Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Váltó hiba

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Váltó hiba

    Sziasztok!
    Korábban már felmerült ez a kérdés, de a megoldást nem találtam a fórumon:
    Amikor 1-es fokozatba teszem a motort, hallani ahogy berakja és látom is lent a mutatón. Kuplung kiengedésével nem megy a motor, nem érintkeznek a fogaskerekek, de lehet hallani egy kerepelő hangot a váltótól és van amikor rákapnak a fogaskerekek, emelik a motor elejét, megy fél métert és megint semmi. A többi sebességben viszont semmi probléma nincsen.
    Esetleg, ha valaki tudna segíteni azt megköszönném.
    Bocsánat, elfelejtettem a típust: Pannónia T5H 1967
    Utoljára szerkesztve a következő által: Domi21; 2019 ápr. 19, 18:46.

    #2
    Milyen gyártmányú és típusú motorról van szó,mert még a villanymotornak is van gyártmánya és típusa.
    Lemezjáték és mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Általam ismert motorokon melynél "lent a mutatón"látni a fokozatot,az a Csepel és a Pannónia.A csepelnél a kapcsolókörmök kopásánál lökdösi a fokozatot,a P-nél is,de ott lehet a rögzítőpöcök,a kapcsolóköröm,kapcsolótengely..persely,kopása,válltó-ütközőcsavar elállítódása,Kapcsolóvilla-kopása lötyögése és a legsűrűbben ennek: törése,repedése
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        A távgyógyítás mindig bizonytalan, de nekem az előbb felsoroltak közül a váltó ütközőcsavar rossz pozíciója tűnik legvalószínűbbnek, mivel ha a többi sebességet jól veszi, akkor talán a kapcsolóvillák rendben vannak.
        De ez a jóslat is csak akkor életízű, ha régebbi Pannóniáról van szó, és lefelé az 1-es, vagy kis Csepelről, Danuviáról, ahol szintén lefelé van az 1-es.


        Komment


          #5
          Bocsánat, elfelejtettem a típust: Pannónia T5H 1967

          Komment


            #6
            Köszönöm az ötleteket, megoldódott a probléma. A hiba a váltóban a hátsó fogaskeréksor hézagolása volt.
            Lemezjáték és mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Sziasztok! Nem szeretnék 50000dik topicot nyitni így ide írok. Nem rég vettem egy oldalkocsis T5-öt. A kuplung lamellák szinte biztos kukák, teljes kuplungon is húz viszont kiengedve nagy gázra csúszik. Viszont sajnos a 2 fokozatot már nem igazán "veszi be". Kattanást hallok lellemesen, viszont a motor hajtás nélkül felpörög, néha egy egy kellemes KHÖRRR, KERRR hangot hallatva tudja velem hogy nem boldog A kérdésem az lenne, hogy a váltómüröl van e valami irodalom, ami a szervízelésben segít (illetve ebbol a részletgazdak csodás leírásból lehet e sejteni hogy mi lehet a baj). Elöre is köszi!
              Jankó51, mátéapu és pasetta kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Szervusz Germisi! Írtam privátot. Nézd meg és a fájlt töltsd le hétfő 17 óráig, mert utána törlődik!
                Jankó51 és Titus kedvelte ezt.

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X