Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Lámpatök

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Lámpatök

    Sziasztok!

    Az első lámpabúrán van egy lyuk amibe nem tudom mi volt. A km órától jobbra. Sejtem , hogy valami visszajelző lámpa, talán piros.
    Tehát a kérdés az, hogy mi kell oda
    Click image for larger version

Name:	P1110335.jpg
Views:	1
Size:	188.9 KB
ID:	157245

    A másik problémám az, hogy a gyújtáskapcsolót sehogy sem sikerült hézagmentesen a búrához rögzíteni.
    Ha a kettő süllyesztettfejű csavart meghúzom akkor a krómozott fedelet ha rárakom az egyik csavarnak a feje kitartja a lemezt. A süllyesztésből kikapartam a festéket is.

    Click image for larger version

Name:	P1110343.jpg
Views:	1
Size:	186.2 KB
ID:	157246Click image for larger version

Name:	P1110344.jpg
Views:	1
Size:	182.5 KB
ID:	157247Click image for larger version

Name:	P1110347.jpg
Views:	1
Size:	188.4 KB
ID:	157248

    Van egy harmadik gond is a lámpabúrával kapcsolatban, hogy a földelő vezetéket hová kötöttétek a gyújtáskapcsolóból? Mert az egyenirányító szelénnek meg van alul a helye hogy anyával hova kell rögzíteni, de a földelésnek sehol egy kiálló menetesszár vagy bármi.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2014 okt. 18, 20:46.

    #2
    Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

    Az első lámpabúrán van egy lyuk amibe nem tudom mi volt. A km órától jobbra. Sejtem , hogy valami visszajelző lámpa, talán piros.
    Tehát a kérdés az, hogy mi kell oda
    Amikor a motor készült nem volt kötelező semmilyen visszajelző. Most viszont az, méghozzá a távolsági fényszórónak. A színe pedig kék kell hogy legyen.
    Tehát ha a meglévő lyukba akarod tenni akkor oda szerezz egy kéket.
    Ha viszont vissza akarod állítani a lámpatök eredeti állapotát akkor azt tanácsolom hogy belülről vékonyan fedd be a lyukat üvegszállal és műgyantával. Erre pedig kívülről mehet a késtapasz. Az egészet pedig szépen lecsiszolod (nem kell sok gyakorlás a javítás "láthatatlan" legyen fényezés után)

    Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
    Van egy harmadik gond is a lámpabúrával kapcsolatban, hogy a földelő vezetéket hová kötöttétek a gyújtáskapcsolóból? Mert az egyenirányító szelénnek meg van alul a helye hogy anyával hova kell rögzíteni, de a földelésnek sehol egy kiálló menetesszár vagy bármi.
    A jobb oldali, lámpatököt tartó csavarra kötöttem. Valamint oda kötöttem a lámpára és a kormányra menő test kábeleket is.
    Valamint ajánlom hogy húzz onnan el egy testkábelt az akkudobozba is, onnan pedig a blokkra (a láncvédő burkolat (az a darab ami neked nem megy be a blokktól )felső, kicsi tartócsavarja alá érdemes kötni) és még egyet a hátsó lámpába.
    Ezzel sok későbbi kellemetlenségtől kímélheted meg magad.

    A Pannónia ilyen szempontból jó, a gyári kábelmennyiségnek a többszöröse is kényelmesen elfér mindenhol
    Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2014 okt. 18, 21:43.

    Komment


      #3
      Ez a lámpatök eredeti és nem fúrta ki senkisem. Tehát ha minden igaz akkor ez az eredeti állapota és a régi kábelkötegén ott volt egy kis izzó is bekötve ami ide mehetett, úgyhogy már akkor a távolsági fényszóró vissza jelzője volt. Gondolom én!

      A gyújtáskapcsolóból kimenő testkábelt én is a lámpatök csavarjára gondoltam, de a bekötésen nincs a lámpa és a bilux kapcsolóból kimenő földelés. A hátsó lámpáról nemtudok semmit mert odaáig ma nem jutottam el bekötésileg.

      Ha jól értelmezem akkor azt tanácsolod, hogy a gyújtáskapcsolótól vigyek ki egy testkábelt az akkuhoz és onnan tovább még egy testkábelt a láncburkolat csavarjára és a hátsó lámpától az akkuig?

      A kábelek hosszabbak a kelleténél, de mivel első restaurálásom ezért nem is vágok belőlük még az biztos Elfér szépen mindenhol.

      Köszönöm a segítségeidet!

      Komment


        #4
        Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
        Ez a lámpatök eredeti és nem fúrta ki senkisem. Tehát ha minden igaz akkor ez az eredeti állapota és a régi kábelkötegén ott volt egy kis izzó is bekötve ami ide mehetett, úgyhogy már akkor a távolsági fényszóró vissza jelzője volt. Gondolom én!

        A gyújtáskapcsolóból kimenő testkábelt én is a lámpatök csavarjára gondoltam, de a bekötésen nincs a lámpa és a bilux kapcsolóból kimenő földelés. A hátsó lámpáról nemtudok semmit mert odaáig ma nem jutottam el bekötésileg.

        Ha jól értelmezem akkor azt tanácsolod, hogy a gyújtáskapcsolótól vigyek ki egy testkábelt az akkuhoz és onnan tovább még egy testkábelt a láncburkolat csavarjára és a hátsó lámpától az akkuig?

        A kábelek hosszabbak a kelleténél, de mivel első restaurálásom ezért nem is vágok belőlük még az biztos Elfér szépen mindenhol.

        Köszönöm a segítségeidet!
        Gyárilag nem volt rajta. Szóval azt valaki utólag építette be.

        Legyen két testcsomópont. Ez egyik a lámpatökben, a másik az akkudobozban.
        A lámpatökben lévőre kötve a gyújtáskapcsoló, a fényszóró foglalata valamint a kormány testelése (gyárilag az alsó villahíd valamelyik csavarjára ment. Én a a felső villahíd kormánytartó anyája alá kötöttem be)

        A másik testcsomópont nálam az akkudobozban, annak az egyik tartócsavarján van. Ide van kötve az akku negatívja, egy kábel ami a blokkra megy valamint egy ami a hátsó lámpára.

        És persze a két testcsomópont egymással is összekötve.
        Mindent ami csavarra van kötve szigorúan saruval! Ha lehet akkor forrasztva (én az enyémen sok csatlakozást csak préseltem, sz.pok is vele azóta is Persze az enyémnek én csináltam az egész kábelezését. Nálam a testpontokon se csak ennyi vezeték van ezen a képen az a két kábelvezető spirál a kormány alatt tele van)

        Komment


          #5

          Komment


            #6
            Azzal a csavarral is próbáltam, de akkor még jobban nem passzolt a pajzs a tökre. Azt hiszem leköszörülök egy keveset az egyik csavar fejéből.

            Keresgettem a témák között, de a "Lámpabúrák felújítása" téma tűnt nekem a legmegfelelőbbnek.
            Tévedtem

            Komment


              #7
              A képen ami fekete lámpatök az az eredeti T5H motoromé. Beszereztem egy másikat ami nincs kifúrva.
              Észrevettem, hogy felül nincs meg a beszerzett töknek az a peremezése ami az enyémen van.
              Ez problémát jelent-e a krómkeret és az üveg rögzítésénél?Tehát nem fog leesni? Sima keret nem ez az előre nyúlos.
              Click image for larger version

Name:	IMG_20150429_194804.jpg
Views:	1
Size:	191.8 KB
ID:	144358Click image for larger version

Name:	IMG_20150429_194811.jpg
Views:	1
Size:	193.7 KB
ID:	144359Click image for larger version

Name:	IMG_20150429_194828.jpg
Views:	1
Size:	189.3 KB
ID:	144360Click image for larger version

Name:	IMG_20150429_194833.jpg
Views:	1
Size:	192.8 KB
ID:	144361

              Meg két különbséget vettem még észre. Felül az első furat az enyémen bentebb van. Meg a szelén furata is bentebb esik. Amit ma szereztem be lámpatököt az nyilván egy régebbi gyártásból van ha jól gondolom.
              Ezek nem szembetűnőek szerintem.

              Komment

              Ugrás az oldal tetejére
              Working...
              X