Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Hátsó teló

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Hátsó teló

    Helló!

    A hátsó teleszkóp szerelésével vagyok zavarban. A legtöbbször a tudatlanság a hátráltató, most viszont a túl sok információba botlottam. Egész pontosan a lengéscsillapítók feltöltéséről lenne szó. Éppen négyféle olajmennyiségre találtam a szakirodalomban. Csak maga a piroskönyv kétfélét említ. Az elején a műszaki adatoknál 0,8 dl-t ír, míg hátrébb, a rugóstag szét- összeszerelésnél már 65 cm3-t vagyis 0,65 dl-t ír. Más forrás, (a kezelési utasítás) említ 36, ill. egy másik 39 cm3-t. Kicsit számolgattam, a 39-es adat kb. 2 cm- es folyadékmagasságot eredményez a munkahengerben. Nos ezt kicsit kevésnek gondolom... Viszont csillapít ennyivel is, nem éreztem a kézi próbánál, hogy sántítana a munkalöket. Ennek ellenére a 0,8 dl-t tartom a helyesebb adatnak, így megduplázom a lengéscsillapító olaj mennyiségét valószínűleg. Persze kíváncsian várom a véleményeteket, szoktam hallgatni a tapasztaltabbakra. Köszi!

    #2
    Helló!
    Úgy látom nincs tapasztalat ez ügyben. Nos közben a puding próbája... A 0,8 dl biztosan sok, azt már nem fogadta be a munkahenger. A Kováts Miklós féle restaurálós könyv is 39 cm3 -t említ, sőt kihangsúlyozza a többletmennyiség elkerülését. Ez lehet a helyes mennyiség. A megfelelő adag beöntve... most a záródugó nem csúszik be a helyére, pedig a gyári 2 mm vastag "o" gyűrűt szereltem. A gumi puha, mégsem akar becsusszanni a helyére. A menetes kupak persze nem kap rá, azzal se tudom összehúzatni. Sportoltam vele, de nem szeretném leverni a festéket, így ráhagytam az akciót. Most valami menetes összehúzó szerszámot gyártok...
    mittom és Che kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Madifranci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      Most valami menetes összehúzó szerszámot gyártok...
      Bizony ez már jó út első lépése , amikor rájön a kedves "homo meccanico " hogy a célszerszám nem az ördög csábítása --még ha csak egyszer -kétszer is kell egy évben
      mittom kedvelte ezt.

      Komment


        #4
        Befejezem a T5 hátsó teleszkópokról a tudósítást, ha már elkezdtem...
        Meglepően kevesen szóltatok a témához.
        A fellelt állapot itt is a semmi csillapítás- zéró olaj volt. Mindkét szár erősen berágódva, így megkörnyékeztem az esztergályos maestrómat, két db új legyártására. Minőségi anyagot, vízüvegpapírral simított felületet kértem. (Ha hasonló cipőben jártok, ne felejtsétek a 9mm-es menetű anyák mellékelését a mesternek!) Közben beszereztem az új gumigyűrűket. A kész darabok krómoztatva lettek. Az új szárak, a szeleprész összeállításával nem volt probléma. Na de... Nem tudom mi a tapasztalatotok, én általában az utolsó csavarral is meg szoktam küzdeni a készre szerelésnél. Hát itt jött az ominózus gumigyűrű, a záródugó tömítése, ahogy az előző bejegyzésben azt leírtam.
        Click image for larger version

Name:	Hátsó rugóstag.jpg
Views:	1
Size:	77.0 KB
ID:	134131
        Ugyan az alkatrészjegyzék által említett 2X20-as o gyűrűvel próbáltam összeszerelni a házat, az még az elkészített menetes összehúzóval sem óhajtott sikerülni. Némi szentségelés után felhagytam a tervvel, átértékelés után maradtam az eredeti tömítésnél. Ezek egyébként valóban vékonyabbak, kb. 1,5-ös vastagságúak lehetnek. Az egyik kimondottan jó állapotú, vagyis mind a kettő egész puha, a másik darabon van egy kis sorjaképződés. Ezt műtéti úton, finoman lemetéltem. Az összeállítást ezután kis szilikonalapú pasztával spékeltem, alapos zsírtalanítás után. Mit ad Isten mindenféle erőszak nélkül helyrecsúsztak a záródugók. Hagytam a pasztát megkötni, azután már tényleg sec-pec volt a rugókkal való összeállítás és a működéspróba. Jól dolgoztam, mindkét rugóstag remekül dolgozik, csillapít és ami a legfontosabb, nincs olajfolyás.
        Annak idején a seregben ilyenkor mondták: A foglalkozás elérte a célját!...
        Click image for larger version

Name:	01.jpg
Views:	1
Size:	126.3 KB
ID:	134135Click image for larger version

Name:	03.jpg
Views:	1
Size:	198.6 KB
ID:	134136Click image for larger version

Name:	06.jpg
Views:	1
Size:	205.3 KB
ID:	134137Click image for larger version

Name:	07.jpg
Views:	1
Size:	147.4 KB
ID:	134138Click image for larger version

Name:	09.jpg
Views:	1
Size:	196.7 KB
ID:	134139Click image for larger version

Name:	12.jpg
Views:	1
Size:	205.5 KB
ID:	134140Click image for larger version

Name:	15.jpg
Views:	1
Size:	194.5 KB
ID:	134141
        Utoljára szerkesztve a következő által: Madifranci; 2013 jan. 14, 19:37.
        Balumester, stalker és 2 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Madifranci eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Befejezem a T5 hátsó teleszkópokról a tudósítást, ha már elkezdtem...
          Biztosan remek munkát végeztél, és örömedet leled az általad újjáéledt alkatrészekben. Gratulálok hozzá!
          De a szárakat tekintve én inkább ezt ajánlanám:

          http://veteran.forum.hu/cseveges-vet...html#post11450
          Duke és kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Köszi dino125ad! Kapcsolat mentve. Nem faggattam ki a pontos anyagfajtáról az esztergályost, de acelosabb (szuperbiliacélötvözet) anyagot kértem. Én is kíváncsi vagyok mit bír a gyakorlatban.
            Utoljára szerkesztve a következő által: Madifranci; 2013 jan. 14, 19:34.
            dino125ad kedvelte ezt.

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X