Közlemény

Collapse
No announcement yet.

T5 kifli, villahíd

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    T5 kifli, villahíd

    Festeni készülök Motorkát. A problémám az, hogy nem tudom kiszedni a vázból a villahidat. A kiflibe kicsavartam a középrészbe való anyát. De alatta van egy másik. Annak viszont el van barmolva a bemetszett része, így az nem mozdítható. A kérdésem az lenne, hogy ez menetes, vagy csak egyszerűen lecsúszik?
    A másik kérdésem az, hogy a teleszkóp szárakat miként tudom kivenni a kifliből?
    Mielőbbi gyors segítségeteket köszönöm, holnap folytatni szeretném a szerelést!

    #2
    A kiflibe kicsavartam a középrészbe való anyát.
    A felsőt, ami tulajdonképpen a biztosítást szolgálja, ez eddig oké.

    De alatta van egy másik.
    Aminek csak a teteje látszik ki a felső villahídból, rajta a két bemetszéssel. Azzal tudod a kormánycsapágyat beállítani.

    Annak viszont el van barmolva a bemetszett része, így az nem mozdítható. A kérdésem az lenne, hogy ez menetes, vagy csak egyszerűen lecsúszik?
    Nagyon sok motoron szét van barmolva a teteje, legtöbbször annyira hogy el sem tudod fordítani.
    Ez az anya viszont csak belül menetes, a villakifli csak rácsúszik. Tehát ha nincs nagyon szétbarmolva (és leszedted a csövek végébe menő zárócsavarokat), akkor a felső villakifli lejön felfelé elméletben.

    Ha nagyon szét van barmolva, akkor ott helyben le kell venni a szétbarmolt széleiből. Nyár elején csináltam ezt egy márkatárs gépén, ott szét volt verve az acél annyira, hogy a Dremel 20mm átmérőjű picike vágókorongjával kellett rajta igazgatni bő tíz percet, mire le tudtuk kocogtatni gumikalapáccsal a kiflit.

    A másik kérdésem az, hogy a teleszkóp szárakat miként tudom kivenni a kifliből?
    Ugye az alsó kifliben meglazítod az átmenő M10 csavarokat, utána a szár lefelé kijön. Van amikor simán vagy minimális tekergetéssel kicsúszik, de ha sosem volt hozzányúlva, akkor szükséges lehet némi erőszak: nekem van hozzá egy célszerszámom, talán ApaE blogbejegyzésében volt hozzá rajz: sima rúdanyag, alul olyan menet ami belemegy a villaszárba (nem tudom fejből, de megpróbálok utánanézni), felette értelemszerűen a csőnél kisebb átmérő. Aztán ezt lehet ütögetni ha szükséges.

    A villaszárcső belső menete M32x1,5 - az egész történet a piros könyv 105-109 oldalain van leírva. A felső villakifli eltávolítása a végén, a kormánycsapágyazás kiépítése részen szerepel. Egész jól le van írva, még az is szerepel, hogy figyeljünk a gépzsír hiányában esetleg szanaszét szaladó csapágygolyókra.
    Annyi eltérés van az általam leírtakkal, hogy a könyvben először ütik ki a csövet, utána jön le a felső kifli - én fordított sorrendben szoktam csinálni, mert nekem így tűnik kíméletesebbnek.
    Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2014 dec. 27, 21:44. Oka: dőlt betűvel írt rész
    Noob, demeter és 5 további látogató kedvelte ezt.
    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

    Komment


      #3
      A másik kérdésem az, hogy a teleszkóp szárakat miként tudom kivenni a kifliből?
      Az anyára nem emlékszem,viszont a villaszárat én egyesével,a szárba tekert menetes rúddal ütöttem ki.Legjobb lenne,egy hosszabb lehúzót eszkábálni neki,mondjuk menetes szárból és hegesztett fix szárakkal.
      Utoljára szerkesztve a következő által: mátéapu; 2014 dec. 28, 06:11.
      Igrich, demeter és zahi kedvelte ezt.
      "Rohan az életed és rohan az út.Elmarad mögötted lassan a múlt.Nem tudod biztosan,hogy hová is mész,de úgy is észre veszed ha oda érsz."V.A.

      Komment


        #4
        Legjobb lenne,egy hosszabb lehúzót eszkábálni neki
        Az kíméletesebb lenne, csak a burkolat miatt nem nagyon lenne hova megtámaszkodnia.
        Igrich kedvelte ezt.
        There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

        Komment


          #5
          Köszönöm barátaim mindenki szíves segítségét! A csapágy leszorítót a tanácsolt módon megköszörültük körbe, így a kifli lejött. A teleszkópszárt elég volt gumikalapáccsal kicsit morcosabban megkínálni, így azok is szépen kivehetők voltak. Nyilván egy erősebb berohadásnál ez már nem lett volna elegendő, akkor kellett volna az említett eszköz.
          Tehát még egyszer köszönöm a tanácsokat!
          kollarg és OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            Igrich eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            Nyilván egy erősebb berohadásnál ez már nem lett volna elegendő, akkor kellett volna az említett eszköz.
            P10 teleszkópszárral jártam úgy hogy pár napot ázott csavarlazítóban de még úgyis csak melegítés közben püföléssel sikerült csak kiszedni (puhafa darab és kalapács. És mindezt csak a rugó fölötti műanyag gyűrű sínylette meg. Annak nem tetszett a melegítés. Bár végül a motoromra nem azok a szárak kerültek.)
            Igrich kedvelte ezt.

            Komment

            Ugrás az oldal tetejére
            Working...
            X