyen expanzió. Minek lehetne ezt nevezni, együtemű?
Megnéztem jobban a képeket: hova vezetnek a dugattyúra szerelt csövön látható furatok?
Csak mert ha külön égéstér lenne, akkor ne mártana egy gyertya a felső résznek is...
És mire szolgálhat a benzincső ami a speciális hengerfej-szerűségre megy?
Ötletnek izgalmas, de mérsékelten működőképesnek tűnik. Bár ez az összekötő rúd biztosan tömít annyira mint a tinédzserkori Simsonom henger-hengerfej kapcsolata...Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2013 jan. 29, 19:12.There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
Komment
-
Hát nem is tudom...
Két dugattyú fixen összekötve, a két hengerben a hézagok hogy alakulnának?
Kell a feje tetejére még egy henger az OK, de kell mégegy forgattyúsház és főtengely. Az mit hajt, mivel lesz összekapcsolva?
Honnan kap gyújtást a plusz henger?
Kétségeim vannak ennek a műküdőképességét és gyakorlati hasznát illetőleg.kollarg kedvelte ezt.
- 1 like
Komment
-
demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésede kell mégegy forgattyúsház és főtengely
Mondjuk a működőképessége komoly kérdés - lehet nem véletlenül néz ki olyan "szűznek" a felső dugattyú...There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".
- 2 likes
Komment
-
Szervusztok . Az összekötő "rúdon" különböző hosszúságú ( ha jól emlékszem ) hosszanti bemarások vannak. Az valószínűsíthető, hogy az eredeti alsó részben van a munkaütem. A felső rész meg egy túltöltöttség képzésére alkalmas rész? Az nem valószínű, hogy a felső henger is robbanóteres lenne , mivel a két ütem miatt az elősűrítés szükséges a működéshez . Valamilyen dugattyús turbó ? Valakit érdekel, szétszedem ( az ismerősöm biztos megengedi ) és a meglévő részekről készítek felvételeket . Üdvözlettel.
Komment
-
Én a hangjára lennék kíváncsi ennek a nonszensznek. Meg az elrepülő alkatrészekre. Kellene hogy legyen mégegy ugyanilyen hengerfej égéstérrel a dugó felé a tőcsavarokon, egy henger rajta fejjel lefelé, egy picike karter(másikat leköbölni főtengellyel együtt)a tetején, ahonnan a keverék nem fel hanem LEÖMLIK!! Két karbi, két gyújtás, búvárharang alakú tank a Danuviára ennek a toronynak. Aztán valahogy egy fal mögűl beindítani, hogy ne sérüljön meg senki bakker! Kiegyensúlyozatlanság, két égéstérben mozgó összekötő valami tömítettsége stb,stb,stb.
Komment
-
[A letöltések között van egy "Ternai: Korszerű gépkocsiszerkezetek " c. könyv. Az alábbi kép onnan való:
Ezen a képen egy ellengugattyús kétütemű dízelmotor van. Ennek a lényege a közös sűrítőtér, ami azt jelenti, hogy a két dugattyú szemben jár egymással és ugyanannyi üzemanyaggal egyszerre két hajtókart hozunk mozgásba. Tehát ez a motor egyhengeres twin lényegében.
A képen lévő motoron a dugattyúk azonban mindig fix távolságra vannak egymástól, tehát nem igazán ezen az elven működne az elmélet. Minden motornál meghatározó a sűrítési viszony, amitől nagymértékben függ a hatásfok ill. a leadott teljesítmény. A látható konstrukció szerint itt maximum a dugattyúszoknyák alatti elősűrítéssel lehet számolni, ami a felömléshez és az öblítéshez elég, de a nagy "durranáshoz" kevés. További információk hiányában nekem az a véleményem, hogy a gép a Lenoir-féle gázmotorhoz hasonlóan működhet, de nagyon szerény teljesítménnyel és jó étvággyal.
- 1 like
Komment
-
dafko54 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTöbb White henger is volt a blokk mellett.
Komment
Komment