Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Jawa 12V elektronikus gyújtás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Segítséget nem kaptam Gyula-bá tól
    Pedig elég segítőkészen írogat. Itt már próbáltad? Vagy felvetted vele a kapcsolatot?
    Everything is better when you decide you don't care.

    Komment


      #17
      Igen, mail ben írtam neki, s mivel nem az ő munkáját használom, azt mondta más sarával nem hajlandó foglalkozni, pedig reméltem hogy segít, mert senkit nem találok aki ért ehhez, az alkotó meg hülyének nézett már hogy két naponta hivtam hogy megint szar, miért mehet tönkre... erre a válasza: szar a motorom...s nem tud segíteni.
      Haha.

      Komment


        #18
        Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        s mivel nem az ő munkáját használom, azt mondta más sarával nem hajlandó foglalkozni, pedig reméltem hogy segít, mert senkit nem találok aki ért ehhez, az alkotó meg hülyének nézett már hogy két naponta hivtam hogy megint szar
        Gyula-bával egyetértek, az alkotó hozzáállása meg szomorú.
        Che kedvelte ezt.
        Everything is better when you decide you don't care.

        Komment


          #19
          Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Igen, mail ben írtam neki, s mivel nem az ő munkáját használom, azt mondta más sarával nem hajlandó foglalkozni, pedig reméltem hogy segít, mert senkit nem találok aki ért ehhez, az alkotó meg hülyének nézett már hogy két naponta hivtam hogy megint szar, miért mehet tönkre... erre a válasza: szar a motorom...s nem tud segíteni.
          Haha.

          Szia
          Ne ad fel, hátha tudok segíteni.
          Az első kérdésem: mi veszi a jelet a főtengelyről?
          Mert általában az a leggyengébb láncszem, meleg rezgés egyebek.
          Ha képet tudnál mutatni megköszönöm.
          Szabbensz, CZsolti és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            Ha tényleg tudsz segíteni, vagy elárulod mi a hiba az elektronikában küldök róla fotót! Gyula bá szerin tele van hibával...
            A főtengelyről egy mágnes veszi a jelet. Egymással szemben van két nyák, azok adják a jelet! Click image for larger version

Name:	jawa 12v 2 egyseggel.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	138232

            Komment


              #21
              Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Igen, mail ben írtam neki, s mivel nem az ő munkáját használom, azt mondta más sarával nem hajlandó foglalkozni, pedig reméltem hogy segít, ..
              Segítettem is, megírtam neked a hiba okát, a végfokozatban 150 V zárófeszültségű tranzisztor van (min. 400V helyett), azt is megmondtam, hogy a saját gyújtásomban milyen típusú tranzisztor van.
              Azzal valóban nem akarok foglalkozni, hogy valamilyen "bűvész mutatvánnyal" kijavítsam a más által elkövetett hibát.
              Szabbensz, ptm004 és CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Szabbensz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Ha tényleg tudsz segíteni, vagy elárulod mi a hiba az elektronikában küldök róla fotót! Gyula bá szerin tele van hibával...
                A főtengelyről egy mágnes veszi a jelet. Egymással szemben van két nyák, azok adják a jelet! jawa-12v-2-egyseggel.jpg
                Hmm. Kezdeti inas koromba én is csináltam ilyet . De hamar rájöttem, hogy a forgórész pont olyan irányú mágneses erővonalakat gerjeszt, amit a Hall érzékelők ebben az összeállításban érzékelnek.(Hiba jelenség : alapjárat gyönyörű, de gázhúzásra egy adott fordulatnál ki-ki hagyogat a gyújtás, de nem mindig!!Nagyon aljas hiba jelenség.) Ezért két dolgot lehet tenni ennek kivédésére: vagy meg emelni a mágnestárcsát és a két Hall-os panelt hogy távolabb essen a forgórésztől (Lásd ETZ 250 gyári Hall-os gyújtás kivitelezését), vagy a kitakarásos Hall-t alkalmazni (Lásd ezt a hozzászólást:http://veteran.forum.hu/mz-motorok-s...117/#post40078), persze ennél az összeállításnál neked kettő kéne.
                Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 aug. 28, 21:42.

                Komment


                  #23
                  nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  ... hamar rájöttem, hogy a forgórész pont olyan irányú mágneses erővonalakat gerjeszt, amit a Hall érzékelők ebben az összeállításban érzékelnek. ...
                  Ebben az esetben nem itt keresendő a baj forrása, a végfok tranzisztora BU806 (Darlington, 200 VCEO) ami alkalmatlan a feladatra és természetesen rendszeresen megadja magát.
                  Szabbensz és CZsolti kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Most tettem helyette MJE13007 es tranyót. Eddig mentem 75 km tert probléma nélkül. Utánna egy 180 és egy 200 as Zener van védelemnek sorba kötve. Mindig indul első rugásra, jól veszi a fordulatot. Amugy nem lenne ennek az agya bonyolult, ha értenék is hozzá egy kicsit jobban...

                    Komment


                      #25
                      Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Ebben az esetben nem itt keresendő a baj forrása, a végfok tranzisztora BU806 (Darlington, 200 VCEO) ami alkalmatlan a feladatra és természetesen rendszeresen megadja magát.
                      Biztos megint másolt a gyártó, csak senki nem világosította fel, hogy BU921 helyett nem jó a BU806-os
                      Click image for larger version

Name:	ETZ eredeti gyúszi.jpg
Views:	1
Size:	44.2 KB
ID:	138238

                      Gondolom ez a kapcsolás rejtőzik a dobozokban.

                      Komment


                        #26
                        Szia!

                        Nem akarok reklámot csinálni senkinek,Gyula.bá nak sem (az Ő stílusa is néha nehezen kezelhető).
                        Viszont a munkájára nem lehet panasz. Mindkét motoromban (ts 125/150, Jawa 638) az általa gyártott gyújtás van és panaszmentesen használom őket.
                        Sajnos korábban én is Müller Szabi "gyártmányait" használtam illetve csak használtam volna ha rendesen működnek.
                        Ha jól emlékszem nyemi nevű fórumtag és a Szabi elég sokat vitáztak az mz fórumon.

                        Tehát ha jót akarsz magadnak Gyula-bá tól veszel gyújtást. Ár érték arányban szerintem a legjobb és már némi múltja is van
                        CZsolti kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Biztos megint másolt a gyártó, csak senki nem világosította fel, hogy BU921 helyett nem jó a BU806-os ....
                          Gondolom ez a kapcsolás rejtőzik a dobozokban.
                          A fenti kapcsolás a gyári eredeti Mz gyújtás "modernizált" (nem NDK alkatrészek) változata, úgy hogy nem kell gondolnod, biztos lehetsz benne! A kérdés csak az, számomra, hogy egy elektromérnök hogyan követhet el ilyen hibát. Az már csak hab a tortám, hogy egy elektromérnöknek tudnia kellene, hogy, finoman szólva sem ajánlott az ilyen végfoknál , a magas maradék felültség miatt, a Darlington tranzisztor alkalmazása.







                          dkari eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Szia!

                          ... az Ő stílusa is néha nehezen kezelhető ...
                          Igazad van akik jól ismernek , személyesem, tudják, hogy nem vagyok egyszerű eset, ebben a korban már nem igazán változik az ember fia. Mostantól még harapósabb leszek mert elkészült a protkóm.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2013 aug. 29, 21:41.
                          sepy, Szabbensz és 3 további látogató kedvelte ezt.

                          Komment


                            #28
                            S.o.s

                            Sziasztok! Segítséget szeretnék kérni tőletek! Jawa 350/638 motorom Vape gyújtás beszerelését követően kitünően működött úgy 30 km megtételéig.Ezután a következő esemény történt.1-2-3 sebesség tökéletes,a 4-dik kapcsolása után rángatás történik. Mi okozza ezt? Kérlek benneteket,ha valaki tud segítsen! Előre is köszönöm!

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X