Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Komar gyújtótekercs vizsgálat

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Komar gyújtótekercs vizsgálat

    Üdv Mindenkinek!

    A Komar mopedemen(2352W típusú, 1979-es) a gyújtással kapcsolatos problémába ütköztem. Miután átvizsgáltam a vezetékeket, és minden beállítás is rendben volt, mégsem adott szikrát. A gyújtótekercsre gyanakszok.

    Azt szeretném kérdezni, hogyan lehetne megállapítani, valamilyen mérőeszköz, próbalámpa stb. segítségével, hogy nem megfelelő?

    Előre is köszönöm. Várom válaszukat!

    Minden jót!
    Üdv.

    #2
    Ajánlom először,hogy a megszakitót vizsgáld át elég ha egy porszem közé kerül.lapos türeszelővel kicsit megdolgozod utána nitro vagy észterhigitóval kimosod és szétfeszitett álapotban megszáritod,ha jó a hézag nagy esélyed van a szikrára.Nem találkoztam olyan gyujtótekercsel ami"magától"elromlott.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Üdv!

      Hát sajnos ez is megtörtént már. Jól megtisztítottam a megszakítót, átvizsgáltam, nincs-e törés repedés, stb. Minden rendbe volt, ahogy lennie kell, felszerelés után a megfelelő hézagot beállítottam, és ugyan úgy nem történt semmi sem.

      Komment


        #4
        kazstam eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Azt szeretném kérdezni, hogyan lehetne megállapítani, valamilyen mérőeszköz, próbalámpa stb. segítségével, hogy nem megfelelő?
        Kezdjük az elején , dugd az ujjad a gyertyapipába , és ellenőrzd az áramerrősséget . Ha teljes nulla , csak akkor kezdj vizsgálódni .

        Komment


          #5
          Hát sajna ki lett próbálva már másik pipával, gyertyakábel is ki lett cserélve. Próbáltam több gyertyával is. Hát ezért maradt utolsó esélynek a tekercs...

          Komment


            #6
            kihúztad a vezetékeket a blokkból,mert előszörazt kellett volna,igy direkt az áramkör.
            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

            Komment


              #7
              Jártam már úgy is(suttyókoromban)Romet Pony-szerelése közben aminek azt hiszem tök ugyan ez a gyújtása hogy a testvezetéket ami jön a megszakítótól rosszul vezettem el és elkoptatta a lendkerék ezáltal folyamatosan testelt,de volt olyan is h az alaplap és a blokk felfekvő része közé csíptem,s szintén testelt...de hát az ilyen hibáiból tanul az ember...
              tehát az ilyen bagatel hibákat kell kizárni először,s ha így sem megy érdemes tekercset cserélni.A tekercs műszeres kimérésében nem hiszek,ugyanis mutathatja a műszer h minden rendben,de a helyén ahol rezonancia és hő éri nem biztos h úgy fog működni...Jah utólag még eszembejutott hogy egyszer jártam úgy is hogy a kis gumidugó amibe bele van vezetve a slusszoló és a világító tekercs kábelei,azon alul összeért e két vezeték.

              Komment


                #8
                Először is köszönöm a tanácsokat, ötleteket! Jó látni, hogy sokan szeretik gondozni ezeket a gépeket, még ha sok időt kell is rájuk szánni!

                Nos hát igen, már minden érintkezési és egyéb ilyen sunyi hibát kiküszöböltem, és hát sajnos úgy jutottam el oda, hogy már csak a tekercsen lehet a hibát keresni. Egyébként számomra is meglepetést okoz, hogy a tekercs mondta fel a szolgálatot.
                Ezért is szeretnék tanácsot kérni ez ügyben, hogyan tudnám ellenőrizni a tekercs működőképességét! Azzal viszont én is egyetértek, hogy egy leszerelt tekercs, mérőműszerrel vizsgálva nem mutatja meg azt, ami valójában fog történni, vagyis amikor a motor üzemel, és rezgés, illetve hőhatás lép fel. De mégis jó lenne azért tudni, hogy a tekercs hibásodott-e meg.

                Komment


                  #9
                  Megpróbálok bele szólni, bár qrvára nem ismerem a típust. Viszont láttam már pár sima gyújtás, és ahogy kiveszem ez is egy sima natúr gyújtás.
                  Tehát, Mi az hogy nincs szikra??? Ha szerinted minden okés, és még sincs ,akkor (persze csak ha mást tényleg kizártál, mint hiba forrás) meg néznén én azt a gyújtó trafót. Sok vezeték nem mehet rá. Max. kettő. Gondolom egy direkt +(esetleg valami kapcsolón keresztül) ezt kitudod mérni, kap + ott vagy sem. Aztán fognék egy derótot és a másik kivezetését, össze-össze (pöcögtetném) kötném a testtel. Ebben az esetben szikrát kel adjon. Ha nem akkor jobb kézzel bal váll fölött a hátad mögé és keres egy másikat mert ez kuka.
                  Remélem érthető voltam? Ha nem kérdez. Várom hogy mire jutottál.

                  Komment


                    #10
                    TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Remélem érthető voltam?
                    Tuzi, te mindig érthető vagy. Kedvenc gyakorlati oktatóm mondta mindig: "Na fiam, ez csak egyre jó. Tavasszal kutya után hajítani. De a tied sem rossz. ...
                    TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Ha nem akkor jobb kézzel bal váll fölött a hátad mögé és keres egy másikat mert ez kuka.

                    Apropó, számít nálad valamit, hogy Cetkás létemre azért egy Pannónia varrógépet fel tudok mutatni. '72-es évjárat és pedálos.




                    De, hogy a témához is szóljak:

                    Amennyiben a tekercs testelése jó, és szakadásjelzővel sem mutat hibát, akkor mégiscsak a tekercs csere lesz a megoldás. Elvileg a Briggs rotakapában sem mehetne tönkre semmi, és mégis a komplett gyújtórész-csere segített. (Sajnos ez kompakt egység, nem lehetett különválasztani.

                    Én Verhovinánál jártam így. Sajnos én az egész motort dobtam a hátam mögé. Előtte 18 km-t toltam hazáig. Emberileg érthető. És akkor még nem is gondoltam, hogy egyszer veteránt is építhetnék belőle. Annál is a tekercs volt a ludas.

                    Komment


                      #11
                      Varrógép, teljesen elfogadható.:-))))) Ezért ihatsz egy sör, pálinkát, vagy bort. Vagy mindet a sorrendet rádbizom.:-)))))

                      A Verhovinát, nem kellet volna tolni 18Km-ert. Ott helyben a motor/váz számot elütni (csak hogy szemetelésért nehogy megtaláljanak:-)))) és ott hagyni az utókornak.:-)))))
                      Biztos bennem van a hiba, de ilyen Riga, Verhó, hozzám huzamosabb ideig ne nagyon közelítsen.:-)))) Talin esetleg megnézem, meg is dicsérem, de próba kör már nagy kihívás lenne.:-))))

                      Bocsánat a Riga/Verhó vonaltól, de valamiért nálam nagyon nem jön be.:-)))) Most mért, valaki nem szereti a NŐket sem.:-))) Ez is legalább annyira érthetetlen.:-))))) Bárrrrrrrr!!!!! Nekem volt Rigám.:-)))) Ezzel szerintem mindent elmondtam.:-))))

                      Komment


                        #12
                        Rigád volt. Feleséged meg van. Esetleg mit szólnál egy rigai nőhöz? Természetesen csak veterán(os) jöhet szóba. ...

                        Komment


                          #13
                          Na azt hiszem lassan mehetünk Anangyalka után.:-(((( Szóval, Rigai Nő jöhet (ne) de ha már veterános, az max. 26 éves legyen és jó legyen a kipufogója, és a légzsákjai is.:-)))))

                          Komment


                            #14
                            TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Megpróbálok bele szólni, bár qrvára nem ismerem a típust. Viszont láttam már pár sima gyújtás, és ahogy kiveszem ez is egy sima natúr gyújtás.
                            Üdv!

                            Először is, nekem sincs trafóm. Azt hiszem, a Pannóniákéhoz hasonló gyújtásrendszer. Szóval ennyiből jó, hogy, kevesebb alkatrészből áll. Na szóval, hát kizártam már minden más hibaforrást, azokkal együtt amit itt a fórumon is említettek. Kicserélgettem a vezetékeket olyanra amik tuti jók, és próbáltam a pöcögtetést is, de sajna nem jutottam eredményre vele. Már mindenhol átnéztem, nincs-e valahol bármilyen sunyi érintkezés, ami testelést okozna. Így néz ki amúgy a cucc: http://pcbonto.hu/portal/static/uplo...9146_orig1.jpg
                            Ezért reménykedtem abban, hogy van valami egyszerű de nagyszerű módszere annak, hogy a tekercset meg lehessen vizsgálni. Hallottam valami ellenállásmérésről, ez végül is jó ötletnek tűnik, de nem tudom, hogy esetemben hogy is kéne megvalósítani.

                            Minden jót!
                            Üdv!

                            Komment


                              #15
                              TUZI eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Bocsánat a Riga/Verhó vonaltól, de valamiért nálam nagyon nem jön be.:-)))) Most mért, valaki nem szereti a NŐket sem.:-))) Ez is legalább annyira érthetetlen.:-))))) Bárrrrrrrr!!! Nekem volt Rigám.:-)))) Ezzel szerintem mindent elmondtam.:-))))
                              .....neszégyeld ................

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X