Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Egy kis magyar, egy kis szovjet...

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Egy kis magyar, egy kis szovjet...

    Tiszteletem mindenkinek!
    Mint tanuló veterános vettem már T5h-t és egy T5-öt is.Ezekkel valahogy boldogultam.
    Pár napja azonban egy öreg bácsitól útbaigazítást kértünk(én és fater), mikor hirtelen apám megismerte az öreget, (gyerekkorában látta, mint környékbeli kútfúrót), megkérdezte megvan-e még a motorja, amivel járkált mindenfelé. Hát az öreg mondta, hogy igen. És mikor mentünk volna el ,megkérdezte:" Nem megyünk be megnézni? Eladó."
    Kiderült a műhelyben egy IZS Planáta 2 (oldalkocsis) állt letakarva, becsomagolva a fontosabb részeken, nem tudtam otthagyni, hát megvettem. A bácsi minden fiókból, padlásokról alkatrészt vett elő hozzá és adta vele. Hazahozva az 5. rúgásra böffent párat, majd a következőre életre kelt.(előtte az olajat a blokkban ellenőriztük, nehogy szárazon járjon). A bácsi 73 évesen tett le a motorozásról, azóta állt az IZS kb. 11 évet.
    Ez a 3. IZS motorja volt ahogy mondta, az előző kettővel együtt őt is kilapították, de az oldalkocsi alá esett, ezért úszta meg.(oldalkocsissal több évig lejárt az Adriára.)
    Ez a motor most felújítás alatt állna, de nem tudom hogy kezdjek hozzá, a blokkot nem kell megbontani, az rendben van, de gumicuccok, oldalkocsi alkatrészek hiányoznak/elöregedtek, az oldalkocsi csónakfelfogató gumijai+ a motor láncvédője cserére megérett, ahogy néztem.


    A fogásokhoz és a cserélendő alkatrészek beszerzéséhez szeretnék segítséget kérni a veteránosoktól.
    Továbbá az alkatrészek listája és esetleg, ha van valamilyen izses könyv amit ajánlotok azokról is jól jönne néhány infó.
    Szerintem mások is járnak ilyen cipőben szóval az infók hasznosak lennének, azért mertem ezt a topic-ot megnyitni.
    Előre is köszönettel: Majdánka.
    dott, supermax és 4 további látogató kedvelte ezt.
Ugrás az oldal tetejére
Working...
X