Közlemény

Collapse
No announcement yet.

A szelén és kiváltása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Én tegnap csináltam egy elektronikát, graetz híddal egyenirányítva és a feszültség szabályozva hogy 7,3v fölé ne mehessen.
    A héten veszek aksit a motoromba, aztán kipróbálom hogy hogy működik, ha jó megosztom a terveket.
    (egyszerű kis nyák, sarukkal együtt 10 alkatrészből áll)
    ici169 és Aries88 kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Szia!
      Köszönöm, az nagyon hasznos lesz, várjuk a kapcsolási rajzot.
      Üdvözlettel,
      Péter

      Komment


        #18
        Vettem ma aksit, ki is próbáltam. De a feszültség szabályozó részénél valamit elszúrtam...
        Túlságosan leszabályoz. Még nem tudom hogy miért, de dolgozok a probléma megoldásán. Ha lesz működő verzió akkor a kapcsolási rajzot és a nyáktervet is megosztom. Meg mivel jelenleg nincs akkutöltése a motoromnak eléggé igyekszek megoldani a problémát és csinálni egy működőt

        Egyébként méregettem egy kicsit a töltőtekercset, alapjáraton 4V-ot produkál, kb félgázon már 11v-ot. Na ezt nem bírta a zselés aksim...
        Valamint egy kis érdekesség: alapjáraton 100Hz és négyszöghullám. Fordulat növekedésével természetesen nő a frekvencia és háromszög hullám lesz a négyszögből.
        És mindezt nagyon gyenge mágnessel.

        Komment


          #19
          Én is ma babráltam vele, hogy műszakira legyen jó. A szelénem teljesen felmondta a szolgálatot. Megcsináltam a fórumon írt alkatrészekkel, egyszer 7,2 V-ot mérek, utána felugrik 13-ra. Holnap átnézem, hátha valamit félrekötöttem anno.

          Komment


            #20
            Fránya elektronika
            Én is megcsináltam múlt héten LED-esre a visszajelzőket meg az irányjelzőket(merthogy nekem olyan is van rajta ) Ez mind sikerült elsőre jól ,ezzel meg itt vacakolok...
            De holnap azt hiszem szétberhelem kicsit aztán megnézem részegységenként hogy minden működik-e úgy ahogy kellene neki.

            Egyénként a nyák-lap amin van pont fele akkora mint szelén ami volt benne gyárilag

            Komment


              #21
              MPeter7 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Merthogy olvasni lehetett, hogy By299 dióda kell, aztán kell hozzá (jó minőségű) kondenzátor, meg ellenállás.
              Őszintén szólva,én nem bonyolítottam a dolgot! Beforrasztottam a fent említett diódát és kész!
              Már 260 km-t mentem a géppel,hibátlan az akksim! (jó a töltöttség és nem forralja)

              Komment


                #22
                Egyetértek Beagle kollégával, ugyan így tettem ahogy ő is.
                Vettem egy diódát hozzá, beforrasztottam, s azóta rendbe vagyok.
                Gondozásmentes "zselés" akku van, jól megvannak.

                Komment


                  #23
                  Én be se forrasztottam...
                  Csak benyomtam a lábakat a kábelek végeibe, egy zsugorcső, aztán rá mégegy. Az 59-es pontot is kihagytam a gyújtáskapcsolónál mert minek, így a diódával a vezetékben mehet a biztosíték alá egyből. Meg amúgy semmit nem forrasztottam a kábelezésnél (még a kürt testszálat se oldalra), ha leblankolom a kábelvégeket és kettéhajtom a sodrott ereket, kitépni se lehet a gyújtáskapcsolóból. Forrasztott, merev kábelvéggel meg azért el tudom képzelni. De lehet hogy tévúton járok, nem vagyok szakember.
                  Az zselés akksim úton van, a kipufogóm a krómozónál, így még várni kell a mérésekkel, de majd megosztom hogyan tölt.
                  Utoljára szerkesztve a következő által: demeter; 2013 máj. 01, 18:48.

                  Komment


                    #24
                    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    Én be se forrasztottam...

                    demeter eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                    ha leblankolom a kábelvégeket és kettéhajtom a sodrott ereket, kitépni se lehet a gyújtáskapcsolóból.
                    Háááát..... Én inkább átfuttattam cinnel,ugyanis a csavar meghúzásánál a vége elnyírhatja a vezeték szálait (ez cinezve nem fordulhat elő) és ezáltal bizonytalan lehet a kontakt! (és ha bizonytalan a kontakt,akkor melegszik,illetve oxidálódik) Van,amikor évekig sincs vele gond,de szinte biztos,hogy lesz vele probléma,míg a cinezettel biztosan nem! (persze,ha meg van húzva a csavar kellőképpen)

                    Komment


                      #25
                      OK, ezt figyelembe véve, ha szükséges, akkor megcsinálom én is.

                      Komment


                        #26
                        Na megvannak a hibák(merthogy kettőt is vétettem...) Holnap megpróbálok venni hozzá alkatrészt, valamint megcsinálni és kipróbálni. Ha így már jól működik akkor közlöm a terveket hogy aki hasonló problémával küzd az ezek alapján megoldhassa azt
                        Egyébként sima savas aksiknak jobb ha "szaggatottan" kapja a töltést. Tehát oda kondenzátor nemigen kell, csak egy dióda meg esetleg szabályzás. Zselés aksinak viszont egyenletes szufla kellene, ezért próbáltam graetz híddal megcsinálni, csak aztán megtudtam hogy az nem működik úgy hogy az egyik váltóáram és a kimeneti negatív közös... Úgyhogy most lesz egy dióda meg egy kondi, aztán a szabályzás. Így a kondi az aksit visszafelé nem tudja kisütni sem.
                        Meg kipróbáltam úgy hogy a szabályzót megküldtem 15v-al, akkor is stabilan adja a 7,3v körüli feszt

                        Komment


                          #27
                          Sziasztok!
                          Egyébként hogyan a legegyszerűbb leellenőrizni, hogy a szelénlap rendesen működik-e?
                          Rákötni egy váltóáramú trafóra az egyik végét, és megnézni, hogy a másik oldal és ugyanazon föld között egyenáram jelenik-e meg? Esetleg lényeges a terhelés is?
                          Üdv,
                          Péter

                          Komment


                            #28
                            MPeter7 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                            Sziasztok!
                            Egyébként hogyan a legegyszerűbb leellenőrizni, hogy a szelénlap rendesen működik-e?
                            Rákötni egy váltóáramú trafóra az egyik végét, és megnézni, hogy a másik oldal és ugyanazon föld között egyenáram jelenik-e meg? Esetleg lényeges a terhelés is?
                            Üdv,
                            Péter
                            Én szimplán beindítottam a gépet, és megmértem az aksinál aksival együtt és aksi nélkül is. Multimétert állítsd egyen és váltóáram között(lesz mind a kettő, ha jó akkor váltóáramból csak egy kicsi) és kiderül hogy mit ad. Egy kis gázadásra nekem megugrott az érték, mind egyen mind váltóaramű oldalon.
                            Esetleg ha van oszcilloszkóp, vagy olyan multiméter amiben van akkor többet is meg lehet tudni

                            Komment


                              #29
                              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              Meg kipróbáltam úgy hogy a szabályzót megküldtem 15v-al, akkor is stabilan adja a 7,3v körüli feszt
                              Milyen szabályzót használsz?

                              Komment


                                #30
                                ici169 eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                                Milyen szabályzót használsz?
                                7806-os feszültség stabilizáló IC és 2db 1N4148-as dióda. Így jön ki ez a feszültség.

                                Egyébként nem nagy meglepetésemre nem volt a boltban cucc hozzá, szóval a héten nem lesz meg a szabályzó... Pedig már kíváncsi lennék rá hogy hogy működik.

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X