Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia kormány golyóskosár (kormánycsapágy)

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Könyv szerint 40db 5,556mm-es golyó kell bele.
    A könyv rosszul írja, 42 db kell bele.

    http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...681/#post29565
    Beagle és heeegany kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
      A könyv rosszul írja, 42 db kell bele.
      Igaz, én is úgy számoltam.
      A méret 7/32", két csapágyboltban is voltam és csak a metrikus mértékegységet értik.
      5,5 mm-est rendeltem bele ebből kifolyólag.

      Komment


        #18
        A rend kedvéért itt is belinkelem ApaE írását, amiből sok hasznos információt kaphatunk az eredeti csapágyakról, illetve pótlásukról:

        http://veteran.forum.hu/pannoniak-sz...-982/#post7267

        Komment


          #19
          A kormánycsapággyal bíbelődök én is. Én 6-os golyókat szedtem ki belőle, és új 7-es méretűeket próbáltam beletenni, ahogy az a nagykönyvben meg van írva, de a 20 db nem akar belemenni. Maradjak a 6-osnál szerintetek?

          Komment


            #20
            Most ezt mm-ben érted?
            Mert a 7-es az 32-ed collban értendő, tehát 5,556 mm átmérőjű.
            Én kerestem ilyen collos golyót, de a közeli boltokban nem volt csak mm-es. Abból is 5,5-est vettem 42 db-ot és tökéletes lett vele a kormányom. (miután óriási nehézségek árán be tudtam szerezni két darab berágódásmentes belső csapágygyűrűt).
            Beagle és soveny kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              mindent értek, köszönöm!

              Komment


                #22
                Én tavaly ilyenkor szedtem szét a motoromat és a kormánycsapágy golyókat betettem egy dobozba hogy meglegyenek, majd novemberben mikor raktam össze akkor elővettem, számolgattam és a piros könyv szerint eggyel több volt mint kellett volna. Mondom az lehetetlen, mert emlékeztem is, hogy egy leesett, csak arra nem, hogy megtaláltam-e vagy nem. Hát nem találtam meg és mikor bepakoltam akkor eggyel kevesebb volt és nem több. Viszont az utolsó hó elolvadása után egy héttel megtaláltam az udvaron a hiányzó csapágygolyót (bár addigra pótoltam a hiányosságot) így bekerült abba a dobozba amibe a többi volt.

                A lényeg, hogy 42 golyó kell bele.
                OdinHEM kedvelte ezt.

                Komment


                  #23
                  Üdvözletem !

                  A golyós kormánycsapágyazásnál feltétlenül meg kell vizsgálni a csészék állapotát. Egy szemmel látható kopottság esetén javallott a csere, mert valahol lógni valahol szorulni fog.
                  Duke és demeter kedvelte ezt.

                  Komment


                    #24
                    Sziasztok.

                    T1 golyóskosaras kormányt át lehet alakítani kúpos csapágyasra?
                    Mi a menete?

                    üdv: I

                    Komment


                      #25
                      Veszel két darab KL 44643 számú collos csapágyat, megméregeted a kormánynyakat meg a villafej csövét és átköszörülteted a külső-belső átmérőt hozzá, hogy azért ne is lógjon meg szerelni is lehessen. Megfelelő szaki tudni fogja.

                      Komment


                        #26
                        bokor28 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        T1 golyóskosaras kormányt át lehet alakítani kúpos csapágyasra?
                        Mi a menete?
                        Igen!
                        Az aprón most is van hírdetés róla. Colos csapágy az alap és azt köszörülik a megfelelő méretre. Én már több darabot beszereltem. Semmit nem kell átalakítani. Használatos motorra én nem rakok mást, összehasonlíthatatlanul jobb a menetstabilitása tőle a motornak!
                        Lemezjáték kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Mindkét választ köszönöm!
                          I

                          Komment


                            #28
                            Én csak a külső gyűrűt faragtam meg. Minden más passzolt és tényleg érezhető a motoron.
                            (Én 44649-es csapágyat használtam úgy rémlik)

                            Komment


                              #29
                              Úgy olvastam, hogy a 44649-es belső gyűrű pereme nagyon rádiuszos és kisebb felületen fekszik fel, ez lehet hátránya. Node, a gyárihoz képest ugyebár még így is...
                              heeegany kedvelte ezt.

                              Komment


                                #30
                                demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Úgy olvastam, hogy a 44649-es belső gyűrű pereme nagyon rádiuszos és kisebb felületen fekszik fel, ez lehet hátránya. Node, a gyárihoz képest ugyebár még így is...
                                Igen, így csak 2x akkora felületen fekszik fel egy csapágy mint a gyári, nem 3x akkorán. Hát, nagy tragédia
                                Lemezjáték és demeter kedvelte ezt.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X