Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Szerelési kézikönyv

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Szerelési kézikönyv

    Sziasztok!
    Szeretnék érdeklődni, jelenleg hol találok ETZ 150-hez szerelési kézikönyvet, itt a fórumon. Régebben a letöltések menüpontban volt mindenféle motorhoz, de most egyet sem ad ki.


    Köszönöm: zanti.

    #2
    Szia Zanti!

    Nem tudom, hogy az utóbbi két hétben, de akár csak a múlt héten bejelentkeztél-e ide, vagy akár csak megnyitottad-e a honlapot? Ha igen, akkor pontosan tudod, hogy mi miatt nem letölteni.

    Ha esetleg régebb óta nem jártál erre, akkor elég annyit tudni, hogy adatvédelmi okok miatt a letöltések menüpont nem elérhető. Egyéb internetes lehetőségeket kell tehát keresned. Esetleg antikvárium, veterános könyvesbolt.

    Üdvözlettel: CZsolti
    Lemezjáték, sepy és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Biztos találsz a világhálón, pl. itt vannak robbantott ábrák:
      Ersatzteile für MZ ETZ 125-150 - www.mz-etz-ersatzteile.de

      Komment


        #4
        Vagy még itt: SzocimotoroSOKK - szakirodalom

        Komment


          #5
          Van egy rossz szokásom!!!!!(nem csak egy!De most ez az egy a fontos!)Szeretek olvasni!!!El olvasok mindent amin betű van!(igaz,okosabb nem lettem tőle!)Az emberi működés silány volta néha megköveteli hogy néha olyan helyen is tartózkodjunk ahol csak az idő repül hasztalan(néha nem csak az idő!...de ez sem tartozik ide!)Az viszont ide tartozik hogy itt is olvasgatok,mint szerintem több millió más embertársam!Nos a következőket olvastam a ETZ gyári szerelési könyvében: Nem irom szó szerint,viszont hitelesen.Tehát felhelyezzük a tengely tömítőgyűrűt a dinamó oldalára.Ennek során a tömítőajkak a 6306-os csapágy felé néz.(ez stimmel!) Aztán felhelyezzük a kuplung felőli oldalon úgy hogy a tömítőajkak a kuplung felé néznek!!!!(ez stimmel?)............hát párszor már szereltem ilyet,de bevallom férfiasan ezt még nem próbáltam!!!!!!Érdekes lenne kipróbálni?

          Komment


            #6
            Szia Apacsávó!
            Ezt érdemes lehet végignézni, de az ide vonatkozó rész a 43. percnél kezd:
            https://www.youtube.com/watch?v=4J70JChZ9e4

            (Hozzáteszem, annak idején megijedtem, amikor váltót újítottam fel az ETZ-n, és a rendelt új fogaskerekek között volt egy bronz is. Azt gondoltam, pár 100 km múlva el fog kopni. A videó szerint viszont ez normális...)

            - - - Updated - - -

            ha itt nem engedi lejátszani, akkor kattints a csatományban megjelenő kép felső részén a címre , vagy a jutubi keresűjébe ezt másold be:
            MZ ETZ 250 251. Repair Engine EM250 & EM251. Service film 1989-90. 2/2
            Utoljára szerkesztve a következő által: dongos78; 2014 okt. 21, 10:02.

            Komment


              #7
              Megnéztem!Így revidiállnom kell az eddigi álláspontomat!(Jó pap holtig tanul....alapon!)Nem értem....de elfogadom!Ők csak tudják mit csinálnak!!!!(nem úgy mint én!)...............mert én eddig azt hittem hogy a nyomás felé kell védekezni....de hát(??????????)(ez van kicsit szégyen hü..nek lenni!)

              Komment


                #8
                apacsavo eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                ez van kicsit szégyen hü..nek lenni
                Hozzáteszem, én sem értem, nekem is a Te gondolatmeneted a logikusabb.
                De nekem is van MZ-m, korábban is volt szerencsém német járművekhez, és már belenyugodtam hogy ezekben nem kell mindig a józan paraszti logikát keresni. Sokszor, sok helyen mellőzik, túlbonyolítanak, stb.
                Mindazonáltal jó tervezők, és biztos van oka ennek is. És a jó működés a legjobb igazolás...

                Komment


                  #9
                  A kuplungdekni alatt is képződik nyomás. Nem is kicsi. A szimmeringek 0,5 bar-t bírnak ki általában gond nélkül. Azt nem tudom, hogy van-e az ETZ-nek lélegzőcsavarja valahol a váltónál, de az is csak a fölös nyomást engedi el. Tehát logika szerint van ami a forgattyúsház nyomásának ellenttartson.
                  Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A kuplungdekni alatt is képződik nyomás. Nem is kicsi
                    Ezt nem igazán értem, mitől. Nem nyomná ki az olajbetöltő gumidugóját?

                    Komment


                      #11
                      Az olajban forgó alkatrészek felmelegítik az olajat. Ez részint párologni kezd, részint felmelegszik kitágul, nagyobb hely kell neki. Ezért kell a szellőzőfurat, illetve az, hogy tiszta legyen.
                      Lemezjáték kedvelte ezt.

                      Komment


                        #12
                        Ebbe a csapdába én is bele estem! A Cz- nek is van lélegző furata,hogy elvezesse a fölös nyomást de valószínű a tömítő paszta befogta.Ezért panaszkodtam a Tavasz végén állandó olaj folyásra még a sebváltó tengelynél /jobb oldal!/ is jött, pedig az jóval magasabban van mint a szint.Ki volt Kesziben látta azt a megoldást mit kényszerből tettem.Azóta viszont gond nélkül motoroztam és ami a lényeg és ezt akartam elkerülni : blokk széthúzás nélkül orvosoltam. Persze nem ez a végleges megoldás-ez volt a "tűzoltás".Lényege:derékszöges 6-os zsírzógombot megműtöttem/rugó- golyó ki/és menetet vágtam a deklibe.Vékony üza. cső egy kis doboz a nyereg alá és egy cső ami kivezeti a feles nyomást. Jól záródó műa.dobozba gyűlik a máskor elszórt olaj.
                        Beagle, joker és kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Ezen az olajnyomás dolgon már én is töprengtem. Pl. a Pannóniánál a sebességváltó szerkezet fedelén lévő csavarnál van szellőző furat, amin keresztül kiegyenlítődhet a nyomás. Az enyémen ez el volt tömődve, amikor megvettem (szinte mindent eltömött a szőlőhegybe járás agyagos, poros környezete...), ugyanakkor szerintem a Pannóniáknál a léptető villát tartó rudazatnál a jobb oldalon van annyi hézag, hogy ekkor is képes a nyomást kiegyenlíteni.

                          Komment


                            #14
                            Persze nem ez a végleges megoldás-ez volt a „tűzoltás”.Lényege:derékszöges 6-os zsírzógombot megműtöttem/rugó- golyó ki/és menetet vágtam a deklibe.Vékony üza. cső egy kis doboz a nyereg alá és egy cső ami kivezeti a feles nyomást. Jól záródó műa.dobozba gyűlik a máskor elszórt olaj.
                            Emlékszem az esetre. Bár én az olajbeöntő-csavarba javasoltam a menetfúrást, mert úgy nem igényel átalakítást a dekli. És a forgács sem esik bele fúráskor a blokkba.

                            Egyébként mennyi olaj folyik ki ilyenkor Sacc/kb/100 km egységben számolva.

                            Komment


                              #15
                              Tehát normál esetben nincs túlnyomás a kuplung oldalon.
                              Még mindig kérdés (?), hogy az ETZ-n miért van az egyik szimering befelé, másik kifelé.
                              Az is igaz, hogy a forgattyús házban nem csak túlnyomás, de vákuum is van. Ergo egyik állás sem jó, illetve mindkettő jó. Vagy úgy gondolták, jobb ha levegőből szív falsot, mint olajból, illetve a kuplung oldal felé távozik némi keverék a szimeringek kopásakor

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X