Közlemény

Collapse
No announcement yet.

P21 LUX hátsó lengéscsillapító

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    P21 LUX hátsó lengéscsillapító

    Üdv Kedves Fórumtársak!

    Mivel eddig seholsem találkoztam kifejezett P21 LUX leírásokkal, ( gondolom nagyban hasonlít a P21-hez) így szeretném célratörően megkérdezni, mennyiben azonos, és mennyiben másabb a P21 LUX hátsó lengés csillapítója a P12-ével/től?

    Sok Pannónián látom hogy kicsit "dizájnosabb" lengéscsillapítót alkalmaznak, és már láttam ezt gyári P21 LUX fényképén is... Úgy vélem közel azonos időben kibocsájtott tipusról lehet szó, így ezért érdekel ez az esetleges egyezőség...

    #2
    A P12 nem ugyanaz, mint a legutolsó változatú T5/P10? A Luxon burkolat nélküli a krómozott rugó és nagyobb az átmérője, maga a lengéscsillapító szerintem ugyanaz azon is.
    és TLF65 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      mintha én is úgy láttam volna, csak szerettem volna ha megerősít valaki...

      Komment


        #4
        No, hát Luxom nekem sincs, de akkor egyformán raktuk össze magunkban.

        Komment


          #5
          Viszont én beszereztem egy pár LUX hátsó rúgót, és valóban rászerelhető a P12-es hátsó lengés csillapítókra. Mindössze két plussz tárcsa szükséges a nagyobb átmérőjű rúgó felfekvéséhez. Sajnos azonban ezt is túl keménynek érzem, így visszacsomagoltam, és "jó lesz ez majd későbbre" gondolattal eltettem. (egy másik Pannóniámra, amit lehet hogy egykarú hátsó villával építenék, kiindulva ezekből a gyönyörűen krómozott, de bika erős LUX rúgókból )

          Viszont más módon oldottam meg a rúgó-problémámat ( mindig "irigyeltem" az MZ-ket a kényelmes hátsó rugózásért...)

          Most P12-es hátsó rúgós tagok vannak a motoron, (rúgók+lengéscsillapítók) és a tapasztalaltom az, hogy az után gyártott rúgók " kicsit erősebbek" a gyáriaktól. ( vagy a gyáriak puhultak már fel erre az időre...) és vagy nekem kellene súlyt felszednem, vagy túl kényelmes vagyok, de ezek is ráznak-ütnek, szóval... nem tetszenek.

          A következőképpen orvosoltam a saját panaszomat. A lánc felöli oldalon a megszokott P12-es rúgó van beépítve, míg a fékdob felöli oldalra szintén egy P12-es rúgót építettem be, de ez utángyártott első lengés csillapító rúgó. Kb ugyanaz az átmérő, de hosszabb, viszont puhább, mint a hátsó telóé. Jobban össze kellett nyomni a szereléshez, de belefért a csészékbe.

          Így ezzel az " öszvér" megoldással nagyon kényelmesen rúgózik a motor, ( az első telók eddig is kivállóan működtek) a kanyarban is megfelelő az úttartása, és nagyon-nagyon élvezem azt a kényelmet amit nyújt!

          Mindössze egy dolgot jegyzek meg:
          - remélem nem csavarodik el a hátsó villa, amiatt, hogy eltérő a megtámasztás ereje a két oldal között, de mivel van ez a félelmem, így mindenképpen keresek egy rúgó készítőt, aki két egyforma puha rúgót készít nekem...
          demeter kedvelte ezt.

          Komment

          Ugrás az oldal tetejére
          Working...
          X