Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia henger tuning

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Pancsa bicikli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Ennél azért több eszem van minthogy rögtön sok munkával, és anyagi ráfordítással járó tuningon kezdjek gondolkodni!
    Pancsa bicikli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Neki egy elég komoly tuningon esett át a blokkja A hengerfejtől kezdve a hengeren, dugattyún hajtókaron át egészen a kipufogókig!
    Most ha nem bánod én is "besértődök " -mint Te ,jó ?

    Lehet hogy nem vagyok pannónia szakértő ( nem is akarok az lenni )de --ÉS EZ A JELENLEVŐKRE UGYE NEM VONATKOZIK !
    :mivel én FIAT motorok jajítgatásával foglalkozok , itt is napi eset amikor valaki azt szeretné hogy az ő vacka is ilyen-olyan legyen mint a másiké ---DE Ő NEM HÜLYE ÉS INGYEN LEGYEN --ezért ez hozzáállás kicsit vörös posztó a szememben .

    Azt hiszem hogy a kérdésedre-magad adtad meg a választ--én csak abban tudtam segíteni , hogy közös lapra tettem a gondolataidat . Amik ugye vitathatatlanul a saját szavaid ?
    OdinHEM, ptm004 és 3 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Végig olvastam.... Hmmmm. Igen, az a baj, hogy sajnos sokan elfelejtik, hogy nem csak a " vas" hanem a " tudás " is értek ... Pedig esetenként a tudást - főleg a Pannónia eseteben - " olcsóbban " is meg lehet szerezni , mint a " vasat" ( hardware- software- kérdés ) a piros es fehér könyvek végen fejezetek szólnak erről a témáról .... Es itt a Fórumon letölthetők , ha valaki nem tudja megszerezni ....
      A másik , szerintem a fórum arra való hogy gondolatokat - terveket - es tapasztalatokat osszunk meg, véleményekre várva , amik vagy segítenek , vagy.... De ezt a második " vagy- ot" is el kell(ene) fogadni , a fórum szabalyaibol adódóan ...
      Kedves Pancsabicikli ! Ha a Te hengred olyan , ami a könyvben tuningként van leírva , akkor hajra, lépj tovább , vedd sorba a benzin útját , es mindenhol avatkozz be!! Mert azt tudjuk hogy ettől megy ....
      zahi, Beagle és 3 további látogató kedvelte ezt.

      Komment


        #18
        A Pannonia nem a 90-és az feletti oldalkocsizásra született. És valóban mint ezt már leírták egy teljes tuning esetén többre képes De milyen áron?. Egy teljes átalakítás nagy összeg mely nem térül meg sosem mert ha évente nem is de sűrűn kell valamit javítani rajta. És utána jön majd az ilyenkor automatikus gond Meg is kell állni vele!. Bocs nem akar itt senki sem bántani csak mi ostoba hozzá nem értők hangosan gondolkodtunk.
        Titus, OdinHEM és kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Még eszembe jutott egy anekdota , biztos sokan ismerik, sok helyen megtörténhetett , de leírom ha megengeditek :-)
          Egyszer régen el vetődött a mi falunkba is egy pannóniás, es történetesen pont a falu közepén állt meg a " tudomány " ... Oda szólt egy öreg nénihez a bolt előtt:
          - Néném nincs itt egy mechanikus a faluban ?
          Volt, szóltak neki az jött is, egy öreg kovács...
          Nézte nézte a motort , majd rá koppintott a kalapáccsal a blokk oldalára ...
          - na indijja be Kend azt a motort !
          Hát láss csudát , be is indult!
          - mivel tartozom Bátyám ? - kérdezte udvariasan az idegen.
          - 100 forint - felelte az öreg kovács
          - 100 forint ? Egy kalapács ütésért ???
          - az ingyen volt ... 100 forint azért mert tudtam , hova kell ütni ...

          Komment


            #20
            Hát igen... A Pannónia NEM kilencven km/ h fölé született ....
            De mi szeretnénk ... :-))))

            Komment


              #21
              Üdvözöllek kedves Joker!

              Nem besértődtem, csupán arról van szó hogy feltettem néhány kérdést és próbáltam összeszedni mindent ami a témában fontos lehet, ezért kissé hosszúra sikeredett az irományom! Nem akartam túl sokat írni ezért gondoltam ennyi is elég lesz! A kérdéseim konkrétan a tuninggal kapcsolatosak, illetve a Szente Gyula könyvben leírtakra hátha valakinek van tapasztalata! Erről érdeklődtem NEM a lánckerékről, karburátorról, gyújtásról, hanem mégegyszer leírom a SZENTE GYULA FÉLE KÖNYV HOGYAN LEHET A PANNÓNIÁK TELJESÍTMÉNYÉT NÖVELNI c fejezetben leírtakkal kapcsolatban.

              Arról nem tehetek hogy a szöveg értelmezése helyett inkább engem nevezel HÜLYÉNEK, ráadásul ismeretlenül!!
              Amikor világosan leírtam hogy az ismerősöm megcsináltatta a tuningot ezért nem tud segíteni MERT NEM Ő CSINÁLTA!!!
              És a szaki aki a munkát végeze, jelenleg nem tud vállalni munkát!!!!!! Telefonon beszéltem vele, tehát NEM INGYEN AKARTAM!!!!! Mást pedig nem találtam aki foglalkozik ilyesmivel, ezért gondoltam hogy nekilátok magam, ehhez kértem segítséget! Ehelyett itt tartunk!!!!! A motorom egy használhatatlan roncs volt az oldalkocsi úgyszintén, de én mégis a legdrágább utat választottam! Egy reménytelennek látszó teljesen lepusztult papírtalan gépet visszahozni az életbe, saját kezűleg!!!!
              Hogy hülye vagyok-e? Lehet hogy igen! De mégsem nevezhet senki annak,ez alól te sem vagy kivétel!!! Nem azért csinálok mindent amit tudok magam, mert sajnálom rá a pénzt, hanem mert egyszerűen örömet okoz ha dolgozhatok! Szeretek mindent megismerni, és utána bárkinek segíteni ha kell! A motorom oldalkocsival még így is alaphangon a milliót súrolja tehát óvatosabban ezekkel a kijelentésekkel. Ha pedig a hozzáállásom a vörös posztó a szemedben, akkor elmondanám hogy ez a hozzáállás jelentős szerepet játszik abban hogy rengeteg a dolgom, és mindenhol elismerően beszélnek a munkáimról! Mert tudják hogy mindig a megoldáson jár az eszem, nem azon hogy kinek kéne átpasszolni.

              Komment


                #22
                mateapu eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                -Melegben izzik a motorom(szinte nyomja a forróságot)és ijenkor állj meg!
                És te miben motorozol? Mert nekem sikerült már úgy túlmelegíteni a bejáratós gépet hogy majd 1km-t ment öngyulladással(mire rájöttem hogy hiába fékezek, a kuplung hamarabb csúszik meg. Aztán elzártam a csapot és kifogyott a benzin a karbiból)
                De motoros ruhában aztán semmit nem éretzem abból hogy süt a gép. De még csak a hangján és erején se lehetett észrevenni hogy valami nincs rendben. Bár 40°C-ba, lakott területen kívül 70-el el volt jó pár km-t, csak mikor beértem a városba(utolsó 3km) lett gondolom melege. Aztán 1km-re a céltól sikerült megállni (bár pár perc pihenő után pöccre indult)
                És ami a legfontosabb, semmi látható károsodást nem szenvedett.

                Komment


                  #23
                  Értékelek én minden hozzászólást! És a tréfát is értem, csak a probléma az hogy a témától rendesen elkanyarodtunk! És senki nem a konkrét kérdésre válaszol! Tudom hogy nem egyszerű és a pannóniát is így kell tudni elfogadni ahogy van, lehet hogy nekem kell az igényekkel visszább venni!

                  Kedves Gergőke!
                  Ami azt illeti az én motoromat nyugodtan le "kertitraktorozhatod" Ugyanis a blokkja pont egy kertitraktorból származik

                  Komment


                    #24
                    Pancsa bicikli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Kedves Gergőke!
                    Ami azt illeti az én motoromat nyugodtan le „kertitraktorozhatod” Ugyanis a blokkja pont egy kertitraktorból származik
                    Na tessék, meg van a hibaforrás. Szántáshoz szokott, nem száguldozáshoz.
                    De azért a viccet félretéve. Szóló-utazóban mennyit bír? Gondolom, hogy nem 90-et. Amikor veteránjaink még ifjú titánok voltak, akkor 70 km/h volt a megengedett a motorkerékpároknál. Tehát a motorokat is erre tervezték. A nagyon bátrak általában a 80-at tartották, hogy az autókat ne zavarják. Az igazán merészek mentek 90-nel is - túratempóban. Én a CZ-350-nel mindegyiket kipróbáltam. Emlékeim szerint a 75-80 feküdt neki hosszú távon a legjobban.

                    Szerintem azért, mert most 90 a megengedett, még nem feltétlenül kell megerőszakolnunk egy öreg gépet csak azért, mert felgyorsult a forgalom. Oldalassal pedig főleg nem fog sikerülni, mert - ahogy Sepy barátom írja - meg is kell vele állni, és szerintem az a 15-18 LE körüli teljesítmény nem lesz elég még tuninggal sem.

                    Végigolvasva a topicot én sehol sem éreztem, hogy itt bármi sértegetés esete forogna fönn. Egy baráti-haveri beszélgetés pedig élcelődő-csipkelődő humor nélkül nem sokat ér. ApaE képeit sajnálom, hogy eltűntek, mert nagyon tetszettek.

                    Komment


                      #25
                      Kedves CZsolti!

                      Magyarországon 1974 decemberéig nem korlátozták a motorkerékpárok és a személygépkocsik lakott területen kívüli sebességét,a Pannónia akkor már túl volt a tervezési szakaszon. A hozzászólásod többi részével egyetértek.

                      Komment


                        #26
                        joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        Pancsa bicikli eredeti hozzászólása
                        Ennél azért több eszem van minthogy rögtön sok munkával, és anyagi ráfordítással járó tuningon kezdjek gondolkodni! Pancsa bicikli eredeti hozzászólása
                        Neki egy elég komoly tuningon esett át a blokkja A hengerfejtől kezdve a hengeren, dugattyún hajtókaron át egészen a kipufogókig! Most ha nem bánod én is „besértődök” -mint Te ,jó ?
                        Lehet hogy nem vagyok pannónia szakértő (nem is akarok az lenni ) de --ÉS EZ A JELENLEVŐKRE UGYE NEM VONATKOZIK !
                        :mivel én FIAT motorok jajítgatásával foglalkozok , itt is napi eset amikor valaki azt szeretné hogy az ő vacka is ilyen-olyan legyen mint a másiké ---DE Ő NEM HÜLYE ÉS INGYEN LEGYEN --ezért ez hozzáállás kicsit vörös posztó a szememben .
                        Azt hiszem hogy a kérdésedre-magad adtad meg a választ--én csak abban tudtam segíteni , hogy közös lapra tettem a gondolataidat . Amik ugye vitathatatlanul a saját szavaid ?

                        Illik válaszolni tehát javitson ki aki tud , mi van ide írva ?

                        Én azt látom hogy van valaki aki szertné ha úgy menne a motorja mint a barátjáé -------aztán sokan (nálam okosabb ,udvariasabb egyének ) finoman terelgetnek ,hogy sajna ez a motor nem ilyen, nem nagyon alkalmas ...stb ----aztán kiderül hogy a barát motorja már nem is Pannónia a sok jó cuccal ----viszont sok munka és pénz --

                        Ezek után sem derült ki , hogy te megad is képes vagy elvégezni --a sok munkát és pénzt igénylő feladatot --hanem csak az hogy nem ér rá a mester .


                        Pancsa bicikli eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                        És a szaki aki a munkát végeze, jelenleg nem tud vállalni munkát!!! Telefonon beszéltem vele, tehát NEM INGYEN AKARTAM!!! Mást pedig nem találtam aki foglalkozik ilyesmivel, ezért gondoltam hogy nekilátok magam,

                        Ebből meg az jön le ,hogy te is képes vagy elvégezni amit a mester .Ezért lehetett bennem a képzavar .
                        Bár én nem -hülyéztelek le- , a jelenség amire utaltam és "vörös posztónak " neveztem egész más meghatározást takar --elnézésed kérem , ha félre értettelek volna .

                        Komment


                          #27
                          A lényeg hogy mindkettőnk hozzászólásában van félreérthető dolog, amit mindketten el is követtünk!
                          Rájöttem hogy valóban nem engem hülyéztél le, hanem az előző hozzászólásomra reagáltál amit én fogalmaztam rosszul!! szóval a lényeg: Én úgy értettem hogy nem kezdenék el tuningon gondolkodni, mielőtt a lánckereket kicserélném. (bárcsak ilyen egyszerű lenne a megoldás) Ezért elnézést kell kérnem! A vörös posztót értettem (okoskodó hülye aki mások tudásából akar nyerészkedni, sajnálja rá a pénzt, és ezért szögeli inkább maga, ráadásul azt hiszi hogy mindent jobban tud)
                          Ez nem így van hiszen akkor nem kérdeztem volna semmit hanem nekiállok, és valószínüleg jól elb...szom!
                          Természetesen nem tudom úgy megcsinálni mint egy tuningolásban járatos, felszerelt gépműhellyel rendelkező mester, de van amit igen, és arra gondoltam hogy kissebb dolgokat megcsinálnék Pl: ami a Szente könyvben van nem tűnik olyan komplikáltnak! És azért hogy a nyári szezonban legalább tudjunk egy kicsit motorozni könnyebben, erőltetés nélkül. Aztán majd ha télen leállítom, elviszem a blokkot, és ha ráér megcsinálja, ennyi én erre gondoltam! A többit pedig már ismerjük, méregettem és elakadtam ezért kértem tanácsot.

                          A jövőben próbálok majd egyszerűbb kérdéseket feltenni, és egyszerre csak egyet, és én is mindig csak arra válaszolok amit kérdeznek! Ennyi az egész próbáljuk egymást segíteni, ha már mindannyiunkat ugyanaz a cél motivál! Kakaskodásra kár az időt és az energiát pazarolni!

                          Komment


                            #28
                            Szólóban én olyan 80-85 körül utaztam tavaly, néha beleszaladt a 90-be is aki ismeri a kétüteműeket tudja hogy minden napszakban másként megy a külső hőmérséklet is sokat befolyásol!

                            még két személlyel is elmentünk 80-at igaz az asszonnyal ketten alig ütjük meg a 120-kilót

                            oldalkocsival viszont mindent jobban érezni, az emelkedőt, a szelet stb..

                            és érdekességként induláskor és olyan 60-ig szinte olyan mintha nem is lenne lenne rajta semmi, gyorsul szépen teljesem megfelelő! Viszont 60-felett hirtelen megáll a tudomány mintha nem akarna a motor tovább pörögni.
                            Ezért gondoltam ara hogy a gázok áramlásával a motor öblítésével, kompresszióval lehet gond.

                            A sértésekre visszatérve tényleg nem történt semmi égbekiáltó dolog, lehet hogy kicsit én vagyok maradi de majd beletanulok! A sok kéthengeres kép, meg a buta ötletek és a blokkcsere alapján gondoltam hogy csak röhögnek rajtam.

                            Komment


                              #29
                              Egy alattomos dolog mi így hirtelen beugrik a kipufogó. Ez sok esetben baj forrása és csak utoljára esik rá a gyanú. Nem tudom mennyit mentél vele felújítás óta de érdemes szétbontani mert bejáratáskor rakodik a koksz igazán. Később mikor jobban csavarjuk a fülét kevésbé . Ne vedd ostobaságnak de ha kb. 60-ig tudja a dolgát és utána átmegy gondolkodóba ez is lehet.

                              Komment


                                #30
                                A kipufogónyílásokon toljál föl 1,5 mm-t, a két nyílás között a gát 4 mm. A dugattyú szoknyájából le kell vágni, vagy köszörűkövön lemunkálni 2 mm-t.
                                A gyári furulya belső részét - ami ott kullog az első lamellán - szintbe le kell vágni, körülbelül 45-50 mm. A könyök és a dob csatlakozásánál is le kell vágni a feleslegesen benyúló részt, a dobot pedig rá kell tolni amíg a bilincs engedi, így a dobod már elég jó lesz.
                                A csatornákat igazítsd össze a felömlőknél, hogy egymással teljesen egy szintben legyenek. A karburátor - szívócső - henger csatlakozást úgy munkáld össze, hogy "lépcsők" ne legyenek benne, vagyis a a keverék akadályba ütközés nélkül áramolhasson. A henger felömlőjét össze kell munkálni a blokkon lévő résszel. Vagyis szét kell húzni a blokkot, a fél blokkfélre rá kell tenni a hengert, lerögzíteni, és megjelölni a felömlőkbe lógó részt. Utána lemunkálni-mérni-lemunkálni-mérni. A csatornákat felpolírozhatod, drótsodronyra felszerelt durva csiszolóvászonnal, vagy ujjal, ahogy sikerül. Kegyetlen meló.
                                Hengerfejből le lehet maratni 1 mm-t kb, így olyan 9-9,5 közötti lesz a sűrítési viszony. Vagy a legjobb új égésteret munkáltatni bele. Ha jók a csapágyfészkek és jó állapotú a főtengely, akkor ezt a kompressziót bírni is fogja.
                                Jó munkát!

                                Ezek után szeretnél még 80-90-nel menni?

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X