Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kenőanyag

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kenőanyag

    Üdv mindenkinek!

    Egy érdekes észrevételemet szeretném megosztani mindenkivel. T1-esem motorja a bejáratás végéhez közeledik (2600 km) és kipróbáltam egy kenőanyagot. A nevét nem írom le /akit érdekel privátban szívesen megteszem/ Ennem a kenőanyagnak a kizárólagos Magyar képviselője személyes jó ismerősöm, tőle kaptam még amikor elkészült a mocim. Azt tanácsolta próbáljam ki rögtön. Én ennek ellenére hagyományos olajjal jártam eddig, most döntöttem úgy hogy kipróbálom. A lényege az hogy adalékként is használható benzin olaj keverékhez, ill önmagában is benzinhez. Ha önmagában használjuk kétütemű motorokhoz vízhűtés esetén 1:200 léghűtéses motornál 1:100 as keveréket kell készítenünk. Erősen kételkedtem ebben, az ismerősöm viszont egy hosszú előadást tartott az anyag tulajdonságairól, ill megnyugtatott ha a motoromnak bármi baja történik, a teljes felújítás költségeit, a legjobb minőségű alkatrészekkel, ő állja személyesen. Ma délután kipróbáltam, de a biztonság kedvéért 1:80 as keveréket csináltam. A változás szinte döbbenetes volt már rögtön az elején, mivel üres volt a tank, rögtön a tiszta anyag folyt le. Füstölés egyáltalán semmi!! És sokkal fürgébben gyorsul, nem dadogott hidegen sem, semmi komoly melegedés. Kb 100 km-t mentem így, először nagyon óvatosan, figyeltem hogy hajlamosabb e a szorulásra, de semmi jelét nem tapasztaltam aztán már bátrabban húztam neki, de úgy is minden rendben. Mivel nem éppen olcsó anyag, magamtól nem biztos hogy megvettem volna, de így lehetőségem nyílt kipróbálni lehet hogy áttérek rá.

    #2
    Hy.

    Alkalom adtán erről beszélünk.

    Komment


      #3
      Volt egy Suzuki csónakmotorom, amiben a gyári ajánlás1:120 keverék és ehhez nem kötöttek ki semmilyen olajat.
      A STIHL 1:20 keveréket ír elő, STIHL olajjal 1:50-t én minden kétütemű szerkezetben ezt használom.
      Tudomásul kell venni , hogy a valamikor Pannóniákban Danuviákban használatos 1:20-as keverék az akkori csapágyakra és olajminőségekre vonatkozik. A SIMSON és MZ tanksapkán már akkor is 1:50 volt az előírás ami vagy jobb minőségű csapágyazást vagy kisebb biztonsági ráhagyást jelentett, vagy a NDK mérnökei álmodni sem mertek az ÁFOR olaj minőségéről de attól azok még tökéletesen működtek.
      Öregapám nem hitt a dologban és a SIMSONjában 1:20 ast kevergetett, nem győzött gyertyát cserélgetni.
      Feltételezem egy mai jóminőségű csapággyal felújított és jóminőségű olajjal használt Pannónia olajigénye jóval kisebb.
      dino125ad és OdinHEM kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Igen valóban változik a kenőanyagok csapágyak minősége, a Pannónia már annak idején is elment volna hígabb keverékkel, csak ugye a hajtókar bronzperselye miatt kellett, kell sűrűbb. Viszont én a STIHL olajjal nem értek teljesen egyet, az ugye egy magas teljesítményszintű olaj, ami annyit tesz hogy olyan motorokhoz használatos, ami folyamatosan magas fordulaton üzemel PL: fűkasza láncfűrész stb. Tehát nagy hőfokon, magas fordulaton fejt ki kiváló kenőhatást. Egy motorkerékpár viszont nagyon változó fordulaton üzemel, csak ritkán, vagy soha nem jár a maximálison ezért a STIHL olaj nem tud rendesen lerakódásmentesen elégni, csak füstöl és kormol!! Még anno a Wartburgomban próbáltam ki 1:50-es keverékkel. Elinduláskor iszonyatos füst, ha keményen hajtottam megszünt a füst, de amint lassítottam pár perc múlva ismét megjelent és a kipufogón csak úgy dőlt az elégetlen olaj! Ekkor mondta egy hozzáértő hogy ezzel csak ártok neki, mert rettenetes lerakódások keletkeznek ez az olaj csak magas fordulaton ég el maradéktalanul!
        soveny kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ilyenkor a főtengelycsapágyra gondoltok vagy a hajtókarcsapágyra? Amikor arról van szó hogy a sovány keverék miatt "megeszi" a csapágyat?
          Ha itt járunk milyen csapágy számít jó minőségnek? (gyártó, anyag, stb.)
          You can't buy happiness, but you can buy a bike and that's pretty close

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X