Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannóni kipufogódob elkoszolódása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #31
    joker
    Lemezjáték, ...nem vagyok egy g...i , de ezt a műveletet végig néztem volna -egy sörrel a kezemben hátradőlve egy kempingszékben ...
    Hát igen...valóban szép látvány lehettem...könyékig kormosan, olajosan, félig rátérdelve, ráfeküdve a vasra, nagyokat nyögök, és közben félhangosan mondogatom, nem megy..b...ssza meg, nem igaz, hogy megy!

    Ha arrafelé jött volna valaki, biztos megjegyzi: ...Hangyás ez mind!
    OdinHEM, CZsolti és 4 további látogató kedvelte ezt.

    Komment


      #32
      Volt már nekem is hogy a hollandit melegíteni kellett ( csak a kiput hűtsd erősen vizes rongyal meg ne égjen a króm) .
      Esetleg ha az egészet leszereled a kiput pedig a hegesztési peremnél befogod a satuba és úgy melegítenéd ??? (+hűtés)
      A mandzsettás megoldás azért jóval egyszerűbb ... hát még a Jawa "o" gyűrűs illesztése !!!
      demeter és Lemezjáték kedvelte ezt.

      Komment


        #33
        502 km letudva, a kipufogó remekül muzsikál, bár szembeszélben kicsit erőtlen a motor akkor csak 80-90 körül mutat az óra, szélcsendben próbáltam tartani a 95-öt, de néha felkúszott 100-ra is, de annyira széthajtani sem akartam, viszont mivel a valóságban 10-zel többet mutat az óra 60 fölött, így a 95 pont az a sebesség aminél a buszok, kamionok nem nagyon akarnak már előzni.
        Egertől Miskolcig a Bükkön keresztül jöttünk, meg sem kottyant neki a 30km szerpentin, harmadikba 60-70 km/h-val kapaszkodott fel, lefelé 3. motorfékkel 50-60 körül csordogáltam le, néha egy kicsit ráfékezve hol elsővel hol hátsóval, hogy legyen idejük hűlni.
        A fogyasztás majd holnap nézem meg, de 5 literes átlag körül van mert 220km után tankoltam újra tele 11 literrel a tankot.


        Csak arra lennék kíváncsi hogy mi a fene lett az olajjal ami miatt foltokba rozsdásodtak a vele érintkező alkatrészek?
        Vagy valami gyenge minőségű olaj volt ami hamar elsavasodott, vagy valahogy víz került bele.
        OdinHEM, dkari és 3 további látogató kedvelte ezt.

        Komment


          #34
          a valóságban 10-zel többet mutat az óra 60 fölött, így a 95 pont az a sebesség aminél a buszok, kamionok nem nagyon akarnak már előzni.
          Pont így van az enyém is és bejáratás után szintén óra szerint 95-tel közlekedtem főúton, ekkor az autók órája kb. 90-et mutat és nem vagyunk forgalmi akadályok...
          OdinHEM kedvelte ezt.

          Komment


            #35
            Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
            joker


            Hát igen...valóban szép látvány lehettem...könyékig kormosan, olajosan, félig rátérdelve, ráfeküdve a vasra, nagyokat nyögök, és közben félhangosan mondogatom, nem megy..b...ssza meg, nem igaz, hogy megy!

            Ha arrafelé jött volna valaki, biztos megjegyzi: ...Hangyás ez mind!

            Már kezdek látni a könnyektől. Bocs, de nagyon jót nevettem Joker beszólásán.
            Nem ismerem a Pannonia-dobot, de nem lehet, hogy balmenetes? Már jártam így.

            A satuba fogás annyiból jó ötlet, hogy ezzel egy kicsit meg lehetne roppantani a hollandert. Több irányból persze. És valóban megpróbálnám ellenkező irányban is tekerni. Hátha úgy megmoccan.

            - - - Updated - - -


            Na, ez volt a hiba. Nem a költségeket kellett volna csökkenteni, hanem jobb gépet csinálni. A jó-t mindig is megfizették az emberek. Régen is, ma is.
            Ahogy elnézegetem a prototípusok sorát volt ott szellemi és technikai muníció bőven, csak valamiért nem voltak hajlandók pénzt is áldozni egy új, korszerű üzemre az akkori fontos emberek, ami akkor már megkerülhetetlen volt. Tény, hogy a T5H végig gyártásban volt azzal a korszerűtlen bájjal, amit ma annyira szeretünk. A "Csepeli történet"-ben van egy kép, ami a prototípusokat mutatja be. Szép hosszú sor gyönyörű motorokkal, amiken - ha gyártásba kerülnek - valószínűleg fanyalogtunk volna - mert a magyar az akkor nem volt menő. Mindenki inkább külföldit keresett, mert a magyar az nem jó semmire. Ez akár milyen fájó ma nekünk, akkoriban az én környezetemben jellemző volt. Tekintettel a Motorkerékpárgyár beszállítói által olykor produkált "minőségre" ennek volt is némi alapja.
            OdinHEM, sepy és zahi kedvelte ezt.

            Komment


              #36
              Blackmumus eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
              Vagy valami gyenge minőségű olaj volt ami hamar elsavasodott, vagy valahogy víz került bele.
              Minőségi és méreg drága olajat raktam bele anno. Azt gondolva hogy egyszer beletöltöm aztán pár évig nem lesz vele gond.
              Hát tévedtem...
              Vizet kaphatott. A váltó visszajelzőjénél juthat víz a blokkba. De én úgy gondolom hogy amikor a blokkban az olaj 90°C-ra, vagy még magasabb hőmérsékletre melegszik a benne lévő víznek elég gyorsan el kellene párolognia.
              Márpedig azért hajtom hosszabb távokon is a gépet, a 90°C-ot meg kb fél óra állás után mértem egyszer. Szóval volt az több is menet közben.

              A mutató tengelyéhez egyszer raktam szimeringet. De annak a fránya kukactárcsának úgy tűnik kell akkora lógás a normális működéshez hogy a szimering már akadályozta. A váltó meg cseszett normálisan működni...

              Komment


                #37
                Ha rendszeresen használod a gépet akkor nem évekre van tervezve ezeknek a gépeknek az olaj töltet.Az évenkénti csere tudtom szerint gyári előírás. Ezt a Sport CZ esetén én cserélem hiszen a főtengelyt is onnan keni mint a tartósabb Simsonok is! Sajnos a 350-es már nem így van mint a váltóját is elrontották gyárilag. Mennyivel jobb a Sport-nál 1 fel és a többit lehetett és lehet is neki taposni. Rövid úton jár a váltó karja a 350-es meg hosszú úton és fordítva. Igaz így védik a váltót de sokkal bunfordibb és a váltó tartós ezeknél a gépeknél. Nem tartottam elegánsnak a sarokkal váltást sosem.Én ajánlom az évenkénti olajcserét és a Panonnia nem az a gép kinek méreg drága váltó olaj kell.Nem egy nagy fordulatú gép / nem a P 20-21 ről beszélünk /természetesen. Annak a fordulat a lelke és a hangja??!- pedig nem vagyok szerelmese a hazai tipusoknak. Számomra az elsők közti zöld talán T1 a P 12 és a vége a 20-21tipusok tetszenek. Az igazán nyerő az " almazöld" -re hasonlító !- lehet mondani F.. e de finnyás vagyok. Valószinüsítem ez is maradok mert olyan gépem nem lesz sosem!, igaz akkor sem leszek más ember csak enyelgek kicsit.
                Lemezjáték, zahi és Fergusson kedvelte ezt.

                Komment


                  #38
                  Kevesebb mint 2 évig volt benne ez az olaj. Ennek az első felében nem sokat használtam a motort.

                  De ezek után ez lesz. Olcsó olaj és évente csere.
                  Lemezjáték kedvelte ezt.

                  Komment


                    #39
                    Vizet kaphatott. A váltó visszajelzőjénél juthat víz a blokkba. De én úgy gondolom hogy amikor a blokkban az olaj 90°C-ra, vagy még magasabb hőmérsékletre melegszik a benne lévő víznek elég gyorsan el kellene párolognia.
                    Márpedig azért hajtom hosszabb távokon is a gépet, a 90°C-ot meg kb fél óra állás után mértem egyszer. Szóval volt az több is menet közben.
                    Na ez itt a probléma. Igaz, hogy az olaj melegen kifőzi magából a víz egy részét, de sajnos képes vizet felvenni, magába oldani. Míg hidegen a víz kicsapódik és megül a blokk alján, az olaj alatt jól elzárva minden vastól és acéltól ami rozsdásodhat miatta, de melegen képesek oldatot alkotni, az olaj habzása is nagyrészt a víz jelenlétének köszönhető, ráadásul ami gőz nem jutott ki a blokkból az hűlés közben az olaj feletti fém alkatrészeken csapódik ki. Tehát valójában az sem segít ha sokáig járatod, de az sem ha sokáig hagyod állni. Ha valami folyadék bekerült a blokkba azt utána nagyon nehéz onnan kiszedni.
                    OdinHEM és Lemezjáték kedvelte ezt.

                    Komment


                      #40
                      Most lehet hogy tévedek , de a pannóniánál a váltó olaj a gyári specifikáció szerint MM40 télen , és MM60 nyáron (MinoségiMotorolaj 40, illetve 60 -as magyar viszkozitási értékekkel számolva , és természetesen egyfokozatú , SAE 20w/20 illetve , SAE 30w/30 a mai megfelelője ...)
                      Többféle olajat használva (főleg parafás kuplung esetén ) , rá kellett jöjjek , hogy akkor járok a legjobban, ha ragaszkodom a gyári előíráshoz (ami a f.g.k.-knak éppen elegendő , és a parafás kuplung se csúszik meg) , azaz Pl: egyfokozatú SAE 30w/30 olajat használok ! Pl : a Láng alkatrész ker. hálózatánál a Starline SAE 30w/30 Standard olajat töltöm a váltóba(sőt P10, -12 ,- 20 , -21 -nél az első telóba is )

                      Komment


                        #41
                        A teleszkópban nekem is SAE30 van, Ukrajnában ezek az olajak még hétköznapiak.

                        Komment


                          #42
                          SAE30
                          Nálunk nem a fűnyírókba nyomják ezeket a sae30 olajakat? Ilyeneket láttam a mezgaz boltban.

                          Komment


                            #43
                            Helló

                            Pannónia T1-hez balos könyököt keresek, utángyártott, krómozott, 2x hajlított kivitelben, képen látható motoromra. Nincs valakinél véletlenül elfekvőben egy ilyen darab?

                            Köszönöm
                            Norbi


                            Attached Files

                            Komment


                              #44
                              Pedig egész vagány ezzel a Jawa-könyökkel.

                              Komment

                              Ugrás az oldal tetejére
                              Working...
                              X