Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5 lengővilla szerelése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Csak egy tipp: az új láncot rajta hagyva , egy pupitasz segítségével, mégpedig úgy hogy a görgők tetejét méred vele...
    Ezzel arra gondoltam , hogy a láncerék belső kúpja nem koncentrikus a fogak lábkörével ...talán . Oldalirányú ütés ?
    Utoljára szerkesztve a következő által: zahi; 2015 máj. 25, 22:02.

    Komment


      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      egy pupitasz segítségével
      Sajna az nincs

      zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Ezzel arra gondoltam , hogy a láncerék belső kúpja nem koncentrikus a fogak lábkörével ...talán .
      Én is erre tippelek. De mérni már azt hiszem csak kiszerelt blokkal fogom(úgy azért hozzáférhetőbb minden)

      - - - Updated - - -

      Egy videó a lánckerékről is:
      https://youtu.be/CCOyGJAvxKE
      Bár nem nagyon látszik sajnos.

      Komment


        Talán mérőórával is meg tudod azonmód ahogy a tengely ütés méréshez is felfogattad az állványt, csak picit finomabban kell mérni és a láncot forgatni. Nem lehet hogy az oldal irányú ütés miatt "behimbálódik a lánc , és ezért ér hozzá a tokozathoz ?
        Valóban nem látszik túl jól ...
        heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          zahi eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Talán mérőórával is meg tudod azonmód ahogy a tengely ütés méréshez is felfogattad az állványt, csak picit finomabban kell mérni és a láncot forgatni. Nem lehet hogy az oldal irányú ütés miatt "behimbálódik a lánc , és ezért ér hozzá a tokozathoz ?
          Valóban nem látszik túl jól ...
          Akkor még kiszerelés előtt megpróbálom megmérni valahogy. (mágneses óraállvány a lengővilla oldalára volt fogatva)
          Az a baj hogy akkor is kerreg amikor tolom a motort. Így a kilengést kizárnám. Tolásnál annyira csak nem lengene ki.
          Na meg ott igazából semmihez sincs túl közel a lánc.

          Komment


            Félre ne értsd , de már több helyről hallottam hogy a gyári selejtes cuccokat a MÉH-telepre szállítás után egyesek összeszedték , és újként árulták még évek múltán is ...
            Nem tudod esetleg a kerekeket leszerelni , és két csúcs közt beméretni őket? (pl munkahelyeden?)
            heeegany kedvelte ezt.

            Komment


              Ha üt a lánckerék tengelye, akkor felülről nézve, ha forog a lánckerék, a menetirányhoz képest a lánckereked középsíkja balra jobbra elfordul egy kicsit félfordulatonként változva, ami feltehetően dobálja ide-oda oldalirányban a láncot és ez csattog hozzáérve a mellette lévő lemezekhez? Ez lehet a jelenség oka??!!!
              (Ez akkor is igaz, ha tökéletes a lánckereked.)

              Ahogy zahi írja, a ha tengely végén majdnem egy tized az ütés, akkor a lánckerék síkjában ennek kb. fele. Viszont a lánckerék átmérőjében mérve ez nagyobb.
              Ha leveszed róla a láncot, és sebességbe teszed járó motornál, akkor látható lesz, az oldalirányú ütése.
              Ezt láttad-e már, hogy mennyi?

              Azon is gondolkoztam, hogyan lehetne blokk szétszedés nélkül orvosolni a dolgot... Nem nagyon van rá jó ötletem, mert irdatlan erővel kellene feszíteni a tengelyt, amibe nem csak a csapágy, hanem talán még a csapágyház is belerokkanna...

              Ha szétszeded is két esélyes a dolog, javítható-e ez, vagy tengely csere, de ekkor meg bejönnek a szemben lévő együtt kopó fogaskerekek...

              Most olyat írok, ami közelebb áll az 50-as évek alkatrészhiányos szükségmegoldásaihoz, mint ehhez a szakmailag igényes Fórumhoz...ezért ne javaslatként vedd, csak gondolkozom...

              Ha az a gond, amit írtam, hogy az imbolygó kis lánckerék ide-oda dobálja a láncot, és nem túl nagy ez az imbolygás, akkor megpróbálnám helyben felszabályozni a lánckereket:
              Egy darab jól megfogható (kb 200 mm hosszú és mondjuk 50 mm széles, valamint 1,5-3 mm-es vaslemezre 80-as dörzspapírt fogva a lánckerék kívánt síkjában tartva levett lánccal járó motor mellett 4-esbe téve a motort, hogy pörögjön rendesen a lánckerék, megcsiszolnám a fogak oldalát, úgy, hogy eléggé javítsak az imbolygáson, ne dobálja oldal irányban a láncot.

              Nem tudom, érthető-e mire gondolok?

              Ellenvetések:

              -Otthagyod az ujjaidat. Szerintem ha ésszel csinálja valaki, és elég hosszú a lemez, óvatosan érinti hozzá, hogy a fog hegye ne kapjon bele véletlenül sem, akkor nem.

              -"Leköszörülőd ezzel az edzett kemény réteget a lánckerékről, és puha lesz. Nem tudom, hogy betétedzett-e a lánckerék (a fogaskerekek biztos azok), de ez mint ha a fogaknál lángedzett lenne(?!). Minden esetre a lánckerék oldalsó része normál esetben nem teherhordó felület, ami átviszi a nyomatékot az a fogárok, ezzel azt nem bántod.

              -
              Az oldalirányú imbolygás eltüntethető (vagy mérsékelhető), de továbbra is hossz irányban rángatja a lánckerék a ferde tengely miatt a láncot. Ez valóban így van, de pár tized milliméter a láncfeszesség méret tartoműányához képest nem számít.

              -
              Úgysem sikerül, minek el..ni egy jó kis lánckereket?Ez akár igaz is lehet, én sem mondom tuti megoldásnak, de hátha bejön... Ha nem próbáljuk meg, akkor biztos nem...mondjuk próbaként egy kopott lánckereket tennék rá, és akkor csak a kidobandó lánckerekeinket veszíthetnénk...

              - - - Updated - - -

              heeegany
              Az a baj hogy akkor is kerreg amikor tolom a motort. Így a kilengést kizárnám. Tolásnál annyira csak nem lengene ki.
              Na meg ott igazából semmihez sincs túl közel a lánc.
              Ezt most olvastam csak. Ezek szerint nem az a probléma, hogy dobálja az imbolygó lánckerék oldalirányban a láncot? (Mert én erre tippeltem volna...)

              Ha leveszed hátul a félkör láncvédő burkolatot, meg a blokkhoz illeszkedő közdarabot, forgatva a kereket , belevilágítva a tokba, látni kell, hol ütközik fel, hol nem.

              Nekem pl. deformálódott volt a közdarabom, és hozzáért a lánc, ki kellett egyengetnem.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2015 máj. 26, 12:30. Oka: pontosatíás, hogy a szabályozás forgó lánckerékkel történejn természetesen!
              heeegany kedvelte ezt.

              Komment


                Odal irányú ütést forgásközben a helyén sarokcsiszolóval(hoszabított tengellyel kis korongal,vagy gravírozóval leköszörülheted)átmérőben való ütést tolómérővel inkább kiszerelt állapotban ellenőrizheted a furathoz mérve a fogároknak egyenlőnek kell lennie,mélységmérővel a simering-felülettől is mérhető.
                Kerregés (ha nem surlódik a burkolathoz)még lehet:a fogmélység eltérése miatt.Az uj láncot vedd körbe a lánckereken és nem lötyöghet és nem szorulhat rajta!
                OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  Ma valahogy a szokásosnál is fáradtabb vagyok, elrontani meg semmit nem akarok úgyhogy inkább le se megyek a műhelybe...
                  De amint tudom meg nézem a tanácsaitok alapján amit tudok.
                  Aztán ha a lánckerékben is van ütés akkor nekiesek valami csiszolóalkalmatossággal, ha abba nincs akkor meg tengelycsere.
                  zahi és Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    heeegany
                    De amint tudom meg nézem a tanácsaitok alapján amit tudok.
                    Én a helyedben, mielőtt bárminek is nekiállnék, a félkör alakú láncvédő, a jobb oldali dekni és a láncvédő toldat levétele után a lánc tokba bevilágítva megpróbálnám kideríteni, mihez érhet hozzá a lánc...
                    zahi kedvelte ezt.

                    Komment


                      Ez már megtörtént, de nem ér hozzá semmihez. A hang mintha az első lánckeréktől jönne.
                      bár most jut eszembe hogy én hülye lánc nélkül nem forgattam meg a kislánckereket.
                      Pedig ha úgy is kerregne akkor meg lennék nyugodva hogy csak a váltó az, azzal meg nem kell foglalkozni(had kerregjen üresbe, azt menet közbe úgyse használom)

                      - - - Updated - - -

                      Nem bírtam nyugodni, csak megnéztem. A helyzet jó is meg nem is.
                      Jó, mert így lánc nélkül is megvan a hang, de rossz, mert ez bizony nem a váltóból jön. Sajnos ismerem már azt a hangot, azt amit egy, már erősen a végét járó csapágy ad ki... (bizony, a csapágyból jön az a kerregő-recsegő hang)
                      Szóval blokkszéthúzás lesz a vége, remélve hogy a csapágy nem fog túl könnyen kijönni a helyéről(szóval még egyszer sem fordult meg a csapágyfészekben)
                      zahi, joker és Lemezjáték kedvelte ezt.

                      Komment


                        Ma összeraktam a blokkszéthúzót(erről majd próba után írok a saját témájában, úgy rémlik hogy volt neki) a blokkot meg kiszedtem, holnap meg ha minden jól megy szedem darabokra...
                        És hogy ti is halljátok ezt a szörnyű hangot:
                        https://youtu.be/lcoQXnO4Sp8
                        demeter, zahi és mir-mur kedvelte ezt.

                        Komment


                          Ahogy egy másik topicban írtam, hamarosan befejezem a T5H felújítását, de a hátsó lengővillával kapcsolatban felmerült
                          bennem ez a kérdés:
                          Lengővilla tengely persely, az alkatrész katalógusokban Vezetőpersely néven fut (a csőtengelyben, nem a lengővillában lévő): nekem valószínűleg a csőtengelyből hiányoztak a benne lévő perselyek (nem emlékszem, hogy én szedtem volna ki, és nem is találtam meg), és ezekről eddig nem találtam a fórumokban sem említést, így nem tudom, hogy ezek is műanyagból vagy bronzból voltak-e? Ha jól gondolom, akkor ez a vezetőpersely a teherviselő elem és nem a csőtengely végén lévő 'igencsak lazán illesztett' körmök. Én úgy gondolom, hogy ezek fémből (bronz) lehettek, mivel eléggé kicsi az anyagvastagságuk, külső átmérő ~13mm, belső pedig ~10mm, a hossza ~15 mm, a csőtengelyben lévő bemarást megmérve.
                          Találkozott már valaki a valóságban ezzel a Vezetőpersellyel?

                          Komment


                            Pancsi hátsó lánckeréken van három biztosító lemez. Ezeknek a csavarfej biztosításon kívül van szerepük? Lehet helyettesíteni rugós alátéttel vagy önzáró anyával?

                            Sajnos ide írogatni fogok, mert ma vettem észre, hogy a lánckeréknek nem holtjátéka van, hanem tengelyre merőlegesen több centit lehet lötyögtetni.

                            Komment


                              Lehet helyettesíteni rugós alátéttel vagy önzáró anyával?
                              Igen és még koronás anyával,csavarrögzítővel,lapos-vágóval,hegesztővel.Lényeg ,hogy ne lazuljon meg(viszont ne keljen szégyellni,az is egy szempont!)

                              - - - Updated - - -


                              Találkozott már valaki a valóságban ezzel a Vezetőpersellyel?
                              Cserélni nem kellett,de úgy emlékszem én is,hogy bronzból volt benne.
                              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                              Komment


                                Hello!
                                A következő volna a kérdés, nem látom még mi az ami nem jó szóval kellene kis tanács.
                                Excenteres feszítésem teljesen rossz, már írogattam, új lánc, új lánckerék van, mozog normálisan előre hátra DE!
                                A két kis sűrű menetes csavar, amivel állítom nem engedi teljesen hátra a tengelyt, hiába forgatom.
                                Kivettem mindkét oldalt ezeket a határoló csavarokat és akkor tökéletesen feszíthető a lánc, DE nem esik vonalban az excenter "U alakú lemeze" és a csavar.
                                Össze lehet ezt fordítva rakni? Nem tudok rájönni mi van elrontva, biztos valami fordítva vagy nem jól van összerakva. Rakok fel képet a csavarról, nekem teljesen úgy tűnik hogy rendben van.

                                Click image for larger version

Name:	19250908_10208822527550119_1165034503_n.jpg
Views:	1
Size:	68.5 KB
ID:	151963
                                mátéapu kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X