Sziasztok!
Épp ki akartam használni a tegnapi (viszonylag) jó időt, és bepöccintettem a gépmadaram! Gyújtáskulcs le, világításra elfordít, és ekkor egy alig hallható kis pattanással, az eddig határozott helyére pattanó szerkezet, elkezdett körbe körbe forogni...
Persze a lámpa sem működött!
Miután hamarosan műszakira megy, feladtam a motorozást és nekiálltam a probléma keresésnek, megoldásnak!
Lámpa búra le, gyújtáskapcsoló le (de a vezetékelést nem bántottam) Kinyomtattam a Danuvia kapcsolási rajzát és rögtön láttam, hogy a gyujtáskapcsoló feliratozása nem mindenben egyezik a rajzzal, de ez most nem is foglalkoztatott nagyon. Az már inkább, hogy a zárt eredeti rézhüvelyes rögzítést csak roncsolással lehet megnyitni...
5-ös fúróval finoman leszedtem amennyi épp kellett, és feltárult a belső szerkezet. A kapcsolóban egy szilánkosra tört fekete bakelit lemezke van ami az alakos gyújtáskapcsoló belsejében végzi az elforgatást. Na ezt újra kell gyártanom! Mivel szerszámkészítő az (egyik) szakmám, nem lehet gond. Az anyaga viszont nem volt kéznél, világos, hogy valamilyen nem vezető (nem fém) műanyag lesz a megoldás kb 1,5 mm vastag. Szerencsére a műhelyben annyi mindenem van, hogy hamarosan meg is találtam egy IKEA polcrögzítő műanyag darabkáját amiből kifaragtam az összetört egységet. Tökéletesen passzolt is! Ekkor egy próbára beleillesztettem a kulcsot is a kis szerkezetbe. Nem kellett volna!!! a rugós, 2 kis golyóval működő zárból azonnal kipattant 2 golyó és rugó. Az egyik golyót megtaláltam a rugók esélytelen. Nosza akkor golyó kell és rugó, de honnan. Golyót találtam egy régi Favorit bringa golyós kosarából, kis rugókat pedig egy parker toll rugójából gyártottam le (darabolással) Ezután már nagyon óvatosan összeszereltem a kis zárbetétet a rugókkal, golyókkal, beraktam az elkészített műanyag közdarabot, a nagyobb rugót és ráhelyeztem (sok ügyeskedés után) a motoromban lógó gyujtáskapcsoló betétre. Pillanatszorítóval összefogattam, és mielőtt rögzítettem volna ellenőriztem a működést. PATENT!!! Ezután páka bemelegít, forrasztóvíz, forrasztóón, és a sikeresen megmentett rézhüvelyes rögzítést leforrasztottam! A visszaszerelés már gyerekjáték! Ez az egész kis művelet persze elvitte a motorozásra szánt időt, de jóeső érzéssel tölt el, hogy sikerült megjavítanom ezt a sokak által nem is ismert szerkezet problémáját!
Most látom, ez már volt a Pannóniáknál! Hát nincs új a Nap alatt!
Ez volt a bűnös!
http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...-javitas-2256/
Épp ki akartam használni a tegnapi (viszonylag) jó időt, és bepöccintettem a gépmadaram! Gyújtáskulcs le, világításra elfordít, és ekkor egy alig hallható kis pattanással, az eddig határozott helyére pattanó szerkezet, elkezdett körbe körbe forogni...
Persze a lámpa sem működött!
Miután hamarosan műszakira megy, feladtam a motorozást és nekiálltam a probléma keresésnek, megoldásnak!
Lámpa búra le, gyújtáskapcsoló le (de a vezetékelést nem bántottam) Kinyomtattam a Danuvia kapcsolási rajzát és rögtön láttam, hogy a gyujtáskapcsoló feliratozása nem mindenben egyezik a rajzzal, de ez most nem is foglalkoztatott nagyon. Az már inkább, hogy a zárt eredeti rézhüvelyes rögzítést csak roncsolással lehet megnyitni...
5-ös fúróval finoman leszedtem amennyi épp kellett, és feltárult a belső szerkezet. A kapcsolóban egy szilánkosra tört fekete bakelit lemezke van ami az alakos gyújtáskapcsoló belsejében végzi az elforgatást. Na ezt újra kell gyártanom! Mivel szerszámkészítő az (egyik) szakmám, nem lehet gond. Az anyaga viszont nem volt kéznél, világos, hogy valamilyen nem vezető (nem fém) műanyag lesz a megoldás kb 1,5 mm vastag. Szerencsére a műhelyben annyi mindenem van, hogy hamarosan meg is találtam egy IKEA polcrögzítő műanyag darabkáját amiből kifaragtam az összetört egységet. Tökéletesen passzolt is! Ekkor egy próbára beleillesztettem a kulcsot is a kis szerkezetbe. Nem kellett volna!!! a rugós, 2 kis golyóval működő zárból azonnal kipattant 2 golyó és rugó. Az egyik golyót megtaláltam a rugók esélytelen. Nosza akkor golyó kell és rugó, de honnan. Golyót találtam egy régi Favorit bringa golyós kosarából, kis rugókat pedig egy parker toll rugójából gyártottam le (darabolással) Ezután már nagyon óvatosan összeszereltem a kis zárbetétet a rugókkal, golyókkal, beraktam az elkészített műanyag közdarabot, a nagyobb rugót és ráhelyeztem (sok ügyeskedés után) a motoromban lógó gyujtáskapcsoló betétre. Pillanatszorítóval összefogattam, és mielőtt rögzítettem volna ellenőriztem a működést. PATENT!!! Ezután páka bemelegít, forrasztóvíz, forrasztóón, és a sikeresen megmentett rézhüvelyes rögzítést leforrasztottam! A visszaszerelés már gyerekjáték! Ez az egész kis művelet persze elvitte a motorozásra szánt időt, de jóeső érzéssel tölt el, hogy sikerült megjavítanom ezt a sokak által nem is ismert szerkezet problémáját!
Most látom, ez már volt a Pannóniáknál! Hát nincs új a Nap alatt!
Ez volt a bűnös!
http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...-javitas-2256/
Komment