Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia T5H will not start

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannonia T5H will not start

    Hello/ Jo Napot!

    Apologies by Hungarian is not good enough so I will have to speak in English. I hope someone can help.

    I have a T5H 1972 which needed a new wiring loom. But since installation the bike will not idle. It will kick over fine but will not stay running. It appears to be running rich (too much fuel),
    I have tied all settings on the carburettor and is clean, and even tried another spare carburettor with he same result. occasionally it will idle for a minute or so but will die as soon as I apply any throttle.

    Thank you for any help. Koszonom!

    #2
    Haaaj, pannóniások senki nem segit, mondja a tuti megoldást? Már láttam Pannoniát de csak ennyi
    Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2023 máj. 03, 12:35.

    Komment


      #3
      Angol93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      I have a T5H 1972 which needed a new wiring loom.
      Wire loom? Wire harness the exact name of it
      I know the Pannonia, but I'm not expert of it. Sure somebody will come and help you

      Komment


        #4
        horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        , pannóniások senki nem segit, mondja a tuti megoldást?
        Fordits segitek !..............................
        "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

        Komment


          #5
          Angol93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Hello/ Jo Napot!
          Hi Angol,

          I think you should first try to disconnect the sluss cable, which is number 2.
          If it still produces the symptoms afterwards, the problem is not related to the new cables.
          Then we will think further.


          Szerintem először próbáld meg lekötni a slussz kábelt, ami a 2-es számú. Ha ezután is produkálja a tüneteket, akkor a probléma nem az új kábelekkel kapcsolatos. Aztán tovább gondolkodunk.
          Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2023 máj. 03, 21:48.
          Jankó51 kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Angol barátunk hozzászólásának szabad fordítású változata(nem biztos hogy tökéletes):

            Sziasztok! Bocsánat, de nem tudok magyarul, így angolul kell írnom. Remélem valaki tud segíteni. Van egy T5H 1972-em, amihez új kábelköteg kellett. A bekötés óta a motor nem jár alapjáraton. Jól indul, de aztán leáll. Úgy tűnik, dúsan működik (túl sok üzemanyag), A karburátoron minden beállítást megpróbáltam és tiszta is, sőt még egy tartalék karburátort is kipróbáltam ugyanilyen eredménnyel. Időnként egy percig üresjáratban jár, de aztán újra leáll, amint gázt adok. Előre is köszönöm a segítséget!

            Nyelvtudás nélkül is válaszolhat bárki, ide beírjátok a magyar szöveget és nagyrészt érthetően átírja: https://translate.google.com/?sl=hu&tl=en&op=translate
            Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2023 máj. 03, 21:51.
            mátéapu kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Hi Angol,

              I think you should first try to disconnect the sluss cable, which is number 2.
              If it still produces the symptoms afterwards, the problem is not related to the new cables.
              Then we will think further.


              Szerintem először próbáld meg lekötni a slussz kábelt, ami a 2-es számú. Ha ezután is produkálja a tüneteket, akkor a probléma nem az új kábelekkel kapcsolatos. Aztán tovább gondolkodunk.
              I Will try this . The spark plug has spark so I think it is a fuel mixture issue . But I am willing to try anything!
              mátéapu kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                Angol93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                It appears to be running rich
                It could also be a capacitor fault.

                Ez kondenzátor hiba is lehet.
                Jankó51 és mátéapu kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Angol93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  But I am willing to try anything!
                  Not a very complicated vehicle,s​ooner or later we will reach the end, the comments will only come now that I have translated your article from yesterday.

                  Nem egy túlbonyolított jármű, előbb-utóbb a végére járunk, csak ezután fognak érkezni hozzászólások, hogy lefordítottam a tegnapi írásodat.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2023 máj. 03, 22:10.
                  pasetta, Angol93 és 2 további látogató kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Not a very complicated vehicle,s​ooner or later we will reach the end, the comments will only come now that I have translated your article from.
                    Not complex at all which is what is wonderful about it ! The bike has spark and a strong one . I believe it is a carburettor fault as the engine is taking in a lot of fuel , so much it drips from the exhaust . It starts but does not idle . I have changed the float height and the main jet needle height with no change . The mixture screw I have adjusted also with no success. I am confused if this screw adjusts the air or the fuel . From what I have translated it is the air screw .

                    Egyáltalán nem bonyolult, ez a csodálatos benne! A bicikli szikra és erős. Szerintem a karburátor hibája, mert a motor sok üzemanyagot vesz fel, annyira csöpög a kipufogóból. Indul, de nem jár alapjáraton. Változás nélkül megváltoztattam az úszómagasságot és a fősugár tű magasságát. A keverőcsavart szintén sikertelenül állítottam be. Zavarban vagyok, hogy ez a csavar szabályozza-e a levegőt vagy az üzemanyagot. Az általam fordítottak szerint a légcsavar.




                    Jankó51 és Titus kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Angol93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      From what I have translated it is the air screw .
                      Yes, it controls the air by bypassing the throttle. As a rule, it should be unwound by about one and a half turns
                      What is the current size of main and idle nozzle?
                      The fuel level should be slightly below the height of the air screw.
                      Have you tried without the sluss cable?

                      Angol93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      Not complex at all which is what is wonderful about it !
                      That's right!

                      Igen, azzal a csavarral a levegőt lehet állítani. Alapesetben másfél fordulatot kell kitekerni.
                      Most mekkora fő- és alapjárati fúvóka van beszerelve?
                      Az üzemanyag szintjének egy kicsivel a levegőcsavar alatt kell lennie.
                      Kipróbáltad a motort a slussz kábel nélkül?
                      Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2023 máj. 04, 21:58. Oka: kiegészítés

                      Komment


                        #12
                        Lefordítottam a beállitásokat éseltünt, nincs energiám újból

                        "Az általad a képen jelölt 1-es számmal az alapjárati benzin,levegő keverék aránya állítható. Nem keverendő össze az alapjárati fordulatszámszabályzócsavarral ! Az a csavar ami 1 -el van jelölve, az a fogyasztásba szól bele 1/4 ed 1/3 ad gázig. Elmondom ennek a beállítását.

                        Először is kezdjük az úszóbeállítással: Ezt az 1 es számú csavart kitekerjük teljesen. A Kézben fogott teljesen (benzinnel, benzincsövön) feltöltött úszóházú karburátort, 15 fokkal megdöntve (a csavar helye felé) a csavar helyén benzinnek kell megjelennie. Ha ez ok akkor jöhet a többi beállítás. Ez nagyjából a felülről a 2.ik rovátkában van az úszó helyes állása.

                        Most következik az 1-el jelölt csavar beállítása: 3ik fokozatban 25 km/h val egyenletesen haladva, a motornak kihagyásmentesen, a legkisebb gázra azonnal reagálni ( gyorsulnia) kell, továbbá pukkadozás nélkül és kihagyásmentesen kell működnie. Ez sikerülni szokott, ha a csavart teljesen becsavarod, és 1-2 fordulattal kifele csavarod az 1-es csavart.

                        A síbertűt a fúvókát most nem részletezném... a síbertú általában felülről a 2.ik , a főfúvóka általában 120 as a megfelelő 270 es tűfúvóka mellett.
                        Click image for larger version  Name:	pann_karbi.jpg Views:	0 Size:	31.4 KB ID:	231994
                        Az alapjárati fordulatszámállító csavar, a 2 es számmal jelöve: Ezt ugy kell beállítani, hogy a motor üzemmelegen 500-600 percenkénti fordulatszámmal pöfögön, illetve hidegen is tudjon járni alapjáraton."
                        Click image for larger version  Name:	pann3_.jpg Views:	0 Size:	93.0 KB ID:	231995 Click image for larger version  Name:	pann_.jpg Views:	0 Size:	81.3 KB ID:	231996/miért aprók a képek? A gépemen olvasható/
                        Lehet szabadon forditani

                        Spark plug
                        We went to an excursion and my bike stoped on the highway. Spark was OK, I checked carburetor, everything was OK.
                        Bike started but if I pull gas it stopped.. I pushed back to a service. Master changed spark plug and the bike run perfectly again
                        Same problem was with my Simson also with an original new spark plug

                        Choke
                        Click image for larger version  Name:	szivato.jpg Views:	0 Size:	26.4 KB ID:	231997
                        Right side there would be a rubber plug. If this is not closes well, the bike can get to much fuel. Check it

                        Fuel level
                        Turn out nr1/ on picture/ screw full
                        Turn carburator rigt side about 15degree from the vertical, fuel need to flow from the hole
                        Fuel level can be regulated the swimmer pin
                        That's all folks /sorry my grammatical mistakes/
                        Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2023 máj. 05, 19:36.

                        Komment


                          #13
                          horex eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          Lefordítottam a beállitásokat éseltünt, nincs energiám újból

                          "Az általad a képen jelölt 1-es számmal az alapjárati benzin,levegő keverék aránya állítható. Nem keverendő össze az alapjárati fordulatszámszabályzócsavarral ! Az a csavar ami 1 -el van jelölve, az a fogyasztásba szól bele 1/4 ed 1/3 ad gázig. Elmondom ennek a beállítását.

                          Először is kezdjük az úszóbeállítással: Ezt az 1 es számú csavart kitekerjük teljesen. A Kézben fogott teljesen (benzinnel, benzincsövön) feltöltött úszóházú karburátort, 15 fokkal megdöntve (a csavar helye felé) a csavar helyén benzinnek kell megjelennie. Ha ez ok akkor jöhet a többi beállítás. Ez nagyjából a felülről a 2.ik rovátkában van az úszó helyes állása.

                          Most következik az 1-el jelölt csavar beállítása: 3ik fokozatban 25 km/h val egyenletesen haladva, a motornak kihagyásmentesen, a legkisebb gázra azonnal reagálni ( gyorsulnia) kell, továbbá pukkadozás nélkül és kihagyásmentesen kell működnie. Ez sikerülni szokott, ha a csavart teljesen becsavarod, és 1-2 fordulattal kifele csavarod az 1-es csavart.

                          A síbertűt a fúvókát most nem részletezném... a síbertú általában felülről a 2.ik , a főfúvóka általában 120 as a megfelelő 270 es tűfúvóka mellett.
                          Click image for larger version Name:	pann_karbi.jpg Views:	0 Size:	31.4 KB ID:	231994
                          Az alapjárati fordulatszámállító csavar, a 2 es számmal jelöve: Ezt ugy kell beállítani, hogy a motor üzemmelegen 500-600 percenkénti fordulatszámmal pöfögön, illetve hidegen is tudjon járni alapjáraton."
                          Click image for larger version Name:	pann3_.jpg Views:	0 Size:	93.0 KB ID:	231995 Click image for larger version Name:	pann_.jpg Views:	0 Size:	81.3 KB ID:	231996/miért aprók a képek? A gépemen olvasható/
                          Lehet szabadon forditani

                          Spark plug
                          We went to an excursion and my bike stoped on the highway. Spark was OK, I checked carburetor, everything was OK.
                          Bike started but if I pull gas it stopped.. I pushed back to a service. Master changed spark plug and the bike run perfectly again
                          Same problem was with my Simson also with an original new spark plug

                          Choke
                          Click image for larger version Name:	szivato.jpg Views:	0 Size:	26.4 KB ID:	231997
                          Right side there would be a rubber plug. If this is not closes well, the bike can get to much fuel. Check it

                          Fuel level
                          Turn out nr1/ on picture/ screw full
                          Turn carburator rigt side about 15degree from the vertical, fuel need to flow from the hole
                          Fuel level can be regulated the swimmer pin
                          That's all folks /sorry my grammatical mistakes/
                          Hello! I have set up the carburettor as specified . But I believe it is the choke! The rubber has perished and needs replacing . I have ordered a replacement MZ/Simson rubber as that is all can find . Hopefully that works!

                          Komment


                            #14
                            Feltételeztem,ha csak vezetékköteg csere volt,hogy a gyujtásnál kell hibát keresni.Ebből kiindulva gondoltam a többi része jó a motornak.

                            A karburátor úszótűjét évente összecsiszolom a fedélben lévő fészekkel finom csiszolóporral,így nem folyik túl,viszont csak ritkán használok oldaltámaszt.A szívatószerkezetnek hibátlanul kell zárni,cserélhető a Simson,MZ -motorokéra....Az előttem szólók leírták az alapbeállítások mértékét.Gondolom a fúvókák megfelelnek a gyári méreteknek,ekkor a Pannónia kifogástalanul működik csak finombeállítani kell,bejáratás után:addig érdemes kicsit magasabb alapjáratot állítani.
                            "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                            Komment


                              #15
                              I have tried starting with wire no. 2 removed with no difference . I have replaced carburettor choke rubber with a replacement from an MZ/Simson with no change . Bike does start and idle for around 30 seconds before dying and responds to throttle but too much it dies. Spark plug is wet with fuel when removed.

                              Any other ideas ? Condenser/ points issue perhaps ?

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X