Sziasztok! Egy kérdésem lenne ha a hengerem nagyon ki van kopva akkor az jelentheti azt hogy nem indúl be a motor meg sűrítésnél elmegy a nyomás meg csak dúrrog?
Közlemény
Collapse
No announcement yet.
Kikopott henger!
Collapse
X
-
Lai eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseHenger újrahüvelyezéséről tud valaki valami hasznosat mondani? Hogyan,mivel,milyen anyagból stb. Elképzelésem van, és már kaptam 1-2 tanácsot is, de kíváncsi vagyok,hogy valaki próbálkozott-e már vele és milyen sikerrel.
A motorhengerek újrahüvelyezése megszokott eljárás. Nélküle nem is lehetne felújítani az utolsó javítási méretre fúrt gépkocsimotorokat. Jó bő évtizede, az akkori munkahelyemen, rendszeresen foglalkoztunk hengerfúrassal,hüvelyezéssel, hengerfejek, olajszívattyúk felújításával. Igaz, többnyire négyütemű, vízhűtéses gépkocsimotorokat hüvelyeztünk. Erre kiforrott, bevált technológia létezik, ha megfelelő anyagból dolgoznak biztos a siker. A hüvely anyaga általában különleges gömbgrafitos perlites ötvözött öntöttvas (nem közönséges szürkeöntvény), mi a brassói traktorgyárból (azóta ez is meghalt) szereztük be az erre a célra öntött anyagot(centrifugált öntés). Nagyoló esztergálás után hőkezelés, majd külső átmérő a hengerben előzetesen elkészített furat(kb.dugattyú névleges mérete+6mm,felső részén 3-4mm hosszú+1mm váll az esetleges lecsúszás megakadályozására)méretére +0,03-0,06mm(átmérőfüggő) átfedéssel esztergálva. Ráhagyások: furaton -1,5mm(dugattyú mérete alá), hosszán +0,5mm a váll felőli oldalon.
Besajtolás után magasság sikba munkálása(mivel ráhagytunk a hosszára),méretre fúrás,hónolás,(furatátmérő a motor müszaki leirása szerint) majd összeszerelés, bejáratás és balesetmentes....(vagy kéz és lábtörést)
Többhengeres blokkmotort helyzetfúrón, vagy marógépen, egyhengereset esztergán is meg lehet fúrni(kúposság,körkörösség!!!!) A hónolás nagyon fontos művelet!!!Ez hozza létre a hengerfurat felületét.
Kétütemű motor esetén az ablakok bonyolítják a folyamatot, én ilyent nem csináltam. Itt először be kell jelölni az ablakok pontos körvonalait, majd marógépen kimarni, esetleg kézi (reszelő) utánmunkálás is szükséges lehet mivel a kontúr felülete nem mindig merőleges a hengerfurat hossztengelyére. Besajtolásnál vigyázni kell az ablakok pontos helyzetére, majd fúrás stb. Egy tipp az ablakok helyzetének berajzolására:hüvelyt besajtolni a hengerbe, majd valamilyen enyhén korrodáló hatású folyadékot (ne marószódát) öntünk be a gázcserenyilásokon. Néhány óra elteltével a felület megrozsdázik, kisajtolás után rozsdás helyeket kimarni. A módszer hátránya, hogy az ismételt ki-be sajtolások során a hüvely "lötyögőssé" válhat. Ez megelőzhető, ha nagyobb átfedéssel számolunk, valamint simább, élmentes (ablakoknál) felület elérésére törekszünk.
Sikeres hüvelyezést kívánok!
ÖcsiUtoljára szerkesztve a következő által: öregöcsi; 2012 febr. 04, 11:31.
- 14 likes
Komment
-
Bravó hibátlan ! Csupán egy dolgot tennék hozzá: meg tudnám akár ma is csinálni a saját sufnimban--de --csak ha én maradtam volna egyedül egy atomháboru után az országban!
Vannak erre nagyon jó szakik,akik hibátlanul precizen megcsinálják.Inkább addig amig ő dolgozik ezen én megkeresem az árát olyannal ami rutinból lazán megy. Nem tudom hol tanyázol de pesten van egy tuutttti emberem!
- 4 likes
Komment
-
Üregöcsinek kiemelkedő szakmai tudása van és rengeteg tapasztalata is!!! Nagyon ritka már az ilyen, (főleg aki elvállalja a bolond veterános piti munkáit) aki szakmailag is a magasan kvalifikált és segíteni is hajlandó!
Meghalylok tudásod előtt és nagyon örülök, hogy rátaláltál a fórumra!!!
- 2 likes
Komment
-
nyuszifül eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseÜregöcsinek kiemelkedő szakmai tudása van és rengeteg tapasztalata is!!! Nagyon ritka már az ilyen, (főleg aki elvállalja a bolond veterános piti munkáit) aki szakmailag is a magasan kvalifikált és segíteni is hajlandó!
Meghalylok tudásod előtt és nagyon örülök, hogy rátaláltál a fórumra!!!
Köszönöm az elismerő szavakat, kedves Nyuszifül, de azt hiszem nagyon eltúlzod az "érdemeimet". Mindössze arról van szó, hogy ha tudok szívesen segítek bárkinek, aki igényt tart rá. Jelenlegi munkahelyemen(alkalmazottként dolgozom) már nem foglalkozom motorjavításokkal, ezért ez a segítség ma már többnyire elméleti jellegű. Amit meg a szakmai tudásomról állítasz, az kérlek óriási túlzás. Én inkább úgy fogalmaznék,hogy talán ragadt rám egy és más a koszon kivűl is a bő harminc esztendő alatt, ezt elsősorban a szerencsés véletlenek összjátékának is köszönhetem, mivel sohasem dolgoztam sorozatgyártásban, első munkahelyem is a néhai szocialista ipar egyik gyárának központi javítóműhelyében volt, ahol szerszámgépek felújításával foglalkoztunk. Én marós, majd horizontálos voltam.(később lefejtő fogazógépek, majd helyzetfúró is)
No meg a 80-as években vettem egy meglegetősen ramaty állapotú 850-es Fiatot, azonn böségesen tudtam gyakorolni, mivel az ablaktörlő és a fűtésventillátor villanymotorjain kivül gyakorlatilag miszlikbe szedtem, majd mindent lelkiismeretesen felújítva,(főtengelycsapágyakat, dugattyúgyűrüket is én gyártottam)teljesen egyedül szereltem össze. Csak a karosszérialakatoláshoz, meg a fényezéshez vettem igénybe segítséget. Szinte hibátlanul szolgált, soha nem hagyott az út szélén.1997-ben adtam el, nemsokára egy bontóban végezte. Az új tulaj ugyanis nem ismerte a centrifugális olajszürőt,(itt a főtengely ékszíjtárcsájában van) én meg elfelejtettem felhívni a figyelmét rá, hogy néha ki kell takarítani. Azóta volt dolgom jópár autóval(Trabanttól Iveco teherautóig)motorkerékpár javítással alig foglalkoztam(gyujtás, porlasztó).
Egyelőre ennyit dióhéjban, mindenkinek szép napot, jó hétvégét:
Üdv, Öcsi
- 4 likes
Komment
-
öregöcsi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintéseKöszönöm az elismerő szavakat, kedves Nyuszifül, de azt hiszem nagyon eltúlzod az "érdemeimet". Mindössze arról van szó, hogy ha tudok szívesen segítek bárkinek, aki igényt tart rá. Jelenlegi munkahelyemen(alkalmazottként dolgozom) már nem foglalkozom motorjavításokkal, ezért ez a segítség ma már többnyire elméleti jellegű. Amit meg a szakmai tudásomról állítasz, az kérlek óriási túlzás. Én inkább úgy fogalmaznék,hogy talán ragadt rám egy és más a koszon kivűl is a bő harminc esztendő alatt, ezt elsősorban a szerencsés véletlenek összjátékának is köszönhetem, mivel sohasem dolgoztam sorozatgyártásban, első munkahelyem is a néhai szocialista ipar egyik gyárának központi javítóműhelyében volt, ahol szerszámgépek felújításával foglalkoztunk. Én marós, majd horizontálos voltam.(később lefejtő fogazógépek, majd helyzetfúró is)
No meg a 80-as években vettem egy meglegetősen ramaty állapotú 850-es Fiatot, azonn böségesen tudtam gyakorolni, mivel az ablaktörlő és a fűtésventillátor villanymotorjain kivül gyakorlatilag miszlikbe szedtem, majd mindent lelkiismeretesen felújítva,(főtengelycsapágyakat, dugattyúgyűrüket is én gyártottam)teljesen egyedül szereltem össze. Csak a karosszérialakatoláshoz, meg a fényezéshez vettem igénybe segítséget. Szinte hibátlanul szolgált, soha nem hagyott az út szélén.1997-ben adtam el, nemsokára egy bontóban végezte. Az új tulaj ugyanis nem ismerte a centrifugális olajszürőt,(itt a főtengely ékszíjtárcsájában van) én meg elfelejtettem felhívni a figyelmét rá, hogy néha ki kell takarítani. Azóta volt dolgom jópár autóval(Trabanttól Iveco teherautóig)motorkerékpár javítással alig foglalkoztam(gyujtás, porlasztó).
Egyelőre ennyit dióhéjban, mindenkinek szép napot, jó hétvégét:
Üdv, Öcsi
- 5 likes
Komment
Komment