Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannonia T5H will not start

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    Some pictures:

    Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_185439.jpg
Views:	145
Size:	473.3 KB
ID:	232229 Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_185741.jpg
Views:	152
Size:	641.9 KB
ID:	232228
    Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_185803.jpg
Views:	141
Size:	668.2 KB
ID:	232230 Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_185932.jpg
Views:	168
Size:	480.5 KB
ID:	232227
    Attention to the screw marked D. This is the closing screw of the suction space with a nozzle in the middle. D means ,,dúsító" , that is enriching.
    I don't think the length of the nozzles is important, only the size. In this carburettor 110 and 40. And another 265 size nozzle in the mixing housing.

    Figyelni kell a D jelzésű zárócsavarra, az való a szívatóhoz egy fúvókával a közepén. A D a dúsítót jelenti.
    Szerintem a fúvókák hossza nem lényeges tényező, inkább csak a névleges méretük számít. Ebben a porlasztóban 110 és 40-esek voltak. Van még egy 265-ös a keverőházban is.
    mátéapu kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Figyelni kell a D jelzésű zárócsavarra, az való a szívatóhoz egy fúvókával a közepén. A D a dúsítót jelenti.
      Röstellem, de azért bevallom: eddig fogalmam sem volt, hogy az egy "D" betű, de ha tudtam volna sem biztos, hogy rájövök, az dúsítót jelent. Van még itt pótolni való, addig is köszönöm...
      pasetta, Titus és mátéapu kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        eddig fogalmam sem volt, hogy az egy "D" betű, de ha tudtam volna sem biztos, hogy rájövök, az dúsítót jelent
        Én is úgy hallottam valahol, vagy talán olvastam. De mennyivel szebb kifejezés mint az, hogy szívató
        Jankó51 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Van még itt pótolni való, addig is köszönöm...
        Nagyon szívesen! Többek között erre is való ez a fórum, mert senki sem születik úgy, hogy már mindent tud
        Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2023 júl. 08, 22:10.
        mátéapu, pasetta és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          Titus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Some pictures:

          Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_185439.jpg
Views:	145
Size:	473.3 KB
ID:	232229 Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_185741.jpg
Views:	152
Size:	641.9 KB
ID:	232228
          Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_185803.jpg
Views:	141
Size:	668.2 KB
ID:	232230 Click image for larger version

Name:	IMG_20230701_185932.jpg
Views:	168
Size:	480.5 KB
ID:	232227
          Attention to the screw marked D. This is the closing screw of the suction space with a nozzle in the middle. D means ,,dúsító" , that is enriching.
          I don't think the length of the nozzles is important, only the size. In this carburettor 110 and 40. And another 265 size nozzle in the mixing housing.

          Figyelni kell a D jelzésű zárócsavarra, az való a szívatóhoz egy fúvókával a közepén. A D a dúsítót jelenti.
          Szerintem a fúvókák hossza nem lényeges tényező, inkább csak a névleges méretük számít. Ebben a porlasztóban 110 és 40-esek voltak. Van még egy 265-ös a keverőházban is.
          I have taken the carburettor apart and the nozzles are 115 and 40 , and 265. I have dellorto nozzles that fit and even when reducing from 115 down to 55 it still dies with throttle is applied . I have also noticed the carburettor slide is numbered 6.

          Even with exhausts removed the problem persists.

          Komment


            #35
            There were several types of gate valves. Two sure. Is it possible that different carburettors work differently with them. Do you see any difference in your valves apart from the number 6?

            Többféle tolattyú létezett, kettő biztosan. Lehetséges ,hogy eltérő tolattyúval máshogy működik a porlasztó. A 6-os szám kivételével látsz valami eltérést a tolattyúidon?
            Utoljára szerkesztve a következő által: Titus; 2023 júl. 15, 21:32.
            Jankó51 kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              I have two carburettors that have slight differences. The one of the right is the one that came from the motorcycle. I have tried both on the bike with the same outcome. Starts but does not idle for long and dies when throttle is given. Spark plug is wet with fuel suggesting an excess of fuel from somewhere. Enricher plunger is the same as I only have one.
              Utoljára szerkesztve a következő által: Angol93; 2023 júl. 16, 14:27.

              Komment


                #37
                Alumíniumnál el kell felejteni a villáskulcsot! Csak Crovát vagy hatszögletű csőkulcsot szabad használni ,mivel megsérti a tömitőfelületet. Nem szeretem mikor (a nem megfelelő alakú csavarhúzóval) megrongálják a fúvókák hornyolását ,az erőltetett szerelés szintén megsérti a tömítőfelületet.

                Javaslom :A hengerről a karbitartó-peremet leszerelni síkba csiszolni, új tömitéssel vissza szerelni.
                A fúvókatartók saroksérüléseinél lévő benyomódások lecsiszolását.
                A csavarok felfekvéseinek sikba csiszolását.
                Az úszótű egyenes állását és a fészkébe való becsiszolást,a síbertű egyenességét felülről lefelé II rovátkába való rögzítését .
                A szívató gumijának zárnia kell .
                Teljes tisztítást,lehetőleg minden elszineződéstől meg kell szabadulni.
                Minden futatban a megfelelő méretű csigafúrót keresztülforgatni,a benyomódások és lerakódások miatt.
                Levegőcsavar belülről kifelé állítását 1,5-fordulatra.
                A benzinszint beállítását a függőlegesre állított karburátornál az oldalsó felső (kitekert fúvóka) nyilásán meg kell jelennie a benzinnek.....

                A karburátornak nyitott benzincsapnál nem szabad szivárognia !!!!
                Jankó51 és pasetta kedvelte ezt.
                "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                Komment


                  #38
                  mátéapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  Alumíniumnál el kell felejteni a villáskulcsot! Csak Crovát vagy hatszögletű csőkulcsot szabad használni ,mivel megsérti a tömitőfelületet. Nem szeretem mikor (a nem megfelelő alakú csavarhúzóval) megrongálják a fúvókák hornyolását ,az erőltetett szerelés szintén megsérti a tömítőfelületet.

                  Javaslom :A hengerről a karbitartó-peremet leszerelni síkba csiszolni, új tömitéssel vissza szerelni.
                  A fúvókatartók saroksérüléseinél lévő benyomódások lecsiszolását.
                  A csavarok felfekvéseinek sikba csiszolását.
                  Az úszótű egyenes állását és a fészkébe való becsiszolást,a síbertű egyenességét felülről lefelé II rovátkába való rögzítését .
                  A szívató gumijának zárnia kell .
                  Teljes tisztítást,lehetőleg minden elszineződéstől meg kell szabadulni.
                  Minden futatban a megfelelő méretű csigafúrót keresztülforgatni,a benyomódások és lerakódások miatt.
                  Levegőcsavar belülről kifelé állítását 1,5-fordulatra.
                  A benzinszint beállítását a függőlegesre állított karburátornál az oldalsó felső (kitekert fúvóka) nyilásán meg kell jelennie a benzinnek.....

                  A karburátornak nyitott benzincsapnál nem szabad szivárognia !!!!
                  Unfortunately the screws and nozzles were already in this condition. But I plan to do the grinding as you have said.

                  Since my last message I have tried starting the bike with the enricher nozzle partially blocked . The engine starts now with different spark plugs now and can idle for longer but still dies when throttle is applied. This suggests the engine is getting too much fuel from the enricher even when the plunger is down and the seal has been replaced.


                  Sajnos a csavarok és a fúvókák már ilyen állapotban voltak. De a köszörülést úgy tervezem, ahogy mondtad.

                  Legutóbbi üzenetem óta megpróbáltam elindítani a kerékpárt úgy, hogy a dúsító fúvóka részben el van zárva. A motor most különböző gyújtógyertyákkal indul, és tovább tud alapjáraton járni, de akkor is elhal, ha a gázkart rányomják. Ez arra utal, hogy a motor túl sok üzemanyagot kap a dúsítóból, még akkor is, ha a dugattyú le van húzva, és a tömítést kicserélték.

                  Komment


                    #39
                    Angol93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    tovább tud alapjáraton járni, de akkor is elhal, ha a gázkart rányomják.
                    Tenyérrel takard el a levegőszűrőt részlegesen és úgy adjál gázt, ha igy felpörög : kevés az üzemanyag.
                    Az én motoromban 125.ös dolgozik...
                    Jankó51 kedvelte ezt.
                    "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

                    Komment


                      #40
                      Angol93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      a dúsító fúvóka részben el van zárva.
                      Azt gondolom, hogy a dúsító vagy nyitva van, vagy zárva. Így aztán, ha "részben" van elzárva, akkor nyitva van.
                      Titus kedvelte ezt.

                      Komment


                        #41
                        I have an another idea
                        Try to turn counter clokwise the carburator about 5-10degrees. This will cause very low gasolin level

                        Porlasztó órajárással ellenkezőleg forditva kb. 5-10fokkal, sokkal szegényebb benzinszintet okoz
                        Utoljára szerkesztve a következő által: horex; 2023 júl. 22, 20:24.
                        Jankó51 és Titus kedvelte ezt.

                        Komment


                          #42
                          Angol93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése


                          The bottom of the left(nr. 5) is bent at a different angle. It must cause some deviation during operation.

                          A bal oldalinak az alja máshogy van levágva. Biztos befolyásolja a működését.

                          Komment


                            #43
                            Angol93 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            This suggests the engine is getting too much fuel from the enricher even when the plunger is down and the seal has been replaced.
                            Yes, the cause most probably lies there. Check whether the new rubber is properly sealing the jet. If in doubt, remove the cable (or the black knob, if you have that version), and push the little piston down manually, firmly.

                            Komment

                            Ugrás az oldal tetejére
                            Working...
                            X