Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Bukócső Pannónia T5-re

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Bukócső Pannónia T5-re

    Szeretnék motoromra egy bukócsövet készíteni. Azok válaszait, ötleteit várom, akik már készítettek Pannónia T5-re bukócsövet. Ebben a témában érdekelne a bukócső méretezése, anyaga, felfogatása a motorra. Rajz és/vagy fotó is nyerő lenne.
    Minden ötletet elolvasok és köszönettel veszek.
    Üdv itt a kivitelezőknek és feltalálóknak!
    Che kedvelte ezt.

    #2
    Heeganyal tárgyalj az övé jól néz ki,és ö is készítette!

    Én 3/4-es gázcsőből hajlítottam a vázhoz hasonló ivben autófelnin vastagabb cső ráhúzásával a lábtartók végébe menetet fúrtam a két vég ahhoz rögzült a vázhoz érő részhez pedig maszek-bilincsel (cúggal)csavaroztam.Rendkívül kényelmes volt a csövön pihentetni a lábam.
    Beagle, Igrich és 2 további látogató kedvelte ezt.
    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

    Komment


      #3
      Igrich, heeegany és Che kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        30x1,5-ös saválló cső, CNC csőhajlítóval csináltatva.
        Felfogatás lézerrel vágott tartókkal amik a vázhoz vannak csavarozva, a tartókhoz meg 33*1,5-ös cső hegesztve, ebbe van két oldalról a két fél bukócső betolva és csavarral rögzítve.
        A motort nem egyszer dőlt már el. Murván is, aszfalton is(megpakolva nem bírta meg a kikopott oldaltámasz...) a csövön csak pár karcolás van.
        sepy, dongos78 és 6 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5

          Nagyon köszönöm a gyors válaszokat és fotókat! Szuperek vagytok! Az ötletek alapján a komámmal ezt simán kivitelezzük!

          Komment


            #6
            Igrich ! Kerestelek már ! Olvasd a naptár témát !!!!

            Komment


              #7
              Merthogy neked helyiértékű:
              Kisújszálláson a gumisnál volt egy rendőrségi Yamaha bukócsővel mely az eséskor ráhajlott a motorra.
              A gumis szerint a rendőr lábán mélyen szántó nyomot hagyott, mert pont ott tört el a lábszárcsontja.
              Ergo az anyaggal ne spórolj (minőséggel), és egy fikarsznyival se csinálj nagyobbat a szükségesnél, mert könnyebben rádgörbül, ha az erőnek van karja. Normál esetben a kormány, lábtartó és a hátsó sárvédő nem engedi, hogy a motoros sérüljön ( ha van tartása). ezen egy oldalcsomagtartó csak javít. és egy a lábtartó és a kormány vonalánál alig túlnyúló bukócső megkoronázza.

              Komment


                #8
                emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                mert könnyebben rádgörbül, ha az erőnek van karja.
                Ezek szerint az enyém fajta biztonságosabb.Három-ponton rögzített,nem csukódhat bemert a túl oldal ellentart mindennek szakadnia kell,hogy engedjen.Már írtam valahol egyszer elütött egy wartburgos,a bukócső védte meg a lábam és lehet a motort is(JAWA)ugyanilyen bukócsővel szereltem annak idején egyszerűen oldalra lökte a motoromat: kevés horpadással és kicsit kékült lábbal megúsztam......
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #9
                  Tehát akkor valaki valami jó méretezést tudna ajánlani: Skicc rajz is jó lenne. Tényleg.

                  Komment


                    #10
                    Nekem személy szerinte nem jön be az a fajta ami össze van kötve a lábtartóval. De persze kinek mi
                    Anyagválasztansál én azt vettem figyelembe hogy esésnél a cső görbüljön és ne a váz. Kisebb esésnél meg a cső tartószerkezetei. Eldőlésnél lehetőleg rugalmasan(ez mondjuk működik is)

                    De Igrich, legyél egyedi. Ne akarj olyat ami másnak is van. Fogj egy darab jó vastag drótot (Lánghegesztéshez való pótanyag a legjobb) állj oda a motorod mellé és kezd el hajtogatni a drótot/pálcát. Ha kijön egy olyan forma ami már tetszik akkor meg jöhet a vas/saválló cső Az enyém is így készült. Aztán jött a 3D-s tervezés, a rajz készítés és ment a CNC-s céghez.
                    A tartóknál szerintem érdemes figyelembe venni hogy szemből ne takarja a hengert. Így is szar a hűtése, nem még ha elé raksz valamit.

                    Komment


                      #11
                      heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      De Igrich, legyél egyedi. Ne akarj olyat ami másnak is van. Fogj egy darab jó vastag drótot
                      Ez kítűnő ötlet,vigyázz ne lógjon ki a motor síkjából:döntésnél se akadhasson meg....
                      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                      Komment


                        #12
                        mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

                        Ez kítűnő ötlet,vigyázz ne lógjon ki a motor síkjából:döntésnél se akadhasson meg....
                        Igen ez fontos! A drótot rögzítsd a motorhoz (a szigszalag csodákra képes ) és döntsd meg, valamint járd körbe és nézd meg minden oldalról hogy hol és mennyit lóg ki
                        (csak persze számold rá hogy a cső azért vastagabb mint a drót)

                        Komment


                          #13
                          Igrich az én javaslatom beszéljél Heeegan-nyal ez ügyben. Nem érdemes s Spanyol viaszt feltalálni hisz már annak is gyára van. A másik KO-s csőből csinálja ami jobb szilárdsággal rendelkezik és ha azt ki polírozod szép lesz és nem kell a rozsdától tartanod. Természetesen szíved joga kísérletezni és nem kapok a reklámért juttatást. Míg megvolt a 350-es CZ-m én is ezen gondolkodtam és az Ő megoldásán.

                          Komment


                            #14
                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Nekem személy szerinte nem jön be az a fajta ami össze van kötve a lábtartóval. De persze kinek mi
                            mondjuk ha hirtelen kell letenni a lábad és belekeveredsz akkor nagy szükség lesz rá.
                            most már teljesen összekócolom Igrich idegrendszerét, de majd iszunk egyet a kannásból

                            heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Anyagválasztansál én azt vettem figyelembe hogy esésnél a cső görbüljön és ne a váz. Kisebb esésnél meg a cső tartószerkezetei.
                            Nekem az Africán van egy SW MOtech gyártmányú ami egy duplabilinccsel van a vázhoz szorítva ami engedi megcsúszni a vázon így eséskor a váz nem görbül illetve kevésbé.
                            Viszont vásárlásnál a lelkemre kötötték hogy ilyet vegyek, mert fel tudják sorolni azokat az embereket akiknek GIVI gyártású volt (az sem kis cég) és eltörte a lábszárukat.

                            Komment


                              #15
                              Vannak jó ötletek. A drótos próba megoldás kifejezetten tetszik. De egy már elkészült sablon elkunyerálása sem rossz ötlet. Spanyol viasz, aminek gyára van. Heeegannal tehát beszélni kell, máés nem tapasztalatok matt.
                              Eddg összefoglalnám a lényeges szempontokat, nagyon sokat tanultam. Tehát:
                              Saválló cső a legjobb.
                              Ne legyen túl széles, de nyilván érjen túl a lábtartón kissé.
                              Döntésnél nem akadhat.
                              A felfogatás csőbilincs.
                              A hengert ne takarja a hűtés miatt.

                              A vastag falú gázcsőhöz, mint anyaghoz mit szóltok?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X