Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Honda cm 185 t vezérlés beállítása?

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Honda cm 185 t vezérlés beállítása?

    Sziasztok!

    Olyan problémám van, hogy nem tudom, jól lett-e beállítva a vezérlés a motoromon. Még két évvel ezelőtt lett leszedve, majd visszarakva a hengerfej, de akkor csak "érzésre", nagyjából lett összetéve, tehát nem pontos a vezérműtengely állása a főtengelyhez képest.

    (Jelenleg ott tartok a motorral, hogy most már könnyen beindul, de gázadásra megtorpan, magasabb fordulatot nem veszi egyáltalán, inkább lefulladni akar, ezenkívül a bal henger erőtlen és erősen olajat éget, kékes füstöt nyom a kipufogó. Ezekre is szívesen meghallgatok jó tanácsokat, ötleteket!)

    Ma próbaképpen egy foggal odébb tettem a vezértengelyt, de ugyanúgy viselkedik a motor(teljesen felesleges munka volt, hiszen nem is tudom a pontos beállítást... A vezértengely lánckerekén látok pontjelölést, de nem tudom, hová kellene néznie. A főtengelyen van valahol jelölés, hogyan kell összeállítani őket, vagy felső holtpontra kell állítani?

    Üdv. Gyula

    #2
    Kerestem neked szervizkönyvet, de nem találok sehol. Dokumentáció nélkül nem nagyon érdemes vezérlést állítani.
    A CB400-asnál ami hasonló motor - ha jól értem a német nyelvű leírást - a jelnek 12 óránál kell lennie, amikor a generátor forgórészének jelölése "T" betűnél van.
    Mellesleg megjegyezném, ha csak a bal henger "rendetlenkedik" én inkább hengerfej vagy szelephibára gyanakodnék.
    DCS kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szervusz. " Érzésre ". Bátor ember vagy . Egyik henger felső holtponton ( akkor ott szikrának is lenni kell ) , a másik hengeren szelepváltásnak kell lenni ( az egyik himba kezdi lenyomni a szelepet, a másik felfelé mozdul ). Ilyenkor nézd meg a " jeleket " , hogy hol vannak. Utána óvatosan kézzel áttekerni az egészet , hogy akadálytalanul átfordul -e . Javasolnám olyan ember segítségét kérni a művelethez , aki már " látott " ilyet mert valamelyik szeleped és dugattyúd bánja, ha nincs " hely " elegendő. Én Bp.-en lakom , ha a közelben vagy szívesen segítek, emailon, vagy telefonon megtalálsz. Veterános üdvözlettel.

      --- Ez még eszembe jutott: ---

      Szervusztok. Szétszedés nélkül a következő ellenőrzést lehet végrehajtani egy robbanómotoron. Egy, a típushoz használatos gyújtógyertyát kell úgy " átalakítani " , hogy egy valamilyen flexibilis csövet rá lehessen rögzíteni. / Levegőt engedünk be rajta , aminek a nyomása 0,5 at -nál nem kell , hogy nagyobb legyen - bár kicsit kisérletezni kell - , szemre, kézre vigyázni ! / Sebességbe tesz , befékez , levegő beenged. Az adott hengert felső holtpontra állítod / szelepek zárva, ilyenkor van szikra a gyújtáshoz / és 3 helyen fülelsz : kipufogócső vége , karburátor szívó oldala / ha van " cső " rajta , előtte lebontani /, nívópálca helyén, vagy az olajbeöntőnyílás helyén. Értelemszerűen , ahol hallod a levegő " hangját : kipufogószelep, szívószelep, dugattyúgyűrűk, vagy dugattyútető - a gond . Ezt minden hengernél el kell " játszani ". Akkor jó a dolog, ha nem hallasz semmit. Ennyi. Veterános üdvözlettel.
      Utoljára szerkesztve a következő által: dafko54; 2011 márc. 14, 18:23.
      DCS, TZ és 2 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Azt, hogy érzésre, azt úgy értettem, illetve úgy csináltam, ahogy fentebb te is írtad. Dugattyú felsőholtpontban... stb..
        Mindenképpen pontos jelölésekkel lehet pontosan beállítani, ezt én is tudom, csak ahogy írtam sűrű fogazású a lánckerék és egyébként is nem lehet találomra biztos munkát végezni. Több pozíciónál is indul a motor(kettőt már kipróbáltam), ezért kellene konkrét jelölés, vagy leírás, segítség. Holnap megnézem a generátornál van-e valami jelölés és írok ha már tudok már valamit. Köszönöm a tanácsokat!
        Üdv. Gyula

        Komment


          #5
          Szervusztok. Az előgyújtás mértéke / mm / jó támpontot adhat a beállításhoz ( ezt viszont ismerni kellene feltétlenül ). A "legjobb" , amikor szédszedtem egy BMW R 69 gyújtását. A mágnes -" belülről " fejti ki hatását a tekercsre -, a vezértengely végén van egy önzáró / Morse / kúppal / + anya , mint biztosítás / megoldva. Ékpálya nincs, ezzel kicsit szabadonválasztottá válik a dolog, bár a fogaskerekek összejelöltek. Itt a lendkeréken található jelek / felső holtpont, előgyújtás jelölve van / adják a támpontot, meg a mágnes és az " alaplap " összejelölése. A vezérlés alapismerete itt is szükségeltetik. Veterános üdvözlettel.
          DCS, TZ és soveny kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Attached Files
            DCS és TZ kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              A vezérműtengelyt beállítva a fenti képen látható állásra a dugattyúk pontosan felső holtponton vannak(a baloldali gyertyát kivéve látható a dugattyútető)
              Azt hittem a T1 jel a megszakító alaplapon van, de most nézem a képet és mögötte a főtengelyen van rajta a T1 jel?, aminek az öntvényen lévő jel felé kell mutatnia?
              Megnézem a gépet, nemsokára írok, látok-e valami jelet.
              Üdv. Gyula

              Hát igen, az alaplapot leszerelve, mögötte a röpsúlyos előgyújtásállítónak a fix lapján vannak olyan jelek, hogy F2, meg sima T betű, de ezek nem voltak közelében a vezérműtengely állásához, viszont találtam a generátor alumínium forgórészén kettő darab vonalat és megtaláltam a házon is a jelet. Beállítva a főtengelyt ezekhez a jelekhez, kb. még 1, vagy két foggal kell a vezérművet odébb tennem. Tegnap ugyen pont ebbe az irányba már állítottam egy fogat, úgyhogy összességében 2-3 fog eltérés volt.
              Kérem aki ért hozzá, erősítsen meg, hogy jó jeleket találtam, de mivel én mást nem látok, több mint valószínű, hogy igen. Neki is látok a beállításhoz.
              Üdv. Gyula

              Megint nézem a képet és tényleg van ilyen jelölés, csak én T betűnek vettem ki, ami ugye T1 akar lenni, a lényeg, hogy ha oda állítom a főtengelyt, akkor a vezérműtengely kb. 45 fokkal rosszul áll. Annyit biztos nem tévedhettem, mert nem hiszem, hogy ilyen széles spektrumban indulna a motor. Lehet, hogy előgyújtás akar lenni? Nem tudom.
              Üdv. Gyula
              Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 márc. 15, 08:19.

              Komment


                #8
                Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 márc. 15, 09:46.

                Komment


                  #9
                  Átállítottam 2 foggal, úgy ahogy én gondoltam: alul a főtengelynél a házon lévő jel pont a generátornál lévő két vonal közé esett, de így sajnos a szívó szelepek beleérnek a dugattyúba. Ez tévút volt

                  1. A következő jelek vannak, most már gondolom hogy van: Az előgyújtásállítón van 4 db jel: Van T és F2 szorosan egymás mellett és van T0 és F1 180 fokkal odébb. Szerintem az F fire-t jelenthet, vagyis előgyújtást, a T pedig az a jel, amit össze kell játszani a vezérműtengellyel. Azt most nem néztem, hogy T állásnál felsőholtpontban van-e a dugattyú.
                  2. a vezérműtengelyen van bevágás, igazából ez a lényeg, a lánckerék maga egy plusz segítség, hogy jobban látható legyen a jelölés, illetve megállapítható legyen a jelek párhuzamossága a hengerfej felső síkjával, de ugyanaz a két pont tulajdonképpen, mint a vezérműtengely végén lévő bevágás.
                  3 és 4: kettő db csavar fixen rögzíti a lánckereket, tehát nem állítható a lánckerék a tengelyhez képest(ha jól emlékszem két éve mikor szereltem már, nem lehet fordítva sem felszerelni, de mindegy is, a vezérműtengely végén lévő bevágást nézem a továbbiakban, mert az a biztos.)

                  Megyek és átállítom akkor T betűre, de az a baj, hogy ha alul beállítom T betűre, akkor felül jelen pillanatban kb. 30-40 fokkal odébb van a vezérműtengely, pedig már összesen 3 foggal odébb tettem a vezérmű tengelyt abba az irányba és így már beleért a szívó szelepbe. na mindegy megnézem T betűnél, aztán majd kiderül... Csak az az érdekes, hogy már járt a motor és ennyire odébb kellene állítani? Ez nekem érdekes...
                  Üdv.-
                  Utoljára szerkesztve a következő által: DCS; 2011 márc. 15, 10:09.

                  Komment


                    #10
                    Attached Files
                    Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2011 márc. 15, 10:25.

                    Komment


                      #11
                      Úgy látszik, hogy jól gondoltam, a T0 betűhöz kellett állítani és így 5 foggal vissza kellet tenni a vezérműtengelyt, tehát az eredetileg általam szemre összerakotthoz képest két foggal kellett másik irányba rakni(Azért tűnt rossznak a T betű, mert nem ahhoz a T betűhöz kellett a főtengelyt belőni, hanem a 180 fokkal odébb lévő T0-hoz és így érthető is, hogy rossz irányba kezdtem el odébb tenni, már kezdett beleérni a szívószelepbe a dugattyú...

                      Sajnos nem tudtam kipróbálni, pedig nagyon szerettem volna, mert kiszedte a jobboldali menetet a gyertya betekeréskor, illetve kiszedéskor... De mostani vezérlés beállítás hajszálra pontosnak tűnik, azelőtt nem állt még így össze, tehát biztosra veszem, hogy azzal már így nem lesz gond, legalábbis remélem.

                      Köszönöm mindenkinek a segítséget!!!

                      Komment

                      Ugrás az oldal tetejére
                      Working...
                      X