Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Romet pony - erőtlen motor

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Romet pony - erőtlen motor

    Sziasztok,

    Szeretnék segítséget kérni szeretett kis pony-m helyreállításában. A motort még egyetemista koromban vettem és újítottuk fel egy barátommal kb 8 éve. Használtam nagyjából 2 évig hibamentesen, majd egy hosszabb szünet után idén ismét elkezdtem használni, de sajnos korántsem olyan megbízható a motor, mint "amilyen korábban volt".

    A hibamód a következő:

    Nagyon nehezen tudok elindulni akkor, ha nem teljesen sík a terep, hanem egy kisebb emelkedőn indulnék, ekkor lábbal mindenképp segítenem kell, nem elég ha csak kuplunggal dolgozom. (a kuplung csúszik kissé, de nem ez a fő probléma)
    Ha már menet közben érek el egy viszonylag szerény emelkedőhöz, sokszor 1-esben is alig-alig tudok felmenni rajta, nem hogy 2-ikban.
    A fentiek mellett van, hogy teljesen véletlenszerűen csak lehörög a motor és leáll, majd egy kis pihenő és néhány rúgás után elindul ismét.

    Kérlek adjatok tanácsot, mi okozhatja ezeket a problémákat. A következő hétvégén szétszedni tervezzük a komplett motort, hogy felderítsük a hiba okát és ki is javítsuk azt, de műkedvelőként azért szükséges volna némi javaslat, merre lenne érdemes tapogatózni.

    Előre is köszönöm a válaszokat!
    Utoljára szerkesztve a következő által: kornelmei; 2019 jún. 17, 10:12.

    #2
    Kipufogó, karburátor...(üzemanyagellátórendszer:tank benzincsap ,csövek)Gyújtás:kondi,megszakitó,kábelek ,gyertya.A motornál: elsődlegesen simering,ha nem kopott a motor...
    ezeket mindet kitakarítani beállítani leellenőrizni.
    sepy, Che és 4 további látogató kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Szervusztok! Hasonlót tapasztaltam Komár 2352w mopedemnél nem egyszer. Karbi főfúvóka tisztítás. Szigorúan átfújással, vagy műanyag damillal, kefeszőrrel átmozgatni. Az úszó tüskéjét is ellenőrizni kell, néha beakad a beömlő csőbe nem vízszintes helyzetben. A váltó olajat ellenőrizni szükséges. Lehet benzines, akkor szimering csere. Szimeringet párban érdemes cserélni! Mátéapu tanácsai helytállóak! Annyit tennék hozzá, hogy a megszakító tengelyét nagyon le kell takarítani, nehogy ott menjen el az elektromos szusz. Plusz megnézni a megszakító üllő-kalapács felületét. Nem lehet kráter, koksz a felületen és pontosan egymásra kell feküdjenek!
      sepy, Che és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Sziasztok! Nagyon köszönöm a hozzászólásokat, tanácsokat! A hétvége folyamán bütykölünk, a tapasztalataimat pedig megosztom veletek!
        pasetta és sepy kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Elmúlt a hétvége. Eredmény...?
          sepy és kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Sziasztok, elnézést kérek, amiért ilyen sokáig nem jelentkeztem. A motort gyakorlatilag darabjaira szedtük, majd újra összeraktuk... az eredmény pedig siralmas. A motort el sem tudjuk indítani. Az összerakást követően pöfögöt pár másodpercig, lehörgött és azután hiába rúgdostuk. Kb 2-3 hete nem nyúltunk hozzá, nem értünk rá foglalkozni vele. Talán a következő hétvégék egyikén többre megyünk. Üdv

            Komment


              #7
              Arra is kell gondolni az ilyen öreg gépeknél,hogy kondenzátor a sok idő múlásával álltában is képes tönkre menni.Át kell nézni minden vezetéket és azok kötéseit,hogy tiszták és szorosak legyenek!

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X