Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Kuplung oldali szimeringcsere csapágykihúzással

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Kuplung oldali szimeringcsere csapágykihúzással

    [Szolgálati közlemény: >innen< indult ez a szál, nyitottam neki egy új témát.]
    * * *

    Gondolom kuplung oldali szimeringet csak blokkszéthúzással lehet cserélni...
    Utoljára szerkesztve a következő által: ApaE; 2014 júl. 25, 14:19. Oka: Új téma nyitás

    #2
    Igen, de csak akkor érdemes belefogni, ha nagyon olajos a gyertya, azaz a keveréken kívül még onnan is szív olajat. Erről azonban jobb biztosan meggyőződni, itt a kollegák mindjárt adnak tanácsot, (jobbat mint én, ) mielőtt belefognál...
    kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Szerintem nem kell széthúzni a blokkot!(habár a memóm már nem a régi!....és már vagy 20 éve nem láttam ,,Pancsit!............de úgy rémlik hozzá férsz!.......kikapod,kidobod,előkapod,bedobod,összedobod és tűzzzz!!!!!!!!!!!!(esetleg vizsgáld meg a főtengely szimering helyét ki tudja mit találsz......hallottam már olyat hogy megkopott!)Vagyis egyszer messziről láttam olyat aki állítólag hallotta!

      Komment


        #4
        Sajnos nem férsz hozza ... A 2 golyos csapagy között van .

        Komment


          #5
          Egy hetvenes évekbeli Autó-Motorban láttam egy olyan célszerszámot amivel ki lehet húzni a csapágyat a blokk széthúzása nélkül. Úgy nézett ki a dolog mint a Pannóniák lánckerék lehúzója csak a két csavar helyett két esztergált csapot kellett bedugni a lehúzó tárcsába aminek a végére olyan átmérőjű golyó van esztergálva mint ami az adott golyós csapágyban fut,ez két oldalt le volt lapolva amit miután lefúrja az ember a csapágy golyó kosarát és a csapágyban lévő golyok egy oldalra szaladtak szépen be lehet tolni a golyóhoronyba majd e csapokat elfordítva a lehúzó tárcsa segítségével ki lehet húzni a csapágyat és már hozzá is férni a kopott szimeringhez.Ha megtalálom a rajzot be is teszem ide.Nyilván itt mérlegelni kell h érdemes e egy ilyen célszerszámot csinálni/csináltatni vagy ezt az időt inkább rászánjuk a blokk széthúzására.

          Komment


            #6
            "Egy hetvenes évekbeli Autó-Motorban láttam egy olyan célszerszámot amivel ki lehet húzni a csapágyat a blokk széthúzása nélkül. Úgy nézett ki a dolog mint a Pannóniák lánckerék lehúzója csak a két csavar helyett két esztergált csapot kellett bedugni a lehúzó tárcsába aminek a végére olyan átmérőjű golyó van esztergálva mint ami az adott golyós csapágyban fut,ez két oldalt le volt lapolva amit miután lefúrja az ember a csapágy golyó kosarát és a csapágyban lévő golyok egy oldalra szaladtak szépen be lehet tolni a golyóhoronyba majd e csapokat elfordítva a lehúzó tárcsa segítségével ki lehet húzni a csapágyat és már hozzá is férni a kopott szimeringhez.Ha megtalálom a rajzot be is teszem ide.Nyilván itt mérlegelni kell h érdemes e egy ilyen célszerszámot csinálni/csináltatni vagy ezt az időt inkább rászánjuk a blokk széthúzására."

            Szerintem ez a fajta megoldás itt nem jó sem elméleti, sem gyakorlati szempontból:

            Elméleti oldalról: Ezt a fajta célszerszámot (az SKF oldalon fénykép is van róla) meg kell támasztani és ez a támasztási pont gyakorlatilag csak a főtengely csúcsa lehet, amit nem szerencsés dolog nyomással támadni (deformáció veszélye+a túl oldalon lévő 1 db csapágy axiális feszítése).

            Gyakorlati szempontból: Az említett (amúgy valóban jó) célszerszám használatához az kell, hogy ki kell venni a csapágykosarat, ami csak roncsolással megy. Praktikusan meg kell fúrni egy ponton és kiszedni. Ez viszont azzal a beszéllyel jár, hogy forgács marad ott, ami később komoly gondot okozna...A másik gyakorlati gond, hogy a folyamat közben végig ott van a főtengely kuplung oldali csonkja, ami eléggé kinyúlik, szóval nem könnyű oda célszerszámot illeszteni.

            Amúgy az alu ház szimmering tartót sem lenne könnyű kiszedni...

            Tartok tőle, nem lehet megúszni a blokk széthúzását, ha erről az oldalról akarunk szimmeringet cserélni. (A másik oldalon valahogy ki lehet bányászni és betenni az újat.)
            Utoljára szerkesztve a következő által: Lemezjáték; 2014 júl. 25, 07:30.
            kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              Jó dolog lehet az a lehúzó, de a blokk széthúzását és összerakását egy délután alatt kényelmesen meg lehet csinálni.
              Szóval kérdéses hogy megéri-e vele széthúzás nélkül bajlódni.l(Főleg ahogy Lemezjáték is leírta, elég komplikált a dolog)

              Komment


                #8
                A '70-es években sok mindent kitaláltunk és sok ilyen ötletet leközölt az Ezermester (pl. olajoshordóból készített kéziforgatású betonkeverőgép ). Hiánygazdaság volt és a "Csináld magad!" mozgalom valóban ezermetereket nevelt akkor belőlünk. Ez az ötlet látatlanban mondva működőképes, de profi módon és edzett anyagból érdemes csak megcsinálni. Ráadásul az a csapágyszétgányolás nagyon nem tetszik. Egy új csapágy is kell, azt vissza is kell tenni, ami ilyen esetben szintén csak kalapáccsal és csődarabbal oldható meg. Az pedig nem igazán profi.
                joker kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  meg kell támasztani és ez a támasztási pont gyakorlatilag csak a főtengely csúcsa lehet, amit nem szerencsés dolog nyomással támadni (deformáció veszélye+a túl oldalon lévő 1 db csapágy axiális feszítése).
                  Ez alapjában véve igaz, csak azt nem szabad elfeledni, hogy a lánckereket is csak ugyan ilyen módon lehet lehuzni.
                  Jelen pillanatban nem emlékszem a főtemgely konkrét tengelymegfogási módjára, ( alapesetben egy tengely egyik végén a csapágyazás tengelyen is, házban is fogva van, másik végén vagy csak tengelyen, vagy csak házban) de azt mindenképpen kibírja a főtengelycsapágyazás, hogy a kúpos? illesztett tengelyvégről lehúzzuk a primer kis lánckereket.

                  Én a nagyobb gondot ott látom, hogy tengelyről-házból egyszerre kell(ene) le-kihúzni a csapágyat.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: TLF65; 2014 júl. 25, 08:50.

                  Komment


                    #10
                    Lemezjáték és CZsolti kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      ez a támasztási pont gyakorlatilag csak a főtengely csúcsa lehet, amit nem szerencsés dolog nyomással támadni (deformáció veszélye+a túl oldalon lévő 1 db csapágy axiális feszítése).

                      ...bocs , ezt gondold át .

                      - - - Updated - - -

                      CZsolti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                      esetben szintén csak kalapáccsal és csődarabbal oldható meg. Az pedig nem igazán profi.

                      ....menetes szál -megfelelő méretü csődarab -nagy alátét- anya

                      Komment


                        #12

                        Komment


                          #13
                          Nem teljesen, mert a lánckerék csak a főtengellyel van kapcsolatban, míg a csapágy a blokkféllel is,
                          Bocsánat! Igen, teljesen igazad van! És így Lemezjátéknak is! Ha főtengelyen megtámasztva huzzuk ki a szerelt blokkból a csapágyat, az még talán leginkább a "sonkák" párhuzamosságára a legveszélyesebb, ott nincs egytengelyben az hajtókar alsó csapjával, és tud rugalmasan? deformálódni... bár én soha nem így szereltem. 30 évvel ezelőtt...

                          felkellene újítani ezirányú ismereteimet, azaz neki kellene látni egy CR-blokk építésének... ( CR=Caferacer) itt jegyezném meg, hogy az egyik 24 órás csapat 1 hengeres Pannóniával abszolut értékelésben 3. lett, 1815 km-t teljesítve 24 óra alatt , ami átlag 75 km/h sebességet jelent óránként, de 24 órán keresztül!!!, és a legjobb körideje alapján a legjobb körátlagsebssége 95 km/h volt...ez akár 130 km/h-t is jelentett a célegyenesben!!!

                          Szóval gyüjtöm a zsét, prox hajtókarra, és wiseco dugóra...
                          cocojumbo kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            a szálat betekerném a teng.végébe (fixen) -csapágy rátesz -cső utánna -alátét ( a cső miatt) -anya .

                            szép lassan "benyomom a helyére .


                            de van jobb -csak kicsi bonyolultabb is : csapágy 1 éjszaka fagyasztó ----reggel kivesz , melegítő pogácsával közepe visszamelegít --messziről bedobni a helyére

                            Komment


                              #15
                              ApaE,

                              és a Te általad "rekonstruált", bemutatott blokk-széthúzó készülék az nem a főtengely-fél homlokán fekszik fel? nem emlékszem pontosan, de elolvastam a célszerszámok-rovatban...

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X