Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannónia T5H hátsó teleszkóp

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Ha jól gondolom te ezt a típust használtad:
    Click image for larger version

Name:	1.jpg
Views:	1
Size:	52.1 KB
ID:	144266
    De lehet inkább ez a változat kéne alá:
    Click image for larger version

Name:	2.jpg
Views:	1
Size:	53.2 KB
ID:	144267
    Ebből kettőt kell használni. Először felrakod az egyiket, aztán a teleszkópot és aztán a másikat. Nem árt ha előtte befújod wd40-nel, hogy könnyen becsússzon a teleszkópba, mert ha nem csúszik bele elég mélyen akkor nem ér semmit. És alátétet mindenképpen nagyméretűt tegyél rá, mert ha meghúzod a csavart ezen egyből átugrik a gumi szilent is, azt meg követi a teleszkóp.

    Amúgy miért van ilyen marhanagy hézag a lengővilla láncvédője és a láncvédő félkör között? Az sem egészséges. Valamelyik lehet meg van rogyva.
    Utoljára szerkesztve a következő által: Blackmumus; 2015 ápr. 16, 19:13.
    zahi kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      zahi: igaz, fakötésű alátét kell oda ahogy előttem írták. Igazából fel sem tűnt, hogy oda nagyobb alátét kell mert messzi volt a szilent az alátéttől mint batyús zsido a jó Istentől.

      joker: cső az oldalkocsi szilentekhez van

      demeter: igazad lehet, de akkro honnan szerezzek bele hozzá valót? FÓti Gyúlától vettem ezeket is és félek ,hogy más fajta nincs neki

      Blackmumus: az alsó képen lévő szilent az az oldalkocsimhoz kell.


      Megmérem a szilent méreteit és a régit rápróbálom, de ahogy irtam nagyon úgy néz ki, hogy az a rávaló, csak egy van belőle sajnos.

      Azt a hézagot a lengővilla és a láncvédő között megnézem, mert tényleg nagy és észre sem vettem.

      Szivem szerint körbe fényképezném ,hogy ti többet látottak minden hibát észrevegyetek. De ezt nem lehet elvárni Meg nincs is ilyen topik

      Komment


        #18
        Mérd meg a csapokat a válltól a vázig vagy a lengővilláig. Az mennyi?
        Valaki csak meg tudja mérni nála is kb. annyi-e, aztán meg kéne mérni egy gyári gumiszilentet.

        Komment


          #19
          az alsó képen lévő szilent az az oldalkocsimhoz kell.
          Nem, a régebbi fajta T5-ös teleszkópoknál azt használták, nekem is az van. Az újabb teleszkópoknál, a nem állítható rugókeménységű P-s modelleknél használták a felsőt.
          zahi kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            A csapok méretei a következők:
            a kuplung oldal felől a felső teljes hossza 36,8mm, menet nélküli része 24,5mm
            ugyan ezen oldal alsó csap teljes hossza 44,2mm, menet nélküli része 30,8mm

            a másik oldal felső teljes hossza 39mm, menet nélküli része 28mm
            az alsó csap teljes hossza 41,5mm, menet nélküli része 28mm

            Csatoltam képet a talált szilentről. Annak a hossza 29,5mm, szemben az új utángyártottal ami csak 25mm. A belső furat átmérőjük között is van különbség, A réginek 1mm-el kisebb, de így is rácuppant a csapra.

            Click image for larger version

Name:	P1110628.jpg
Views:	1
Size:	184.2 KB
ID:	144285Click image for larger version

Name:	P1110633.jpg
Views:	1
Size:	196.3 KB
ID:	144286Click image for larger version

Name:	P1110632.jpg
Views:	1
Size:	197.4 KB
ID:	144287
            A régi szilentel így néz ki:
            Click image for larger version

Name:	P1110634.jpg
Views:	1
Size:	193.4 KB
ID:	144288

            Komment


              #21
              Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Ha jól gondolom te ezt a típust használtad:
              [ATTACH=CONFIG]27373[/ATTACH]
              De lehet inkább ez a változat kéne alá:
              [ATTACH=CONFIG]27374[/ATTACH]
              Ebből kettőt kell használni. Először felrakod az egyiket, aztán a teleszkópot és aztán a másikat. Nem árt ha előtte befújod wd40-nel, hogy könnyen becsússzon a teleszkópba, mert ha nem csúszik bele elég mélyen akkor nem ér semmit. És alátétet mindenképpen nagyméretűt tegyél rá, mert ha meghúzod a csavart ezen egyből átugrik a gumi szilent is, azt meg követi a teleszkóp.

              Amúgy miért van ilyen marhanagy hézag a lengővilla láncvédője és a láncvédő félkör között? Az sem egészséges. Valamelyik lehet meg van rogyva.

              Igazad van. Fóti Gyulánál találtam ezt a képet: https://picasaweb.google.com/pannoni...53257130003618
              Annyi a különbség, hogy nekem más fajta a teleszkópom, de ez nem jelenti azt, hogy ez a szilent nem lenne jó.
              Lehet rákérdezek Gyulánál , a szilentek méreteire.
              zahi kedvelte ezt.

              Komment


                #22
                Nem belevau , de ha jól látom a képeket, összerakáskor megzsíroztad őket . Ha valóban így történt , és ráadásul pl Lzs-2 vel , akkor ez lehet hogy hiba volt, és a gumi (ami egyébként sem éri el a gyári anyagminőséget...) tönkremenetelét borítékolni lehetett volna !
                Esetleg szilikon , vagy szilikon zsír használata jobb lett volna , de én a legtöbbször a nyúlós ultra mos-6 ruha mosópaszta , vagy hasonló szappanszerű anyag használatát részesítem előnyben .
                Nem tudom hogy egy új garnitúra beszerzése és beépítése mennyiben orvosolná a dolgot , lehet hogy - ismerve az utángyártott gumi cuccok minőségét - élettartama nem sokban haladná meg az előzőét . A csapok méretszóródását figyelembe véve - miután összehasonlítottam a gumi szilent hosszát , szerintem az mellett döntenék , hogy négy darab vállas-perselyt csináltatnék hozzá ,(nem biztos hogy más méretű persely kapható hozzá) amit bepréselnék a gumiba , és vállal befelé építeném a helyére ,lapos alátéttel kintről támasztva .( ahogy látom a belső átmérő sem smakkol .)
                Bár nem annyira költséghatékony megoldás , nem is gyári , de szerintem működne . Esetleg valami más motorét átalakítani , de nem egyszerű a dolog ....

                Komment


                  #23
                  Lehet idő előtt be fog keményedni a gumi a csapágyzsírtól.
                  Az ötleted nem is lenne rossz, csak nekem számít az, hogy gyári állapotú legyen minden. Vagyis törekszem arra.
                  Veszek 8 darab kúpos gumiszilenteket és meglátjuk azzal mire jutok.
                  Köszönöm a segítséget!

                  Komment


                    #24
                    De kúpossal mire mész? A tiéden a teleszkópok alsó-felső szemének a belső kialakítása hordós.
                    A csapok össze-vissza mérete okozza a bajt nyilvánvalóan, a gyári megoldás itt kevésnek látszik.
                    Valamikor a héten meg tudok mérni négy eredeti teleszkópgumit, hátha előrébb látunk.
                    zahi kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      Semmire!
                      Vagy 10 évvel ezelőtt vettem 4 utángyártott szilenteket, meg most is és a régebben vásároltak azok ahogy elnéztem őket jók lesznek.

                      A méretekre attól még kíváncsi vagyok!
                      zahi kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        Ma tudtam megmérni, 30-31 mm-esek a csapok a vázon és a lengőkaron.
                        Teleszkópgumiból viszont kétfélét találtam gyárilag is a hordósból, az egyik pont ide passzol és 32 mm körül van a hossza (ez már persze használt és összenyomódott, eredetileg biztos picit hosszabb is volt), a másik meg olyan 24 mm környékén van.
                        Erre a rövidebbre emlékszem, hogy a régi P10-esemen ilyen volt felül, de ott a csap is rövidebb volt. Akkor arra a használtat tettem vissza, mert olyan jó állapotban volt és alig volt szélesebb a gumi, mint a teleszkóp felső szem. Most már élénken felrémlik a dolog.
                        zahi kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Köszi!Az én használt szilentem 30 körül van. Felül ugye rövidebbek a csapok.
                          Akkor alényeg,hosszabbat kell beleraknom mint ami most van.
                          zahi kedvelte ezt.

                          Komment

                          Ugrás az oldal tetejére
                          Working...
                          X