Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia világítási gondok

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Feltettem egy kérdrést hogy hány forrasztott vezetékkapcsolatot találsz rajt gyárilag. majd rá próbáltam ébreszteni kendteket hogy akkor az szerinted egy szarul összerakott tákolat.
    Nem , áóccsóbított , gyárilag tákolt sz@r ....

    emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    De hozzátenném hogy pályám kezdetén a Kaposvári Villamossági Gyár irányítástechnikai Főosztálylyán voltam technológus. Akkoriban a kézimunka nem volt drága a kábelsaruk, hüvelyek pedig borzasztóan mert akkor azt valutáért lehetett beszerezni Erre gondolom Ti még emlékeztek. Oszt nekem mégis fel kellettsorolnom anyagnormában technológiában stb azt a 800-1000 db haszontalan bizbaszt valamiért, pedig ón és forrasztópáka is volt.
    Itt nálunk a városban meg volt egy nagy német vállalat amíg ki nem vitték ukrajnába szlovákiába meg romániába a gyártani valót ... LEONI -nak hívták . Kurv@ sok kábelköteget készítettek ott ... többek között vevőik közül került ki PL : a Fendt , AUDI , VW (golf) , Lamborghíni ... És közülük valamiért valamiért az AUDI ragaszkodott az ónozott - préselt kötésekhez tokozva , vagy zsugor-csövezve !
    A k...va annyukat hát nem tudták ezt ?????

    Továbbra is az a véleményem , hogy az ónozott (nem ólommentes) kötések tökéletesebb kontaktust biztosítanak ... pláne ha a "test" is oda van víve külön szállal mindenhová ....
    Igrich, Che és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Azok a kötések a lusták és olcsóbb kötés volt és az még ma is. Endre ezt neked igazán tudnod kell mert egy Technológusnak osztani kellett a ráfordítható időt is.. A testet én is szeretem külön is vinni nem csak a központit. Ha jó ha nem forrrasztva és egyik végén saruval és az alatt réz pasztával. Igen sokkal jobb lenne a forrasztott vezeték vég + préselt kötés így nem oxidálódik oly hamar mint nélküle.
      Igrich, zahi és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Igen sokkal jobb lenne a forrasztott vezeték vég + préselt kötés így nem oxidálódik oly hamar mint nélküle.
        Engem madárnak néznek :mikor a sarut préselés után leforrasztom ezután zsugorcső...ebben bízom !

        Átéltem a váltást a szemes(csavarrögzítésű) sarukat leváltotta a csatlakozókba panelekbe épitett csúszósaru az MTZ-traktorokban elképesztő nehéz volt megtalálni az eloxidálódott vagy nem kontakt sarukat...mára már jobb anyagokat használnak,probléma esetén leforrasztom a vezetékpréselést: legtöbbször elég a helyreállításhoz..
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #19
          |gy " kókányolom" és is a Guzzimat a gyári sarukat leforrasztom+ zsugor szigetelés. Endre Barátom remélem segítkezel még egy párszor sssssssssssssssssssssssssátram állításában! a sértegetésért!

          Komment


            #20
            sepy eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            remélem segítkezel még egy párszor sssssssssssssssssssssssssátram állításában! a sértegetésért!
            Megtörve a többségnek adok igazat.
            Sátorállításban természetesen segítek de ónozni biztos nem!

            Komment


              #21
              emu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Megtörve a többségnek adok igazat.
              Sátorállításban természetesen segíte
              Remélem nekem is..........................egyébként lehet ezért nem indult a motorod,be kellene cínelni a vezetékeidet!!!

              Lehetséges,hogy nekünk annyira bonyolult a sarupréselés mint neked a cínelés.Egyszerübb lenne:ha vita helyett megtanítanál bennünket a megbízható házilag elkészíthető sarurögzítésre,mert ugye tanulni mindig kell,és minden módszernek megvan az előnye !
              Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2020 febr. 22, 06:23.
              "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

              Komment


                #22
                Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                Az izzó szinte ilyenkor fehéren világít.
                Ezen az úton kellene keresni a hibát, miért emelkedik meg a feszültség a "fehér" fényig
                Van egy töltőtekercs is ha jól tudom, hanetán mindkettőnek a testelése a "levegőben" és összeadódik akár valami máson keresztül a feszültség
                Miközben ez van, gubanc lesz a mágneses térben ami a gyújtótekercsre hat károsan
                De van itt már hasonló téma, bogarászni kellene és végigpróbálni még ha elsőre nem is gondolná az ember
                https://veteran.forum.hu/forum/szere...gítás/page5
                Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2020 febr. 22, 18:52.

                Komment


                  #23
                  Ónozás/forrasztás/préselésröl
                  Nagyon régen a kisfeszültségen 220/380V elég volt összetekerni a drótokat, aztán jött a rugós szoritó KF1, sorkapcsos, leforrasztás
                  Aztán mindezt elsöpörték és szokásos lett a WAGO
                  Ennek a karos/nyitható változatát használom a lámpafejben sodrott vezetékekhez
                  https://shop.dezelectric.hu/wago-221...ktipushoz-9439
                  Ahol lehetett érvéghüvely


                  Forrasztásra azt mondják rezgő helyeken a forrasztás tövében idővel eltörik. Ezen kivül melegedhet abnormitás esetén hogy megolvad a forrasztás. Forrasztóón 180 fok körül olvad. Autónál akár 700-1000W teljesitmény is lehet egy adott ponton

                  A préselés meg akkor jó ha a szigetelésbe is bekarmol a köröm, majd a vezetőbe is. Igy a lógó, rezgő vezeték nem terheli a saru/vezeték csatlakozást

                  Komment


                    #24
                    horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    A préselés meg akkor jó ha a szigetelésbe is bekarmol a köröm, majd a vezetőbe is. Igy a lógó, rezgő vezeték nem terheli a saru/vezeték csatlakozást
                    Én is használom karbantartóként a hálózati kötéseknél,könnyen kezelhető,de acél érintkezőt használ..ezt egy motorba nem tenném nem hiszem,hogy kibírná a párát,nedvességet amit kap egy motoron és órmótlan ...
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #25
                      mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      de acél érintkezőt használ..
                      Mindezt , gondolom, a WAGO-ra értetted
                      Lehet igazad, de az én szobamotoromnál már mindegy. A sorkapocsnál kevésbbé ormótlan

                      Komment


                        #26
                        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Mindezt , gondolom, a WAGO-ra értetted
                        Lehet igazad, de az én szobamotoromnál már mindegy. A sorkapocsnál kevésbbé ormótlan
                        Egyik sem bírja a párát,a csatlakozás acél és réz párosításban nem ajánlott,ezektől még az összetekert szig-szalaggal betekert megoldást is többre tartom.A kinézete izlés dolga ..érdektelen !
                        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                        Komment


                          #27
                          Ma volt Motorka 117 világítás problémájának orvoslása. Jó fele lett az indítás a megszakító környéke. cudar hiba volt. A kondi egyszálas vezetéke volt úgy eltörve, hogy érintkezett is, meg nem is. Mint a mesebeli leány, vitt is ajándékot, meg nem is. Lényeg. Világítás nélkül a motor ment. Persze ehhez le kellett bontani az egész gyújtás oldalt, lendkerék, alaplap, meg ilyesmi. De tudjátok ti ezt, láttatok már varjút karón.. .No de akkor már ki lett cserélve a kondi is, meg a megszakító is. Igazából a hiba, a kondi kivételénél derült ki, amikor már tisztán látszott, hogy a vezetéke szakad, csak csalafinta módon mégis össze-össze ér. Ami igazán sok időbe telt, az a lendkerék lehúzás volt, mert úgy fel volt ütve, hogy a lehúzás légcsavarhúzóval sikerült csak, egy órás szentségelés közepette. De elmondhatom, hogy a szerelés kedélyes, elvtársi, baráti légkörben történt Péter komám keze ügyében. Az utána való sörözést már én védnököltem. Ez úton köszönöm mindenki szíves segítségét és tanácsát. A lényeg: Motorka 117 felépült és jól van. Na, ez jól van.
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2020 febr. 23, 19:29.

                          Komment


                            #28
                            horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Ónozás/forrasztás/préselésröl

                            ... https://shop.dezelectric.hu/wago-221...ktipushoz-9439

                            ....

                            ..... Ezen kivül melegedhet abnormitás esetén hogy megolvad a forrasztás. Forrasztóón 180 fok körül olvad.......
                            A linkelt WAGO-nál pedig "Környezeti hőmérséklet: max 85 °C"

                            Azért itt érzek némi ellentmondást!

                            Komment


                              #29
                              zelenacs eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              érzek némi ellentmondást
                              Nix ellentmondás! Más a környezeti alkalmazhatóság és más az amit az érintkezők elviselnek anélkül hogy elégnének
                              Dehamár wago221 akkor 105fokos környezetire is van
                              https://www.wago.com/hu/installációs...ctor/p/221-482

                              Az érintkezőkre meg látványos teszt videó
                              https://www.youtube.com/watch?v=fjNUzd6LDsU
                              400 foknál a forrasztással mi lenne
                              Persze ezek extrém dolgok motor ügyben, de volt már gond rossz/oxidált érintkezés miatt

                              Komment


                                #30
                                horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                400 foknál a forrasztással mi lenne
                                Az a hőfok összehasonlítás az rizsa...gondoljunk a keresztmetszetre jutó átmenetre hol melegszik egy elektromos rendszer a vékonyulásnál idegen anyaggal való érintkezésnél a cin az teljes fedésnél a keresztmetszet többszörösénél érintkezik ott nem melegszik és kész az acél csatlakozó,csavar belevág a vezetékbe csökkenti a keresztmetszetet, idegen anyaggal érintkezik itt oxidálódik és elkezd melegedni .....maradok a forrasztásnál,akit nem érdekel,az kínlódjon és magyarázza meg:melyik a jobb!!!!
                                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X