Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia főtengely könnyítés.

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia főtengely könnyítés.

    Valaki tud szolgálni valamiféle leírással 1 hengeres Pannónia főtengely könnyítésről.
    Egy cikkben olvastam, hogy 7,2 kilogrammról le lehet menni 5,2-re. Könnyebb lesz a gyújtás forgórészem is és a könnyítést szeretném megcsinálni a kuplung kosarán is.

    #2
    Beagle és ptm004 kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Jobb gázreakciót, mivel a tehetetten tömeg csökken.

      Komment


        #4
        Beagle kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          Ma kapok próbára egy 28-as Dellorto karburátort. Fúrás után az alábbi módosítást meg akarom csinálni a hengerben is:Click image for larger version

Name:	10427343_1490077121228052_9072579503059932060_n.jpg
Views:	1
Size:	161.1 KB
ID:	140297
          Ha össze jön a pénzem kapni fog a motor egy P12-es szalámi kipufogó párt is.
          kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Ifás kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Erről a kipufogóról van valamiféle leírás vagy, hogy ki tudná elkészíteni?

              Komment


                #8

                Komment


                  #9
                  Egy cikkben olvastam, hogy 7,2 kilogrammról le lehet menni 5,2-re
                  Nem abban a totalcar-os cikkben olvastad, amiben "bervas" P12-esét mutatták be?
                  Ő ha minden igaz furatolta a gyári átméretű sonkát ha jól vettem ki a szövegből. Aminek az alapját számítógépes szilárdsági számítások (végeselem-módszer, FEA) adták, hogy biztosan a lehető legtöbbet le tudja szedni még elegendő szilárdság mellett.
                  A másik elterjedt megoldás az, hogy esztergán levesz a szaki a főtengely külsejéből, egészen addig, amíg a lapolással egy szintbe nem kerül a külső átmérő. Utána pedig alu betétet készíteni a forgattyúsházba, hogy csökkenjen az elősűrítőtér térfogata.

                  Esetleg ha valakinek van tapasztalata az utóbbival az engem is érdekelne.

                  A Csaba Béla (de van, aki szerint meg Bába Antal) tervezte változatot érdemes megcsináltatni
                  Rendelkezel esetleg pontos méretekkel?

                  Mármint úgy veszem ki a szavaidból, hogy a széria és a Csaba/Bába között is van eltérés - és bocsánat, hogy mindig téged talállak meg az ilyen kérdésekkel...

                  Be kell vallanom az "összekukázott" (szó szerint a "vazshulladékból" került ki a váz), de papíros Pannoniámmal én is ilyen terveket szövögetek: P12-szerű kipufogó, végre belekerül a KX hajtórúd stb. stb...

                  - - - Updated - - -


                  szóval kell rendesen visszalapozni
                  http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=16628&na_step=30&t=9161076&na_order=

                  Épp lapozgattam arrafelé.
                  There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                  Komment


                    #10
                    kollarg kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      neki igen jól sikerült az átalakítás
                      Jól hangzik - legalábbis megfontolandó.

                      Ha valaki venné a fáradságot megkeresni és pontosan meghivatkozná itt, az jó lenne
                      Már elkezdtem, csak még nem értem el odáig. Ha megtalálom (mert a kereső nem akarja kiadni), akkor átmásolom.
                      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                      Komment


                        #12
                        Attached Files
                        kollarg kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Én még kipufogó terén agyaltam TS 125 dobokon is elölről 6 centit rövidítve rá megy a gyári könyökre és olyan hosszú lesz mint a gyári kipu valamennyire még a P12-es kipufogóra is hasonlít az ára is jóval barátságosabb.

                          Komment


                            #14
                            Úgy látom, ez olyan mint egy "normál"rezoncső, csak "belebujtatva" egy hengerbe, (csőbe) a hangtompítóval együtt...
                            érdekes lenne a Pannónia motor műszaki adataival méretezett rezonátorcső méreteit ezzel összehasonlítani... Meg is csinálom, mihelyst lesz egy kis időm!

                            - - - Updated - - -

                            Ifás eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Én még kipufogó terén agyaltam TS 125 dobokon is elölről 6 centit rövidítve rá megy a gyári könyökre és olyan hosszú lesz mint a gyári kipu valamennyire még a P12-es kipufogóra is hasonlít az ára is jóval barátságosabb.
                            Jó megoldás, de itt pont az a lényeg, hogy a könyök után a kipufogó kúpos része milyen hosszú, és milyen átmérőre "nő" fel, utána milyen hosszú ezen az átmérőn a hengeres rész hossza, majd milyen kúp hosszal csökken le egy végső hengerátmérőre... Ez a rezonátorcső fő adatai, amit a méretezésnek ki kell számolni... Csak méretezett, vagy gyakorlati tapasztalatok alapján faragott kipufogó adja a megfelelő - esetenként a maximális teljesítményt.

                            A faragás: Technikusi fogás, iszonyú hatalmas gyakorlati tapasztalatok alapján,
                            a méretezés: mérnöki találmány, ami alapul a tecnikusi tapasztalatokon, megtámasztva az elméleti tudással...( esetleg finomítva... pl. áramlástani, hőtani tudományokkal...

                            itt jutott eszembe, vajon a technikusok miért nem "tuningolnak" repülőgépeket??? mert csak földi járművekre igaz a " faragás"-technologia...

                            Komment


                              #15
                              Amúgy ha lenne valaki aki tervez egy kipufogót Pannóniára én azt is legyártatnám magamnak.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X