Közlemény

Collapse
No announcement yet.

Pannóni kipufogódob elkoszolódása

Collapse
X
 
  • Szűrők
  • Idő
  • Megjelenít
Clear All
new posts

    #16
    Láttam a túrádat, szívesen elmennék de szakmai gyakorlat miatt nem érek rá. Holnap egy "rövidebb" túra lesz, Gyulaháza-Nyíregyháza-Tiszacsege-Mátranovák-Ómassa-Nyíregyháza. Összesen 470km körül van. A te túrádra ennyi után még csak félúton járnék innen az ország túlvégéből. :-) Remélem nem lesz több probléma, majd vasárnap beszámolok hogy ment a gép.
    OdinHEM, dongos78 és sepy kedvelte ezt.

    Komment


      #17
      Beszéljetek össze többen, és egy utánfutón el tudtok hozni 2-3 mocit. Nálunk meg lehet aludni, és innen együtt lehet menni a bázisig.

      Szakmai gyakorlat? Milyen szakma? Leigazoljuk?

      Komment


        #18
        heeegany eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése

        Én tegnap-tegnapelőtt szedtem szét a blokkot, nekem így néz ki:
        Bocsi, hogy bele vau, de a derékszögelése jó a motorodnak? Kissé mintha kokszosabb lenne az egyik oldala a dugónak, talán itt jobban lefújt.
        heeegany kedvelte ezt.

        Komment


          #19
          Kiss Ati eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
          Bocsi, hogy bele vau, de a derékszögelése jó a motorodnak? Kissé mintha kokszosabb lenne az egyik oldala a dugónak, talán itt jobban lefújt.
          Ne kérj bocsánatot, főleg ha hasznos dolgot írsz!
          Bár szétszedéskor bennem is felmerült a gyanú, szóval tervben van hogy majd megnézem ezt összeszereléskor.
          (csak addig még ki kell szedni vagy fél kiló vasport az olajtérből, meg eldönteni hogy elég lesz-e a ragasztó a kihajtástengelynek vagy cseréljem ki aztán meg sz..jak vele 500km-t mire összekopik a váltó... kicsit elforgácsolódott egy csapágy meg a kihajtás tengely.)
          OdinHEM és Kiss Ati kedvelte ezt.

          Komment


            #20
            (csak addig még ki kell szedni vagy fél kiló vasport az olajtérből, meg eldönteni hogy elég lesz-e a ragasztó a kihajtástengelynek vagy cseréljem ki aztán meg sz..jak vele 500km-t mire összekopik a váltó... kicsit elforgácsolódott egy csapágy meg a kihajtás tengely.)
            Kitartás olvtárs! Mindig van valami ezekkel a motorokkal. Sokszor nekem már az lenne a fura, ha nem történne velük semmi.
            Lemezjáték és Fergusson kedvelte ezt.

            Komment


              #21
              Végül is ment így is szépen

              Kíváncsi leszek milyen lesz majd. Bár így betegen nem igazán haladok vele, ráadásul ez egyik gyűrűt is sikerült eltörnöm...
              Ennek hála mehetek pár száz kilométert megint óvatosan...
              De végül is mindegy. Annak a gyűrűnek úgyis le volt pattanva az egyik végének a sarka, majd 1mm-es részen. Hát most kap helyette egy jó gyűrűt.

              Komment


                #22
                heeegany, szia - vannak simsonos haverjaid ? Nem kértek még meg , hogy vágj nekik kipufogó hollanderhez körmöskulcsot

                Komment


                  #23
                  joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                  heeegany, szia - vannak simsonos haverjaid ? Nem kértek még meg , hogy vágj nekik kipufogó hollanderhez körmöskulcsot
                  Akad, de még nem kértek meg rá

                  Komment


                    #24
                    heeegany
                    ... kicsit elforgácsolódott egy csapágy meg a kihajtás tengely.)
                    Ezek szerint az volt a gond, hogy a lánckerék felőli csapágyad ment el? Simán a csapágy élettartam hibaszázalék (inkább tízezrelék), vagy volt valami egyéb tanulság?

                    Úgy nézem az egyik Seeger-ed is elmászott kicsit a dugattyúban. (Ősszel nekem is szét kellett húznom a friss blokkot, és nem ült elég feszesen a Seeger, kicseréltem egy jobban illeszkedőre, nehogy csúnya dolgokat műveljen...)
                    OdinHEM és heeegany kedvelte ezt.

                    Komment


                      #25
                      ..ugyanis a persze a nyakamba szakadt a haver motorjának a rendbetétele , amivel tavaly volt tiszakeszin . Fék elöl-hátul , bovdenek , kormánycsapágy , kormány csere , tükrök , karbi , gyújtás , kerék és lánckerék csapágyak ( C3 ) , itt ott apró hegesztés , első telókban rugó csere , láctokozás kompletten csere , ... kb ennyi .

                      aztén szembesűltem ezzel a hollanderrel . hoztak egy kulcsot -az meg kopott ...

                      Aztán ahogy ott üldögéltem elábrándoztam egy kulcsról amit , amit ha én terveznék akkor 3 hornyot fogna egyszerre és a körmök "fogó " éle nem sugárirányu , hanem "alávágott " lenne .....
                      ja -mert hogy az a spórolós sváb idióta kb 1 mm hornyokkal látta el a hollandert .
                      OdinHEM, sepy és 2 további látogató kedvelte ezt.

                      Komment


                        #26
                        joker
                        heeegany, szia - vannak simsonos haverjaid ? Nem kértek még meg , hogy vágj nekik kipufogó hollanderhez körmöskulcsot
                        ...az előzményeket nem tudom, de én ma kínlódtam egy Pannónia kipufogóval, ahol a dobhoz a könyök hollanderrel csatlakozik. Persze nem a TLT-ére gondolok, hanem arra a hollanderre, amin 4 kis furat van...

                        Sehogy sem tudtam leszedni pedig köszörültem már hozzá egy megfelelő méretű körmös kulcsot is, ami egy furatot támad...persze nem ment... (A WD40-et, csavarlazítót nem is említem, mert az természetes). A meneten rengeteg azbeszt zsinór van, az látszik...

                        Ma egy csőből készítettem hozzá célszerszámot, ahol 4 csapos csavar támadja egyszerre a furatokat és vagy egy jó félméteres rudat hegesztettem a csőhöz karként...Elszórakoztam a darabolással, furkálással, meneteléssel, hegesztéssel egy darabig (kb. 30 éve hegesztettem utoljára az iskolai gyakorlaton...), de elkészült!!!

                        Megpróbáltam tekerni, persze nem nagyon tudtam ellentartani, ezért próbáltam kicsit dinamikusan is, hátha elindul...persze semmi...

                        Hogy a fenébe tudnék ellentartani, ha nincsen nyolc karom, mint Siva istennőnek???

                        Aztán egy vasrúdra kötöttem egy centis kötelet, és ezt forgatási irányban rátekertem a kipufogó dobra vagy egy tucatszor, ami azt eredményezte, hogy rátérdelve le tudtam fogni a dobot, és használni a célszerszámhoz mind a két kezemet, meg elég nagy felületen fogott a kötél, hogy ne deformálódjon a dob, ráadásul, a kötél-súrlódás ennyi fordulaton valóban megfogta a dobot!!!

                        ...Az eredmény, semmi moccanás!!!

                        Ez az a pont, ahol még egyszer neki gyürkőzök talán előtte kicsit melegítem is), aztán, ha semmi, akkor győzött a vas...

                        Legfeljebb levágom a dobról a menetes részt és toldó hüvellyel teszem fel, a mostani is olyan, az pedig gyári (értsd: eredeti és rozsdás a sok tyúxar miatt a pajtában, ahol tárolták...)

                        Ha van valakinek ötlete, szívesen várom!!!
                        sepy, joker és heeegany kedvelte ezt.

                        Komment


                          #27
                          Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          heeegany


                          Ezek szerint az volt a gond, hogy a lánckerék felőli csapágyad ment el? Simán a csapágy élettartam hibaszázalék (inkább tízezrelék), vagy volt valami egyéb tanulság?

                          Úgy nézem az egyik Seeger-ed is elmászott kicsit a dugattyúban. (Ősszel nekem is szét kellett húznom a friss blokkot, és nem ült elég feszesen a Seeger, kicseréltem egy jobban illeszkedőre, nehogy csúnya dolgokat műveljen...)
                          Az okát nem tudom, de sejtem.
                          Régebben már írtam is róla azt hiszem. Az olajtérben lévő alkatrészeken itt-ott rozsda jelent meg. A csapágyakon akkor nem látszott semmi(bár akkor csak a kuplungcsere miatt szedtem szét, szóval nagyon nem néztem bele) de most jobban szemügyre vehettem. Ennek a csapágynak a külső, szimering felőli oldalának alsó részén eléggé rozsda színű volt az olaj. Ebből arra következtetek hogy ennek a csapágynak a futófelülete is kapott.
                          Csak arra lennék kíváncsi hogy mi a fene lett az olajjal ami miatt foltokba rozsdásodtak a vele érintkező alkatrészek?
                          Bár most már mindegy, meg van véve hozzá az új olaj amivel remélhetőleg nem lesz ilyen gond.
                          Ilyen olajat meg nem rakok bele többet...

                          A csapszeg seegerek elég masszívan állnak. Amikor raktam össze őket nem foglalkoztam azzal hogy hogy tegyem be őket, ahogy éppen sikerült.
                          Vagy számít a pozíciójuk?


                          joker eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                          ..ugyanis a persze a nyakamba szakadt a haver motorjának a rendbetétele , amivel tavaly volt tiszakeszin . Fék elöl-hátul , bovdenek , kormánycsapágy , kormány csere , tükrök , karbi , gyújtás , kerék és lánckerék csapágyak ( C3 ) , itt ott apró hegesztés , első telókban rugó csere , láctokozás kompletten csere , ... kb ennyi .

                          aztén szembesűltem ezzel a hollanderrel . hoztak egy kulcsot -az meg kopott ...

                          Aztán ahogy ott üldögéltem elábrándoztam egy kulcsról amit , amit ha én terveznék akkor 3 hornyot fogna egyszerre és a körmök "fogó " éle nem sugárirányu , hanem "alávágott " lenne .....
                          ja -mert hogy az a spórolós sváb idióta kb 1 mm hornyokkal látta el a hollandert .
                          Hát rajzold meg!

                          Komment


                            #28
                            heeegany

                            A csapszeg seegerek elég masszívan állnak. Amikor raktam össze őket nem foglalkoztam azzal hogy hogy tegyem be őket, ahogy éppen sikerült.
                            Vagy számít a pozíciójuk?
                            Igen, fontos!!!

                            Hiába ül a helyén álló helyzetben, nagy fordulaton a tömegerők is hatnak, és ha a szimmetria tengelye nem függőleges a Seeger- nek, akkor fennáll a veszélye, hogy nagy fordulaton kevésbé ül a helyén ebben a pozícióban, akár lazulhat is.

                            Komment


                              #29
                              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              heeegany



                              Igen, fontos!!!

                              Hiába ül a helyén álló helyzetben, nagy fordulaton a tömegerők is hatnak, és ha a szimmetria tengelye nem függőleges a Seeger- nek, akkor fennáll a veszélye, hogy nagy fordulaton kevésbé ül a helyén ebben a pozícióban, akár lazulhat is.
                              Ezt nem tudtam(meg nem is gondoltam rá) Köszönöm az infót! Összerakásnál ügyelni fogok arra hogy vagy le vagy felfelé álljon mind a kettő.

                              - - - Updated - - -

                              Lemezjáték eredeti hozzászólása Hozzászólás megtekintése
                              joker


                              ...az előzményeket nem tudom, de én ma kínlódtam egy Pannónia kipufogóval, ahol a dobhoz a könyök hollanderrel csatlakozik. Persze nem a TLT-ére gondolok, hanem arra a hollanderre, amin 4 kis furat van...

                              Sehogy sem tudtam leszedni pedig köszörültem már hozzá egy megfelelő méretű körmös kulcsot is, ami egy furatot támad...persze nem ment... (A WD40-et, csavarlazítót nem is említem, mert az természetes). A meneten rengeteg azbeszt zsinór van, az látszik...

                              Ma egy csőből készítettem hozzá célszerszámot, ahol 4 csapos csavar támadja egyszerre a furatokat és vagy egy jó félméteres rudat hegesztettem a csőhöz karként...Elszórakoztam a darabolással, furkálással, meneteléssel, hegesztéssel egy darabig (kb. 30 éve hegesztettem utoljára az iskolai gyakorlaton...), de elkészült!!!

                              Megpróbáltam tekerni, persze nem nagyon tudtam ellentartani, ezért próbáltam kicsit dinamikusan is, hátha elindul...persze semmi...

                              Hogy a fenébe tudnék ellentartani, ha nincsen nyolc karom, mint Siva istennőnek???

                              Aztán egy vasrúdra kötöttem egy centis kötelet, és ezt forgatási irányban rátekertem a kipufogó dobra vagy egy tucatszor, ami azt eredményezte, hogy rátérdelve le tudtam fogni a dobot, és használni a célszerszámhoz mind a két kezemet, meg elég nagy felületen fogott a kötél, hogy ne deformálódjon a dob, ráadásul, a kötél-súrlódás ennyi fordulaton valóban megfogta a dobot!!!

                              ...Az eredmény, semmi moccanás!!!

                              Ez az a pont, ahol még egyszer neki gyürkőzök talán előtte kicsit melegítem is), aztán, ha semmi, akkor győzött a vas...

                              Legfeljebb levágom a dobról a menetes részt és toldó hüvellyel teszem fel, a mostani is olyan, az pedig gyári (értsd: eredeti és rozsdás a sok tyúxar miatt a pajtában, ahol tárolták...)

                              Ha van valakinek ötlete, szívesen várom!!!
                              Én épp ezért csináltam a teleszkópászárhoz való leszedőt satuba foghatóra. Így azt fogja a satu, a telószárat meg kézzel tudom tekerni.

                              De ezt a problémát megoldottad máshogy. Én a csavart próbálnám meg melegíteni és úgy tekerni. Hátha enged.

                              Komment


                                #30
                                Lemezjáték, ....nem vagyok egy g...i , de ezt a műveletet végig néztem volna -egy sörrel a kezemben hátradőlve egy kempingszékben .....

                                Komment

                                Ugrás az oldal tetejére
                                Working...
                                X