nyemi eredeti hozzászólása
Hozzászólás megtekintése
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
ETZ megszakítós gyújtás cseréje elektronikusra
Collapse
X
-
- 4 likes
-
nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseMondjuk jó, de fejlődni muszáj, akkor inkább keressük meg, az arany középutat: IGBT. ... IGBT.
.
Csak mellékesen, németül ugyan nem tudok, ebben a kapcsolásban ugyan IGBT-t látok de nem nagyon látom, hogy mi köze a gyújtáshoz, mert ha nem tévedek akkor arról beszélnénk.
Komment
-
Igen az egyik 117Ft a másik 330Ft . Az igbt belső védelemmel is elvan látva és kimondottan TCI gyújtás célokra lett kifejlesztve. Ráadásul Logic igbt, ami azt jelenti 5V-tal teljesen kinyitható ahol a C-E maradék feszültsége 7A-nál 1,4V (9,8W!).
Ugye ez a MJE13007-nél 8A-nál 3V adódik (24W!!)
Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintésehol itt a fejlődés?
Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseCsak mellékesen, németül ugyan nem tudok, ebben a kapcsolásban ugyan IGBT-t látok de nem nagyon látom, hogy mi köze a gyújtáshoz, mert ha nem tévedek akkor arról beszélnénk.
Megszakító által vezérelt.
Itt meg egy hasonló a tiedhez, csak MJE13009-el.
A oszcilloszkóp képek figyelemre méltóak.Attached FilesUtoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 szept. 08, 18:08.
Komment
-
Ezt: ... a MJE13007-nél 8A-nál 3V adódik" - honnan vetted? Még a katalógus adat is max. 1 V! (a valóság 0,3-0,35V)
Megszakítóval vezérelni az etektronokus erdszert szerintem értelmetlen mivel a rendszerben az (a megszakító) a leggyengébb pont.
Tévedsz nem is hasonlít az enyémhez, azon kívül, hogy tranzisztor a kapcsoló elem.
A belinkelt gyújtásról csak annyit, hogy ahol 5W-os ellenállás és ekkora hűtőborda szükséges az, még ha német is, rosszul van tervezve (az enyémben a végtranzisztor hűtőborda nélkül sem melegszik 50 fok fölé)!
Te inkább higgyél a gyári, német, megoldásokban.Utoljára szerkesztve a következő által: Gyula-bá; 2013 szept. 08, 18:56.
Komment
-
Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseEzt: ... a MJE13007-nél 8A-nál 3V adódik" - honnan vetted? Még a katalógus adat is max. 1 V! (a valóság 0,3-0,35V)
Így egy kicsit jobban átböngészve az IGBT és a tranzisztor adatlapját, tényleg nagyon egyformák a paramétereik.
MJE 13007-es egy jó választás volt, az biztos.
Melyik típussal próbálkoztál még a fejlesztés során?
Gyula-bá eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseTe inkább higgyél a gyári, német, megoldásokban.Utoljára szerkesztve a következő által: nyemi; 2013 szept. 08, 20:00.
Komment
-
nyemi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseA táblázatban volt az impulzus terhelésre vonatkoztatva, de mint tudjuk ez felhasználás, nem az.
Így egy kicsit jobban átböngészve az IGBT és a tranzisztor adatlapját, tényleg nagyon egyformák a paramétereik.
MJE 13007-es egy jó választás volt, az biztos.
Melyik típussal próbálkoztál még a fejlesztés során?
"Persze a tied a legtökéletesebb." Én egy szóval se írtam hogy ezek "gyári" megoldások. Csak mutattam két kapcsolást, és lehetőséget a megépítésre. Lehet hogy rontottam a boltodat? Nem volt szándékomba.
A választás egy hosszú út egy állomása, ha találok jobb megoldást azonnal változtatok. A "hosszú út" kb. 40 évvel ezelőtt kezdődött az első "modern" tirisztoros gyújtás megépítésével. Amit mindig elsődleges szempontnak tartottam, még a teljesítmény rovására is, az az üzem biztonság, egy jól tervezett, gyártott rendszer "atom támadás" után is üzemképes kell maradjon.
- 2 likes
Komment
-
Bojnak eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseVégül is a hozzászólások (és a pénztárcám) alapján a legegyszerűbb megoldást választottam. Minden marad a régiben.
Nem olyan rettenetesen sok idő a megszakító tisztogatása, beállítása
- 3 likes
Komment
-
Így van, még mindig olcsóbb megoldás beszerezni egy tartalék megszakítót, kondit és azt hurcolni magaddal. Az ETZ-n nem is olyan macerás kicserélni, mint pl. egy mágneses gerjesztésű (lendkerekes) gépen.
Igaz, olyan megszakító hibát még nem tapasztaltam soha, ami miatt teljesen meghalt volna a gép. Bármennyire beég, oxidálódik, egy pucolás sokat segít.
Anno rászántam a pénzt, és vettem spec., jó minőségű megszakítót az ETZ-be (valami olasz cucc volt azt hiszem, a megszakító pogácsák közepe lyukas volt). Utána a filc olajozásán kívül nem volt egyéb dolgom vele... Szép volt az alapjárat, jó volt a gyújtás, széles volt az útUtoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2013 szept. 13, 15:08.
- 3 likes
Komment
-
dongos78 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseSzép volt az alapjárat, jó volt a gyújtás, széles volt az út
- 2 likes
Komment
-
Ha már így a megszakítós gyújtást favorizáljátok, annál is van két nagy titok.
Az egyik,hogy mindig olajos legyen a filc (A legjobb a 85W-140-es hajtóműolaj olyan mint a méz).
A másik meg. tükör fényesre legyen a bütyök felpolírozva. 400 utána 600-as majd 1000 csiszolópapírral(vizes) és egy fúrógéppel könnyen megoldható. Így 15 ezret szoktak kibírni a megszakítóim vagy még többet.
- 4 likes
Komment
-
Tény hogy nem igen értek a motorokhoz!Az elektromosság pedig kimondottan olyan mint a Kínai írásjel számomra!.........csak röviden!!!!!A mostani ETZ-t DDR Elektronikus Hall jeladós gyújtással vettem és az első hónapban sok minden mellett ez is megszivatott!Ugyanis a jeladóból kitört egy kis darab és megszünt a gyújtásom!Szerencsémre valaki valahol említette hogy sok hiba lehet vele,ezért vittem magammal némi alkatrészt 1db amolyan kóvájgó vasat a megszakító emelgetésére,1db megszakítót és némi elektronyos áram vezetésére alkalmas tyúkbelet!Mivel már korábban láttam egy fickót aki állítólag látott olyat aki már köszönt olyannak aki szerelt effélét!Így könnyedén kb.fél óra alatt átszereltem megszakítósra!Szóval tök egyszerű!Az elektronyos gyújtás készlet mai napig is megvan,ha valaki tud vele kezdeni valamit elviheti mert én többé ilyesmit a mocim közelébe sem engedek!!!De még azt sem aki látott ilyet!Lehet hogy kissé konzervatív vagyok?!..........nem tom!De még mindig jobb maradinak lenni mint az árokparton szerelgetni!
- 6 likes
Komment
Komment