Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Egyenírányítás

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Egyenírányítás

    A "Szelén kiváltása" c. témában olvastam, hogy ki lehet váltani a szelént diósával is. A típus is meg lett adva. BY299 dióda. Nekem még szelénem van a motorban, de tartalékom az nincs. Így gondoltam, hogy e diódából raktározok be néhányat. A mi kis városunkban levő kereskedők viszont nem tartják a kezüket az elektronikai alkatrészek beszerzési lehetőségeinek ütőerén, magyarán nálunk ilyesmit nem lehet kapni.
    Ha valaki kitudna segíteni ez ügyben, vagy valami jó beszerzési forrást adni, azt nagyon megköszönném!

    #2
    Szia! Például ajánlom őket:
    Keresés - HEStore.hu, Hobbielektronika.hu áruház
    Nagy előnye ennek az alkatrésznek hogy nem kell titkolni az árát meg postásra vadászni hogy a párod előtt juss hozzá
    Noob és sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #3
      Csak a postaköltség árát ne mutogasd neki

      Egyébként ha több darab kell és ráér akkor rendeld Kínából (íbéj). Onnan ingyé kihozzák(innen meg majd 1000ft)

      Bár ha nem csinálsz zárlatot akkor egy ilyen dióda kb örök élet. (kivéve ha kifogsz egy gyári hibásat) . Szóval sok nem kell belőle. De nem csak by299-es jó bele. A lények hogy bírja a terhelést. (legalább 2A-re érdemes szerintem méretezni)
      Ez mind jó:
      HEStore.hu - Elektronikai alkatrészek, Hobbielektronika.hu áruház

      - - - Updated - - -

      Közben gyorsan rákerestem:
      http://www.ebay.com/itm/High-Quality...item3a8fa893ae
      Igaz jóval nagyobb mint ami kéne, de az nem baj. Viszont nincs postaköltség.
      De biztos van kisebb is, csak azt tovább kel keresni

      Komment


        #4
        Mivel kicsi a rendelkezésre álló elektromos teljesítmény, így minden voltocskát meg kell becsülni. Ha diódát vesztek, pl. a hestore-től, akkor a schottky diódákat keressétek. Ezek az alább említettnél jóval kisebb nyitófeszültséggel, és ebből adódóan kevesebb vesztességgel dolgoznak. Nem mindegy 6 V-nál, hogy 0,5-0,7 V megy el kárba, vagy 0,2V. Van 45V-15A-es. MZ-ben ilyet használok évek óta. Pannoniában, és az összes mágnesesben is jól bevethető egyenirányításra. A legtöbb hasznos teljesítményt egy schottky-ból épített graetz híddal tudjátok elérni mágneses töltésnél. (mágneses: állandó mágneses lendkerék, váltakozó áramú generátora)

        http://www.hestore.hu/prod_10022231.html

        Ezt használom kb. 2 éve.
        Utoljára szerkesztve a következő által: gesszti; 2015 márc. 19, 14:39.

        Komment


          #5
          gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Mivel kicsi a rendelkezésre álló elektromos teljesítmény, így minden voltocskát meg kell becsülni. Ha diódát vesztek, pl. a hestore-től, akkor a schottky diódákat keressétek. Ezek az alább említettnél jóval kisebb nyitófeszültséggel, és ebből adódóan kevesebb vesztességgel dolgoznak. Nem mindegy 6 V-nál, hogy 0,5-0,7 V megy el kárba, vagy 0,2V. Van 45V-15A-es. MZ-ben ilyet használok évek óta. Pannoniában, és az összes mágnesesben is jól bevethető egyenirányításra. A legtöbb hasznos teljesítményt egy schottky-ból épített graetz híddal tudjátok elérni mágneses töltésnél. (mágneses: állandó mágneses lendkerék, váltakozó áramú generátora)

          MBR 1645 , Schottky dióda, 16A / 45V - HEStore.hu, Hobbielektronika.hu áruház

          Ezt használom kb. 2 éve.
          Igazad is van meg nem is.
          Vagyis nem helyett nem feltételül? Alap esetben a Pannóniákban nincs semmilyen feszültségszabályozás. Csak egy egyenirányító aztán mehet a szufla az aksiba. Ezért nem biztos hogy jó ha nagy a feszültség, nehogy az aksi túl sokat kapjon.
          De ha az adott motor rendszere(mert rengeteg eltérés van) kevés töltőfeszültséget produkál akkor biztosan jobb a helyzet a schottky diódával.
          Na meg akkor is ha feszültség szabályzó is került bele időközben.

          Bár tapasztalatom hogy graezt hidasra alakítva, egy jó feszültség szabályzóval alapjáraton is van megfelelő töltés. Csak ehhez a tekercs másik végét is ki kell vezetni, mert az gyárilag testen van.


          Egyébként ennek mennyi a vesztesége? (most sajna nincs időm átnézni az adatlapját).
          Utoljára szerkesztve a következő által: heeegany; 2015 márc. 19, 15:26.

          Komment


            #6
            Nyilván azért nem szükséges feszültségszabályzó, mert egy utas egyenirányító van a motorba. Így a töltő feszültség fél periódusát használja ki, ez pedig nem okozhat túltöltést. Amúgy zseniális dolog ez, elegendő egy darab egyenirányító, és nincs feszszabályzó, ami költségnövelő és meghibásodási lehetőség.
            Köszönöm a válaszokat! nagyon hasznosak volta, s remélem, másoknak is haszonnal járnak.

            Komment


              #7
              heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Pannóniákban nincs semmilyen feszültségszabályozás.
              Már hogyne lenne. Mégpedig maga a rendszer kialakítása/méretezése. Megfelelő terhelés esetén a tekercs vasmagja telítődik, és egyszerűen nem tud magasabb feszültséget előállítani. (legalábbis papírforma szerint így működik, csak az as szabványú gyártásnak erről néha más a véleménye)
              Lemezjáték, Igrich és CZsolti kedvelte ezt.

              Komment


                #8
                gesszti eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                csak az as szabványú gyártásnak erről néha más a véleménye)
                Inkább mondjuk úgy hogy többnyire. Mert szerintem több darab sikerült úgy hogy nem felelt meg a szabványnak.

                ApaE írta anno hogy találkozott olyan rendszerrel ami delejezett lendkerékkel 20v körüli, vagy a feletti szuflát produkált.(pontos értékre már nem emlékszem, de valami ilyesmi rémlik) nekem viszont 8V fölé nem igazán megy semmi, (kivéve az átalakított töltés, de azt meg már a szabályzó kezeli). Pedig nekem is delejezett a lendkerekem. A szaki szerint aki csinálta többet el se bír az adott lendkerék.
                Érdekesség még hogy két lendkereket vittem egyszerre. Hát elég nagy különbség volt a kettő között. Delejezés után ez egy kicsit csökkent ugyan, de még így is elég nagy a különbség.
                Természetesen az erősebbik került a motoromra. De gondolom volt ami még jobbra sikeredett. Tekercsekből pedig szintén volt ami jól sikerült aztán ha mindenből a jól sikerült kerül össze akkor bizony nyírhatja az aksit, égetheti kifele az égőket...

                Szóval Igrich inkább mérd be a tekercset és a szerint válassz diódát Az a tuti.
                Igrich kedvelte ezt.

                Komment


                  #9
                  Amit linkeltem, mbr 1645-ös, az bőven többet kibír, mint ami valaha Pannoniában előfordulhat. Nyugodtan használhatjátok.

                  Nem csak nálunk volt ilyen elterjedt az as szabvány. Volt egy babettám, ami folyamatosan nyomkodta ki az izzókat. A végén egy 12V-os 45W-os H1-es halogént raktam rá. Na, azt nem égette ki. :-)
                  Igrich kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Már hogyne lenne. Mégpedig maga a rendszer kialakítása/méretezése. Megfelelő terhelés esetén a tekercs vasmagja telítődik, és egyszerűen nem tud magasabb feszültséget előállítani.
                    Kicsit pontatlanul fogalmaztam, mert ilyen értelemben tényleg van feszszabályzás, sőt, ahogy írod is, ez A fesszabályzás. Tehát ekkor én arra gondoltam, hogy külön berendezés nincs erre a célra, hanem maga a rendszer van így méretezve, ha tetszik így: önfesszabályzó a rendszer. Köszi a pontosítást!
                    CZsolti és Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment

                    Ugrás az oldal tetejére
                    Working...
                    X