Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5H hátsó teleszkóp

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    Pannónia T5H hátsó teleszkóp

    Sziasztok!

    Nem találtam még ilyen témát, ezért nyitottam.Ha még is van csak én voltam a béna akkor elnézést ezért!
    Problémám a következő: csatoltam két képet, a pirossal karikázott rész a kérdéses(bár ha észrevesztek más rendellenességet is akkor szóljatok!)Anya,sima alátét, rugós alátét ezekkel van rögzítve a teleszkóp, Vagyis lenne mivel ahogy a képen is látszik a rugós alátét és a gumiszilent között igen nagy hézag van. Mindkét oldalt! Kézzel, igaz nem könnyen, de mozgatni tudom a csapon.

    Szerintetek mit rontottam el? (muzeális minősítés a cél, tehát ha módosítanom kell valamit akkro ezt figyelembe kell vennem)

    #2
    Szia! Sajnos a képeket nem sikerült csatolnod, legalábbis én nem látom.

    Komment


      #3
      Szia!Lefelejtettem őket.Nemsokára pótolom.

      Komment


        #4
        A lemaradt képek:
        Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	194.0 KB
ID:	144212Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	195.9 KB
ID:	144213
        Attached Files
        Utoljára szerkesztve a következő által: Béla Rácz; 2015 ápr. 11, 11:11.

        Komment


          #5
          Közeli képet kell csinálnom, mert hiába rakom fel jó minőségben, a fórum lerontja.

          Komment


            #6
            Alkatrész lista nem ír véletlenül alulra is alátétet? Mert ha mozogni tud akkor lehet hogy nem húztad meg eléggé, vagy nem is lehet, mert a menetes résznek hamarabb vége mintsem megszoríthatná az anya a telót.

            Komment


              #7
              Üdv !

              Nem akarok butaságot írni , de az nem lehetséges , hogy az egyhengeresen használt két féle hátsó lengéscsillapító miatt két féle gumi "silent" létezik , és te, pont a nem oda illőt raktad bele ??? (bocs nem megbántani akarlak , csak találgatok mert ilyen hibával még nem találkoztam ! ) . Ha jól látom , ez már az újabb tipus, abból is az állíthatós , amit kb '66- '67 -től használtak , elméletileg ez egy kb 35 mm hosszú gumi , aminek a közepén egy ~25 mm átmérőjű "dudor van , a belső furat átmérője pedig 12 mm körüli... esetleg a gumibetét hossza is lehet hogy kevés ??? Az már gondolom majdnem biztosnak vehető hogy a csapok , mind a vázon , mind a lengőkaron gyáriak , és nem utólagos kialakításúak .
              Tudtommal nem kell mögé is alátétet tenni , de ha minden kötél szakad, valami hasonló , esetleg szorítókúpos megoldással valahogy fixálni kellene , mert így a csúszkálástól hamar kikopik a gumiban a furat . (mennyivel korrektebb megoldás lenne ,ha egy vállaspersely volna belepréselve a gumiba , és csak azután kellene a helyére szerelni kívülről alátéttel támasztva ...)

              Komment


                #8
                OdinHem: nem ír belülre alátétet és a szitu pont az amit leírtál! A menetes rész nem olyan hosszú, hogy rögzítse a szilentnél a teleszkópot!

                zahi:megbántásról szó sincs! Azon elmélkedtem a mi nap ,hogy a padláson találtam 1 pár "rózsás"teleszópot meg szerintem orosz teleszkópot(nagyvolt mint állat) Tehát nincs izárva, hogy nem is ez votl rajta eredetileg. A motorom 1970 decemberi. szóval lehetett az újabb fajta teleszkóp is rajta meg a régebbi(rózsás). A gumi szilenteket összehasonlítottam azokkal amik előtte benne voltak és ugyanaz.(bár ez nem zárja ki, hogy akkor is nem oda illőt rakta bele)

                A csapok véleményem szerint eredetiek és nem kókányoltak, de lemérem a hosszukat.

                Komment


                  #9
                  '70-ben ez a teleszkóp volt eredetileg, fém felső rugótokkal.
                  Az anya mögött pedig nagy átmérőjű (ma fakötésűnek mondott) alátét szorítja össze a gumibetétet a vázzal vagy lengővillával, úgy hogy felfekszik a csapok peremén és csontra kell húzni a 10-es anyákat (később volt a lengővillán kisebb átmérőjű csap is 8-as menettel a végén).
                  zahi kedvelte ezt.

                  Komment


                    #10
                    Bocsánat , ezek szerint tévedtem ... Nem akartam félrevezetni senkit , rosszul tudtam .
                    -t5- kedvelte ezt.

                    Komment


                      #11
                      Egyébként találtam egy szélesebb szilentet ami méretileg tökéletes, de csak 1 darabot találtam belőle és utángyártottból szerintem csak egy méretet(amit vettem)gyártanak. Az anya alatt sima meg rugós alátét van koppig húzva, mégsem érik el és nem is szorítják a szilenteket.
                      Click image for larger version

Name:	P1110617.jpg
Views:	1
Size:	184.4 KB
ID:	144255Click image for larger version

Name:	P1110615.jpg
Views:	1
Size:	191.7 KB
ID:	144256

                      Komment


                        #12
                        Már megbocsáss de ez így , ebben a formában elég szarul néz ki ! Tehettél volna egy nagyobb alátétet is rá, de szerintem a gumi alkatrész méretével , vagy kialakításával lesz a bibi . Nem tennéd meg hogy a rosszabb állapotban lévő teló-ból kiszerelnéd a "szilentet " , és lefényképezed aztán felteszed ide , lehet hogy nem is hozzávaló ! Esetleg lerajzolod méretekkel hogy most mit mutat . Valóban sántít valahogy az egész , de az utángyártott gumialkatrészek minőségéről is tudnék mesélni ...
                        demeter kedvelte ezt.

                        Komment


                          #13
                          Nem hiányzik onnan egy csövike ?
                          Fergusson kedvelte ezt.

                          Komment


                            #14
                            Az enyémen nincs cső benne . (de jobb megoldás lenne ...)

                            Komment


                              #15
                              Ez a gumi biztos nem ebbe való.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X