Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Gumimarkolat és más gumialkatrészek rögzítése

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Gumimarkolat és más gumialkatrészek rögzítése

    Sziasztok!
    Átnézve a fórum ide vágó részét, nem találkoztam ilyen témával. Kérdésem az lenne, hogy kell-e illetve érdemes-e rögzíteni a gázkaron, kormányvégen, lábitón, berúgókaron lévő gumi borításokat. Ha igen milyen anyaggal, milyen módszerrel.
    Köszönettel.

    #2
    Helló!

    Ha könnyen sikerült feltenni akkor nem árt mert könnyen le is jön, nekem viszont elég nehezen mentek fel a markolatok is, de a berúgókarra és a váltókarra is a gumiborítások, ezért befújtam ezeket belülről is és azokat a felületeket is amikre felkerültek wd40-nel, így könnyen felcsúsztak a helyükre, viszont a wd40 egy idő után elillan ezért azóta megmozdítani sem lehet őket. Egyedül a berúgókarról kezdett el levándorolni a burkolat, mert elég sokszor rugdostam már, de ilyenkor vagy leveszed és megismétled az előbb leírtakat, vagy megpróbálod visszaerőszakolni. Ide vág egy bölcs mondás: "valamit szétszedni mindig könnyebb mint összerakni" ez alapján tehát inkább szedd le és rakd fel újra.

    Ha viszont könnyen felcsúszik kenés nélkül is, akkor lehet nem árt valami rögzítésmódot kitalálni, de mivel ilyen problémám még nem volt, ezért sajnos nem tudok ebben segíteni.
    OdinHEM, Iker József és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szerintem ilyen helyekre, mint markolatok jó a paszta (FBS), ragaszt de nem elválaszthatatlanul.
      OdinHEM és Iker József kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Amikor kilazult a melegben a bal kormány markolat (utángyártott simson markolat) én alátekertem egyenletesen jó minőségű szigetelőszalagot jó szorosan, és nyállal rácsúsztattam. Az hamar kiszáradt alóla azóta fix.
        (Még mielőtt valaki elszörnyülködne ezt a KDX en csináltam terepezés közben, de annyira tartja magát hogy fölöslegesnek érzem szétszedni megcsinálni "rendesen".)
        korompaiistvan, Iker József és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Szerintem ilyen helyekre, mint markolatok jó a paszta (FBS), ragaszt de nem elválaszthatatlanul.
          Az FBS és a hozzá hasonló legtöbb szilikonos ragacs,megszáradása előtt erősen savas kémhatású és durván megrozsdálnak tőle a fém alkatrészek,így ezt én inkább mellőzném.
          soveny és Iker József kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Megrozsdásodik??? Akkor már biztos tart.:-)))) Csak vicceltem.:-))))

            Komment


              #7
              Habár mostanában nem volt aktív ez a téma - leszedtem az egyik itthon porosodó kormányról a markolatot. Meglehetősen nehezen jött le, csodálkoztam is hogy mi tartja ennyire 50 év után: vékony vászonszalag (kb. lepedő vastagságú és kicsit kevesebb mint 1 centi széles) volt rátekerve a kormányra, arra volt ráhúzva a markolat. Leszedéskor majdnem kb. egy fél méternyit tekertem le - valószínűleg komoly eltérés volt a kormány és a gumimarkolat méretei között.
              Ugyanaz mint a feljebb említett szigetelőszalagos megoldás.
              supermax kedvelte ezt.
              There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

              Komment


                #8
                Amennyiben nem elég szoros az illesztés, jó alá - szigetelő szalag helyett - a textiles tapintású bandázsszalag, vagy a Fix All nevezetű tömítő. Ezt épültgépészeti felhasználásra fejlesztették ki de nem ecetsav az oldószere, mint pl az FBS-nek, hanem víz. Kb 24 óra alatt köt meg, amit ezzel megragasztassz azt többet nem kell szétszedni. Én a mosdó és a csempe közé is ezt szoktam tenni kiegyenlítő rétegként, volt olyan, hogy a csempével jött le a mosdókagyló... :-)
                CZsolti és kedvelte ezt.

                Komment

                Ugrás az oldal tetejére
                Working...
                X