Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Reflektor és féklámpa visszajelzés

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Reflektor és féklámpa visszajelzés

    A kérdés felvetésem az lenne, hogy miként köthetek be a világítási körbe fék és reflektor visszajelző lámpákat? Ha a szíves magyarázaton kívül még egy kapcsolási rajz is lenne erről, hát az maga lenne a gyönyör!
    Köszönöm a válaszolók fáradozását!

    #2
    Üdv! Bár rajzot nem tudok adni róla, de nem tartom túl bonyolultnak a bekötést. A reflektor visszajelzőnek adottnak kell lenni, mertugye anélkül nem tudod elvileg műszakiztatni, a féklámpa visszajelzőtmeg a féklámpa kapcsolótól elhozott " vezetékkel el tudod hozni, testet meg adja a foglalat.
    dongos78, Lemezjáték és kollarg kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      világítási körbe fék és reflektor visszajelző lámpákat? Ha a szíves magyarázaton kívül még egy kapcsolási rajz is lenne erről, hát az maga lenne a gyönyör!
      Ahogy István írja: ha nem OT-s, akkor kelleni fog 1 darab kék színű visszajelző a távolságinak. Bárhogy csinálod, két dolog kell neki: test (bárhonnan - kiviteltől függően a visszajelző házának csatlakozása a lemezhez is elég lehet, de biztosabb vinni hozzá pl. a lámpafej rögzítőcsavarjától), illetve pozitív. Ez utóbbit pl. úgy, hogy a reflektor sarujába menő vezeték mellé bedugsz még egy vezetéket (56B pontra megy ha jól emlékszem), a másik vége a visszajelzőre. Kis teljesítményű műszerizzót (1-2W, amit árulnak - én azt használtam ami a bontott ruszki visszajelzőben volt) bele és kész is van.

      Ugyanígy el lehet készíteni a fékvisszajelzőt is. De utóbbira van más megoldás is, olyan ami azt is kijelzi, hogyha kiégett az izzó és nem működik - ezt Reed relével. Ehhez itt találsz ötletet:

      Lada Baráti Kör

      Igaz jóval bonyolultabb. Meg ugye azon az oldalon is oda van írva, hogy ilyen kísérletezések csak saját felelősségre stb stb.
      Utoljára szerkesztve a következő által: kollarg; 2015 febr. 05, 12:49.
      korompaiistvan és dongos78 kedvelte ezt.
      There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

      Komment


        #4
        Fék visszajelző? Az meg minek? Jaaa, hogy tudjad mikor fékezel?
        Igrich és Lemezjáték kedvelte ezt.

        Komment


          #5
          dongos78
          Fék visszajelző? Az meg minek? Jaaa, hogy tudjad mikor fékezel?
          ...Csak akkor van rá szükség, ha nem csikorog a féked!
          Igrich, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

          Komment


            #6
            ha nem csikorog a féked!
            Ja, én ezért szoktam bezsírozni a fékpofákat.
            Na jó, kezd belőlem dőlni az ökörség, el is dugulok mára
            Igrich, korompaiistvan és 3 további látogató kedvelte ezt.

            Komment


              #7
              kollarg eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ahogy István írja: ha nem OT-s, akkor kelleni fog 1 darab kék színű visszajelző a távolságinak.
              Hűha, én OT rendszámot akarok a motorra. Raktam bele kék visszajelzőt akkor nagyon mellé lőttem?
              Ami még rá került az két visszapillantó tükör és az első váznyaktábla hiányzik a többi az utolsó csavarig olyan mint amikor 1970-ben legurult a sorról.

              Komment


                #8
                Béla Rácz eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                többi az utolsó csavarig olyan mint amikor 1970-ben legurult a sorról.
                Csak sokkal fényesebb

                Bocsi, de ezt nem lehetett kihagyni, de azért akkoriban aligha lehetett a fényezést tükörnek használni.

                Komment


                  #9
                  Na igen, de ennyi "hiba" még beleférVagy nem?Mármint a visszajelzőre visszakanyarodva.

                  Komment


                    #10
                    Fék visszajelző?
                    A japánoknál volt egy időben nagy divat: ha fékeztél világított a piros lámpa a műszerfalon. De kb. a 70-es években, aztán leszoktak róla.

                    Hűha, én OT rendszámot akarok a motorra. Raktam bele kék visszajelzőt akkor nagyon mellé lőttem?
                    Hogy mennyire, azt nem tudom. De az OT lényege, hogy ugyanúgy lehessen ahogy gyártáskor. Például sárga féklámpa-búra.
                    De én még sosem vittem OT-re mocit, esetleg majd akinek van ilyen tapasztalata az majd kisegít információval.
                    There's a very fine line between "hobby" and "mental illness".

                    Komment


                      #11
                      heeegany
                      Csak sokkal fényesebb
                      Lehet antikolni...kint kell hagyni a szabadban egy-két télre, vagy elég néhány hónap csirkeól is neki!
                      (Jó, én is abbahagytam...)

                      Komment


                        #12
                        Ez eszembe sem jutott bakker
                        Csirkeól igaz az van még, csak csirke nem volt már a környékén se vagy 15 éve, meg kutyalak lett belőle.

                        Úgyhogy marad ilyen a fényezés

                        Komment


                          #13
                          No, kicsit talán orcátlanságnak tartjátok majd, hogy mint a következőkből kiderül. olyan kérdést vetettem fel, ami nálam megoldott, csak épp kíváncsi voltam, kinél milyen megoldások vannak, voltak, lesznek erre a kérdésre. A reflektor visszajelző klasszikus módon, mint a rajzon is látszik, 36b re van kötve, mikoron a reflektort bekapcsoljuk az érintkezőn keresztül, az izzón át a föld felé zár, az izzó világít. Érdekes, számomra kissé érthetetlen módon, a féklámpa visszajelző a föld felé van zárva a reflektor föld pontjáról, de ugyancsak föld felé zár. Igazából nem értem, hogy miként működhet így a két kijelző, de működik. Nyilván ebben az esetben a fék visszajelző csak azt jelzi vissza, hogy a féklámpa megszakító működik, s nem pedig azt, hogy a féklámpa világít. A féklámpa ilyetén működése számomra úgy értelmezhető, hogy a féklámpa izzón és kapcsolón kessztül záródik az áramkör, így az izzó világít, annak ellenére, hogy mindkét pólus földre van kötve, de sorosan.

                          A bekötés jelenleg ez:

                          Click image for larger version

Name:	bekötés.png
Views:	1
Size:	4.0 KB
ID:	143730
                          Utoljára szerkesztve a következő által: Igrich; 2015 febr. 05, 22:34.

                          Komment


                            #14
                            Ez eddig rendben is van, de még mindig nem tudom felfogni mi értelme van a féklámpa visszajelzőnek!? Talán az a megoldás, hogy jelezze, ha kiégett az izzó még érthető, bár ahhoz bonyolult megoldás, hogy motornál haszna is legyen, mert max. a hátrafordulást kikerülendő lustaság ellen hasznos (én mindig így néztem meg, vagy a garázs falán láttam a tükörben, hogy felvillan), de persze ezt ne vegyétek személyeskedésnek, mivel sok más olyan dolog is van, aminek nem látom értelmét, de kinek a pap, kinek a paplan...

                            Komment


                              #15
                              Motorkát én így vettem. Volt rajta, így most is lesz a felújítás után. Amúgy tényleg hülyeség, de olyan csiri-viri. Egyébként nálunk reflektor visszajelző nélkül is lelehet vizsgáztatni az olyan motorokat, amelyeken a gyártáskor nem volt ilyesmi felszerelve. Normál zöld forgalmiról van most szó, nem OT-ról. Ezt néhány hete kérdeztem meg, mert az egyik barátom P10-est akar vizsgáztatni és azon semmiféle visszajelző nincs. Ha a lámpatök már Motorkán nem lett volna kifúrva. biztos nem furkáltam volna, még ha kötelező lenne sem. Inkább egy lemezlapra felfogattam volna ezeket a visszajelzőket, egy oldható elektromos kötéssel. Elvittem volna vizsgáztatni, aztán ezek leszerel, s majd a legközelebbi vizsgára vissza. Amúgy nagyon jók a hozzászólások, tetszenek.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X