Még egy kérdés: a „korai” P10-es első telójából hogy lehet leengedi az olajat? Mert az alján még tükörrel sem találtunk olajleeresztő csavart.
nekem az összes olajos gyári telónak van leeresztő csavarja , még a kétpálcás verziónak is ....
az alulra behegesztett , a tengelyt is befogadó darab külső oldalán van egy kb M4 -es hornyolt fejű csavar réz tömítő alátéttel ...
Ha másképpen nem megy felső villahídnál a záródugókat kiveszed , helyére megfelelő menetes szárban végződő, bevezető csapot (mint célszerszámot) tekersz (
) , alsó villahíd 12-es csavarjait oldod , és a telószárak a korábban említett , - és becsavart - bevezető csapra, fakalapáccsal mért ütések segítségével lefelé kihúzhatóak, ha a kereket , féket és a sárvédőt korábban már eltávolítottad ! (a menetes szár a visszahúzás miatt kell !) A kihúzás után az olaj, részben kiönthető a leeresztő csavar hiányában is ... de a teljes mértékű olajtól való megszabaduláshoz ,csak a totális szétszerelést követően van esélyed !


Legalább ki is öblítheted egyúttal !
Az ismételt feltöltéshez ha jól emléxem MM40 , vagy MM60 olaj az előírás . (MM= minőségi motorolaj , 40 = SAE 20W/20 egyfokozatú motorolaj , 60=SAE 30W/30 egyfokozatú motorolaj , természetesen ásványi...
, de a 20W/50 -es botonddal is O.K. ... egyébként a 30W/30 -ra van esélyed valamelyik komolyabb mezőgazdasági üzletben ! ) Én a felütődések elkerülése végett próbálkoztam 10W/60 -al , 75W/90 -el , sőt 80W/90 -el is .... több kevesebb sikerrel (maradj a botondnál , vagy inkább a SAE 30W/30 nál , ez megy a motorba is ...)
Kb 215-225 mm -t ír a könyv , de ezt megmérni pontosan nekem nem sikerült, az alsó szárban belül középen lévő kúpos csap miatt ... (miért nem a felső peremtől adták meg a méretet ?) , így inkább a térfogatra támaszkodj ...
én kb 2,5-2,7 dl -t öntök bele .- - - Updated - - -
3: (ez kicsit talán nehezebb, de csak a felső zárócsavarokat kell kiszedni) az egész motort fejre állítod és kiöntöd.

Komment