Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 360 légszűrő

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Jawa 360 légszűrő

    Ba701 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    nekem 3 üzemképes Jawam van (360,362,638) minden gyári, de egyiknél sem marad lennt a kar. Ott valami más a baj.
    Szia Ba701!-azt irod,hogy neked van 360-as géped.Szeretném megkérdezni Tőled azt,hogy milyen légszűrőt használsz,mivel az nem egyezik pl. a 250/559 légszűrőjével.A szűrő ház karcsúbb és az áramlási útja a levegőnek eltérő.Ez kiderül a kezelési kézikönyvből is de amilyen légszűrőt lehet kapni a 350/360-hoz az lötyög a házban,alacsony igy a ház fedele nem támasztja és nem tömiti le.Én fabrikáltam hozzá egy felső támaszt,de érdekelne,hogy eredetileg milyen volt a "gyári"megoldás.

    #2
    Szia hármaska

    én ilyen szűrőt tettem bele (ilyen volt az eredeti is):
    LUFTFILTER JAWA - RUND | Jawamarkt.cz
    ez a 3 pöcöknél meg az alsó oldal külső átmérőjénél fogva beleszorul a légszűrőházba , semmi egyéb rögzítés nincs benne
    Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Szeretném megkérdezni Tőled azt,hogy milyen légszűrőt használsz,mivel az nem egyezik pl. a 250/559 légszűrőjével.A szűrő ház karcsúbb és az áramlási útja a levegőnek eltérő.Ez kiderül a kezelési kézikönyvből is de amilyen légszűrőt lehet kapni a 350/360-hoz az lötyög a házban,alacsony igy a ház fedele nem támasztja és nem tömiti le.Én fabrikáltam hozzá egy felső támaszt,de érdekelne,hogy eredetileg milyen volt a "gyári"megoldás.
      Szia Hármaska! Ha gondolod meg tudom neked mutatni mind a ket szurohazat, nekem van szinten mindket tipusu Jawam is. Mindegyikbe passzol és csak egy fajta szurőbetét van. A 360-as karcsubb hazba ugyanugy jo, es a magassag kompenzacio nem kell, mert a szuro betet fentebb vagy lentebbi pozitcioja nem befolyasolja az also perem tomiteset.
      Van a piacon nehany szuro, ami mar ujkori utangyartott es a magassaga nem megfelelő ez leginkabb a 250-esnél okoz gondot, de a 360-asnál semmit.
      Tamas

      Komment


        #4
        Üdv.Tamás!-elgondolkodtató az,hogy nekem is van 250/559-es és 350/360-as motorom.Csak nem egyformán imádjuk ezeket a motorokat?A 350/360-as gépet most március 30.-án sikerült megszereznem/8,5-évet állt a szabad ég alatt!!!/.
        Nagyon szépen sikerült felújitani,május 13.-án megkapta a muzeális minősitést,tegnap volt műszakin és már meg van az
        OT rendszám is.Esztétikailag gyönyörű,de sajnos a motor túl hangos,most próbáljuk kideriteni,hogy mi az oka.Lehet,hogy kuplung,de az is lehet,hogy a hosszú állás során harmatrozsda alakult ki a csapágyakon és azt"taposták"
        be a csapágygolyók???Most szégyelném megmutatni,de javitás után örömmel és büszkén megmutatnám neked.
        ptm004 kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Most szégyelném megmutatni,de javitás után örömmel és büszkén megmutatnám neked.
          Mi is látni szeretnéééénk!

          Megjegyzés: ha a tengelyt megforgatod és döcögősen forog, vagy ellenáll a forgatásnak érezhetően, akkor csapágybaj.

          Komment


            #6
            Szia CZsolti!-jól értem-e? vegyem ki a gyertyákat és a dinamó tengelynél kézzel forgassam???,vagy hogyan?
            Egyébként vettem a kérést, lesznek képek.Kivülről már jól néz ki (ez is valami).

            Komment


              #7
              hármaska eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              vegyem ki a gyertyákat és a dinamó tengelynél kézzel forgassam???,vagy hogyan?
              Igen. Mindenképpen kézzel, sőt ujjbeggyel, mert így a legkisebb döccenést is érzed. Mondjuk jobb lenne a kuplung felől forgatni talán,mert ott az ember a főtengelyre és a váltóra is rá tud hallgatni. Ha elég finom a tapintásod, akkor megérzed a járási egyenetlenséget. Persze az erőigény ezt simán felülírja. Ha Nick Árpi vagy Fekete Laci ereje is kevés hozzá, akkor ez a módszer nem működik.

              Komment


                #8
                Kézzel ne forgasd, egyszerűbb szétszedni és megnézni, hogy pontosan mi a baja. Az én 360-asom sem volt még szétszedve és sokat állt. Ráz is a csapágy, de küllőre indul, már amennyire egy ilyen motor indul első rúgásokra. Akkor kell szétszedni, ha az ember eldöntötte, hogy rá akar költeni 80eFt-ot. Ha szét van szedve akkor már úgyis alaposan kell generálozni "von A bis Z". Nem tartom megoldásnak semmilyen részfelújítási megoldást sem, ebbe nem fér bele nálam a kézzel nézegetés.




                Tisztrelt Hármaska, ahogy írtam is, remélem előbb utóbb összefutunk! Nekem is szívem csücske a Jawa, de nagy tisztelője vagyok bármilyen régi vasnak és anno használt gyártástechnológiáknak.

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X