Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Babetta 210 - Teljes gázra leáll a motor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Babetta 210 - Teljes gázra leáll a motor

    Szóval miután kijöttem a CBA-ból motor indít, idáig okés, várok egy kicsit majd indulnék de csak lomhán indul meg, a parkolóból kiérve húztam neki egy kövéret erre leállt. Keverék állítót kijjebb tekerve sikerült rávennem egy 20-as tempóra(nem mentem vele így sokat...). Mivel gyertyakulcsom még nincs (a szomszédoknak úgyszintén nincs...) ezért megvagyok lőve hogy az-e a baja vagy rosszabb. Ötlet hogy a gyertyán kívül mi bacakodhat?

    Előre is köszi a segítséget .

    SZERK
    Gyertyacsere megoldotta...
    Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2011 okt. 23, 11:38.

    #2
    Hát sajnos elszóltam magam, továbbra is csinálja és egy nap alatt 2 gyertyát is beköpött. Beszéltem osztálytársammal azt mondja hogy sok neki a benzin csak azt nem tudta elmondani hogy hogyan lehet állítani a keveréken. Valaki le tudná írni?

    Előre is köszi a válaszokat .

    Komment


      #3
      Szia!

      Először olvasd el ezt a cikket: letöltések -> Porlasztók

      Egy-két elolvasás után derengeni fog, hogyan is működik a karburátor. Utána nézd meg a tiedet és próbáld leírni, hogy mit látsz rajta, megtaláltad-e azokat az alkatrészeit, amiről a cikkben olvastál? Ha igen, akkor összehozzuk a választ.

      Másrészt mindenképpen szerezz be néhány alapvető szerszámot! Ha a gyertyakulcsot csak kölcsönkértél, akkor az nem jó , mindenképpen szerelkezz fel sajáttal! Ez alapvető, hogy a manót kordában tudd tartani. (bővebben a manóról itt olvashatsz)

      Jelentkezz majd, hogy mire jutottál!
      dongos78, jagdtigger és Che kedvelte ezt.
      Zen3D: bolg a 3D nyomtató építésről

      Komment


        #4
        Gyertyakulcsom az van. A porlasztót meg már láttam úgyhogy van elképzelésem hogy az enyém miképp működik. De tény hogy nagyon hasznos kis anyag amit linkeltél. És már akadt egy kérdés is, a tolózárnak alapjárat esetén teljesen zárva kell lennie?
        Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2011 okt. 29, 12:28.

        Komment


          #5
          AZ úszószintet igy tudod megnézni hogy jó-e

          Click image for larger version

Name:	uszoszint.JPG
Views:	1
Size:	35.3 KB
ID:	129308
          egyebekben pedig hasznos infót találsz itt :
          http://www.jawamoped.hu

          JAWA Babetta 210 típusú mopedek porlasztójának szerelése
          Utoljára szerkesztve a következő által: TZ; 2011 okt. 29, 18:56. Oka: a konkrét aloldal linkjét is beszúrtam
          dongos78, jagdtigger és Che kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Köszi, ez már megvan (amúgy szerintem jó mert nem folyik belőle a benzin és nem kezd el pörögni a piros lámpánal). A jawamoped.hu-ról meg már lementettem azt ami nekem kellett. Azért kérdezem a keverékállítást mert akárhányszor cserélem a gyertyát mindig benzines. Majd holnap rápillantok a kipufogóra is de ha ott lenne a gond akkor száraz korom borítaná a gyertyát és nem benzines ha jól tudom.

            Komment


              #7
              A Babetta trükkös jószág , volt párhoz szerencsém. A benzinszintet mindenképp ellenőrizd ha eddig nem tetted meg. A keveréken az alapjárati keverékminőségszabályzócsavarral tudsz még állítani . ennek 1,5 fordulattal kell kitekerve lennie a zárt helyzetből.
              Ha leáll gázra, az a kérdés hogy elkezd "négyüteműzni" és azért fullad le vagy pedig egyszerűen lehörög és megáll. Előbbi esetben sok a benzin (ha lucskos a gyertyád ez lehet). Nézd mega légszűrőt , hátha valaki szivaccsal helyettesítette a fémszitát , ez szívathatja a motort. Ha a kipuffogó eltömődött akkor is elkezd tötyögni és erőtlenné válik, végső esetben megállhat. Volt már nekem olyna esetem is amikor egy darab korom levált a cső belsejéből és indulás után egy darabig ment a cucc aztán odasodorta a kipufogógáz a tompító kilépőfuratához ,egyszer csak elerőtlenedett és leállt. De volt már olyan is hogy a hangtompító rendben volt de a tompitó előtt vékony cső rész volt durván elzáródva. Alapjáraton akkor is ment , de gázadásra lefulladt.
              Ha csak lehörög , akkor meg nem kap elég benzint. Szintellenőrzés és takarítás után nézd meg hogy a fémszita a szívászajtompítóban benne van-e . Annyi szívási ellenállásra szüksége van.
              dongos78 és TZ kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Oks ezeket megnézem. Még annyi hogy az úszót hogyan szokás állítani(nem tudom hogy hol kell finoman meghajlótani :/ ).

                Meg elnézést hogy idáig nem pontosítottam a dolgon de most bepótolom, szóval amikor elindulok nincs gond vele, de pl pénteken(ez a hazaút volt, a városba menet úgy vitte a 40-et hogy öröm volt nézni) amint elértem a 30-as tempót lehörgött(és ez még a jobbik eset, volt amikor 20, 25-nél játszotta ugyanezt) majd megint elkezdett húzni és ezt játszotta. Kivettem a gyertyát egymerő benzin volt...

                Komment


                  #9
                  Jó lenne először is tisztázni az ilyenkor ellenőrizendő kérdéseket. Nézzük csak, ilyenekre gondolok:
                  • mióta áll fenn a hiba?
                  • volt-e ezt megelőzően bármilyen tünet?
                  • történt-e bármilyen beavatkozás a motoron közvetlenül a hiba megjelenése előtt?

                  Mert ha pl. a harmadik kérdésre a válasz nem, akkor nem tanácsolnék jagdtiggernek olyanokat, hogy épp a karburátor úszószintjét nézegesse, vagy ne adj' Isten állítgassa. Tudjuk, hogy jagdtiggernek nem rég óta van gyertyakulcsa. Nekem már van négy éve, mégsem állnék neki úszószintet állítgatni nem működő motorokon. Ha a Babetta amúgy ennyire érzékeny a helyes üzemanyagszintre, és véletlen nem ez lesz a baja (mert annyi információ alapján, hogy leáll a CBA előtt, akár arra is gyanakodhatnánk, hogy egyszerűen csak jobban fekszik a COOP a bringának - sorry ), akkor így könnyen okozhatunk a meglévőnél nagyobb bajt.

                  Az ilyen beállítások tudomásom szerint a legritkább esetben másznak el maguktól. Ha a motor korábban hibamentesen ment (feltételezhetjük, hiszen kiment vele a CBA-ba), és nem is szedte előtte darabokra a karbit, akkor kicsi a valószínűsége, hogy pont itt van a baj. Én inkább azt tanácsolnám, hogy az úszószinthez véletlenül se piszkáljon, mert az magától nem állítódik el, tehát a hiba is valószínűleg nem itt van.

                  Magától azonban létrejöhet dugulás akár a benzincsapban, akár a karbiban, a légszűrőben, vagy a kipufogóban, ahogy írtátok. Elképzelésem szerint ezek ugyanígy okozhatnak rángatós, dúsulós tüneteket - sokkal inkább, mint a hibás úszószint. Ezek ellenőrzése jóval kevesebb "rizikót" jelent a helyzetre nézve, inkább ezzel kezdeném!



                  Ja és ugyanígy nem tanácsolnám bármelyik, a karburátoron vagy a gyújtáson lévő állítócsavar piszkálását sem. Ne értsd félre, jagdtigger, nem szívatásképp írom ezt, hanem pont azért, hogy ne legyen bonyolultabb a helyzeted.

                  Ha odafelé 40-el hasított a bringa (mint az újabb hozzászólásból megtudtuk), akkor NE NYÚLJ semmilyen beállításhoz, mert minden bizonnyal nem ott lesz a baj!
                  dongos78, Che és kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Na már nagyon este van de megpróbálom összeszedni hogy mi volt eddig.

                    Az első tünet a benzinfolyás volt. Ekkor szedtem szét a karbit és rövidre fogva az egyik fele az úszónak repedt volt és nuku tengely, pótoltam az alkatrészeket és most már csak a papír tömítés helyett kell egy normális bele(most is kijut valamennyi a karbiból de a papírtömítésnél szerintem). A blokktól jövő kipufogódarab épphogy beleér a hátsó darabba. A hátsó darabba mint kiderült a kicsit könnyítettek a fojtáson. Nagyjából ennyi jut eszembe.

                    Odafelé csak azért viszi a 40-et mert előző nap lepucoltam a gyertyát drótkefével.

                    Amúgy meg nem veszem szívatásnak. Épp ellenkezőleg. Örülök hogy próbáltok segíteni .

                    SZERK
                    Itt van pár kép a sípról és a kipufogó végről(ezeket persze lepucoltam a fényképezés után):
                    http://www.dropbox.com/gallery/12018...betta?h=ac2752
                    Utoljára szerkesztve a következő által: jagdtigger; 2011 okt. 29, 22:39.

                    Komment


                      #11
                      Így már egész más a helyzet! Az újonnan beszerelt úszót természetesen be kell szabályozni. Innentől beszéljenek helyettem azok, akik értenek a kérdéshez.

                      A mondanivaló elvi részét azonban továbbra is fenntartom, érdemes mindig gondosan megfogalmazni a problémát, és ehhez célszerű végiggondolni a fenti rutinkérdéseket is (illetve leírnod a fórumtagoknak, hogy könnyebben kitalálhassák a problémát), de ezt a hasznos kis listát emlékeim szerint én is csak itt olvastam a fórumon. Ez amiatt is hasznos, mert egy idő után már jó eséllyel a megfogalmazása közben rájössz a hiba okára. Sok sikert!

                      Komment


                        #12
                        Köszi, lefekvés előtt még utánanéztem a gyertyának (mondhatni jött az isteni szikra [és remélem hogy igazad lesz abba hogy fogalmazás közbe rájövök a hibára]) hogy lehet hogy a gyertya nem jó hozzá amit adtak. Ahova járok motor ügyben ott Brisk N15C-s gyertyát adnak, a Brisk oldalán meg N17C-t írnak babettához(0,6-os hézaggal).

                        Komment


                          #13
                          Na sikerült belőni a karbit, végre nem folyik belőle a drága nafta, csak annyi kérdésem lenne hogy jó így a benzinszint?

                          Click image for larger version

Name:	IMG_3795.jpg
Views:	2
Size:	186.6 KB
ID:	129523
                          Utoljára szerkesztve a következő által: soveny; 2011 dec. 18, 18:19. Oka: Gyönyörű ez a fotó, komolyan! :-) Épp ezért átmásoltam ide is, hogy ne más oldalról legyen meglinkelve!

                          Komment


                            #14
                            sziasztok uj vagyok még itt
                            nekem is lehörgési gondjaim vannak teljes gáznál és nem nagyon van erő
                            babetta 210 20 évet aludt

                            Komment


                              #15
                              sziasztok uj vagyok még itt
                              nekem is lehörgési gondjaim vannak teljes gáznál és nem nagyon van erő
                              babetta 210 20 évet aludt
                              Hát én is alig kapok levegőt. Előbb egy pár sort légyszi magadról, majd arról, hogy milyen gépet birtokolsz, végül miben kérsz segítséget. A letöltésekhez már gondolom eljutottál. Azt olvasd el, amit letöltöttél, majd mosóbenzinben mosd ki a szétszedett porlasztót, rakd vissza, kissé porold le a forgómágnest és környékét, mosd át a benzintartályt, szerelj mindent össze, tankolás, indítás.

                              Amúgy meg ha lehörög melegen, akkor kevés benzint kap, alacsony lehet az úszószint, eltömődött a fúvóka, stb. Ha mindezt hidegen teszi, akkor túl mérgesen húztad a gázkart és a fojtószelep hamarabb kioldott, mint kéne.

                              HA ennyit írsz bemutatkozásnak, akkor nekünk elég. Ha nem, akkor szívesen a választ.

                              Üdvözlettel: CZsolti

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X